المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

الصفحات : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167

احمد اسامه
04-01-2012, 08:23 PM
اليورو كسر الترند اليومي وهو ترند مهم جدا ومرتكز 5 ارتكازات

والان يعمل علي اعاده اختبار

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/5961_11325696679.png (http://www.fx-arabia.com/vb)

يا مصرى لو سمحت حيعمل اعادة اختبار على اى نقطة بالضبط لو سمحت
يعنى حيصعد ولا حيهبط

ghlhv
04-01-2012, 08:25 PM
السلام عليكم يا شباب ... أنا بصراحه حزين جداً من اللي بيحصل في الورشه!؟ مش عارف السبب ايه .. هل هو الضغط النفسي اللي موجود عندنا كلنا بيخلينا مش مستحملين بعض ولا ايه؟ ولو حد قال تحليل خلال لحظات تدخل علشان تشوف التحليل تفوجء انك لازم ترجع 4 صفحات ورا علشان تشوف التحليل!!!
يا محبوبين .. احنا لازم ناخد بالنا ان الورشة مش شات روم .. يعني صعب قوي نكتب فيها كلام مقطع .... يعني اللي يكتب تحليل ... يفضل انه يرفقه بصورة من الشارت تتدعم التحليل ونظريته ولو ليه توصيه يبقى مشكور بجد ... والكل لازم يحترم وجهة النظر والتحليل ... وطبعاً في الاخر لازم الكل يتحمل مسؤلية دخوله الصفقات ... ولو كنا مركزين مع ويبينار دكتور اسامة .. اكتر حاجة اكد عليها انه قال ... يفضل اننا ندرس الشارت ونقعد قدامة وقت طويل علشان نعرف نحلله ونطلع من عليه توصيتنا بنفسنا .. ومناخدتش توصيات حد من بره وخلاص.
طبعاً في اساتذه في التوصيات وطبعاً ليهم جزيل الشكر حقا
لكن اللي انا عايز اقوله , ان اللي يدخل الورشه محتاج يشوف كلام بناء وكلام يساعده في فهم الوضع الحالي لليورو .. لكن للاسف احنا أسلوبنا مع بعض حاد جداً وفي ناس كتير بتشد على بعضها وفي الاخر يعتذروا لبعضهم .. طيب هو اللي هيدخل الورشة لو شاف تعليق عباره عن اعتذار هيتابع تحليل اليورو ولا هيتابع اصل المشكلة كان فين ويشوف مين اللي غلططان ومين اللي بيعتذر؟؟؟
يا شباب احنا عارفين كويس قوي ان الفوركس ليه تأثير نفسي سلبي قوي جداً .. لو مستحملناش بعض .. الورشه هتفقد قيمتها
وبعدين انا متمرمط في الفوركس ... انا كنت شغال على حساب ديموا زي الصاروخ .. فتحت حساب حقيقي بـ 100 دولار اخدت بونص 30 دولار ... الحمدلله ضاع منهم 96 دولار مش باقي غير 4 دولار والبونص ... وكل التحليل والتوصيات بحاول افهمها من الورشة ومن نفسي .... وبالرغم من كده ... بحاول احافظ على هدوئي في الحوار .. وفي تعاملي مع الناس اللي في البيت عندي .. بالرغم من اني هطق .. بس بحاول بقدر الامكان اكون هادي ... وبعدين الحمدلله ان انا بتاجر بفلوسي .. يعني مافيش حد حاطت فلوس معايا علشان اقلق عليها لو ضاعت ..
خلاصة الكلام
احنا لازم نبقى مدركين ومايكونش فيه اي شك اننا فعلاً بنحترم بعض جداً جداً جداً وبنحب بعض جداً جداً جداً ... وان هدفنا الاول والاخير هنا اننا نساعد بعض على تحقيق الربح او مساعدة الخسران انه يهون من خسارته .. وياريت نساعد بعض على كده .. ونقلل من حساسيتنا شوية تجاه الأمور .. ونوسع صدرنا شوية للأسئلة البسيطة ...
يعني ابسط حاجة .. انا كنت بسأل ازاي اعمل صفقة مؤجلة ... سؤال اهبل بس مكنتش عارف ازاي ... بس في ناس محبوبين وشكرا ليهم بجد فتحوا صدورهم لأنهم يردوا على سؤالي ... وفعلاً استفدت كتير منه وعملت صفقة مؤجلية ونجحت وحققت ارباح ... وكنت فرحان .. لأن من سؤال اهبل عوضت وهونت شوية من الخسارة .. ايه يعني عوضت سنتات بس سنت على سنت هيعمل الدولار

انا بحترم كل اللي المنتدي بجد ... وفعلاً جهودكم جباره ... وعقلياتكم فعلاً ممتازة ... وانا انسان بسيط جداً ولسه بادئ في الفوركس .. ياريت تستحملوني شوية وتستحملوا قله فهمي .. وتعاملوني كأني طفل صغير .. ونفسي اتعلم منكم التحليل.

يارب يكون كلامي مش مزعل حد ... لكن انا حبيت اطلع اللي في قلبي

:1 (58):تحياتي :1 (58):

مساء الخير عليك ويارب تكون كسبت النهاردة ولو مكسبتش غير الصورة دى لحسن والله كل ما اشوفها قلبى ينقبض ويارب التوفيق ليك دايما

كويتى وبحب مصر
04-01-2012, 08:28 PM
انت فين ياجالو والله افتكرت اغنية جالو الهوا جالو...

والله ياجالو اليوم رزقني الله رزقا وفيرا والله سبحانه سخرك لهذا الرزق الوفير .. انا كان حسابي حوالى 19000الف دولار وعملت حركه وسخه بنت وسخه وتسببت بخسارة هالمبلغ وما بقي معى سوا 3700 دولار وكان امس يوم مطين بطين ... والسبب انا ..... المهم دخلت امبارح بعشر لوتات من 3064 .. وصحيت الصبح ولقيتهم زى ما قال الاخ فالكون وصل سعرالورور لغاية 3020 وارتد وبعدين تضايقت جدا جدا وبعديها تذكرت وشفت تعليقاتك على الورور ومشاالله كانك لطيف في زمانه.. وقلت حصبر حصبر وفعلا نزل لغاية ما كسر ال 3018 وزودت خمس لوتات وصارو 15 لوت واعتقد بعت بربح حوالى 14 الف دولار ... ولو ما البروكر قالي صكر كنت حصبر لغاية 29 والله لاكن الحمدلله ...

واشكر كل الاخوه المحللين

ghlhv
04-01-2012, 08:41 PM
يعنى حيصعد ولا حيهبط

فعلا يعنى يامصرى متوقع هبوطه ثانى ولمستوى كام ولاتقصد صعوده

alskndry
04-01-2012, 08:44 PM
ياجماعة انا لا حظت ان التعليقات كثرت وكثر الهزار فى الورشة

نرجو من الجميع الالتزام وكل من عنده تحليل او رؤية يضعها ليستفيد الجميع

ومعلش لو كلامى هيزعل ناس منى

المهم

رؤيتى لليور و دولار

ان شاء الله اليورو صاعد مبدئيا الى 1.2980

وعند هذه النقطة سنرى هل سيهبط مرة اخرى ام يكمل صعودا لانها ترند صاعد مكسور واكيد لازم يعيد الاختبار

على العمو م بالتوفيق للجميع

Elmasry
04-01-2012, 08:53 PM
يعنى حيصعد ولا حيهبط

صعود حبيبي

زي مانا موضح في الصوره اليورو يعمل علي اعاده اختبار واغلاق شمعه الاربع ساعات يمكن الدخول بهدف 1.2975

وتنتظر اغلاق شمعه اربع ساعات اعلي مستوي 1.2979
وبهدف : 1.3070

وتنتظر اغلاق شمعه اخري فوق مستوي 1.3075 وتتدخل شراء بهدف 1.3140

يلا كفايه كده لما يوصل للنقط دي اكملك

فعلا يعنى يامصرى متوقع هبوطه ثانى ولمستوى كام ولاتقصد صعوده

صعود حبيبي انا بقول كسر ترند هابط ويعمل علي اعاده الاختبار

أحمد الرويني
04-01-2012, 09:03 PM
السلام عليكم ورحمة الله بركاتة ،،،،،،

أري أنة كثرت المشدات و المشاحنات بين الاعضاء و أري بسم الله ما شاء الله وجود نخبة من الاساتذه بيننا هنا كل يدلو بدلوة في التحليلات و في إعطاء التوصيات و لكن للأسف نحن العرب نتميز بالعصبية فلا يقبل أحد منا رأي الاخر و دائماً بطبيعة الظروف و أختلاف القبائل و العادات و التقاليد ما نفهم بعض خطأ و يترجم منا البعض أسلوب ما في الكتابة علي أنة أستهزاء .

يا أصدقاء أستحلفكم بكل ما هو غالي لديكم لا تشوهوا بأيديكم هذا الموضوع و تجعلوة للسخرية و الاستهزاء يقول المولي عز و جل
ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد .
أرجوكم أن تتوقفوا عن الردود الاستفزازية و أجعلوا الموضوع للتعليم و المشاركات البنائة لا تجعلوا الموضوع للسخرية و الاستهزاء
دعونا نثبت لأنفسنا يا عرب و لو لمره واحدة أننا ممكن أن نتفق و أقصد نتفق علي أن نحترم بعض و أراء بعضنا و لا تشمتوا بنا الاعداء

أخواني و أحبائي أدعوا كل من يجد في نفسة مهارات خاصة و أمكانية وضع توصيات و تحليلات
أن يشاهد هذا الموضوع ليثبت فية فعلاً كفائتة اعلان:افتتاح قسم و خدمة الورش المختارة (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=17466)

mohamedibrahim1
04-01-2012, 09:05 PM
السلام عليكم يا شباب ... أنا بصراحه حزين جداً من اللي بيحصل في الورشه!؟ مش عارف السبب ايه .. هل هو الضغط النفسي اللي موجود عندنا كلنا بيخلينا مش مستحملين بعض ولا ايه؟ ولو حد قال تحليل خلال لحظات تدخل علشان تشوف التحليل تفوجء انك لازم ترجع 4 صفحات ورا علشان تشوف التحليل!!!
يا محبوبين .. احنا لازم ناخد بالنا ان الورشة مش شات روم .. يعني صعب قوي نكتب فيها كلام مقطع .... يعني اللي يكتب تحليل ... يفضل انه يرفقه بصورة من الشارت تتدعم التحليل ونظريته ولو ليه توصيه يبقى مشكور بجد ... والكل لازم يحترم وجهة النظر والتحليل ... وطبعاً في الاخر لازم الكل يتحمل مسؤلية دخوله الصفقات ... ولو كنا مركزين مع ويبينار دكتور اسامة .. اكتر حاجة اكد عليها انه قال ... يفضل اننا ندرس الشارت ونقعد قدامة وقت طويل علشان نعرف نحلله ونطلع من عليه توصيتنا بنفسنا .. ومناخدتش توصيات حد من بره وخلاص.
طبعاً في اساتذه في التوصيات وطبعاً ليهم جزيل الشكر حقا
لكن اللي انا عايز اقوله , ان اللي يدخل الورشه محتاج يشوف كلام بناء وكلام يساعده في فهم الوضع الحالي لليورو .. لكن للاسف احنا أسلوبنا مع بعض حاد جداً وفي ناس كتير بتشد على بعضها وفي الاخر يعتذروا لبعضهم .. طيب هو اللي هيدخل الورشة لو شاف تعليق عباره عن اعتذار هيتابع تحليل اليورو ولا هيتابع اصل المشكلة كان فين ويشوف مين اللي غلططان ومين اللي بيعتذر؟؟؟
يا شباب احنا عارفين كويس قوي ان الفوركس ليه تأثير نفسي سلبي قوي جداً .. لو مستحملناش بعض .. الورشه هتفقد قيمتها
وبعدين انا متمرمط في الفوركس ... انا كنت شغال على حساب ديموا زي الصاروخ .. فتحت حساب حقيقي بـ 100 دولار اخدت بونص 30 دولار ... الحمدلله ضاع منهم 96 دولار مش باقي غير 4 دولار والبونص ... وكل التحليل والتوصيات بحاول افهمها من الورشة ومن نفسي .... وبالرغم من كده ... بحاول احافظ على هدوئي في الحوار .. وفي تعاملي مع الناس اللي في البيت عندي .. بالرغم من اني هطق .. بس بحاول بقدر الامكان اكون هادي ... وبعدين الحمدلله ان انا بتاجر بفلوسي .. يعني مافيش حد حاطت فلوس معايا علشان اقلق عليها لو ضاعت ..
خلاصة الكلام
احنا لازم نبقى مدركين ومايكونش فيه اي شك اننا فعلاً بنحترم بعض جداً جداً جداً وبنحب بعض جداً جداً جداً ... وان هدفنا الاول والاخير هنا اننا نساعد بعض على تحقيق الربح او مساعدة الخسران انه يهون من خسارته .. وياريت نساعد بعض على كده .. ونقلل من حساسيتنا شوية تجاه الأمور .. ونوسع صدرنا شوية للأسئلة البسيطة ...
يعني ابسط حاجة .. انا كنت بسأل ازاي اعمل صفقة مؤجلة ... سؤال اهبل بس مكنتش عارف ازاي ... بس في ناس محبوبين وشكرا ليهم بجد فتحوا صدورهم لأنهم يردوا على سؤالي ... وفعلاً استفدت كتير منه وعملت صفقة مؤجلية ونجحت وحققت ارباح ... وكنت فرحان .. لأن من سؤال اهبل عوضت وهونت شوية من الخسارة .. ايه يعني عوضت سنتات بس سنت على سنت هيعمل الدولار

انا بحترم كل اللي المنتدي بجد ... وفعلاً جهودكم جباره ... وعقلياتكم فعلاً ممتازة ... وانا انسان بسيط جداً ولسه بادئ في الفوركس .. ياريت تستحملوني شوية وتستحملوا قله فهمي .. وتعاملوني كأني طفل صغير .. ونفسي اتعلم منكم التحليل.

يارب يكون كلامي مش مزعل حد ... لكن انا حبيت اطلع اللي في قلبي

:1 (58):تحياتي :1 (58):

كلام جميل بس بجد ساعات بحس ان الباب ده مفتوح على اخرة بلا رقيب او حسيب

أحمد الرويني
04-01-2012, 09:08 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ،،،،،،،،

اليورو دولار كسر مثلث أستمراري علي فريم الاربع ساعات و هو نموذج فني أستمراري يدل كسر الضلع السفلي للمثلث عند مستوي 1.2970 علي أستمرار الهبوط
الاستوكاستيك متشبع في البيع أعتقد قد يكون هناك الأن محاولات لأعادة الأختبار مره لمستويات المقاومة 1.2970 ومن ثم الهبوط مره أخري
يا شباب الزوج طالما يتداول أسفل 1.3000 فهو هابط و لا شئ غير بيعة

يا شباب الزوج كسر مستوي 1.2930 إذن لا رجعة له لأعلي قبل أختراق 1.2897 و تحقيق للو جديد

هذه هي رؤيتي المتواضعة للزوج و الله أعلي و أعلم
اللهم ما بلغت اللهم ما فشهد

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/1206_01325700393.png[/URL ([URL]http://www.fx-arabia.com/vb)]

falcon1
04-01-2012, 09:11 PM
السلام عليكم
ان شاء الله سارفق لحضراتكم بعد اغلاق اول شمعه اربع الساعه الثالثه مصر
تحليل شامل لليورو دولار مرفق معه 8 شارت توضح رؤيتى للزوج برؤيه شامله ليكون اول تحليل شامل اقدمه لحضراتكم
وساقدم معه توصيه بيع وشراء الغد وتوصيات للشهر كامل وتوصيه سوينج العام بيع وشراء ومن المحتمل ان اقدم توصيات على عملات اخرى ومن يدخل يدخل على مسؤليته
والتحليل دا اهداءا منى للحبيب الغالى ايمى والاخ ابو اسكندر والاخ الفهد ولكل الاخوه الافاضل هنا وهو اول واخر تحليل شامل ساضعه هنا
وتقبلوا ودى
ودمتم حضراتكم بكل خير

كويتى وبحب مصر
04-01-2012, 09:15 PM
السلام عليكم ورحمة الله بركاتة ،،،،،،

أري أنة كثرت المشدات و المشاحنات بين الاعضاء و أري بسم الله ما شاء الله وجود نخبة من الاساتذه بيننا هنا كل يدلو بدلوة في التحليلات و في إعطاء التوصيات و لكن للأسف نحن العرب نتميز بالعصبية فلا يقبل أحد منا رأي الاخر و دائماً بطبيعة الظروف و أختلاف القبائل و العادات و التقاليد ما نفهم بعض خطأ و يترجم منا البعض أسلوب ما في الكتابة علي أنة أستهزاء .

يا أصدقاء أستحلفكم بكل ما هو غالي لديكم لا تشوهوا بأيديكم هذا الموضوع و تجعلوة للسخرية و الاستهزاء يقول المولي عز و جل
ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد .
أرجوكم أن تتوقفوا عن الردود الاستفزازية و أجعلوا الموضوع للتعليم و المشاركات البنائة لا تجعلوا الموضوع للسخرية و الاستهزاء
دعونا نثبت لأنفسنا يا عرب و لو لمره واحدة أننا ممكن أن نتفق و أقصد نتفق علي أن نحترم بعض و أراء بعضنا و لا تشمتوا بنا الاعداء

أخواني و أحبائي أدعوا كل من يجد في نفسة مهارات خاصة و أمكانية وضع توصيات و تحليلات
أن يشاهد هذا الموضوع ليثبت فية فعلاً كفائتة اعلان:افتتاح قسم و خدمة الورش المختارة (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=17466)

كلامك رائع جدا فعلا من لايستحمل لايكتب يا اخوانى كل المنتديات فيها التعليم والتعليقات .. وبارقى الجامعات الدنيا ما تسوا شي وهنا .. نحن اسره واحده:D يجب ان نستحمل بعضينا .. يعم دنتا لو بالبيت بتتخانق وبتضحك وكل حاجه بتعملها بحدود الادب .. واى واحد متضايق من حاجه لايكتب .. لغاية لما تفك ضيقته ويكتب,, بس خلاص:D:D

lookout
04-01-2012, 09:21 PM
في نفس الصفحة محلل يقول صعود والاخر يقول هبوط ...ياعيني

ابو اسكندر
04-01-2012, 09:22 PM
السلام عليكم
تحليل شامل لليورو دولار مرفق معه 8 شارت توضح رؤيتى للزوج برؤيه شامله ليكون اول تحليل شامل اقدمه لحضراتكم
وساقدم معه توصيه بيع وشراء الغد وتوصيات للشهر كامل وتوصيه سوينج العام بيع وشراء ومن المحتمل ان اقدم توصيات على عملات اخرى ومن يدخل يدخل على مسؤليته
والتحليل دا اهداءا منى للحبيب الغالى ايمى والاخ ابو اسكندر والاخ الفهد ولكل الاخوه الافاضل هنا وهو اول واخر تحليل شامل ساضعه هنا
وتقبلوا ودى
ودمتم حضراتكم بكل خير

في الانتظار يااستاذ
وجزاك الله كل الخير
وان كنت اتمنى الا يكون اخر تحليل

الفهد الاسمر
04-01-2012, 09:22 PM
السلام عليكم
وتقبلوا ودى
ودمتم حضراتكم بكل خير

الله يوفقك ويعينك ويجزيك خير يارب ومشكور مقدما يا غالى وان شاء الله التوفيق للجميع..........

ابو اسكندر
04-01-2012, 09:27 PM

لوك اوت
افهم الارقام كويس وبعدين استهزأ
السادة الذين قالوا صعود وضحوا ان الصعود حتى 2970
والسادة الذين قالوا هبوط وضحوا ان الهبوط يكون بعد زيارة 2975
يعني الجميع بيتكلم كلام واحد
انت عقلك فين؟؟
:1 (24)::1 (24)::1 (24)::1 (24):
:1 (24)::1 (24)::1 (24):

husseney
04-01-2012, 09:29 PM

على فكرة دى حاجة جميلة جدا انها تختلف الاراء لانى كل واحد بينظر للشارت من زاوية معينة ويجاهل الاخرة ولكن لما يتعرض قدامك جميع وجهات النظر تستطيع التعامل مع السوق بليونة وسهولة لانى شايف الشارت بعيون الاخرين ايضاء
وليس ان محلل قال السعر هيطلع او هينزل والسعر عكس راى انى هو محلل فاشل لاسمح اللة لانها هى فى الاخر وجهات نظر
وفى مقاولة شهيرة بيقولك لو جميع اللى فى السوق قالوا شراء ادخل بيع (اكيد مش الناس الغلابة اللى هو احنا المقصود بيها تحليلات الشركات والبنوك والمؤسسات )

أحمد الرويني
04-01-2012, 09:32 PM

اليورو دولار كسر مثلث أستمراري علي فريم الاربع ساعات و هو نموذج فني أستمراري يدل كسر الضلع السفلي للمثلث عند مستوي 1.2970 علي أستمرار الهبوط
الاستوكاستيك متشبع في البيع أعتقد قد يكون هناك الأن محاولات لأعادة الأختبار مره لمستويات المقاومة 1.2970 ومن ثم الهبوط مره أخري

يا شباب الزوج كسر مستوي 1.2930 إذن لا رجعة له لأعلي قبل أختراق 1.2897 و تحقيق للو جديد

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/1206_01325700393.png[/URL (http://[URL]http://www.fx-arabia.com/vb)]

ولو ركزت في الكلام حتعرف أنا بقول هبوط لان الزوج كسر مثلث أستمراري و هو نموذج فني أستمراري من مستوي 1.2970
الزوج الأن سبق و قولت أن الاستوكاستيك متشبع في البيع و هناك محاولات لأعادة أختبار 1.2970 و هي النقطة التي سقط منها الزوج و كون منها اللو الشهري عند مستوي 1.2897
الزوج الأن في محاولة كما قلت لأعادة أختبارها يعني أري أنة صاعد لهذا المستوي و هو ما أتفق فية مع الاخوة المحليلن
و لكن لا أستطيع أن أوصي بالشراء من هذه المناطق قبل أختراقة لمستوي 1.3000
و لكن أفضل البيع طالما هو أسفل هذا المستوي و أنتظر مستوي جيد للبيع و هو الحد السفلي للمثلث عند مستوي 1.2970
و عندنا في الميتاتريدر خاصية جميلة و هي الاستوب لوز إذن نضع أستوب لوز لنا بعد إغلاق الساعة أعلي 1.3000
يبقي إذا أستطاع الزوج من أختراق المقاومة 1.2970 و إغلاق أعلي منها و رجع يتداول مره أخري داخل المثلث أي أعلي الحد السفلي للمثلث نقدر نقول أنة للشراء و أهدافنا 1.3086

هذه رؤيتي يا غالي و الله أعلم

lookout
04-01-2012, 09:39 PM

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/1206_01325700393.png[/URL (http://[URL]http://www.fx-arabia.com/vb)]

دة الراي الاول
صعود حبيبي

زي مانا موضح في الصوره اليورو يعمل علي اعاده اختبار واغلاق شمعه الاربع ساعات يمكن الدخول بهدف 1.2975

ودة الراي الثاني وطبعا يعيني علي الي فاتح صفقة علي الحقيقى

iam2serve
04-01-2012, 09:39 PM
لا حول ولا قوة إلا بالله العلى العظيم :)
بأمانة يا شباب انتوا مموتني من الضحك
هههههه
هم يبكي وهم يضحك

انا احلى حاجة اني بعمل سكالبينج .. يعني طالع باكل نازل باكل ... واياك مرجعش :)))
اعتقد افضل فرصه هاتيجي بعد مده 201 دقيقة ... يعني بعد ما شمعة الاربع ساعات اللي شغالة تقفل

Elmasry
04-01-2012, 09:43 PM
ولو ركزت في الكلام حتعرف أنا بقول هبوط لان الزوج كسر مثلث أستمراري و هو نموذج فني أستمراري من مستوي 1.2970
الزوج الأن سبق و قولت أن الاستوكاستيك متشبع في البيع و هناك محاولات لأعادة أختبار 1.2970 و هي النقطة التي سقط منها الزوج و كون منها اللو الشهري عند مستوي 1.2897
الزوج الأن في محاولة كما قلت لأعادة أختبارها يعني أري أنة صاعد لهذا المستوي و هو ما أتفق فية مع الاخوة المحليلن
و لكن أفضل البيع طالما هو أسفل هذا المستوي و أنتظر مستوي جيد للبيع و هو الحد السفلي للمثلث عند مستوي 1.2970
و عندنا في الميتاتريدر خاصية جميلة و هي الاستوب لوز إذن نضع أستوب لوز لنا بعد إغلاق الساعة أعلي 1.3000
يبقي إذا أستطاع الزوج من أختراق المقاومة 1.2970 و إغلاق أعلي منها و رجع يتداول مره أخري داخل المثلث أي أعلي الحد السفلي للمثلث نقدر نقول أنة للشراء و أهدافنا 1.3086

ارفع لك القبعه يا رويني ومتفقين في التحليل وربنا يقدم الي في الخير

husseney
04-01-2012, 09:44 PM
شباب ... معتقدش ان حد ممكن يتكلم في اليورو دلوقتي .. علشان لو حد فتح الشارت على فريم الاربع ساعات .. هي شمعه حائرة مثالية ... بعد ما تقفل نقدر نشوف اللي هيحصل بعدها ايه .. لكن مرجع الصعود للمستوى 1.2970 ... وستوب لوز 100 نقطة .. ومتخفوش هو مستحيل يوصل للستوب ده .. إلا أذا حصلت كارثه يعني انا شايف بعد قفل شمعة الاربع ساعات ... لو قفلت في المستوى 1.2931 يبقى هيصعد للمستوى 1.2970 هدف أولى ... 1.3000 هدف ثانوي .. ولا يفضل الشراء من هدف 1.3000 لأنه متذبذب عند عذه النقطة ... فيفضل اللعب على اهداف صغيرة .. لحين استكمال صورة اليورو .... لي تعليق اخر هكتبه بعد ده
موفقين يا شباب

اهلا بكم أعضائنا الاحباء ,,

اليورو دولار حتى الان فقد مكاسب أمس بالكامل بعد كسر القناه السعريه الصاعده على فريم الساعه والاغلاق اسفلها ,
افضل البيع من المناطق 1.2970 وماحولها ,
او بكسر 1.2880

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/4565_01325697470.png (http://www.fx-arabia.com/vb)

متابعين ,,

تمام كده لقيت حد رايوا زى وكمان انا شارى باوند وبايع دولار كندى علشان كل دول بيدعموا صعود اليورو والانخفاض حصل على اليورو فقط وما حدث الا وهو ذيل على شارت الاربع ساعات واختراق كاذب على الساعه

كل الناس مستنى النقطة دى 1.2970 السعر هيوصل للنقطه دى هنا بقى الشغل
اخترق النقطه دى لاعلى ندخل شراء
رد من عند النقطة دى ندخل بيع يصعد يهبط احنا مع السوق طلما معنا صديقنا الاستوب لوز

Elmasry
04-01-2012, 09:47 PM
دة الراي الاول
صعود حبيبي

ودة الراي الثاني وطبعا يعيني علي الي فاتح صفقة علي الحقيقى

ياريت اخي الكريم تركز في القراءه جيدا

انا بقول صعود بهدف 1.2970

جميل ؟

وقولت لو اغلق اعلي منها يكون شراء ايضا

ورويني بردو بيقول ان السعر لو اغلق فوق مستوي 1.2970 يكون صعود

معني كده ان مفيش اي اختلاف بس انتا مش مركز

بالتوفيق يا غالي

jallo
04-01-2012, 09:51 PM
الخطورة التي ألاحظها على الشمعة الأسبوعية هي أنها بدأت من الأعلى فتوجهت الى الأسفل ونحن لا زال أمامنا قاع لم يتم طرق بابه بعد والمفترض أن يتم هذا الأسبوع على أقل تقدير ان لم يتم اليوم وهو ماكنت أتوقعه عموما خلو بالكم لسه في نزول فنيا فريم الساعة هبوط فريم الأربع ساعات هبوط واللي بشتغل على ميتا 5 برضه حيلاقي عدة فريمات بتدي هبوط فاحذروا يا شبااااااب لسه الهبوط ما اكتملش اللي برة السوق بلاش دخول الآن لأنه ممكن تقول خلاص اكتفى هبوط وتروح داخل شرا وأنا بقول لكم فيه قاع جديد حيتم انشاءه للسنه دي احذروا لو فيه فرصة دخول تانية بكرة أنا حتابع وأدخلها الليلة أنا مكتفي أشكر رب العزة والجلال على الرزق اللهم أدمها نعمة و أحفظها من الزوال

imrane
04-01-2012, 09:52 PM

جميل ؟

بالتوفيق يا غالي

يعني لو أغلق فوقها على فريم 4 ساعات أو الساعة ؟؟

أحمد الرويني
04-01-2012, 09:52 PM
كل الناس مستنى النقطة دى 1.2970 السعر هيوصل للنقطه دى هنا بقى الشغل

اخترق النقطه دى لاعلى ندخل شراء
رد من عند النقطة دى ندخل بيع يصعد يهبط احنا مع السوق طلما معنا صديقنا الاستوب لوز

جميل ؟

بالتوفيق يا غالي

أحلي لايك علي مشاركتك يا حسيني و يا مصري

Elmasry
04-01-2012, 09:54 PM
يعني لو أغلق فوقها على فريم 4 ساعات أو الساعة ؟؟

فريم الاربع ساعات

لو عايز تشتغل علي كسر او ارتداد من دعوم ومقومات يبقا فريم الاربع ساعات

كويتى وبحب مصر
04-01-2012, 10:08 PM
مشالله انا شايف ان نظرة المحللين هناوحده وربنا يديم المحبه... بس يمكن كل المحللين اللى بالدنيا شايفين نفس نظرتكم.... بس هل تعتقدو بان السوق سوف يحترم هالتحليل ... ده اسمه الورور خلي بالك من الورور .. انا شايف ان ليه كلام اخر .. ده مجرد احساس وخاطره

imrane
04-01-2012, 10:09 PM
فريم الاربع ساعات

لو عايز تشتغل علي كسر او ارتداد من دعوم ومقومات يبقا فريم الاربع ساعات

مشكووور على إهتمامك و ردك أخي

Elmasry
04-01-2012, 10:31 PM
مشالله انا شايف ان نظرة المحللين هناوحده وربنا يديم المحبه... بس يمكن كل المحللين اللى بالدنيا شايفين نفس نظرتكم.... بس هل تعتقدو بان السوق سوف يحترم هالتحليل ... ده اسمه الورور خلي بالك من الورور .. انا شايف ان ليه كلام اخر .. ده مجرد احساس وخاطره

والله يا غالي احنا بنعمل الي علينا وبنحلل والرزاق هو الله

salah-alhoot
04-01-2012, 10:32 PM
مشكورين يا اخوان الله يوفق الجميع

ابو الدهب
04-01-2012, 11:09 PM

تحليل رائع يا ابو حميد
واعتقد والله واعلم انه اليورو فعلا سيصعد
1.2980 ثم يهبط من عندها وبقوه مستهدفا مستويات 1.2680

ahmedyehea
04-01-2012, 11:57 PM
ما شاء الله عليك يعطيك الف عافيه

مدير الموقع
05-01-2012, 12:04 AM
السلام عليكم يا شباب..
نظرا لما يدور فى الورشة التى اصبحت ورشة كلام و حكاوى اكثر منها ورشة تحليلية و هذا ليس السبب الذى صنعت من اجله.
يرجى الالتزام بمواد التحليل و الشارتات فى الورشة فقط و البعد عن اى احاديث جانبية.

يرجى العلم انه فى حالة استمرار المشاركات الغير هادفة فان الادارة قد تضطر الى اصدار قوانين بحذف اى مشاركات ليس لها علاقة بتحليل العملة لفترة معينة.

بالتوفيق يا شباب.

ahmedyehea
05-01-2012, 12:26 AM
السلام عليكم
وتقبلوا ودى
ودمتم حضراتكم بكل خير

ما شاء الله عليك الله يزيدك

ahmedyehea
05-01-2012, 12:39 AM
السلام عليكم هل اقفال الديلي فوق 1.2934 ايجابي

jallo
05-01-2012, 01:39 AM
يسعد مساكم جميعا
ذكرت لكم سابقا ان التداول الأفقي بعد هبوط قوي يتلوه عادة نزول قوي يساويه أو يقل عنه نوعا ما
الآن الفرصة مهيأة علما بأنني لا أشتغل عادة في الفترة الأسيوية ولكن من الواضح جدا الأستعداد للهبوط لمستويات 128823 وبكسرها لمدة أربع ساعات سيكون علينا ترقب مستويات أقل سنعمل عليها لفترة مقبلة

waelwebas
05-01-2012, 01:42 AM
يعنى ياجالو نبيع من النقط دى ولا ننتظر 2960

jallo
05-01-2012, 01:55 AM
يعنى ياجالو نبيع من النقط دى ولا ننتظر 2960
تماااااام يا فندم
هدف أول 1.28825

هدف تاني 1.28616

هدف تالت 1.27947

waelwebas
05-01-2012, 02:01 AM
تمام جالو ربنا يباركلك ويشفيلك بنتك يارب طيب ممكن الاستوب

jallo
05-01-2012, 02:02 AM
الآن الهدف الأول يمكن تحقيقه أو الأقتراب منه خلال الفترة الأسيوية ولكن بقية الأهداف من الصعب حدوثها خلال الفترة الأسيوية حيث لا تملك لا القوة ولا التدفق لكسر مستوى أربع ساعات الصعودي وعليه يمكن الأكتفاء بأي ربح الى افتتاح الفترة الأوروبية هناك سيكون الكلام الأكيد

wolftaz
05-01-2012, 02:13 AM
الآن الهدف الأول يمكن تحقيقه أو الأقتراب منه خلال الفترة الأسيوية ولكن بقية الأهداف من الصعب حدوثها خلال الفترة الأسيوية حيث لا تملك لا القوة ولا التدفق لكسر مستوى أربع ساعات الصعودي وعليه يمكن الأكتفاء بأي ربح الى افتتاح الفترة الأوروبية هناك سيكون الكلام الأكيد

ينفع تحط استوب لوس يا معلم عشان هاسيب الصفقة وانام

jallo
05-01-2012, 02:26 AM
ينفع تحط استوب لوس يا معلم عشان هاسيب الصفقة وانام
15 نقطة مش اكتر تنفع ولو انكسرت ان شاء الله نعوضها الصبح
انا كمان ماش انام

falcon1
05-01-2012, 02:29 AM
السلام عليكم يا شباب..
نظرا لما يدور فى الورشة التى اصبحت ورشة كلام و حكاوى اكثر منها ورشة تحليلية و هذا ليس السبب الذى صنعت من اجله.
يرجى الالتزام بمواد التحليل و الشارتات فى الورشة فقط و البعد عن اى احاديث جانبية.

يرجى العلم انه فى حالة استمرار المشاركات الغير هادفة فان الادارة قد تضطر الى اصدار قوانين بحذف اى مشاركات ليس لها علاقة بتحليل العملة لفترة معينة.

بالتوفيق يا شباب.
السلام عليكم
اهلا دكتور اسامه
ماشاء الله على حضرتك كدا تمام برجاء المتابعه للورشه بصوره مستمره لا افكر بنفسى اطلاقا اعتقد حضرتك تعلم ذلك فبصوره شخصيه ليس لى هدف
ولكن الاعضاء المحترمون الذين لجأوا الى منتداك الكريم
لابد من حمايتهم بقوانين صارمه حفاظا على الموضوعيه والاحترام
احييك على تدخلك شاكرا عن نفسى وعن اى عضو يحب الاحترام والالتزام
اكرر شكرى
وتقبل ودى وتحياتى

wolftaz
05-01-2012, 02:29 AM
معلش يا معلم من 40 ولا من 65 نبدا

husseney
05-01-2012, 02:52 AM
السلام عليكم يا شباب..

بالتوفيق يا شباب.

انت فين يا دكتور من بدرى
بجد دى قلبت قهوة مش ورشة تحليل

iam2serve
05-01-2012, 02:58 AM
السلام عليكم يا شباب..

بالتوفيق يا شباب.

ياااااااااااااا ه
الف الف الف شكرا يا د/أسامة
هل في طريقة لعمل رست للورشة !؟ وبدايتها من جديد؟ أو إعادة أفتتاح؟
وشكرا مرة أخرى على تدخلك الرائع
طبعاً لو فيه اي قواعد للمشاركات هتكون أفضل بكتير .. يعني اللي يحط تحليل او توصية يكون بيقدم مساعدة علشان تكون مشاركته كاملة .. عن طريق انه يذكر جوانب التحليل
وجوانب التوصية كاملة
يعني نقطة دخول الصفقة وتحديد بيع ام شراء .. ونقطة جني الارباح ... مع ذكر الستوب لوز المرجح ..... وبكده مافيش حد هيسأل طيب نبيع ولا نشتري عن النقطة دي
وولا حد هيسأل نجني الأرباح فين؟
وولا حد هيسأل نحط ستوب قد ايه

وطبعاً مع ذكر ان الدخول للصفقة مسؤلية المتداول وعليه مراجعتها على الشارت .... ولو فيه تحليل ياريت يكون في صورة من الشارت تساعد على ده وتقلل من عدد المشاركات التالية اللي كلها بتكون عباره عن استفسارات عن التحليل اللي تم تقديمة .. ومن الممكن ان يكون هناك من يعترض على طريقة عرض التحليل

لأن أحيانا في كتير بكتبوا وخلاص وأهي فرصه يزودوا عدد المشاركات وخلاص

شكرا مرة تانية يا د/أسامة .. وشكرا للمشرفين والاعضاء اللي فعلاً بيحبوا يساعدوا اللي حواليهم

تحياتي

falcon1
05-01-2012, 03:53 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اليورو دولار السعر الان1.2935
شراء ماركت من السعر الحالى استوب1.2926 اى9 نقاط لابدمن الالتزام بالاستوب ارجوكم اجعلوه صمام الامان
هدف 1.2972
وبيعه من1.2972 استوب4 نقاط هدف 1.2953
ومن1.2953 شراء استوب1.2939 هدف1.2994
ومن 1.2994 بيع استوب1.3004 هدف1.2975
ومن 1.2975 شراء استوب 1.2965هدف 1.3075 ثم المتابعه
والله المستعان برجاء عدم الاعتراض ومن غير مقتنع لان التوصيات عجيبه يتفضل مشكورا يصمت ولا يدخل
هارتاح شويه واكتب لحضراتكم التحليل
وتقبلوا ودى وتقديرى
شكرا

iam2serve
05-01-2012, 03:56 AM
شراء ماركت من السعر الحالى استوب1.2926 اى9 نقاط لابدمن الالتزام بالاستوب ارجوكم اجعلوه صمام الامان
هدف 1.2972
والله المستعان برجاء عدم الاعتراض ومن غير مقتنع لان التوصيات عجيبه يتفضل مشكورا يصمت ولا يدخل
وتقبلوا ودى وتقديرى
شكرا

جاري وضع التوصية على الديموا ... توصيه كاملة مش محتاج اي استفسار شكراً

falcon1
05-01-2012, 04:21 AM
جاري وضع التوصية على الديموا ... توصيه كاملة مش محتاج اي استفسار شكراً
ضربت استوب ال9 نقاط
لاحول ولا قوه الا بالله
موش فى قابليه لتحليل
تحياتى

salah-alhoot
05-01-2012, 04:25 AM
ادي اول استوب نعمل اية دلوقتي

falcon1
05-01-2012, 04:30 AM
ادي اول استوب نعمل اية دلوقتي
مرتبطين ببعض ياغالى اى واحده كانت تضرب استوب بديهى الباقى لاغى طبعا
شكرا

ahmed salah
05-01-2012, 05:21 AM
السلام عليكم ورحمة الله
اولا لو سمحتوا الهدوء علشان الى عاوز يستفيد يعرف ومننساش ان من اكبر واحد الى اصغر واحد فى الفوركس بردو بيتعلم ومينفعش كل المضاربين والمحللين يتفقوا على اتجاة واسعار واحدة والا كن كل الناس كسبت فى الفوركس الخلاصة الاخوة المبتدئين فى المجال المفروض لا يهاجموا الاكثر خبرة وايضا الاستاذ فالكون وسع صدرك شوية ومافيش محللين بيكسبو على طول ولاكن مثلا كل 10 طفقات يكسبو 7 و3 خصارة وطبعا ممتاز الرجاء الالتزام بمشاركة الدكتور اسامة وشكرا
الاخبار Jan 5
9:00am EUR German Retail Sales m/m 0.2% -0.2%
12:00pm EUR Industrial New Orders m/m 2.4% -6.2

3:15pm USD Employment Change 176K 206K
3:30pm USD Unemployment Claims 375K 381K

5:00pm USD ISM Non-Manufacturing PMI 53.0 52.0

الاتجاة العام هابط اذن افضل مناطق البيع 3000 و 2970 الهدف 2900 و2890

الشراء 2860 و 2890 و 2910 الهدف 29950 و2970 و 3000 الاستوب فى كل الصفقات 30 نقطة

بالتوفيق

wolftaz
05-01-2012, 06:05 AM
هدف 1.2972
وتقبلوا ودى وتقديرى
شكرا

الف شكر استاد فالكون على مجهودك وتعبك والحمد لله على الستوب لوس الصغير ومتشكرين لاهتمامك ومستنيين توصياتك القادمة ان شاء الله........اخوك فى الله ممتاز

طائر الشمال
05-01-2012, 07:20 AM
وجهة نظر حول اليورو دولار ...

شراء من السعر الحالي 1.2930

الوقف 1.2850

الهدف 1.3670

أقصى موعد لتحقق الهدف بتاريخ 10/1/ 2012 الساعه 10:09 توقيت مكة المكرمة

والله اعلم

bachirislam
05-01-2012, 07:40 AM
انفجار قريب

BahrainiFX
05-01-2012, 09:00 AM
اي تاريخ 1 اوكتوبر

واي انفجار

شباب الموضوع في الاونه الاخيره صاير مبهم

bachirislam
05-01-2012, 09:13 AM
اي تاريخ 1 اوكتوبر

واي انفجار

شباب الموضوع في الاونه الاخيره صاير مبهم

أخي الكريم

لدينا مثلث حاد كما تلاحظ اذا اخترقه سعر للاعلا فيكون السعر صعودا والعكس والله اعلم

واي 1 اكتوبر هل هذا تاريخ له معنى ؟؟؟؟

وسيتم وضع ورشات مختارة في
قسم الورش المختارة (http://www.fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=36)

وستكون كما تريد منظمة :1 (21):

jallo
05-01-2012, 09:35 AM
صباح الخير عالجميع

أرجو نكون أستفدنا بالأمس وحققنا أرباح كما أرجو من الجميع وأولهم نفسي أن نلتزم بالموضوع الرئيسي وهو تحليل اليورو فقط
اليوم باذن الله وكما الفريم المرفق لليورو دولار أربع ساعات
يوضح الزخم الهبوطي العالي والذي سيتأكد بكسر منطقة الضلع السفلي للمثلث عند مستويات 1.29009 حيث كسرها مع السوق الأوربي أو قبله قليلاً سيودي بالزوج الى المستويات الموضحة
التصحيحات مستبعدة حيث أننا عند أقرب النقاط لتحقيق القاع السنوي وكسر مستويات سابقة أنتظروا معي كسر هذا المستوى لأؤكد لكم الدخول أرجو عدم الأستعجال وأعتماد الأستوبات بشكل حتمي
أرجو ملاحظة خط الماكد على هذا الفريم والذي يلتحم مع الأعمدة متجها في داخلها للأسفل وهذا تأكيد آخر على أن الهبوط قادم أرجو التوفيق للجميع
اللهم أرزقني وأرزق مني ياااااااااااااااااااااارب

jallo
05-01-2012, 10:20 AM
أرجو متابعة هذا الصعود البسيط معي والدخول بيعا عند نهايته ونهياته مش بعيد

احمد صلاح
05-01-2012, 10:56 AM
صباح الخير عليكم جميعا ,,
اتمنى ان تكونوا فى تمام الصحه ,,

مقاومات ودعوم اليوم لليورو دولار ,,

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/4565_01325750012.png (http://www.fx-arabia.com/vb)

متابع معكم ان شاء الله ,,

تحياتى

ghlhv
05-01-2012, 11:03 AM
أرجو متابعة هذا الصعود البسيط معي والدخول بيعا عند نهايته ونهياته مش بعيد

صباح الخير ياجالو هل الارجح هبوط برضه ثانى ام ممكن صعود من الان

ghlhv
05-01-2012, 11:20 AM
صباح الخير ياجالو هل الارجح هبوط برضه ثانى ام ممكن صعود من الان

استاذ جالو صباح الخير فى انتظار وجهة نظرك

jallo
05-01-2012, 11:30 AM
بيع الآن أستوب على 1.29650 الأهداف مذكورة

jallo
05-01-2012, 11:39 AM
اللي دخل معايا لا يخرج الا بعد كسر قاع الأمس على أقل تقدير ويقد الأستوب مع الربح الى الدخول والهبوط بالشكل ده معناه حيكون في ارتداد وصعود من نقطة حنعرفها بعدين

jallo
05-01-2012, 11:41 AM
الخوف غير مسموح بيه البيع مؤكد الربح اللي يرضيك تقدر تخرج عنده بس مش قبل كسر قاع الأمس

Qadri
05-01-2012, 11:45 AM
صباح الخير على الجميع ويوم موفق باذن الله

ايه اخر الاخبار الاقتصادية لليورو ياشباب؟

jallo
05-01-2012, 11:46 AM
الشمعة دي شمعة ساعة حتقفل بعد ربع ساعة لو استمرت بالعطاء شمعة وراها ونكون وصلنا

mihyar
05-01-2012, 11:49 AM
صباح الخيروكيف اصبحتوا شباب ان شاءالله باالخير والعافية .........
الان متابع معكم هل ادخل بيع من النقطة1.28960 وماهو الهدف القادم ......
الاخ والاستاذ jallo هل من ايضاح .......جزاك الله خير

md_arr4
أين هدف البيع ؟

jallo
ضرب الهدف الأول

jallo
05-01-2012, 11:50 AM
صباح الخيروكيف اصبحتوا شباب ان شاءالله باالخير والعافية .........
الان متابع معكم هل ادخل بيع من النقطة1.28960 وماهو الهدف القادم ......
الاخ والاستاذ jallo هل من ايضاح .......جزاك الله خير
لا خلاص متأخر حنشوف ايش اللي حيحصل وبعدين نقرر الدخول تاني

jallo
05-01-2012, 11:54 AM
لما يضرب الهدف التاني خروووووج وناخد مقاعد المتفرجين شوية رجاااااءً

jallo
05-01-2012, 11:55 AM
الحمد لله والشكر له أكتفيت أنا وخرجت وعلى المدرج اتفرج

jallo
05-01-2012, 11:57 AM
االي خرج معايا أمتنع عن الدخول حتى التحليل التالي رجاءً

jallo
05-01-2012, 11:58 AM
لا بيع ولا شراء أبداً أبداً

jallo
05-01-2012, 11:59 AM
تم كسر الضلع السفلي بقوة وأعادة الأختبار واردة وحتكون الفيصل لا تدعوهم يجروكم الى اتجاه عكسي ممنوع الدخوووووووووووووووول

ghlhv
05-01-2012, 12:05 PM
اللي دخل معايا لا يخرج الا بعد كسر قاع الأمس على أقل تقدير ويقد الأستوب مع الربح الى الدخول والهبوط بالشكل ده معناه حيكون في ارتداد وصعود من نقطة حنعرفها بعدين

نبداء نشترى من الان ولا ممكن ينزل ثانى

mihyar
05-01-2012, 12:06 PM
متاااااااااااااااااابعين معااااااك استاذ jallo >>>> فعلا كان بيجرني علي اتجاه عكسي
الله المستعان

ah_monir
05-01-2012, 12:06 PM
صباح الخير يا شباب
بصراحة انا محتار جدا في عمنا اليورو
مدوخنا وراه
واشعارات المنتدى بتجيني متأخر على الايميل والحمد لله خسرت شوية اليوم

jallo
05-01-2012, 12:08 PM
الان يا جماعة لو فضلنا تحت مستويات 1.28990 لمدة أقل من ساعة فقط فللأسف سوف ي س ت م ر الهبوط والى مستويات لم تخطر على بالنا أبدا ومع اني استبعد حدوث ذلك الا أنه وجب التنويه به والأحاطة وممكن تكون في بعد شوية وقبل انقضاء الساعة فرصة للدخول شراااااااااااااااااااءً سأتابع وأحددها ولكم تحياتي
رجائي هو عدم الدخول في أي اتجاه أبدا أبدا الآن مرحلة تصفية مئات آلاف الحسابات الصغيرة أو حتى الملايين منها

mihyar
05-01-2012, 12:08 PM
بقي اليورو يحوم قرب أدنى مستوياته في 16 شهر مقابل الدولار الامريكي اليوم الخميس بعد هبوط حاد في الجلسة السابقة وسط مخاوف جديدة بشأن أزمة الديون في منطقة اليورو، في حين بقي المستثمرين يترقبون مزاد سندات الحكومة الفرنسية في وقت لاحق من اليوم.

وبلغ اليورو / دولار 1.2910 خلال التعاملات الآسيوية المتأخرة، ادنى مستوى لليوم، وبعد ذلك تماسك الزوج عند 1.2915، متراجعا بنسبة 0.19 ٪.

كان من المرجح أن يجد الزوج الدعم عند 1.2857، ادنى مستوى في 29 ديسمبر، وأدنى مستوى في 16 شهرا والمقاومة عند 1.2998، اعلى مستوى في 30 ديسمبر.

من المخطط لمزاد فرنسا ان يصل الى 8 مليار يور خلال 10 إلى 30 عاما من السندات بعد يوم واحد من مزاد السندات الألمانية البالغ 10 اعوام الذي لم يلاقي طلب من المستثمرين.

وينظر على فرنسا بأنها في مخاطرة كبيرة بسبب احتمال فقدانها التصنيف الإئئتماني الثلاثي في الأسابيع المقبلة، تاركة اليورو عرضة لخسائر جديدة اذا لم تصبح امور المزاد على مايرام.

من جهة اخرى ، عادت المخاوف الى الظهور مرة اخرى من تقصير اليونان في سداد الديون بعد ان صرح رئيس الوزراء اليونانى لوكاس باباديموس من أن بلاده قد تواجه الانهيار الاقتصادي في أقرب وقت في مارس.

بقي اليورو دون تغيير تقريبا مقابل الجنيه، مع تراجع اليورو / باوند بنسبة 0.01 ٪ ليسجل 0.8284.

الخميس ستقوم الولايات المتحدة بنشر عن تقرير (اي دي بي) عن التوظيف في القطاع الخاص ، فضلا عن بيانات عن مطالبات البطالة الأولية ونشاط قطاع الخدمات

:1 (32):

jallo
05-01-2012, 12:10 PM
صباح الخير يا شباب
بصراحة انا محتار جدا في عمنا اليورو
مدوخنا وراه
واشعارات المنتدى بتجيني متأخر على الايميل والحمد لله خسرت شوية اليوم

عزيزي خلي صفحة المنتدى مفتوحة قدامك وريفرش كل شوية وتشوف الجديد على طووووووول
تحياتي

ah_monir
05-01-2012, 12:12 PM
عزيزي خلي صفحة المنتدى مفتوحة قدامك وريفرش كل شوية وتشوف الجديد على طووووووول
تحياتي

بصراحة انا اتمنى غرفة محادثة للموضوع عن طريق المنتدى

jallo
05-01-2012, 12:17 PM
بدأت اشوف 1.2750 اللي ياما ذكرتها من قبل بدات اأشوفها تحوم أمامي بس برضه محدش يدخل يعني محدش يدخل

jallo
05-01-2012, 12:21 PM
فاضل أربعون دقيقة فقط

الحالم
05-01-2012, 12:38 PM
فاضل أربعون دقيقة فقط

يا برنس باقي 20 على توقيتي وايدي بتحكني اطلع فوق معاه هات ما عندك

الله يبارك فيك

jallo
05-01-2012, 12:42 PM
يا برنس باقي 20 على توقيتي وايدي بتحكني اطلع فوق معاه هات ما عندك

الله يبارك فيك
أوعى أوعى أوعى

wolftaz
05-01-2012, 12:44 PM
طمنى والنبى يا جاللو

jallo
05-01-2012, 12:45 PM
طمنى والنبى يا جاللو
على؟؟؟

wolftaz
05-01-2012, 12:48 PM
انا لابس فى شرا من 12890 قولى انيل اية قولى

jallo
05-01-2012, 12:51 PM
احنا غالباً بدأنا التحرك للأعلى وبدأت المقاومة على فريم الخمس دقائق بالتحرك للأنخفاض وبمجرد تجاوزها مع تجاوز النقطة 1.28990 فده سيعني بالـتأكيد أن الصعود فرصته أكبر وسأحدد نقطة دخولي حال الوصلاليها ود ميلغيش امكانية النزول وتسجيل قاع جديد بس هوا تجاوز 1.28990 للأعلى بيبعد الفرصة دي شوية تانيين مع اني كن عايظها تحصل الأسبوع ده عشان أدخل صفقة العمر اللي مش عارف أدخلها من بداية ديسمبر 2011 ربنا يشهل وتيجي

RASHA
05-01-2012, 12:51 PM
[QUOTE=jallo;254189]بدأت اشوف 1.2750 اللي ياما ذكرتها من قبل بدات اأشوفها تحوم أمامي بس برضه محدش يدخل يعني محدش يدخ
السلام عليكم استاذ جالو
اشكرك كثيرا علي مجهوداتك في هذه الورشة وكل توصياتك ماشاء الله صحيحة

ghlhv
05-01-2012, 12:53 PM
ياجماعة الهدوء والسكينة اطلبوها من الله وخيرا ان شاء الله للجميع
واذا كان هبوط دلوقتى هيصعد ثانى وادينا شوفنا الايام السابقة من 2870 الى 306 ثم العودة ثم رجوع مرة اخرى باذن الله
دى وجهة نظر شخصية

jallo
05-01-2012, 12:53 PM
[QUOTE=jallo;254189]بدأت اشوف 1.2750 اللي ياما ذكرتها من قبل بدات اأشوفها تحوم أمامي بس برضه محدش يدخل يعني محدش يدخ
السلام عليكم استاذ جالو
اشكرك كثيرا علي مجهوداتك في هذه الورشة وكل توصياتك ماشاء الله صحيحة

شكرا عزيزتي وتمنياتي الحارة بالتوفيق

jallo
05-01-2012, 12:54 PM
ياجماعة الهدوء والسكينة اطلبوها من الله وخيرا ان شاء الله للجميع
واذا كان هبوط دلوقتى هيصعد ثانى وادينا شوفنا الايام السابقة من 2870 الى 306 ثم العودة ثم رجوع مرة اخرى باذن الله
دى وجهة نظر شخصية
حنا ما اتفقنا تخل عنك الحسي
وشهو معصي أنت ؟

Abod H
05-01-2012, 01:01 PM
احنا غالباً بدأنا التحرك للأعلى وبدأت المقاومة على فريم الخمس دقائق بالتحرك للأنخفاض وبمجرد تجاوزها مع تجاوز النقطة 1.28990 فده سيعني بالـتأكيد أن الصعود فرصته أكبر وسأحدد نقطة دخولي حال الوصلاليها ود ميلغيش امكانية النزول وتسجيل قاع جديد بس هوا تجاوز 1.28990 للأعلى بيبعد الفرصة دي شوية تانيين مع اني كن عايظها تحصل الأسبوع ده عشان أدخل صفقة العمر اللي مش عارف أدخلها من بداية ديسمبر 2011 ربنا يشهل وتيجي

وأنا لازلت أنتظرها لأنه حيعمل سوينجايه لفوووووووووق بس بدها صبر وطولت بال

أتوقع حتآخد وقت لتيجي،،،،، متابعين :1 (21):

jallo
05-01-2012, 01:04 PM
يلا يا حبايب وآدي تأكيد الهبوط شرف اللي عايز يكمل بيع ممكن أستوب 1.1.29355وربنا معانا أنا دخلت من هنا عالأستوب المذكور وشمعة أربع ساعات تانية الى مستوى 1.2780 حتكفيني جدا ولو كسرت الأستوب برضه مش خسران تمنياتي بالتوفيق

imrane
05-01-2012, 01:04 PM
حنا ما اتفقنا تخل عنك الحسي
وشهو معصي أنت ؟

يعني نصبر كمان شوي ؟؟

wolftaz
05-01-2012, 01:05 PM
انا الحمد للة لبست 700 مستنيك يا جاللو ان ابن...........انى مسمعتش كلامك

marawanaskar
05-01-2012, 01:07 PM
انتقل الى رحمة الله اليورو !!

كويتى وبحب مصر
05-01-2012, 01:07 PM
ياجماعه لاتستخفو بهذا النزول .... وتقولو ارتدادات ؟؟؟؟ يمكن النزول اكبر

jallo
05-01-2012, 01:08 PM
لا تنسوا تقديم الأستوب

jallo
05-01-2012, 01:10 PM
ياجماعه لاتستخفو بهذا النزول .... وتقولو ارتدادات ؟؟؟؟ يمكن النزول اكبر

أقول ورا ما تخل عنك الحسي
هههههههههههههههههه

mihyar
05-01-2012, 01:17 PM
هلا بالاستاذ ..........Jallo
دخلت صفقة بيع من 1.28352 ... ماهو الهدف القادم ؟ وماهيه نقطة وقف الخسارة ؟؟
شكرا

heshambluesky
05-01-2012, 01:20 PM
يلا يا حبايب وآدي تأكيد الهبوط شرف اللي عايز يكمل بيع ممكن أستوب 1.1.29355وربنا معانا أنا دخلت من هنا عالأستوب المذكور وشمعة أربع ساعات تانية الى مستوى 1.2780 حتكفيني جدا ولو كسرت الأستوب برضه مش خسران تمنياتي بالتوفيق
اولا احب اوجه لك الشكر كثيرا على مجهودك وحبك لخدم الخريين
واى رجاء حضرتك هنا ذكرت فى المشاركه انا دخلت من هنا (فنارجو توضيح النقطه دى كام وذكر السعر والاستوب لانى ممكن اعمل فرش للصفحه بعد 5 دقائق ومش عارف احدد معنى دخلت من هنا يعنى كام وفين)

م.يوسف
ارى اليورو لن يرتفع ارتفاع حقيقي الا بوصوله للترند الاحمر او الاحمر والاصفر معا
والله اعلم

كويتى وبحب مصر

الحسي الزين والله حسيك...
البارح جننى بروكر عندى مهبول مجنون ارقام ... محد متوافق في تحليله غيرك .... :1 (48)::1 (48)::1 (48): وششش يودع:D

jallo
05-01-2012, 01:21 PM
أول هدف 1.2795وبعده 1.2750 والأهداف مفتوحة حسب الوضع والأخبار أنا حخرج من 1.2780 وحخلى الأستوب دائما في حالة استعداد وتقديم للمحافظة على الأرباح وتفادي المفاجئات والأرتدادات العكسية
وتمنياتي بالتوفيق

ghlhv
05-01-2012, 01:21 PM
ايه الاخبار ياجالو فى بداية صعود ولا ايه الان شايف تراجع طمنا

jallo
05-01-2012, 01:26 PM
اولا احب اوجه لك الشكر كثيرا على مجهودك وحبك لخدم الخريين
واى رجاء حضرتك هنا ذكرت فى المشاركه انا دخلت من هنا (فنارجو توضيح النقطه دى كام وذكر السعر والاستوب لانى ممكن اعمل فرش للصفحه بعد 5 دقائق ومش عارف احدد معنى دخلت من هنا يعنى كام وفين)
عزيزي
أنا أحب اللي عايز يتابعني يتفرغ لمتابعتي لتحقيق أرباح كبيرة
وصعبة أني أدخل صفقة وفي نفس الوقت أكتب تفاصيلها صعبة جدا والتحليل كان واضح من الصبح ومعاه فريم وشرح أرجو تكلف على نفسك شوية ووقت ما تشوف السوق أتحرك تعمل رفرش أكتر لصفحة المنتدى بس هوا ده اللي عليك تعمله مش اكتر وتاخد مقابله أرباح كبيرة ولا اييييييييييييييييييه!!!

jallo
05-01-2012, 01:30 PM
ايه الاخبار ياجالو فى بداية صعود ولا ايه الان شايف تراجع طمنا
انسى.....
مادام عامل استوب ويا جماعة اللي خايف ومتردد بس يقدم الأستوب 1.29010 كويس جدا جدا

محمد العضيان
05-01-2012, 01:31 PM
ياسلام عليك ياجالو....تستحق بوسه على الدماغ .. وعضويه ذهبيه في ارابيا نشاط وحيويه وتحليل سليم ماشاء الله عليك والله يبارك فيك وينفع بك اخوانك في ارابيا

heshambluesky
05-01-2012, 01:33 PM
انا كان قصدى يا اخى جالو انك كده كده كتبت المشاركه فياريت تذكر فيها السعر على الاقل لو السعر راح بعيد عن دخولك ناخد بالنا
وباكرر شكرى لك

jallo
05-01-2012, 01:43 PM
انا كان قصدى يا اخى جالو انك كده كده كتبت المشاركه فياريت تذكر فيها السعر على الاقل لو السعر راح بعيد عن دخولك ناخد بالنا
وباكرر شكرى لك
ححاول مش أقدر أوعدك
ولاحظ حاجة مهمة جدا
أنا مش بدخل حد على توصيات وأكتب أدخل على كده لما يوصل كده واعلق البشر معايا وتعكس التوصية ويخسروا الناس
أنا بدخلك على صفقة لايف ويكون الربح مضمون مية في المية ولا يمكن تخسر لآني بدخلك والصفقة شغالة مش لسه حستنيها تحصل وبعدين انت تقرر تستمر فيها ولا تكتفي بالمكسب وتخرج
تحياتي

الحالم
05-01-2012, 01:45 PM
ححاول مش أقدر أوعدك
ولاحظ حاجة مهمة جدا
أنا مش بدخل حد على توصيات وأكتب أدخل على كده لما يوصل كده واعلق البشر معايا وتعكس التوصية ويخسروا الناس
أنا بدخلك على صفقة لايف ويكون الربح مضمون مية في المية ولا يمكن تخسر لآني بدخلك والصفقة شغالة مش لسه حستنيها تحصل وبعدين انت تقرر تستمر فيها ولا تكتفي بالمكسب وتخرج
تحياتي

اخي جالو بارك الله عملك وجهدك

يعني بس لو نقطة الدخول وبعد هيك براحتك على المناورة للخروج والاكتفاء

كويتى وبحب مصر
05-01-2012, 01:53 PM

عزيزى المواطن .. ان كنت كنت محتار ممكن اقولك خش من هالنقطه مثلا 2840 او 50 المهم بيع واجعل استبك 40 نقطه وسلامتك:1 (48): انا لا اتحمل المسؤوليه فقط للاستدلال

jallo
05-01-2012, 01:58 PM

والله ححاول بجد ربنا يعيني

الحالم
05-01-2012, 02:03 PM
عزيزى المواطن .. ان كنت كنت محتار ممكن اقولك خش من هالنقطه مثلا 2840 او 50 المهم بيع واجعل استبك 40 نقطه وسلامتك:1 (48): انا لا اتحمل المسؤوليه فقط للاستدلال

شكرا شكرا

wolftaz
05-01-2012, 02:03 PM
انسى.....
مادام عامل استوب ويا جماعة اللي خايف ومتردد بس يقدم الأستوب 1.29010 كويس جدا جدا

يا جاللو يا معلم تسلم ايدك انا دخلت الصفقة زيك بالزبط وهانزل اقضى مشواير وان شاء رب العباد الاقى فلووووووووووووس كتيييييييييييييير

ghlhv
05-01-2012, 02:19 PM
ححاول مش أقدر أوعدك
ولاحظ حاجة مهمة جدا
تحياتي

ايه اخر الاخبار ياباشا من وجه نظرك دلوقتى

jallo
05-01-2012, 02:40 PM
ايه اخر الاخبار ياباشا من وجه نظرك دلوقتى

من وجهة نظري الخاصة حيفضل يدي هبوط لغاية خبر أمريكا احذروا منه بس
لو ايجابي ممكن تصحيح يبدأ ويارب بالتوفيق قدموا الأستوب أكتر للدخول أو 1.28745
وموفقين ان شاء الله

mihyar
05-01-2012, 02:42 PM
الاتجاه العام: هابط
السعر الحالي: 1.2838
اخترق الديورو مقابل الدولار الامريكي المستوى السعري عند 1.3014 لاسفل محققا المستهدفات السعرية التي اشرنا اليها بتقرير الامس وهو حاليا مستمرا في الهبوط وفي طريقه لاختبار المنطقة السعرية بين 1.2730 - 1.2710 التي اذا تم اختراقها والاغلاق ادناها سيكمل الزوج لاختبار المنطقة السعرية بين 1.2590 - 1.2520 وذلك على المدى المتوسط.
اذا تمكن الزوج من الاغلاق ادنى المستوى السعري عند 1.2855 يمكن للمستثمر الاستمرار في البيع لجني الارباح بالقرب من المستهدفات السعرية المشار اليها مع وقف الخسارة باختراق المستوى السعري عند 1.2940 والاغلاق فوقه
------------------------------------------------------------------------------------
من متابعتي للاستاذ Jallo
استنتجت التحليل السابق .............. هل التحليل جيد يا استاذ ؟؟
لك التقدير والاحترام
:1 (50):

ghlhv
05-01-2012, 02:58 PM
اخترق الديورو مقابل الدولار الامريكي المستوى السعري عند 1.3014 لاسفل محققا المستهدفات السعرية التي اشرنا اليها بتقرير الامس وهو حاليا مستمرا في الهبوط وفي طريقه لاختبار المنطقة السعرية بين 1.2730 - 1.2710 التي اذا تم اختراقها والاغلاق ادناها سيكمل الزوج لاختبار المنطقة السعرية بين 1.2590 - 1.2520 وذلك على المدى المتوسط.
اذا تمكن الزوج من الاغلاق ادنى المستوى السعري عند 1.2855 يمكن للمستثمر الاستمرار في البيع لجني الارباح بالقرب من المستهدفات السعرية المشار اليها مع وقف الخسارة باختراق المستوى السعري عند 1.2940 والاغلاق فوقه
------------------------------------------------------------------------------------
من متابعتي للاستاذ Jallo
لك التقدير والاحترام

انا من وجهة نظرى ان شمعة الساعة غالبا هتقفل صعود متبقى عليها حوالى 10 دقائق
لذلك اعتقد انه اكتفى هبوط ولا ايه رايكم اصل مش هيفضل هبوط مستمر على الاقل فى الفترة الحالية
وبعدين عايزين نعرف خبر امريكا ده امتى

jallo
05-01-2012, 03:18 PM
من متابعتي للاستاذ Jallo
لك التقدير والاحترام
تحليل واقعي لا مفر منه
لأن شركات الفوركس بتدي عادة تحليل بوهيمي لا يغني ولا يسمن منجوع بس التحليل ده واقعي لآنه الوضه اتضح ومش حيقدروا يقولوا غير كده والا حيتفضحو تحياتي

jallo
05-01-2012, 03:23 PM
لذلك اعتقد انه اكتفى هبوط ولا ايه رايكم اصل مش هيفضل هبوط مستمر على الاقل فى الفترة الحالية
خد اعرف الأخبار من هنا
http://www.forexfactory.com/calendar.php#details=38456

خبر أمريكا الساعة 3.30 بتوقيت القاهرة 4.30 بتوقيت السعودية بخصوص تقرير الوظائف غير الزراعية
خبرين آخرين الساعة 5:00 بتوقيت القاهرة 06:00 بتوقيت السعودية تقرير طلبات الأعانة
و تقرير الأنتاج وكلهم في منتهى الأهمية فالحذر وااااجب جدا
تحياتي

jallo
05-01-2012, 03:28 PM
أنسى........
كلام غير صحيح أبداً الهبوط لا زال مستمر ولو حدث غير كده حيكون في حاجة غلط خصوصا قبل الأخبار
تحياتي

jallo
05-01-2012, 03:31 PM
بص على فريم الأربع ساعات وحتشوف ان كل المؤشرات وخصوصا الماكد بتدي هبوط واستمرار الهبوط

احمد صلاح
05-01-2012, 03:39 PM
بص على فريم الأربع ساعات وحتشوف ان كل المؤشرات وخصوصا الماكد بتدي هبوط واستمرار الهبوط

بالفعل أخى ,

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/4565_01325767130.png (http://www.fx-arabia.com/vb)

الزوج الان سجل أدنى سعر جديد عند 1.2818
سعر الزوج مادام أسفل 1.2855 اذن سيكون الهبوط هوه المتوقع حدوثه أكثر

تحياتى

jallo
05-01-2012, 03:45 PM
بالفعل أخى ,

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/4565_01325767130.png (http://www.fx-arabia.com/vb)

الزوج الان سجل أدنى سعر جديد عند 1.2818
سعر الزوج مادام أسفل 1.2855 اذن سيكون الهبوط هوه المتوقع حدوثه أكثر

تحياتى
حسب الماكد اللي هنا لازم خط الماكد الأحمر يخرج من الأعمدة وتبدا أعمدة جدية علوية وده شيء لم يحدث وبعيد الحدوث يعني حدوثه معناها انقلاب سعري
وتحياتي ليك أستاذ أحمد صلاح

waelwebas
05-01-2012, 03:48 PM
استاذ جاللو ينفع ابيع الان ولا البيع فى خطوره الان تحياتى ليك ولمجهودك الكبير

mihyar
05-01-2012, 03:51 PM
اليورو يعود إلى غرفة العناية المركزة عقب نتائج المزاد الفرنسي

هبط اليورو إلى أدنى مستوى له منذ أكثر من عام، حيث على الرغم من البيانات الاقتصادية التي تصدر عن اقتصاد منطقة اليورو إلا أن المستثمرين باتوا يهتمون بالتصريحات أو الأحداث التي باتت هي المحرك الرئيسي لمستويات الثقة في الأسواق، وهذا ما أكسب الدولار الأمريكي قوة اليوم لم يكتسبها منذ عام.
تصاعدت المخاوف في الأسواق من احتمالية فشل البنوك الأوروبية في التصدّي للضغوطات التي تقع على عاتقها إثر أزمة المديونية التي باتت كالطاعون الذي ينتشر في أرجاء أوروبا، ويجب أن لا ننسى بأن العديد من المسؤولين والمحللين على مستوى أوروبا لا يتوقّعون أداءاً أفضل لاقتصاد منطقة اليورو خلال العام 2012 مقارنة بالعام الماضي.
كما أن مستويات الثقة في الأسواق باتت كالبراكين الخامدة التي سرعان ما تنفجر وتسهم في تحوّل المستثمرين إلى الاستثمارات ذات العائد الأدنى كملاذ آمن وذلك وسط القلق الذي ينتابهم، مشيرين إلى أن المخاوف تجددت مساء يوم أمس الأربعاء بعد ارتفاع الودائع لليلة واحدة في البنك المركزي الأوروبي لمستويات قياسية جديدة وصلت إلى 453 مليار يورو مما أشعل فتيل القلق بخصوص مستويات الإقراض بين البنوك الأوروبية من جديد.
وتتوالى هزّات البراكين واحدة تلو الأخرى، حيث أن نتائج المزاد الألماني جاءت غير مرضية بشكل كامل في خضم فشل الحكومة بلوغ المستويات المستهدفة للمزاد، واستمرت حالة القلق في الأسواق اليوم عقب صدور نتائج المزاد الفرنسي والتي أظهرت بيع الحكومة ما قيمته 7.96 مليار يورو من إجمالي السندات الحكومية طويلة الأمد، ولكن يكمن الخبر السيء في أن مستويات الطلب على السندات ذات استحقاق 10 سنوات لتصل إلى 1.64% مقارنة بالمزاد السابق الذي بلغ 3.05%.
اليورو يتلقى ضغوطاً كبيرة جراء هذه البراكين عزيزي القارئ، حيث انخفض اليوم من مستويات افتتاحه اليوم عند 1.2940 دولار ليتداول حالياً بالقرب من مستويات 1.2840 دولار أي بانخفاض يصل إلى 100 نقطة، وهذا كما أشرنا أعلاه بأنه لم تعد البيانات الرئيسية الصادرة تؤثر على مستويات الثقة كتلك الأحداث، إذ على الرغم من صدور بيانات إيجابية عن اقتصاد منطقة اليورو إلا أن النزيف مستمر للعملة الموحدة.
حيث بالنظر إلى أجندة البيانات الرئيسية الصادرة نجد بأن أسعار المنتجين في منطقة اليورو ارتفعت بنسبة 0.2% مقارنة بالقراءة السابقة التي بلغت 0.1% وبأفضل من التوقعات التي بلغت أيضاً 0.1%، وعلى الصعيد السنوي ارتفعت الأسعار بنسبة 5.3% مقارنة بالقراءة السابقة التي بلغت 5.5% وبأعلى من التوقعات التي بلغت 5.2%.
وبالنسبة للمؤشرات الأوروبية فقد انخفضت عقب هذه الأحداث، فقد هبط مؤشر CAC الفرنسي بحوالي 1.0% ليصل إلى مستويات 3163.83 نقطة، في حين انخفض مؤشر DAX الألماني بما يقارب 0.6% ليصل إلى مستويات 6074.83 نقطة، وأخيراً هبط مؤشر FTSE البريطاني بنسبة 0.6% ليصل إلى مستويات 5635.34 نقطة.

jallo
05-01-2012, 03:52 PM
استاذ جاللو ينفع ابيع الان ولا البيع فى خطوره الان تحياتى ليك ولمجهودك الكبير
أخي
في الترندات اللي زي دي ينبغي اللحاق بالترند في بداياته عشان تقدر تتحكم في الأستوب الان بعد أربعين دقيقة سيصدر أول أخبار أمريكا لو حابب تدخل بلوت صغير وأستوب 1.28405 مش أكتر صفقة مقدار نجاحها 60 في المية في الوقت الحالي ومقارنة بضيق الأستوب غير كده لو حسابك كبير ويتحمل أفتح الأستوب وبيع
تحياتي
عفوا غلطت في الأستوب اللي لازم يكون عند 1.28616
آسف جدا

دعاااني الشوق
05-01-2012, 04:04 PM
مسااااء الخير للجميع ..

حبيت اسئل عن تأثير خبر الدولار يعني اذا كان سلبي على الدولار وش النتيجه ؟؟؟ واذا كان ايجابي على الدولار وش النتيجه ؟؟

ياليت احد يفيدني ياشباب

jallo
05-01-2012, 04:12 PM
مسااااء الخير للجميع ..

حبيت اسئل عن تأثير خبر الدولار يعني اذا كان سلبي على الدولار وش النتيجه ؟؟؟ واذا كان ايجابي على الدولار وش النتيجه ؟؟

ياليت احد يفيدني ياشباب

لو الخبر سلبي معناها هبوط أكثر لليورو نتيجة انخفاض شهية المخاطرة وتأكيد اللجوءس للدولار كعملة آمنة في ضل تخبط دول اليورو والتهديدات المحيطة باقتصادهم أنا من المؤمنين من فنرة طويلة ان اليونان سبب المصائب لا مفر من عودتها الى الدراخمة البلهاء دولة ديونها عشرين ضعف دخلها القومي كيف لها أن تسدد هذا الدين يا مسلمين والله انا مش عارف المكابرة دي ليه من الأول ما تروزح للدراخمة ونخلص من بدري الان دول وبنوك شبكت نفسها في مشاكل وتهديد اعلان أفلاس مصيبة لو حصل ده حتعم عالعالم كله ربنا يستر

jallo
05-01-2012, 04:16 PM
أرجو محدش يدخل شراء أبدا

jallo
05-01-2012, 04:17 PM
تاثير الأخبار القادمة من أوروبا أقوى من أي أخبار أخرى الحذر من الشراء

عمر مسلم
05-01-2012, 04:23 PM
اليورو للشراء من الآن في نظري حتى و إن هبط إلى 2700 فهو للشراء

دعاااني الشوق
05-01-2012, 04:31 PM
لو الخبر سلبي معناها هبوط أكثر لليورو نتيجة انخفاض شهية المخاطرة وتأكيد اللجوءس للدولار كعملة آمنة في ضل تخبط دول اليورو والتهديدات المحيطة باقتصادهم أنا من المؤمنين من فنرة طويلة ان اليونان سبب المصائب لا مفر من عودتها الى الدراخمة البلهاء دولة ديونها عشرين ضعف دخلها القومي كيف لها أن تسدد هذا الدين يا مسلمين والله انا مش عارف المكابرة دي ليه من الأول ما تروزح للدراخمة ونخلص من بدري الان دول وبنوك شبكت نفسها في مشاكل وتهديد اعلان أفلاس مصيبة لو حصل ده حتعم عالعالم كله ربنا يستر

يعطيك العاااافيه ياجلووو على ردك ...

والله يستر من هاليورو :(

مشكور على جهودك في الورشه ياغالي

jallo
05-01-2012, 04:33 PM
اليورو للشراء من الآن في نظري حتى و إن هبط إلى 2700 فهو للشراء
غلطااااااااااااااااان يا صاحبي
رأيك لك لوحدك

z3em
05-01-2012, 04:40 PM
مسااااء الخير للجميع ..

ياليت احد يفيدني ياشباب

تراجعت جميع الاسواق الاوربية في ظل مخاوف رؤوس الاموال لدي البنوك من الخسائر
وهبط اليورو قصاد معظم منافسية
ولكن من المتوقع ان تثبت العملة الاوربية علي المدي الزمني المتوسط في ظل دعم المركزي الاوربي للبنوك الايطالية وفرض قرض لها بنسبة 1 بالمائة للاستثمار في سندات سيادية ذات عائد اكبر ولهذا السبب يمكن ان تتفشل معظم عمليات البيع في الوقت الراهن علي اليورو في الحيلولة دون المزيد من الهبوط
ومن الصعب التنبوء ببما سيكون الدافع الي المزبد والهبوط
مع فائق احترامي للجميع

hoba
05-01-2012, 04:52 PM
يعطيك العاااافيه ياجلووو
بظن ان البيع بقى ضعيف ولا اية رايك
تحياتى

jallo
05-01-2012, 04:53 PM
تراجعت جميع الاسواق الاوربية في ظل مخاوف رؤوس الاموال لدي البنوك من الخسائر

وهبط اليورو قصاد معظم منافسية
ولكن من المتوقع ان تثبت العملة الاوربية علي المدي الزمني المتوسط في ظل دعم المركزي الاوربي للبنوك الايطالية وفرض قرض لها بنسبة 1 بالمائة للاستثمار في سندات سيادية ذات عائد اكبر ولهذا السبب يمكن ان تتفشل معظم عمليات البيع في الوقت الراهن علي اليورو في الحيلولة دون المزيد من الهبوط
ومن الصعب التنبوء ببما سيكون الدافع الي المزبد والهبوط
مع فائق احترامي للجميع

?????

jallo
05-01-2012, 04:56 PM
يعطيك العاااافيه ياجلووو
بظن ان البيع بقى ضعيف ولا اية رايك
تحياتى

عشان تعرف تأثير الخبر على الدولار ننتظر افتتاح السوق الأمريكي الساعة 4:30 بتوقيت القاهرة الساعة 05:30 بتوقيت السعودية وفي خبرين لس حتصدر ممكن تكون سلبية يهبط معاها السوزق الأمريكي ويستمر عندها هبوط اليورو الأجباري رجاء الأنتظار فقط وتقديم الأستوب مع كل تقدم هبوطي

عمر مسلم
05-01-2012, 04:58 PM
شراء اليورو بلوت صغير و تعزيز كل مائة نقطة ، ربنا يكرمنا جميعا إن شاء الله

محمد العضيان
05-01-2012, 05:11 PM
ايه الإنهيار العضيم دا ياجماعه لليورو وبعض العملات

اوراق الخريف
05-01-2012, 05:12 PM
المستويات السنوية الداعمة لليورو
2789
2649
2502

ان لم يعكس اليورو اتجاهه غدا او بداية الاسبوع القادم فان الهدف الواضح هو 2360 ثم 2180

jallo
05-01-2012, 05:18 PM
أعزائي كل اللي يقول شراء في المرحلة الحالية
يشبع به لوحده
أرجو من متابعيني عدم الشراء بتاتاً أبداً

mihyar
05-01-2012, 05:22 PM
متااااااااااااابع معاك جدا ........... اخر الاخبار اظن ايجابية ......... هل سوف ياثر ؟؟؟

سدد الله خطاك ....... Jallo

ghlhv
05-01-2012, 05:26 PM
متااااااااااااابع معاك جدا ........... اخر الاخبار اظن ايجابية ......... هل سوف ياثر ؟؟؟

سدد الله خطاك ....... Jallo

نرجو التوضيح ممكن يتوقف الهبوط بعد تلك الاخبار ومتى سنعرف ذلك نرجو التوضيح

jallo
05-01-2012, 05:30 PM
كل اللي أقدر أقوله أنه الهبوط ده مش أعتيادي وربما يكون هبوط مرير وكسر مستويات قياسية سنوية أرجو اذا كان سيكون شراء عدم الدخول الا بعد أن أتحقق من نقطة الدخول هذا الكلام لمتابعيني فقط ارجو من الغير الشراء زي ما هم عايزين ومن أي نقطة يشوفوها

jallo
05-01-2012, 05:31 PM
حتى لو شفتو أرتداد مع افتتاح السوق الأمريكي أرجو محدش ينخدع ويروح داخل شراء

اوراق الخريف
05-01-2012, 05:40 PM
اليورو بيع من هذه المستويات حتى لو كان الدخول والهدف مضمون 100 بالمئة
هو بكل بساطة كمن يقتل نفسه او يشرب السم بيده
المنطقة ملغمة بدعوم

الطريقة الافضل انتظار اغلاق الغد وبعدها نحدد الوجه الرسمية له

دلوني على السوق
05-01-2012, 05:45 PM
اوراق الخريف يعطيك الف الف عافيه.

jallo
05-01-2012, 05:46 PM
اليورو بيع من هذه المستويات حتى لو كان الدخول والهدف مضمون 100 بالمئة

هو بكل بساطة كمن يقتل نفسه او يشرب السم بيده
المنطقة ملغمة بدعوم

الطريقة الافضل انتظار اغلاق الغد وبعدها نحدد الوجه الرسمية له

على العكس تماماً عزيزي فأول دعم موجود على 1.2653 من فين ملغمة دعوم بس الطريق مفتوح أكتر من أي وقت مضى الى 1.2566

احمد صلاح
05-01-2012, 05:47 PM
أخر توصيه فى ورشه حلوتها فى بسطتها :

BUY EUR/USD @ 1.2805

TP 1 : 1.2900
TP 2 : 1.2995

بدون ستوب لوس ( تبريد مابين 50-60 نقطه )

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/4565_01325772784.png (http://www.fx-arabia.com/vb)

الى الاهداف
بالتوفيق ,

jallo
05-01-2012, 05:50 PM
هدف الربح هو ما يرضيك فقط الان السعر كسر كل الأهداف المحددة من طرفي والحرية لك في الخروج أو البقاء علماً بأن الطريق لا زال ممهد للهبوط أكثر بامكان من يرغب تركيز أستوب على 1.28470 والأستمرار في الترند المتواصل تحياتي

احمد صلاح
05-01-2012, 05:57 PM
1.2770 هوه الهدف القادم ,
ان تم كسره والاغلاق ديلى اسفله
سيذهب الزوج الى 1.2590 وستكون هى المحطه الاخيره

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/4565_01325775372.png (http://www.fx-arabia.com/vb)

بالتوفيق للجميع

jallo
05-01-2012, 05:58 PM
أخر توصيه فى ورشه حلوتها فى بسطتها :

BUY EUR/USD @ 1.2805

TP 1 : 1.2900
TP 2 : 1.2995

بدون ستوب لوس ( تبريد مابين 50-60 نقطه )

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/4565_01325772784.png (http://www.fx-arabia.com/vb)

الى الاهداف
بالتوفيق ,
أخ أحمد مع كامل احترامي الأسعار في جدول التوصيات معكوسة ولك تحياتي

اوراق الخريف
05-01-2012, 06:16 PM
السعر قد يعود لملامسة مستويات 2830 -40 قبل العودة على الاغلب الى مستويات 2748

احمد صلاح
05-01-2012, 06:19 PM

جالو ياغالى .
اى اسعار معكوسه واين ,,
لا أفهم كلامك يالغالى

wolftaz
05-01-2012, 06:25 PM
جاللو باشا ينفع ادخل بيع من لوقتى ولا استنى السوق الامريكية تعمل ارتداد الاول؟؟؟؟؟

rafaello
05-01-2012, 06:25 PM
الاستاذ غالو يقصد بتوقيع حضرتك جدول التوصيات اسماء العملات غلط
كل الشكر والاحترام

jallo
05-01-2012, 06:26 PM

z3em
05-01-2012, 06:29 PM
?????

جاللو لماذا الاستفهام
؟؟؟؟؟؟؟
انظر الي الشارت وستعرف مدي مصداقية كلامي
السعر مترنح تحت خط الاتجاة الهابط بين مستويين دعم
حديث الولادة
سلااااااام

jallo
05-01-2012, 06:29 PM
جاللو باشا ينفع ادخل بيع من لوقتى ولا استنى السوق الامريكية تعمل ارتداد الاول؟؟؟؟؟

شوف عزيزي
أنا لسه في الصفقة بس عامل استوب على 1.28300 الفرق اني في الصفقة من الصبح ومستني تكسر استوب عشان اتأكد من الأرتداد غير كده انا معاهم هبوط

فريدة 2009
05-01-2012, 06:32 PM
شوف عزيزي
أنا لسه في الصفقة بس عامل استوب على 1.28300 الفرق اني في الصفقة من الصبح ومستني تكسر استوب عشان اتأكد من الأرتداد غير كده انا معاهم هبوط

معنى كده لو عدى 1.2830 نشترى ولا ننتظر راى حضرتك فى الشراء

jallo
05-01-2012, 06:35 PM
جاللو لماذا الاستفهام

؟؟؟؟؟؟؟
انظر الي الشارت وستعرف مدي مصداقية كلامي
السعر مترنح تحت خط الاتجاة الهابط بين مستويين دعم
حديث الولادة
سلااااااام

طيب
......

jallo
05-01-2012, 06:39 PM
معنى كده لو عدى 1.2830 نشترى ولا ننتظر راى حضرتك فى الشراء

ساعتها أشوف مدى صدق الأرتداد وارد على كل الأعضاء الأعزاء
بس متشتريش ساعتها أبداً وانا عالعموم أشك انه ده يحصل قريب احنا لسه مشوارنا لتحت مطول على ما يبدو
تحياتي

mohamed_houssen
05-01-2012, 06:48 PM
معرفش لية حاسس ان اخرة 1.2770
والله اعلم
ربنا يهدية شوية المتخلف دة :1 (72):

احمد صلاح
05-01-2012, 07:00 PM

شكرا ياغالى ,
تحياتى

معرفش لية حاسس ان اخرة 1.2770
والله اعلم
ربنا يهدية شوية المتخلف دة :1 (72):

اعتقد انه صعب كسر 1.2770 فى الوقت الحالى
اتفق معاك واتوقع الارتداد
:1 (89):

waelwebas
05-01-2012, 07:08 PM
شكرا ياغالى ,
تحياتى

اشتريت من اللو وربنا كريم

ghlhv
05-01-2012, 07:26 PM
شكرا ياغالى ,
تحياتى

وانا ياباشا معاك فى هذا الرائ تماما صعب جدا ومش فى الوقت الحالى فقط ولكن يمكن فترة كبيرة دى وجهة نظر شخصية
وانا توكلت على الله واشتريت من 277 ولله الامر هو الرزاق المتين

ghlhv
05-01-2012, 07:46 PM
حوالى ساعتين و45دقيقة عند 277 ولم يستطع الاختراق حتى ولو بنقطة واحدة اعتقد انه ارتداد قوى لصعود قوى والله اعلم
اكيد برضه بعد انتهتء شمعة 4 ساعات نرجو رائ اساتذتنا

jallo
05-01-2012, 07:48 PM
أسأل الله أن يوفق الجميع
بالنسبة للي متابعيني أرجو محدش ينساق وراء أي عملية شراء حالياً واللي خرج من البيع يفضل برة
تحياتي

hoba
05-01-2012, 07:50 PM
مرحبا جاللو
نبدا شرا ولا لسة هيكمل هبوط
تحياتى

ghlhv
05-01-2012, 07:52 PM
أسأل الله أن يوفق الجميع
بالنسبة للي متابعيني أرجو محدش ينساق وراء أي عملية شراء حالياً واللي خرج من البيع يفضل برة
تحياتي

انت استاذنا ياجالو وانا مشيت معاك من الاول والحمد لله
وعلى فكرة انا وضحت انها وجهة نظر خاصة بى فقط واردت ان استشير فيها كمان لانى عارف ان الكلام هنا خطير جدا واعى ذلك جيدا
وتحياتلى لكل الاعضاء والمشرفين ومتابعين مع بعض

jallo
05-01-2012, 08:04 PM
المشكلة انه مفيش أي محفزات للشراء أبداً حتى البترول فائض في المخزون سيرفع من الدولار
وبعدين أوضحلك شيء
عشان يستمر البيع والهبوط لازم يكوم في مشترين لليورو وده اللي حيحصل في الدقائق القادمة حيصطادو متداولين يشترو يورو وويرفعو الأسعار شوييييية لأصطياد المزيد ويصرفوا عليهم وبعدها ونزول تاني
أحنا وصلنا لمرحلة كسر مستويات السنة الحالية وتسجيل قاع سنوي جديد يعني التسجيل أصبح حقيقة قائمة على فكرة كل ما نزل السعر أكتر كل ما كانت الأرباح أكبر في الطلوع بالنسبة للصناديق السيادية والهيئات العالمية للأستثمار والبنوك وتجار العملة دا لو على افتراض قدرنا نطلع بسرعة
الحسابات الصغيرة مش حتقدر تتحمل لمدة طويلة بس الوحوش ممكن يتحملوا سنوات من الخسائر ولو انعدمت الأرباح برضه يقدروا يعوضوا
تحياتي

jallo
05-01-2012, 08:21 PM
كل واحد قبل لا يشتري يسأل نفسه سؤال مهم جدا

كيف سجل اليورو ين أعمق قاع لم يسجله في احد عشر عام وكيف وصل اليورو استرالي الى هذه المستويات السعرية المهينة؟
الحذر وااااااااااااااجب انتبهوا رجاءً

كويتى وبحب مصر
05-01-2012, 08:32 PM
كل واحد قبل لا يشتري يسأل نفسه سؤال مهم جدا

كيف سجل اليورو ين أعمق قاع لم يسجله في احد عشر عام وكيف وصل اليورو استرالي الى هذه المستويات السعرية المهينة؟
الحذر وااااااااااااااجب انتبهوا رجاءً

والله يا جالو معاك حق بالخوف والحذر ... ولاكن هناك مثل يقول فاز باللذات من كان جسورا ... طبعا هذا قراري انا وانا بكلم نفسي واعتقد ايد احساسي الاخ احمد صلاح واللى اكده البروكر بتاعي .... انه ال2770 قويه وعندها يبدا الارتداد وفيها ايه لما الواحد ياخذ باى وباستبات حوالى 30 او اربعين ... والسوق مالوش كبير لو ليه كبير كنت رحت بوسة راسه وقلتله قلي ياكبير الورور على فين وسلامتك.....

المصري 1
05-01-2012, 08:38 PM
السلام عليكم جميعا و رحمة الله و بركاته
لا شراء لليورو يا شباب لانه هيعمل قاع جديد و غالبا الى 1.2744 ثم الى 1.2655 او 1.2624
راقبوا الفايبو يومي و اسبوعي

jallo
05-01-2012, 08:59 PM
احتمالات التصحيح الفنية
1 - نسير داخل قناة هابطة ضلعها السفلي يساوي 1.27663
2 - تم بناء آخر شمعة أربع ساعات هابطة خارج حدود البولينجر
3 - الموفينج آفرج أصبح بعيد بدرجة مبالغ فيها
4 - خط البولينجر العلوي اتخذ مسار خارج الضلع العلوي للقناة
5 - بقي تأكيد الماكد بخروج الخط الأحمر من الأعمدة والأبتعاد ولو قليلاً
6 - سيتم مع الوقت بناء أعمدة علوية
7 - ينبغي لحدوث ما سبق عدم كسر الضلع السفلي للقناة
8 - مراقبة ذلك على فريمات أقل للبدء في الشراء
9 - ترقب التصحيح الأول لمستويات 50 فيبو خروج مع لمس المستوى وترق الدخول مرة أخرى
10- يمكن أن يحدث ذلك أثناء الفترة الأسيوية أو مع نهاية السوق الأمريكي

هذا لا يلغي أبداً امكانية اكمال مسلسل الهبوط
تحياتي

wolfkamikaz
05-01-2012, 09:13 PM
انخفض اليورو / دولار عند أدنى مستوى 1.2907 في الجلسة الأمريكية ، مستردا بعض خسائره في وقت متأخر بعد الظهر كما انتعشت الأسهم لإغلاق باللون الأخضر.
لاحظنا أن الزوج يبحث على الهبوط في الدورة الاسياوية تطور سعر هابط بشدة على النحو المبين أدناه بينما المؤشرات تتجه جنوبا تحت خط الوسط منها.
في الرسم البياني سيطر الاتجاه الهابط و بعد الفشل في التغلب على مقاومة قوية 1.3045/60 منطقة ثابتة على مدى اليومين الماضيين
اهم النقاط :
مستويات الدعم هي في 1.2830 1.2870 1.2920 ومستوى المقاومة هي في 1.3045 1.3010 1.2970
موفقين

http://app.streamsend.com/public_images/340929/images/market_review_data/5_1_12/eurusd.JPG

احمد صلاح
05-01-2012, 09:23 PM
والله يا جالو معاك حق بالخوف والحذر ... ولاكن هناك مثل يقول فاز باللذات من كان جسورا ... طبعا هذا قراري انا وانا بكلم نفسي واعتقد ايد احساسي الاخ احمد صلاح واللى اكده البروكر بتاعي .... انه ال2770 قويه وعندها يبدا الارتداد وفيها ايه لما الواحد ياخذ باى وباستبات حوالى 30 او اربعين ... والسوق مالوش كبير لو ليه كبير كنت رحت بوسة راسه وقلتله قلي ياكبير الورور على فين وسلامتك.....

الله ينور ياكويتى ,
افضل كلام سمعته منك من اول دخولك بالمنتدى :D

فعلا انك تصطاد سعر اللو منذ اسعار لم يصلها من سنه وتضع ستوب مثل40 اسفلها شىء ممتاز ,
لايخرج الا من متاجر ذكى

تحياتى

Kimo
05-01-2012, 09:27 PM
غدا الاغلاق الاسبوعي وسيكون اغلاقا عنيفا وسيوضح امورا كثيره...

ahmedyehea
05-01-2012, 09:31 PM
بسم الله اعتقد فرصه شراء باليورو بهدف الي 1.2810 استوب علي اللو

أحمد الرويني
05-01-2012, 09:38 PM
غدا الاغلاق الاسبوعي وسيكون اغلاقا عنيفا وسيوضح امورا كثيره...

بالظبط يا ميكو ،،،،،
غداً إغلاق أول أسبوع في الشهر الجديد في السنة الجديدة :)
في أنتظار أهم بيان صادر من الاقتصاد الامريكي و هو معدلات التوظيف في القطاع غير الزراعي و التي تشير التوقعات إلي تحسن في أداء الاقتصاد الامريكي في أيجاد فرص عمل أضافية عن الشهر الماضي
مما يشير إلي أرتفاع في شهية المخاطره لدي المستثمرين و أرتفاع للعملات ذات العائد المرتفع كاليورو و الباوند و الاسترالي أمام الدولار و الين

و العكس في حالة ما إذا جاءت الاخبار عكس المتوقع أي جاءت أقل من السابق و المتوقع فيكون اليورو إلي أسفل السافلين إن شاء الله :)

متابعين يا غالين :)

كويتى وبحب مصر
05-01-2012, 09:43 PM
الذهب عدل والنفط عدل والداو عدل يعنى ايه؟؟؟؟؟؟

أحمد الرويني
05-01-2012, 09:45 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ،،،،،،،،،،

نظره متوقعة علي شارت اليورو دولار أعتقد الزوج في حالة تكوين نموذج فني هابط و هو نموذج العلم الهابط
فأتوقع تذبذب للزوج بين مستوين 1.2800 و مستوي 1.2820 أي يكون التذبذب بين ضلعي راية العلم العلوي و السفلي أو أكثر قليلاً ثم الهبوط مره أخري لكسر مستوي 1.2780 و من ثم الهبوط لمستويات 1.2620

و يلغي هذا التوقع في حالة الصعود و أختراق المقاومة 1.2870

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/1206_01325788926.png[/URL ([URL]http://www.fx-arabia.com/vb)]

و الله أعلي و أعلم :)

أحمد الرويني
05-01-2012, 09:45 PM
الذهب عدل والنفط عدل والداو عدل يعنى ايه؟؟؟؟؟؟

نظره متوقعة علي شارت اليورو دولار أعتقد الزوج في حالة تكوين نموذج فني هابط و هو نموذج العلم الهابط
فأتوقع تذبذب للزوج بين مستوين 1.2800 و مستوي 1.2820 أي يكون التذبذب بين ضلعي راية العلم العلوي و السفلي أو أكثر قليلاً ثم الهبوط مره أخري لكسر مستوي 1.2780 و من ثم الهبوط لمستويات 1.2620

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/1206_01325788926.png[/URL (http://[URL]http://www.fx-arabia.com/vb)]

يعني اليورو بيحضر مفجأه السنة :)

كويتى وبحب مصر
05-01-2012, 09:56 PM
يعني اليورو بيحضر مفجأه السنة :)

والله يارويني مفاجئات الورور مش حتخلص بس برضه بس ليه احنا مش نبادر ونفاجئه؟؟؟ :D تعرف لو نزل اليورو الليله مش حثق باليورو نهائيا... :1 (13)::1 (13): ياليت عندى جهاز يكشفلي اليورو رايح فين والله لشتريه وطبعا الجهاز مش حيتعقد يا يقولك سل ولا باي يعنى جهاز قد المبايل ... ياليت اخوانا الاعضاء يبادرو في صناعة هالجهاز وهذه دعوه منى للاخوه المشرفين بان يبادرو بتحفيز الاعضاء لصناعته .... تخيل الارباح للمشرفين والاعضاء والله حنسكن بيل غيتس بالعشوائيات...

الحالم
05-01-2012, 10:26 PM
[/COLOR][/SIZE]

والله يارويني مفاجئات الورور مش حتخلص بس برضه بس ليه احنا مش نبادر ونفاجئه؟؟؟ :D تعرف لو نزل اليورو الليله مش حثق باليورو نهائيا... :1 (13)::1 (13): ياليت عندى جهاز يكشفلي اليورو رايح فين والله لشتريه وطبعا الجهاز مش حيتعقد يا يقولك سل ولا باي يعنى جهاز قد المبايل ... ياليت اخوانا الاعضاء يبادرو في صناعة هالجهاز وهذه دعوه منى للاخوه المشرفين بان يبادرو بتحفيز الاعضاء لصناعته .... تخيل الارباح للمشرفين والاعضاء والله حنسكن بيل غيتس بالعشوائيات...

انا عندي احساس انك نفسك تشتري الان الورور ولا يخفى عليك اكتر من مرة حاولت استعبط واضرب باي واعمل نفسي مش شايف بس اخونا جالو المرة هادي رح يشد بشعره لو عرف ان و حد دخل شراء تيجي نستعبط يا برنس

كويتى وبحب مصر
05-01-2012, 10:34 PM
انا عندي احساس انك نفسك تشتري الان الورور ولا يخفى عليك اكتر من مرة حاولت استعبط واضرب باي واعمل نفسي مش شايف بس اخونا جالو المرة هادي رح يشد بشعره لو عرف ان و حد دخل شراء تيجي نستعبط يا برنس

ياحبيبي يا امير يا حالم انا اشتريت الورور:D وخلصت بس اوعا الاخ جالو يشوفك ... لحسن حيطين عيشة التحليل ويقلبه على رؤوسنا .. اشترى بخفاء وصكر بخفاء حتى لو خسرت اوعا تقول لحد ... لحسن الاخ جالو انت عارف حيعمل ايه:D:D:D

الحالم
05-01-2012, 10:39 PM
ياحبيبي يا امير يا حالم انا اشتريت الورور:D وخلصت بس اوعا الاخ جالو يشوفك ... لحسن حيطين عيشة التحليل ويقلبه على رؤوسنا .. اشترى بخفاء وصكر بخفاء حتى لو خسرت اوعا تقول لحد ... لحسن الاخ جالو انت عارف حيعمل ايه:D:D:D

انا حعمل نفسي مش سامع انك شريت يورو واوعدك مش حقول لحد توكل على الله

الحالم
05-01-2012, 10:49 PM
الصورة تتكلم ما رايكم طبعا انا قصدي على المدى القريب رايكم للتصحيح

bachirislam
05-01-2012, 10:52 PM
صعود رهييييب لليورو دولار

=

=

=

=

=

=

=

=

لا تغضبو من مزحة عام

كويتى وبحب مصر
05-01-2012, 11:01 PM

يا حالم الله يخليك بيقول ايه اللى فوقيه ده وضحلى بالارقام يعم ويجماعه متنسوش اننا منعرفش للشارت ادونا ارقام وشكرا ليك يا حالم:1 (56)::1 (56)::1 (56)::1 (56):

الحالم
05-01-2012, 11:13 PM
انا قصدي على فرايم ال 4 ساعات الورور ماشي بقناة الان هو على مشارف ضرب الخط السفلي ليها والمقصود سيرتد للخط العلوي للقناة وهوالحدود 1.3000 بالاضافة على فرايم الساعة والنص ساعة بدأ يعمل قاع صغير كدعم منه للانطلاق لل 1.3000 هذا تحليل ننتظر الخبراء للتصحيح

jallo
05-01-2012, 11:20 PM

مش منقول ده من تحليل حد تاني ولا ايه ؟

الحالم
05-01-2012, 11:25 PM
مش منقول ده من تحليل حد تاني ولا ايه ؟

لالالالالالالالالالالالالالا يا برنس

هذا تحليلي الشخصي كمان مش مستاهل الموضوع انقل كلها قناة هابطة المهم ما رايك ؟

jallo
05-01-2012, 11:26 PM
تنبيه
التداول الأفقي ده اتكلمت عنه وهو أن أحنمال اكماله الى الأسفل كبير جدا

jallo
05-01-2012, 11:27 PM
لالالالالالالالالالالالالالا يا برنس

هذا تحليلي الشخصي كمان مش مستاهل الموضوع انقل كلها قناة هابطة المهم ما رايك ؟

منطقي جدا جدا
بس خلي بالك من التداول الأفقي ده حطير والنزول مكنش بسيط أبدا

ghlhv
05-01-2012, 11:47 PM
منطقي جدا جدا
بس خلي بالك من التداول الأفقي ده حطير والنزول مكنش بسيط أبدا

مساء الخير ياجالو عليك وتحياتى لك ولكل اعضاء المنتدى
انا بقول ودى وجهة نظر خاصة بى انه لازم هيصعد ثانى وصعود بقوة لايمكن الاتحاد الاوربى هيترك عملته بالمنظر ده العملات الاخرى تسرح وتمرح فيها كيف تشاء ولو راجعنا التاريخ هنلاقى ان اى صعود يعقبه هبوط والعكس
المسالة مسالة وقت واعتقد انه قريب لكن العملة مش هتنزل تقعد تحت ومتطلعش ثانى اليابان لما ارتفع سعر الين بتاعها عملت حزمة اجراءت عشان تخفضه عشان تقدر تصدر انتاجها
دى وجهة نظر واليابان دولة اما الاتحاد الاوربى مجموعة

كويتى وبحب مصر
05-01-2012, 11:58 PM
انا بقول ودى وجهة نظر خاصة بى انه لازم هيصعد ثانى وصعود بقوة لايمكن الاتحاد الاوربى هيترك عملته بالمنظر ده العملات الاخرى تسرح وتمرح فيها كيف تشاء ولو راجعنا التاريخ هنلاقى ان اى صعود يعقبه هبوط والعكس
المسالة مسالة وقت واعتقد انه قريب لكن العملة مش هتنزل تقعد تحت ومتطلعش ثانى اليابان لما ارتفع سعر الين بتاعها عملت حزمة اجراءت عشان تخفضه عشان تقدر تصدر انتاجها

وانا سوف ابدي وجهة نظرى اعتقد ان هبوط الورور من صالح اوروبا.. وذلك لدعم صادراتهم .. يعنى ده من صالحهم على حساب الدولار والين القوى وعند تدخل اليابان بعملتها كلفها مليارات لان قوة الين تخفض من الصادرات والدليل ضعف اليوان الصيني الذى اضر بالعالم اقتصاديا وهو منخفض جدا وتتمتع صادراته بقوه الى الاسواق العالميه.. لان اليوان منخفض .. فكل ما انخفضت العمله كل ما الصادرات زادت؟؟؟؟ وهل تعتقد بان اوربا فيها حيل للتدخل بعملتها؟؟؟ وهي بكارثه اقتصاديه تعانى منها الان .. وتحتاج الى مبالغ ضخمه لدعم بنوكها.. من المؤكد انها سوف تترك العمله الى السوق فقط هو من يتحكم بهااااا

jallo
06-01-2012, 12:01 AM

بس هي فعلا تاركها تتبهدل قدام الدولار الأسترالي من خمس سنين وتاركاها تتبهدل قدام الجنيه السترليني وقدام الفرنك السويسري وقدام كل العملات واخبرا رقم قياسي قدام الين الياباني
ايه رأيك بأه

كويتى وبحب مصر
06-01-2012, 12:08 AM
عندى سؤال مهم يا جماعه هو الورور نزل قبل كده كام اعتقد لغاية 22 ؟؟؟ ياليت حد يصححلي ... طيب والسؤال الثانى هو هبط اليورو ليه للمستوى 22 اقصد ماهى الاسباب اللتى جعلته ينزل قبل كام سنه علشان نقارن اسباب الماضي والحاضر

ghlhv
06-01-2012, 12:12 AM
بس هي فعلا تاركها تتبهدل قدام الدولار الأسترالي من خمس سنين وتاركاها تتبهدل قدام الجنيه السترليني وقدام الفرنك السويسري وقدام كل العملات واخبرا رقم قياسي قدام الين الياباني
ايه رأيك بأه

على كل حال المهم ان احنا نستفيد دى اهم حاجة ودى وجهة نظر التوزان مطلوب لا ارفاع قوى يحجم عنه ولا انخفاض قوى واكبر دليل ان كل ارتفاع امامه هبوط والعكس وكل دراسات الفوركس قائمة علىذلك من الاساس
كل التحاليل والشارت والمؤشرات قائمة على تلك النظرية وانتو طبعا اساتذتنا وده مجرد مشاورة

ghlhv
06-01-2012, 12:17 AM
عندى سؤال مهم يا جماعه هو الورور نزل قبل كده كام اعتقد لغاية 22 ؟؟؟ ياليت حد يصححلي ... طيب والسؤال الثانى هو هبط اليورو ليه للمستوى 22 اقصد ماهى الاسباب اللتى جعلته ينزل قبل كام سنه علشان نقارن اسباب الماضي والحاضر

ازيك يا كويتى وبتحب مصر ومصر كمان بتحبك كسبت معانا النهاردة ولا لا

كويتى وبحب مصر
06-01-2012, 12:21 AM
ازيك يا كويتى وبتحب مصر ومصر كمان بتحبك كسبت معانا النهاردة ولا لا

اهلا حبيبي والله كسبت وجامد كمان والحمدلله والشكر وهذا من فضلكم علينا وعلمكم .... بلا مجامله ويشهد الله ان المصريين بتوع علم فعلا ... ولاننسا تدخلهم بالتعليم وخاصة بالكويت لهم فضل كبير جدا جدا ...

wolftaz
06-01-2012, 12:24 AM
على فكرة دة وقت الشغل على الاكونت الديمو...........الحركة دلوقتى محسوبة بالميكرو مش بالسنتى حتى

ليان
06-01-2012, 12:56 AM
السلام عليكم اعتقد ان اليورو سيهبط الى مستوى 1.2669 بسبب اقبال والتشبع الشرائي ويرتفع فجأة الى مستوى 1.2950 لتعديل قوته ووهم البائعين وتحويلهم للشراء ثم يعاود الهبوط مرة اخرى لمستويات اقل من 1.266 هذه المعلومة من احد المحللين المتنفذين بقراءة السوق والله اعلم واحب من زملائي تعليف على هذه المعلومة وارجو عدم الاستهزاء وان يكون النقد بناء وشكرا لمن يجاوبني

salah-alhoot
06-01-2012, 01:15 AM
مسا الخير مافي توصيات لليلة الحلوة دي

المصري 1
06-01-2012, 01:25 AM
السلام عليكم اعتقد ان اليورو سيهبط الى مستوى 1.2669 بسبب اقبال والتشبع الشرائي ويرتفع فجأة الى مستوى 1.2950 لتعديل قوته ووهم البائعين وتحويلهم للشراء ثم يعاود الهبوط مرة اخرى لمستويات اقل من 1.266 هذه المعلومة من احد المحللين المتنفذين بقراءة السوق والله اعلم واحب من زملائي تعليف على هذه المعلومة وارجو عدم الاستهزاء وان يكون النقد بناء وشكرا لمن يجاوبني

و عليكم السلام اخت ليان
الارقام ما بين 1.2669 و 1.2624 متوقعة الاسبوع القادم اذا لم تحدث احداث جوهرية او تظهر اخبار قوية تغير مسار السعر
لكن عن نفسي ارى ان السعر لا بد و ان يرتد ليصحح من منطقة ال 1.2744 او 1.2720
لكن صعب يوصل لمنطقة 1.2950
الاتجاه الان هابط بقوة و صعب يصعد للرقم ده بسهولة

المصري 1
06-01-2012, 03:13 AM
النت تقيل و رفعت الصورة بالعافية
و اعتقد ان الارقام مش هتكون ظاهرة كويس
عموما الارقام اللي تحت 1.2720 و 1.2636 و 1.2583
فايبو 161.8 200 224 على الترتيب
و اخر نسبتين بيتعاملوا بيهم في اليوت فقط
لكن انا بستعملها في الفايبو ريتريسمنت العادي
طبعا عشا السعرن ينزل النزول ده لازم الاول يكسر نسبة 138.2 اللي ارتد من عندها و كان السعر 1.2772
بعدها النسبة الذهبية 161.8 عند 1.2720 و طبعا دي نسبة قوية و احتمال كبير السعر يرتد من عندها لفترة و يمكن يعمل تصحيح قبل استكمال الهبوط
و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

Rushdi
06-01-2012, 03:16 AM

لو فتحنة الشارت الويكلي حنشوف في دعم قوي في مستوى 1.2705 في الشهر التاسع من 2010 وحيواجه السعر صعوبة كبيرة في كسرة لذا قد يكون مستوى جيد للشراء لكن مع الحذر ووضع ستوب لان العملية حتكون عكس الترند العام :]

المصري 1
06-01-2012, 03:51 AM

لو فتحنة الشارت الويكلي حنشوف في دعم قوي في مستوى 1.2705 في الشهر التاسع من 2010 وحيواجه السعر صعوبة كبيرة في كسرة لذا قد يكون مستوى جيد للشراء لكن مع الحذر ووضع ستوب لان العملية حتكون عكس الترند العام :]

حضرتك تقصد اللو بتاع اسبوع 12/9/2010 ؟
طيب ليه اخترته بالذات مع ان عندنا 3 اسابيع قبله عاملة 3 لوهات اقل ؟
الدعم الحقيقي هو اللي وقف السعر و خلاه ارتد لاعلى و غير الاتجاه
و ده هتلاقيه بتاريخ 22/8/2010 عند 1.2586
و اللي اعلى منه بشوية 1.2643 بتاريخ 5/9/2010 و كان اسبوع هابط و السعر ارتد بعده و صعد 4 اسابيع متتاليه
عموما اي شراء يكون في التصحيحات و بحذر و لازم ستوب طبعا
و بالتوفيق و الربح الوفير للجميع ان شاء الله

Rushdi
06-01-2012, 05:08 AM
صباح الخير استاذ مصري1 انا قصدي على دعم لان في الشارت الاسبوعي خمس شمعات يعني خمس اسابيع محاول السعر ان يغلق تحت سعر 1.2700 وفاشل ومرتد الى الاعلى اللو اللي تقول علي حضرتك فاشل السعر في ان يغلق تحتة في الاسبوعي طبعاً

اوراق الخريف
06-01-2012, 08:14 AM
انا باعتقادي الشخصي ان السوق لن يرتد قبل ما يضربني ستوب
لهيك الله بعيني راح احط ستوب على 2733 خليه يضربني ويرتد
حرام علشان اللي داخل صفقة شو ذنبه يفضل يخسر ويفضل حابس انفاسه
وخلينا نشوف هل حظي سيء
يعني بضربني وبرتد

اوراق الخريف
06-01-2012, 08:19 AM
اليوم امام اليورو الدعوم التالية الاول 2739 الثاني 2689 والثالث 2654 واخيرا 2545
اما صعودا فيواجه المقاومات التالية 2830 والثاني 2883 والثالث 2955 واخيرا طبعا 3010

التوفيق لي ولكم

لانني ... أحاول!
أوراق الخريف

Qadri
06-01-2012, 10:09 AM
صباح الخير على الجميع
شامم ريحة نية صعود والله اعلم

jallo
06-01-2012, 10:16 AM
تحليلي الذي ذكرته بالأمس لا زال قائماَ الى هذا الوقت وربما يساعد في تحقيقه أخبار أمريكا فقط يعني واضح الشغلة للعصر

احتمالات التصحيح الفنية
1 - نسير داخل قناة هابطة ضلعها السفلي يساوي 1.27663
2 - تم بناء آخر شمعة أربع ساعات هابطة خارج حدود البولينجر - لا يظهر البولينجر هنا على فكرة
3 - الموفينج آفرج أصبح بعيد بدرجة مبالغ فيها
4 - خط البولينجر العلوي اتخذ مسار خارج الضلع العلوي للقناة - لا يظهر الموفينج آفرج هنا على فكرة-
5 - بقي تأكيد الماكد بخروج الخط الأحمر من الأعمدة والأبتعاد ولو قليلاً
6 - سيتم مع الوقت بناء أعمدة علوية
7 - ينبغي لحدوث ما سبق عدم كسر الضلع السفلي للقناة
8 - مراقبة ذلك على فريمات أقل للبدء في الشراء
9 - ترقب التصحيح الأول لمستويات 50 فيبو خروج مع لمس المستوى وترق الدخول مرة أخرى
10- يمكن أن يحدث ذلك أثناء الفترة الأسيوية أو مع نهاية السوق الأمريكي
11- ان كسر الضلع السفلي للقناة يعني استمرار الهبوط وخصوصاً أنني حذرت من التداول الأفقي بعد هبوط قوي حيث عادة يتلوه هبوط مساوي له أو أقل بعض بعض الشيء
تحياتي</B></I>

alsabr.v
06-01-2012, 10:19 AM
أنا شايف اليورو اليوم الى اقفال هابط ما رأيكم يا جماعة

معاذ عودات
06-01-2012, 10:52 AM
السلام عليكم

جمعه مباركه

اليورو بشكل مبسط
كسر الدعم القوي عند 1.2900 ،،
اعتقد لو اعاد الاختبار سيتم بيعه ان شاءالله

فريدة 2009
06-01-2012, 10:59 AM
صباح الخير
جايلو مش بان النهاردة ... اخر اخبار تحليلتك بتقول ايه

mihyar
06-01-2012, 11:07 AM
صباح الخير شباب جمعة مباركة عليكم

السلام عليكم الاخ الاستاذ JALLO
هل ممكن ادخل الان الان بصفقة بيع من 1.27738

jallo
06-01-2012, 11:12 AM
صباح الخير
جايلو مش بان النهاردة ... اخر اخبار تحليلتك بتقول ايه

صباح الخير
بالعكس تحليلي واضح على الصفحة اللي قبل دي

jallo
06-01-2012, 11:14 AM
صباح الخير شباب جمعة مباركة عليكم

السلام عليكم الاخ الاستاذ JALLO
هل ممكن ادخل الان الان بصفقة بيع من 1.27738
الى 1.2740 فقط
استوب لوز 1.27965

فريدة 2009
06-01-2012, 11:17 AM
صباح الخير
بالعكس تحليلي واضح على الصفحة اللي قبل دي

شفت التحليل بس الارقام عندى مش واضحة ... انا كان اقصدى تعليقات حضرتك فى كسر نقطة معينة سواء لفوق او لتحت
شكرا لتعب حضرتك

jallo
06-01-2012, 11:24 AM
احنا الآن في منطقة مخيفة محدش يقدر يتوقع ايه اللي ممكن يحصل منها بس نقطة 1.2800 هتكون كسر استوب للبيع وبداية الشراء غير كده ممكن نبيع الآن الى الدعم الأول 2740 .1 أنا لسه فصفقة امبارح بيع وأستوبي هو 1.2800

jallo
06-01-2012, 11:28 AM
اللي بايع يقدر يخرج مع لمس 1.27465 أو على الأستوب وينتظر نشوف امكانية الدخول للشراء من عدمه اليوم حيكون يوم مرعب للكثير من المتداولين

فريدة 2009
06-01-2012, 11:31 AM
ربنا يستر

jallo
06-01-2012, 11:44 AM
التذبذب عالي والخوف من كسر مستويات أعلى جعل المتداولين مترددين في كسر مناطق أعلى مخافة الأرتداد الى الأسفل ولكن أنا الآن في صفقة شراء من 1.2800 الى الأعلى باذن الله

jallo
06-01-2012, 11:45 AM
خرجت من البيع بعد كسر المستوى وشراااااااااااااااااااء الآن

فريدة 2009
06-01-2012, 11:46 AM
الهدف كام

jallo
06-01-2012, 11:47 AM
1.2834 تعتبر نقطة مركزية سيرتد من عندها الزوج ويعود لأختبارها فان اخترقها مرة أخرى فمستويات أعلى بأذن الله

الحالم
06-01-2012, 11:48 AM
اخي جالو هل الهدف 1.9000

jallo
06-01-2012, 11:50 AM
1.29215
1.29426
1.30096
دي الأهداف والهدف الأخير صعب المنال والأرتداد منه حيكون على افتتاح السوق الأمريكي وقساوة كسره للأسفل أو اختراقه للأعلى ستكون حديث المتداولين
تحياتي

الحالم
06-01-2012, 11:54 AM
1.2834 تعتبر نقطة مركزية سيرتد من عندها الزوج ويعود لأختبارها فان اخترقها مرة أخرى فمستويات أعلى بأذن الله

وضحت الرؤية الهدف الاول 1.2830 وننتظر الفرج

nagysol
06-01-2012, 11:55 AM
أستاذ جالو
السلام عليكم
أنا فهمت من تحليلك بالأمس أن إحتمال الهبوط حتى 1.27663 ثم الارتداد لأعلي وأن نقطة الخروج المناسبة هي نسبة 50% وتساوى 1.29190 وعليه وضعت ثلاثة أوامر
والنتيجة بالصور الحمد لله .... فجزاك الله خيرا وبارك الله لك في صحتك وصحة عائلتك وفي مالك

jallo
06-01-2012, 12:00 PM
أستاذ جالو
السلام عليكم
أنا فهمت من تحليلك بالأمس أن إحتمال الهبوط حتى 1.27663 ثم الارتداد لأعلي وأن نقطة الخروج المناسبة هي نسبة 50% وتساوى 1.29190 وعليه وضعت ثلاثة أوامر
والنتيجة بالصور الحمد لله .... فجزاك الله خيرا وبارك الله لك في صحتك وصحة عائلتك وفي مالك

أهداف اليوم غير أهداف الأمس وهي مرفقة في المشاركة السابقة
عليه ارجو التحديث واعتماد الأستوبات فهذا سوق وكله تقلبات
تحياتي

jallo
06-01-2012, 12:05 PM
اختراق 1.28070بيواجه صعوبات
برجاء وضع أستوبات في أضيق الحدود واللي حسابه يتحمل أستوب على 1.2700

jallo
06-01-2012, 12:07 PM
لا قدر الله قد يحدث ارتداد من هذه النقطة لآني بلاحظ عدم القدرة على تجاوزها لو حدث اللي خايف يخرج واللي يقدر يتحمل استوب 1.2700 وحيرتد من قبلها في حدود 1.2740
ده لو هبط خللو بالكم

ghlhv
06-01-2012, 12:08 PM
صباح الخير ياجالو توكلنا على الله واشترينا وربنا يجعاه فى حساناتك

jallo
06-01-2012, 12:10 PM
الأستوب المثالي تحت مستوى 1.27600 واللي يتحمل حسابه 1.2700 توكلنا على الله
اللهم أرزقني وأرزق مني ياااااااااااااااارب

الحالم
06-01-2012, 12:12 PM
قول يا رب ان شاء الله للهدف

jallo
06-01-2012, 12:15 PM
صلاة الجمعة
الى اللقاء بعد الصلاة

أحمد الرويني
06-01-2012, 12:19 PM

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/1206_01325788926.png[/URL (http://[URL]http://www.fx-arabia.com/vb)]

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/1206_01325841432.png[/URL ([URL]http://www.fx-arabia.com/vb)]

إن شاء الله في حالة تحقيق هذا النموذج بهبوط الزوج إلي مستوي 1.2760 و كسر هذا الدعم و الذي يمثل الضلع السفلي لراية العلم الهابط سيكون أهداف الزوج عند مستوي الدعم 1.2620
توصية البيع من مستوي 1.2760 و هدف مستوي 1.2700 ثم مستوي 1.2680 ثم مستوي 1.2620 و أستوب لوز بإغلاق ساعة أعلي 1.2870

mr,m
06-01-2012, 12:55 PM
فية اخبار مهمة اليوم بخصوص الدولار و امريكا
با ترى حد عارف مواعيدها

أحمد الرويني
06-01-2012, 01:02 PM
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/1206_01325841432.png[/URL (http://[URL]http://www.fx-arabia.com/vb)]

إن شاء الله في حالة تحقيق هذا النموذج بهبوط الزوج إلي مستوي 1.2760 و كسر هذا الدعم و الذي يمثل الضلع السفلي لراية العلم الهابط سيكون أهداف الزوج عند مستوي الدعم 1.2620
توصية البيع من مستوي 1.2760 و هدف مستوي 1.2700 ثم مستوي 1.2680 ثم مستوي 1.2620 و أستوب لوز بإغلاق ساعة أعلي 1.2870

فية اخبار مهمة اليوم بخصوص الدولار و امريكا
با ترى حد عارف مواعيدها

تفضل يا غالي مواعيد الاخبار و التوقعات حول الخبر في هذا الموضوع
أضغط علي هذا الرابط
http://www.fx-arabia.com/vb/showpost.php?p=254890&postcount=182

تحياتي و بالتوفيق ،،،

jallo
06-01-2012, 01:07 PM
هنااك استماتة لكسر مستويات 1.28070 الرجاء اللي دخل معايا عالصفقة شراء دي تقديم الأستوب الى 1.27290 لأنه الفشل في الكسر لهذا المستوى معناها العودة الى الأتجاه الهبوطي
ينبغي كسره لمدة لا تقل عن ساعة والله الموفق

jallo
06-01-2012, 01:11 PM
الزوج بيواجه أكبر الصعوبات لكسر مستوى 1.28070 مقاومة في منتهى الصعوبة
دا انا رحت صليت ورجعت وهوا لسه بيحاول الكسر وده بيديني انطباع عن صحة الكلام اللي قلته امبارح عن سحب الناس للشراء والتصريف عليهم للعودة الى البيع وتحقيق أعمق قيعان والصعود منها بأكبر الرباح