اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   قسم تقييم شركات الفوركس Forex Brokers Review (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=38)
-   -   تقييم شركة ويندسور بروكرز Windsor Brokers (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19064)

cool-boy135 16-05-2012 02:11 AM

رد: تقييم شركة ويندسور بروكرز Windsor Brokers

شكراااا ياجماعة على الرد بس انا كنت قارى تعليقات على الشركة برة المنتدى فكنت قلقان شوية و لما لاقيت دكتور اسامة قال كمان النقطة دى قلقت كمان علشان الرجل دة كلامة ثقة بس هو اكدلى ان الشركة مفهاش اى مشكلة لما راسلتة و هتوكل على ربنا و ربنا يقدمة اللى فية الخير

kaloeg 16-05-2012 03:46 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cool-boy135 (المشاركة 333691)
يعنى ادخل فى الشركة دى ولا لا ؟؟ الصراحة انا قريت تعليقات خوفتنى من الشركة دى

بكل أمانه و بتعاملى معها اللي هوه فقط حوالى 7 شهور فالشركه جيده جدا
انا ماسحبتش منهم فلوس لسه لكن أعرف كتير ناس سحبو و ماكنش فىة مشاكل و كمان فى حد أعرفه سحب المبلغ كله و قفل الحساب عندهم و برضو ماكنش فى مشاكل
انا الحمد لله محفف ارباح و ممكن أسحب أي مبلغ لو أنت عايز تتأكد أكتر,
و فعلا أهم حاجه فى الشركه هو أنك تطمن على فلوسك

refa3ys40 16-05-2012 01:27 PM

انا مجرب ديمو من فترة كبيرة جدا معاهم وبصراحة اهتمام كبير جدا واتصالات كمان منصتهم سريعة ودايما بيحدثوها ويبعتو الفيرجن الجديد للعميل حتي لو ديمو باذن الله قريبا سافتح حساب بها

medo_792002 01-10-2012 12:41 AM

أنا كنت فاتح حساب ديمو من فترة مع ويندسور و لا حظت ان السبريد بيكون عالي بعض الشئ . هل بيكون السبريد عالي ايضا في الحساب الحقيقي ؟ و انا عندي مخاوف عشان الشركة ماركت ميكر و عندهم ديلنج ديسك فعندي مخاوف من تلاعب في الاسعار اثناء التداول او شئ من هذا القبيل فهل هذا يحدث ؟ .و كنت عايز اعرف حسابهم الجديد الديناميك هل هو من بنظام ECN ؟ شكرا لكم و اكون شاكر جدا للرد علي اسئلتي .

Didios 01-10-2012 06:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo_792002 (المشاركة 403488)
أنا كنت فاتح حساب ديمو من فترة مع ويندسور و لا حظت ان السبريد بيكون عالي بعض الشئ . هل بيكون السبريد عالي ايضا في الحساب الحقيقي ؟ و انا عندي مخاوف عشان الشركة ماركت ميكر و عندهم ديلنج ديسك فعندي مخاوف من تلاعب في الاسعار اثناء التداول او شئ من هذا القبيل فهل هذا يحدث ؟ .و كنت عايز اعرف حسابهم الجديد الديناميك هل هو من بنظام ECN ؟ شكرا لكم و اكون شاكر جدا للرد علي اسئلتي .

الأخ الفاضل/ ميدو .....

أنا فتحت مع ويندسور حساب حقيقي سنة 2009 وفتحت الحساب الجديد في مايو من هذا العام وهو Dynamic STP ... وبالنسبة للحساب العادي فالسبريد 2نقطة لليورودولار ، و3نقطة للكيبل ، ونصف دولار للذهب ، و4نقطة للفضة . وأنا أجده سبريد معقول ومعتدل جداً خصوصاً بالنسبة لشركات أخرى -بدون ذكر أسماء- .

أما بالنسبة للديناميك فهو فعلاً حساب يدخل أوامرك على السوق وهو غير ثابت في السبريد وإن كان لا يتجاوز النقطة الواحدة في اليورودولار ، بالإضافة إلى رافعة 1:500 ، والحد الأدنى لفتح هذا النوع من الحسابات هو 500دولار ، مع إمكانية الهيدج والإسكالبينج ... مع العلم بأن هذه الخاصية متوافرة في جميع حسابات الشركة .

ويكفيني هنا نقطة هامة جداً ... ألا وهي كوني مطمئن على أموالي طرف الشركة لثقتي في إمكانية سحبها في أي وقت بدون أدنى مشاكل ، فالشركة منشأة سنة 1988 ... أي أنها من أوائل الشركات العاملة في المجال ولها إسمها العريق وسمعتها التي تساوي الكثير .

medo_792002 02-10-2012 03:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Didios (المشاركة 403598)
الأخ الفاضل/ ميدو .....

أنا فتحت مع ويندسور حساب حقيقي سنة 2009 وفتحت الحساب الجديد في مايو من هذا العام وهو Dynamic STP ... وبالنسبة للحساب العادي فالسبريد 2نقطة لليورودولار ، و3نقطة للكيبل ، ونصف دولار للذهب ، و4نقطة للفضة . وأنا أجده سبريد معقول ومعتدل جداً خصوصاً بالنسبة لشركات أخرى -بدون ذكر أسماء- .

أما بالنسبة للديناميك فهو فعلاً حساب يدخل أوامرك على السوق وهو غير ثابت في السبريد وإن كان لا يتجاوز النقطة الواحدة في اليورودولار ، بالإضافة إلى رافعة 1:500 ، والحد الأدنى لفتح هذا النوع من الحسابات هو 500دولار ، مع إمكانية الهيدج والإسكالبينج ... مع العلم بأن هذه الخاصية متوافرة في جميع حسابات الشركة .

ويكفيني هنا نقطة هامة جداً ... ألا وهي كوني مطمئن على أموالي طرف الشركة لثقتي في إمكانية سحبها في أي وقت بدون أدنى مشاكل ، فالشركة منشأة سنة 1988 ... أي أنها من أوائل الشركات العاملة في المجال ولها إسمها العريق وسمعتها التي تساوي الكثير .

أنا شاكر ليك جدا أخي الكريم حضرتك أجبت علي أسألتي اللي كانت محيراني كلها و زيادة و زالت مخاوفي شكرا جدااا .
و لو تسمح لي كنت عايز ارسل لك رسالة علي الرسائل الخاصة .

تقبل تحياتي و دعائي لك بكل التوفيق و يارب تحقق الملايين من الفوركس أخوك ميدو:1 (43): .

Didios 02-10-2012 10:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo_792002 (المشاركة 404063)
أنا شاكر ليك جدا أخي الكريم حضرتك أجبت علي أسألتي اللي كانت محيراني كلها و زيادة و زالت مخاوفي شكرا جدااا .

و لو تسمح لي كنت عايز ارسل لك رسالة علي الرسائل الخاصة .

تقبل تحياتي و دعائي لك بكل التوفيق و يارب تحقق الملايين من الفوركس أخوك ميدو:1 (43): .

أهلاً وسهلاً ومرحباً برسائلك على العام والخاص وكل اللي إنت تحب ترسل عليه .

محمد امين 02-10-2012 03:23 PM

السلام عليكم... أنا فاتح حساب مع شركة وندسور ولكن مايؤرقنى هو مصاريف التبييت التى يتم حسابها بعد اليوم العاشر بواقع 10 دولار عن كل لوت حيث ان الكثيرين افتوا بحرمة هذه المصاريف بالاضافه انها تؤثر على رصيد الحساب بعد اليوم العاشر على فتح العمليه

أ.نادر غيث 03-10-2012 01:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد امين (المشاركة 404283)
السلام عليكم... أنا فاتح حساب مع شركة وندسور ولكن مايؤرقنى هو مصاريف التبييت التى يتم حسابها بعد اليوم العاشر بواقع 10 دولار عن كل لوت حيث ان الكثيرين افتوا بحرمة هذه المصاريف بالاضافه انها تؤثر على رصيد الحساب بعد اليوم العاشر على فتح العمليه

في الحساب الاسلامي تلغى الفوائد على التبيت والتي هي حرام بدون نقاش ..
تأكد من الشركة اذا كان حسابك اسلامي او لا

محمد امين 03-10-2012 11:10 AM

انا طلبت مع فتح الحساب ان يون حسابى اسلامى وخدمة العملاء اكدت لى هذا الطلب وافادونى ان الحساب الاسلامى لا يتم فيه احتساب مصارييف التبييت من اول يوم بل بدأ من اليوم العاشر وهذا هو الفرق

الساعة الآن 01:48 AM