اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   وندسور تتلاعب فى حساب وتم عمل قضية بCySECوقضية دولية (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=36902)

fady_younan 25-01-2014 01:52 PM

وندسور تتلاعب فى حساب وتم عمل قضية بCySECوقضية دولية

مشكلتى مع وندسور يوم الاربع الماضى كنت اخد 8 لوط بيع على الاسترلينى وفتحت هيدج 8 لوط الساعة 11:35 لقيت الشركة قفلت عليا كل الصفقات كلمت الديلنج روم اشتكى قالى انت وصلت للمارجن قولتلة لاء يااستاذ انا قاعد امام المنصة والمارجن كان شغال قالى هشوف المشكلة دى مع الادارة وارجعلك الساعة 12:30 لقيت الصفقات رجعت تانى من غير ماحد يكلمنى انا كلمتهم قولتلة مينفعش بعد ماتقفل الصفقات ترجعها تانى بعد ساعة قالى ينفع وكلمنى بمنتهى قلة الذوق قولتلة كدة تلاعب قالى اللى عندك اعملو بعت اشتكى complaints@windsorbrokersltd.com قالولى احنا رجعنالك الصفقات عاوز اية تانى
ابتديت اخد اجراءات قانونية وقدمت شكوى cysec القبرصة وكلفت محامى برفع قضية دولية والان اخد اجراءات قانونية فى مصر فى نيابة الاموال العامة والبنك المركزى لاغلاق حساباتهم فى بنك بيريوس وبنك باركليز وعدم اخراج اى اموال اخرى لهذة الشركة وانا هطالب بحقى مهما كلفنى من اموال واليكم بعض الصور التى قدمت فيها شكاوى ورد complaints على
قولت للشركة نحل المشكلة بطريقة ودية من غير شوشرة قالولى اللى عندك اعملو وفى موظف فى الشركة رد عليا بكلمة تعتبر فى مصر شتيمة وقفلو الشات فى الموقع عليا
دة شكوتى لادارة complaints
رد ادارة complaints
ان اللى هما عملو قانونى
قمت بعمل شكوى لهيئة الرقابة القبرصية جالى الرد بعد ساعتين انهم عملو قضية وهيجرى التحقيق فيها
ودة رد هية الرقابة
انا كلفت محامى بريطانى برفع قضية دولية وعملت بنفسى بلاغ فى نيابة الاموال العامة بالاسكندرية والبنك المركزى بغلق حساباتهم فى بنك بيريوس وبنك باركليز وعدم خروج اى اموال من مصر لمثل هذة الشركة

messi10 25-01-2014 03:30 PM

رد: وندسور تتلاعب فى حساب وتم عمل قضية بCySECوقضية دولية

احسنت اخي بقى تتبعهم حتى تاخد حقك شركات قبرص احتياليين بمعنى الكلمة

Benisafcom 25-01-2014 05:50 PM

لا حول ولا قوة الا بالله
ان شاء الله حقك يرجع اخي ومتابع التطورات

fady_younan 27-01-2014 07:40 PM

وندسور بيعالى صفقات على حسابى يوم 22/1/2014 على الاسترلينى دولار من اسعار 1.63585 و1.6379 و1.63639
مع العلم ان فى هذا اليوم اللو للعملة كان 1.64502 والهاى كان 1.65870 ولما يكلمنى يؤلك هشرحلك ان احنا ماشين قانونى قولتلة محدش يكلمنى لو سمحت هنخلى القضاء الدولى يحكم لو ليكم حق هتاخدو وولو ليا حق هاخدو

أ.نادر غيث 27-01-2014 08:07 PM

مساء الخير

حقيقه شيئ يستحق الوقوف عنده ..
لكن ما المشاكل التي تسببوا لك بها بعد اعادة الصفقات المفتوحة ..
متابعين

fady_younan 27-01-2014 09:04 PM

الموضوع بيقولى صفقاتك القديمة البيع على الاسترلينى دولار انا رجعت لك الصفقات المعاكسة قولتلة يعنى لما كنت انا بايع كنت انتم شارين منى قالى بالظبط المهم هما عملو حاجات غريبة بالحساب وانا ارفضها لان كدة صار الموضوع انى لا اتعامل مع السوق الحساب كدة ديمو هتابعكم باخر تطورات القضية والشكاوى لهيئات الرقابة

هيثم 27-01-2014 09:05 PM

الاخ الكريم فادى احييك لخطواتك الجيده فى التعامل مع هذه الشركه المحتاله ماحدث معك هو بالضبط ماحدث معى وكن الفرق لقد قامو بتصفير الحساب عندى بعد ان كانت العقود رابحه اكتر من 30 نقطه ولو تركت العقود لااصبج الربح جيد بدلا من تصفير الحساب اغلقو العقدين فى نفس الدقيقه وعند مراجعه الدعم اخذو يتلككو باشياء اول مره اسمع بها فى الفوركس مثل المارجن وهم يغلقون العقود عند 20 فى الميه مارجن بالرغم ان العقود كانت رابحه ولم تصل الى المارجن ناهيك عن السرقه التى تحدثفى السبريد وهى سرقه خفيه حيث يقولونلسبريد اقل من نقطه ويقومون بسرقه نقطه اضافيه ويتم تزوير الستايت مينت ولما كلمتهم وقالولى هنكلمك المدير ونرد عليك وكلمنى كانه بيقولى اخبط دماغك فى حيطه راسلت كل هيئات الرقابه لم اتلقى رد وعملت مواضيع فى جميع المنتديات لنشر فضائحهم شويه نصابين انا رقم حسابى 90250 لو حبيت تطلع على الصفقات ايلى حدث بيها نصب وياريت توافينى بااخر الاخبار لااسترجاع حقك منهم وجزاك الله كل خير وان شاء الله اقدر استرجع المالى ايلى نصبو عليا فيه انا متابع معاك واتمنى تخبرنى كيف اراسل الهيئه القبرصيه لاانى لم اتلقى رد منهم وجزاك الله كل خير واذا تسمح سااحاول فى وقت اخر نشر موضوعك فى كل المنتديات حتى يتم محاربه النصابين

fady_younan 27-01-2014 09:10 PM

الاستاذ رياض فى الديلنج روم شتمنى والاستاذ عمرو فى الديلنج روم قالى اللى عندك اعملو وقفلو عليا الشات فى الموقع وقالولى نفس الكلام اللى قالو لحضرتك وقالولى ان هما ماشين قانونى قولتلهم طالمة ماشين قانونى ابعتولى اللى يثبت انكم ماشين قانونى محدش بعت حاجة
بس بصراحة هيئات الرقابة متابعين معايا وقالو لى تم قبول شكوتك بنجاح وجارى ارسال فريق للتحقيقات ولما سمعت الشركة ان عملت قضية دولية كلمونى قالولى مش هتستفاد حاجة من قضيتك قولتلهم يكفينى شرف التجربة

ابوالفوركس 28-01-2014 07:52 AM

الله ينصرك عليهم يارب مادمت صاحب حق

الله يوفقك اخي

messi10 28-01-2014 04:39 PM

الله يعز شركات ecn كدوكاس كوبي تربط صفقاتك مباشرة بسوق
والحساب الاسلامي ماهو الى وسيلة للاحتيال على العرب

هيثم 28-01-2014 08:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fady_younan (المشاركة 665795)
الاستاذ رياض فى الديلنج روم شتمنى والاستاذ عمرو فى الديلنج روم قالى اللى عندك اعملو وقفلو عليا الشات فى الموقع وقالولى نفس الكلام اللى قالو لحضرتك وقالولى ان هما ماشين قانونى قولتلهم طالمة ماشين قانونى ابعتولى اللى يثبت انكم ماشين قانونى محدش بعت حاجة
بس بصراحة هيئات الرقابة متابعين معايا وقالو لى تم قبول شكوتك بنجاح وجارى ارسال فريق للتحقيقات ولما سمعت الشركة ان عملت قضية دولية كلمونى قالولى مش هتستفاد حاجة من قضيتك قولتلهم يكفينى شرف التجربة

الحقيقه هؤلاء النصابين واثقين فى عدم عوده الحقوق الى اصحابها واكيد الهيئات الرقابيه ايلى مسجلين فيهم فشنك لاانى راسلتهم من قبل ولم اتلقى ردود ولكن الفكره الجيده هى التقدم ببلاغ الى نيابه الاموال العامه فى مصر لغلق حسابهم وانا مستعد للذهاب معك فقط راسلنى على الخاص لو تم اغلاق الحساب بتاعهم اعتقد على الاقل يكون رجع الحق لاانه هذه الشركه نصابين محترفين وتحسهم كعصابه مره طلبت منهم سحب 200 دولار اتصلت بيا واحده من الدعم وحسيت انها زعلانه انى بسحب وقعدت تقولى حاضر هنفذللك ولا يهمك اى شئ وصوتها كاد ان يبكى شويه عصابه والاموال ايلى بتدخل حسابهم بيتفننو فى النصب عليها عامه اى مساعده منى انا معاك انا حاليا النت منقطع عندى ولكن هدخل اتابع الموضوع ان شاء الله

fady_younan 28-01-2014 10:58 PM

القضية الدولية ياصديقى هى اللى بتحرك الهيئات الرقابية ولما بتثبت ان العميل تم التلاعب فى حسابة بتفرض غرامات تصل لملايين الدولارات على شركة الفوركس والقضاء فى الدول الاوروبية مفهوش تلاعب وكلة بيحترم القانون هما مفكرين عشان احنا فى مصر ولما يقومة بالتلاعب فى حسابتنا هنرضى بالامر الواقع بس فى ناس بتبحث عن حقها ومش بتسيبة

sidi21 03-02-2014 05:50 PM

الله ينصرك عليهم و ارجعلك حقك منهم

sidi21 03-02-2014 05:55 PM

حقيقتا : عندما شفت خسارتك و المبلغ هانت على عمليت النصب الى حصلت معاي من ( 500 بلس ) ولكن يظل النصب و السرقه هي عصب هذه الشركاة

fady_younan 05-02-2014 01:13 AM

يدعون انهم مرخصين فى FCA
وندسور فى الموقع لديها زكرت انها مرخصة لدى هيئة FCA ببريطانيا ولما قدمت شكوى فى الهيئة
قالت لى هيئة الرقابة البريطانية انهم خاضعين للتنظيم EEA لانها دولة اوروبية
وليست خاضعة للرقابة البريطانية يعنى مش مسجلة FCA كما يدعون
ودة رد الهيئة

مصطفى 07-02-2014 07:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fady_younan (المشاركة 668649)
يدعون انهم مرخصين فى FCA
وندسور فى الموقع لديها زكرت انها مرخصة لدى هيئة FCA ببريطانيا ولما قدمت شكوى فى الهيئة
قالت لى هيئة الرقابة البريطانية انهم خاضعين للتنظيم EEA لانها دولة اوروبية
وليست خاضعة للرقابة البريطانية يعنى مش مسجلة FCA كما يدعون
ودة رد الهيئة

يا عزيزى ليست وندسور وحدها بل كل الشركات التى مقرها قبرص والحاصلة على الترخيص eea
دائما يتفاخرون بانهم مسجلين فى هيئة ال fca والحقيقة انه ترخيص بشكل اسمى فقط لن ينفع باى شئ والمشكلة اننا لا نعلم بهذا الامر الا بعد الوقوع فى مشكلة فى الشركة ثم نلجأ لهيئة fca ونتفاجئ بانها تخبرنا بان الشركة غير خاضعه لهم وعليك اللجوء للهيئة القبرصية!!

وهذا موجود فى موضوع طرحته منذ فترة

معلومة مهمة جدا عن الشركات المسجلة بهيئة fsa

وان شاء الله تستعيد حقك

تحياتى

alaa67 07-02-2014 10:57 AM

غريبه انا باتعامل مع الشركه من سنين وناس زي الفل
كلام غريب والسحب من ماحدش ليه دعوه بيك والقلوس بتوصل في نفس اليوم

fady_younan 07-02-2014 01:40 PM

صدقنى ياصديقى هذا ماحصل معايا يمكن بيعملو هذا التلاعب مع الحسابات الكبيرة لا يضيع حق احد طالمة هناك مطالب

fady_younan 10-02-2014 01:58 AM

هيثم ابعتلى مشكلتك بالظبط واللى حصل معاك على الخاص ولو كدة هدخلك طرف اخر اتنصب علية من قبل هذة الشركة وتدخل فى القضية فى انتظارك

أحمد محمود fx 11-02-2014 12:45 PM

انا اشتغل في سوق الفوركس من فترة يا غالي
أتمنى توضح بعض الأسئلة حتى تساعدنا نوضح المشكلة:
- تقول 8 لوط بيع و أخذت 8 لوط شراء. يعني هيدج... هذا الهيدج تسكر ببعضة و رجعو فتحولك الهيدج؟
- الهيدج الجديد انفتح على نفس الاسعار الاصلية للعقود ال8 البيع و ال8 الشراء؟ ولا انفتح على اسعار مختلفة؟
أناشدك يا غالي تنزل كشف الحساب كاملا لكل العمليات حتى نساعدك

WindsorBrokers 11-02-2014 02:48 PM

سيدي العزيز
بالإشارة إلى المعطيات المقدمة من حضرتكم بأنكم أخذتم إجرائات قانونية, نتمى بأن تتضح الحقيقة بعد إجراء التحقيق من قبل الهيئات الرقابية, و أكيد صاحب الحق سيأخذ حقه.
و بالحديث عن الحق أكيد شركة وندسور أو أية شركة أخرى لا تقبل التشهير بإسمها بإستعمال كلمات مثل تلاعب بالحساب أو نصب. و بالتأكيد أية شركة محترمة سواء كانت وندسور أو أية شركة أخرى لن تقبل بالتهديد و المساومة.
CIF 030/04 يرجى العلم أن شركة وندسور هي شركة مرخصة من هيئة الأوراق المالية و البورصة القبرصة (سايسك) تحت رقم
463727 كما أنها مصرح لها بالعمل في قطاع الخدمات المالية من هيئة إدارة الإستثمار (أف سي إيه) تحت رقم
و أيضا الشركة مصرح لها بالعمل تحت هيئات رقابية أخرى مثل الهيئة العليا لخدمات الممولين في فرنسا و المعهد الإتحادي للإشراف على الخدمات المالية في المانيا.
بالإضافة إلى التراخيص و التصريحات أعلاه يرجى العلم أن شركة وندسورهي من أقدم و أكبر الشركات المالية في الشرق الأوسط و العالم. و بالإضافة أن الشركة قد إحتفلت حديثا باليوبيل الفضي لمرور 25 عام من عمر الشركة, و كان ذالك بحضور الرئيس القبرصي الحاليي و الرئيس الأسبق, بالإضافة إلى حضور آخرين مثل وزير المالية و رئيس هيئة الأوراق المالية و البورصة القبرصية (سايسك) و سفراء بعض الدول العربية, إلخ..
فنسئل من حضرتكم إتباع الإجرائات القانونية و بعد التحقق و معرفة الحقيقة نتمنى إظهار الجواب النهائي من قبل الهيئات الرقابية.

fady_younan 11-02-2014 04:32 PM

بمناسبة تصريح fca لما قدمت فيكم شكوى قالو لى انكم غير خاضعين لهيئة الرقابة لقبرصية فهى ملهاش سلطة عليكم ودة مايثبت كلامى من الايميل الوارد من الهيئة
انكم غير خاضعين لهيئة الرقابة البرييطانية FCA
وبمناسبة الاحتفال بمرور 25 سنة الف الف مبروك بس ال25 سنة المفروض تكون بالفعل مش تدخل تكتب كلام وتعملو عكسة
وسيب القضاء الدولى ياخود مجراة الصحيح
حاول تكتب مايثبت انك على حق عشان اللى يعمل بحث عن شركتكم يلاقى انك بدافع عن نفسك مش داخل تقولى حضر الرئيس القبرصى فى الاحتفال

fady_younan 14-02-2014 08:11 PM

وندسور حسابها اتقفل فى بنك بيريوس فى مصر بعد ماعملت لهم محضر فى نيابة الاموال العامة ولسة الباقية تاتى وان شاء الله هقفلهم الشركة بعد القضية الدولية

أحمد محمود fx 17-02-2014 10:35 AM

موضوع رائع من أحد أعضاء المنتدى الكريم
يا ريت نسمع جميع و جهات النظر و المشاركه ايضا
تقييم شركة ويندسور بروكرز Windsor Brokers

kareem19 17-02-2014 03:44 PM

السلام عليكم...ربنا يرجعلك حقك اخي الكريم ان شاء الله بس انا كان عندي سؤالين بعد اذنك
الاول:ليه النيابة قفلت حساب بنك بيريوس بس و مقفلتش حسابهم في باركليز كمان؟
الثاني:هي تجارة الفوركس اصلا ممنوعة في مصر..ازاي النيابة عملت محضر وقضية علي حاجة اصلا ممنوعة؟
انا والله مش بشكك في كلامك خصوصا بعد دخول الشركة وردها عليك واعترافها بالقضية الدولية...انا بس مش فاهم فعلا
تقبل تحياتي

fady_younan 17-02-2014 04:52 PM

للرفع والتحديث

fady_younan 17-02-2014 04:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kareem19 (المشاركة 673870)
السلام عليكم...ربنا يرجعلك حقك اخي الكريم ان شاء الله بس انا كان عندي سؤالين بعد اذنك
الاول:ليه النيابة قفلت حساب بنك بيريوس بس و مقفلتش حسابهم في باركليز كمان؟
الثاني:هي تجارة الفوركس اصلا ممنوعة في مصر..ازاي النيابة عملت محضر وقضية علي حاجة اصلا ممنوعة؟
انا والله مش بشكك في كلامك خصوصا بعد دخول الشركة وردها عليك واعترافها بالقضية الدولية...انا بس مش فاهم فعلا
تقبل تحياتي

انا تقدمت بجنحة مباشرة فى نيابة الاموال العامة وتقدمت بايصال الايداع لدى لانى كنت عامل الايداع فى بنك بيريوس
ثانيا شركات الفوركس بتفتح حسابات فى البنوك المصرية مش بتقدم سجل تجارى انها شركة فوركس بتقدم سجل انها شركة استشارات مالية

kareem19 17-02-2014 06:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fady_younan (المشاركة 673906)
انا تقدمت بجنحة مباشرة فى نيابة الاموال العامة وتقدمت بايصال الايداع لدى لانى كنت عامل الايداع فى بنك بيريوس
ثانيا شركات الفوركس بتفتح حسابات فى البنوك المصرية مش بتقدم سجل تجارى انها شركة فوركس بتقدم سجل انها شركة استشارات مالية

ربنا معاك يا فادي ويرجع الحق لاصحابه...انا سالتك لاني سالت الشركة قالوا ان هما لغوا التعامل مع بنك بيريوس عشان مشاكل مع العملاء في السحب والايداع...فاردت ان استوضح منك الحقيقة واظن ان هما موجودين معانا في المنتدي لو حابين يردوا

fady_younan 17-02-2014 06:34 PM

الشركات مابتصدق تفتح حسابات فى بنوك مركزية عشان سهولة السحب والايداع تيجى الشركة تقفلة لا تصدق هذا الكلام

fady_younan 17-02-2014 11:03 PM

قصدى البنوك المصرية اسف على الخطا تقبل تحياتى

fady_younan 18-02-2014 05:22 PM

للرفع والتحديث

khal1d 19-02-2014 03:06 PM

السلام عليكم

انا قرات موضوعك اخي الكريم وتواصلت مع اللايف شات بخصوص الموضوعـ
وهذا مادار خلال المحادثة:-
===========

.يتم الآن الاتصال بمندوب المبيعات، الرجاء الإنتظار قليلا

Ramzi يدخل المحادثة.

Ramzi 8:30:00 AM

اهلا بك في المحادثه الفوريه لشركة وندسور بروكرز. كيف يمكنني مساعدتك؟

mazen 8:30:02 AM

مرحبا

Ramzi 8:30:24 AM

مرحبا

mazen 8:30:41 AM

ممكن سؤال

Ramzi 8:31:04 AM

تفضل

؟

mazen 8:31:31 AM

هل صحيح انكم تغلقون صفقات العميل لديكم بدون الرجوع اليه وتفتحونها مرة اخرى

؟

Ramzi 8:31:49 AM

لا

غير صحيح

mazen 855 AM

هناك احد المنتسبين في المنتدى كتب موضوع عن هذا

وانه فتح عقد ب 8 لوط وعقد اخر هيدج

واغلقتو العقود عليه بحجة المارجن رغم عدم وصوله للمارجن

وتم رفع عليكم شكوى منه

Ramzi 8:34:24 AM

ممكن تبعتلي رابط المنتدى

mazen 8:34:39 AM

وندسور تتلاعب فى حسابى وتم شكويتهم فى هيئات الرقابة وعمل قضية دولية

Ramzi 8:35:53 AM

هذا كلام غير صحيح

mazen 8:36:33 AM

طيب ممكن اطلب منك طلب

لنفهم الحقيقة

Ramzi 805 AM

تفضل ؟

mazen 819 AM

ممكن تدخل على المنتدى توضح الحقيقة

لانني قرات على الشركة بأنها من الشركات المرخصة والمحترمة، ولو كان هذا الكلام تبلي على الشركة، سأقوم بالرد عليه بنفسي بطريقة معينة

بالمنتدى

Ramzi 8:39:20 AM

لا يمكنني استاذي هذا الامر في يد الادارة

وهم يعريفون عن هذا الموضوع

mazen 8:39:49 AM

طيب مافي مشكلة لو اغلبك معي شوي، ممكن تشرحلي بطريقة مختصرة ليش التبلي على الشركة، وما مصلحته بذلك

لاقوم بتوضيح الامر من خلال الكنتدى

المنتدى

Ramzi 8:40:40 AM

للاسف لا يمكنني هذا عميل خسر فلوسة بس

mazen 8:40:52 AM

بسبب المارجن او امر اخر

Ramzi 8:41:36 AM

لا اعرف بظبط

بس ممكن ترجع على الشات بعد ساعة من الان

mazen 8:42:25 AM

لماذا ؟

Ramzi 8:42:32 AM

انا لا اعرف الموضوع كلة

حضرتك عندك حساب معنا ؟

mazen 8:43:46 AM

انا ماعندي حساب بس انا عضو بالمنتدى

وكنت حابب اشترك معكم

بس هالموضوع خوفني شوي

من الشركة

هل انت معي

Ramzi 8:46:08 AM

معك

انا لا يمكنني ان اعطيك اي معلومات اخرى

هذا الامر في يد الادارة

mazen 8:47:41 AM

كلامك معناه ان كل ماكتب في الموضوع صحيح

ولا مصلحة له بالتشهير بالشركة بدون سبب

عموما اعتذر

Ramzi 8:48:32 AM

انة غير صحيح

mazen 8:48:33 AM

من المسؤول عن هذا الموضوع من الشركة ليتم مراسلته والتواصل معه

اذا انت كنت لاتريد حتى تصحيح الخطأ لصالح الشركة التي تعمل معها

والوقوف ضد من يحاول التشهير بها

انا شايف نفسي انا حريص على مصلحة وسمعة الشركة اكثر منك

كوني سمعت عنها الكثير من المدح

Ramzi 808 AM

اوك ممكن رقم هاتفك واميلك

وسيقوم شخص بلاتصال بك بعد ساعة

mazen 8:51:34 AM

انا بصراحة صرت خايف على خسابي لديكم

Ramzi 8:52:03 AM

ما رقم حسابك ؟

mazen 8:52:05 AM

رغم انه صغير

887464

عموما لو هالموضوع رح يكون سبب خسارتي لحسابي، ليس لدي اي مانع، اذا كانت الخلاصة ان اعرف صحة ماقاله هذا الشخص بالمنتدى من عدمه

؟

اين انت

Ramzi 9:00:03 AM

اوك سيقوم شخص بلاتصال بك

mazen 9:00:23 AM

متى ؟

انا اريد ان اوضح الامر بالمنتدى كامل

Ramzi 9:01:23 AM

اوك انتظر اتصال من الشريكة

mazen 9:01:34 AM

اوك

سلام

معك تلفوني ولا اعطيك اياه

سلام

Ramzi 9:02:14 AM

اوك سلام

======================

بعد ذلك اتصل بي قبل حوالي نصف ساعة من الان احد موظفي الشركة، وقال لي لايحق لي ان اعطيك معلومات عن حساب اي شخص ولكن سأضرب لك مثال ، بصراحة قالي عدة امثلة بهالخصوص بعد مارجعولك وحاولو يحلو الامر معك، انت رفضت وحاولت انك تكلمهم انهن لو مارجعولك فلوسك الي خسرتها رح تشتكي عليهم، صارت نوع من كسر الدراع وليس استرداد حقـ يا اشتكي عليكم يا تعوضوني.

خلاصة الكلام بعد ان تأكدت من الموضوع من عدة مواقع واراء الكثيرين ،شركة وندسور من الشركات المحترمة وليست نصابة كما تفضلت وشهرت بها هنا وهنا.
انا لست بصدد الدفاع عنها لاني لست مندوبا او موظفا معها، ولكن الي خلاني احاول اعرف الحقيقة الخوف على حسابي الي معهم، والان تطمنت ، وللعلم عندما تشتكي لأي هيئة رقابية لابد من الدليل وليس مجرد اتهامات بالهوا وخلاص.
تحياتي للجميع
واسف عالاطالة

fady_younan 19-02-2014 04:20 PM

صفقات فى الحساب الشركة عملاها باسعار غير موجودة بالسوق
وندسور بيعالى صفقات على حسابى يوم 22/1/2014 على الاسترلينى دولار من اسعار 1.63585 و1.6379 و1.63639
مع العلم ان فى هذا اليوم اللو للعملة كان 1.64502 والهاى كان 1.65870
هل هذة الصفقات انا اللى مصتنعها لنفسى ودخلت نفسى فى اسعار السوق لم يصلها بص للصفقات بالتوايخ وبص للشارت وشوف هما عاملين اية
وانا منزل كل حاجة بالاثبات والدليل راجع الموضوع
شوف الموظف اللى فى الديلنج روم اللى اسمة رياض شتمنى وقالى اللى عندك اعملو وقفلو عليا الشات ياباشا انا مش هدعى على الشركة بالكدب اقراء الموضوع بعناية
[IMG]http://www10.0zz0.com/2014/02/06/12/440178621.jpg[/IMG]
[IMG]http://www5.0zz0.com/2014/02/06/12/109998556.jpg[/IMG]

kingofnights 20-02-2014 03:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fady_younan (المشاركة 674840)
صفقات فى الحساب الشركة عملاها باسعار غير موجودة بالسوق
مع العلم ان فى هذا اليوم اللو للعملة كان 1.64502 والهاى كان 1.65870
هل هذة الصفقات انا اللى مصتنعها لنفسى ودخلت نفسى فى اسعار السوق لم يصلها بص للصفقات بالتوايخ وبص للشارت وشوف هما عاملين اية
وانا منزل كل حاجة بالاثبات والدليل راجع الموضوع
شوف الموظف اللى فى الديلنج روم اللى اسمة رياض شتمنى وقالى اللى عندك اعملو وقفلو عليا الشات ياباشا انا مش هدعى على الشركة بالكدب اقراء الموضوع بعناية
[IMG]http://www10.0zz0.com/2014/02/06/12/440178621.jpg[/IMG]
[IMG]http://www5.0zz0.com/2014/02/06/12/109998556.jpg[/IMG]

بداية أنا عضو هنا بالمنتدى وليس لى أى علاقة بالشركة من قريب أو بعيد حتى تجربتى معهم كان لى حساب استخدمته مرة واحدة فقط من زمن بعيد فى المتاجرة على الاخبار وأخبرونى أننى لا أستطيع المواصلة بالمتاجرة فقط على الاخبار بهذه الطريقة الحادة وتم السحب بدون مشاكل و تركت الحساب
سؤال ياغالى

هل هذه الصفقات هى التى أعادوها لك بناءا على طلبك بعدما اشتكيت لهم ان الحساب تمرجن بسبب خطأ فنى ؟
أرجو الإجابة نعم أم لا

fady_younan 20-02-2014 11:22 AM

لاء ياباشا دى صفقات اخرى اكتشفتها فى كشف الحساب وكان هدفهم بيها ان هما يوصلة الحساب للمارجن كول باى طريقة
تانى حاجة ياباشا الصفقات اللى شركة اغلقتها مش من حق الشركة تفتحها تانى لانى انا حسابى STP وهذا النوع الحساب تعامل مباشرة مع الاسواق
مرجنولى حساب ب14000$ وكل هذا التلاعب يبين ان الحساب من البداية كان ديمو

fady_younan 20-02-2014 11:39 AM

موظف فى الشركة فى الديلنج روم اسمة رياض غير محترم قالى لفظ أ ح . مش عاوز اوضح وقالى اللى عندك اعملو و قفلو الشات عليا لما قولتلة مفيش شركة تعملو اللى انت عملتو انا هقاضيكم دوليا

kingofnights 20-02-2014 10:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fady_younan (المشاركة 675178)
لاء ياباشا دى صفقات اخرى اكتشفتها فى كشف الحساب وكان هدفهم بيها ان هما يوصلة الحساب للمارجن كول باى طريقة
تانى حاجة ياباشا الصفقات اللى شركة اغلقتها مش من حق الشركة تفتحها تانى لانى انا حسابى STP وهذا النوع الحساب تعامل مباشرة مع الاسواق
مرجنولى حساب ب14000$ وكل هذا التلاعب يبين ان الحساب من البداية كان ديمو

ايزاى فى حلقة مفقودة لو شركة داخلة الفوركس من ساعتين مش هتنصب بالشكل ده انت عندك صفقات بيع اتفتحت بسعر عدى من 200 بيب فى وقت السوق فيه هادى جدا وبعدها جت حركة قوية هل انت كنت داخل بيع من تحت والحساب اتمرجن وبعدين اعادوا فتح الصفقات يدوى فى هذا التوقيت بنفس اسعار صفقاتك القديمة وانت هدجت بسرعة علشان تحمى الحساب ممكن ترفق باقى الهيستورى ؟

kingofnights 20-02-2014 10:51 PM

يا فادى سيبك من حوار stp والكلام ده كله ضحك ع الدقون
75% من شركات الفوركس فى العالم ماركت ميكر مهما تعددت انواع الحسابات لأنه فى حقيقة انه 90% خسرانين
عامة مايهم المتداول مصداقية الشركة فى المنصة و السحب يعنى يسيبوك تخسر لوحدك مايساعدوش ويسحبوا بسرعة مايماطلوش لكن بينفذوا ايزاى ده مايهمش حد
على سبيل المثال انا وانت ممكن نهدج مع بعض واللى يكسب ياخد فلوس التانى مفيش مشكلة انا وانت بالشكل ده قدرنا نعمل سوق لوحدينا فى طرقة البيت طالما ملتزمين بالدفع

fady_younan 21-02-2014 01:51 AM

اولا ياباشا فى صفقات شراء دخلت فى الحساب سألت الشركة جت منين قالولى انت لما كنت بايع احنا كنا شارين منك قولتلهم دة ينفع ترجعوها لحسابى قالولى معالجات حسابية
ثانيا ضافولى 5000 $ كريديت فى الحساب وبعد كدة لقيتهم بيتشالو تانى
قفلت الصفقات اللى رجعوها بايدى وقولتلهم انا مقبلش الكلام دة الحسا ب كدة ديمو
لقيت صفقات ياصديقى غريبة فى الحساب ومن اسعار غريبة مش عارف جت منين المهم هما وصلة الحساب للمارجن
ولما قولتلهم انا هقضايكم دوليا الموظف شتم بلفظ خارج وقالى اللى عندك اعملو

fady_younan 23-02-2014 03:08 PM

ان شاء الله الشركة زى ماخدت بلاك ليست فى امريكا هتاخود بلاك ليست فى الوطن العربى

الساعة الآن 11:41 PM