اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   اكسبيرت لمحبي شارت الرينكو (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32033)

zeoo torkt 20-05-2013 06:23 AM

اكسبيرت لمحبي شارت الرينكو

3 مرفق
السلام عليكم

اول اكسبيرت هو يمكن نزلته قبل كدة في ورشة الرينكو للاستاذ وليد ونزلته في ورشة الهايكن ايشي للرينكو ...الاعدادات كلها والاكسبيرت في المرافقات طبعا استاذ جميل في منتدي مجاور هو الي عمله ومافيش افضل من كدة برمجة

الاكسبيرت بيدخل كل بوكس عكسي ويعمل اغلاق عكسي لو خسر يضاعف لحد لما يغلق ع ربح فقط فقط اليورو ين والدولار ين

لكل 1000 دولار عقد ميكرو

** الاكسبيرت التاني جديد برضة استاذ جميل هو الي عمله هو مش حارمكم من اي حاجة خالص ومشاركنا فيه استاذ هامر اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

معتمد ع بعض المؤشرات هيا جديدة مش منتشرة مؤشر trend lineومؤشر slope line ومؤشر sonic slop

الاكسبيرت فيه كل حاجة ممكن تتخيلها من اعدادت المؤشرات للبريك ايفن للتريلينج استوب للمضاعفات لاستخدااام الذيوووووووووول

** استخدام البريك ايفن والموف استوب للاسكالبينج يعني في نفس الاعدادت هايمشي الاسكالبينج والبريك ايفن المؤشرات دي بتجيب نقط كتير ان شاء الله استخدم البريك ايفن ومن غير هدف فقط الاستوب والبريك ايفن وسيبه يكمل طريقة

هو بيعمل اغلاق عكسي للمؤشرات وع جميع الازواج يعني ان شاء الله متوسط شهري كل من 500 ل 1000 نقطة باذن اللهمن غير مضاعفات فالي شايف حسابه مايستحملش المضاعفات حلوين اوي 500 نقطة لكل زوج ...منزل اعدادت المضاعفات واعدادت بدون مضاعفات

والي حابب يشارك باي اعدادت بتفضل الورشة بتاعتكم انتم

** شكر خاص لاستاذ جميل افضل مبرمج فوركس شخض جميل فعلا وبيحب الخير للناس فياريت الكل يدعي له

** شكر خاص لاستاذ وليد الي عرفنا ع شارت الرينكو الممتع

+++ ملحوظة ياجماعة علشان محدش يجي يقولي مؤشر سونيك بيعيد رسم نفسه او كدة المؤشر لا يعيد رسم نفسه فقط بيغير لون الشمعة الي قبله الي اللون الرصاصي المؤشر تمام سواء في الباك تيست فيجوال او لايف

في المرفقات اكسبيرت الرينكو اغلاق عكسي كل بوكس واعدادات اليورو ين والدولار ين

+ اكسبيرت ال slope + المؤشرات + اعدادت الاكسبيرت للمضاعفات وبدون مضاعفات

ارجو الدعااااااء فقط فقط فقط

بالتوفيق للجميع

scott 20-05-2013 07:19 AM

رد: اكسبيرت لمحبي شارت الرينكو

السلام عليكم
اخي الكريم سجلت من اجل تهنئتك على موضوعك و على رقيك و تواضعك ويشرفني اكون من اوائل من يرد في ورشتك الموفقة بإذن الله

zeoo torkt 20-05-2013 07:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scott (المشاركة 511922)
السلام عليكم
اخي الكريم سجلت من اجل تهنئتك على موضوعك و على رقيك و تواضعك ويشرفني اكون من اوائل من يرد في ورشتك الموفقة بإذن الله

وانا سعيد ان اول رد ليك فالمنتدي يكون فالموضوع دا ويارب يكون وشه حلو عليك

البدوي 20-05-2013 08:37 AM

بالتوفيق اخوي زيزو

واتمنى ترفق لنا فرص لايف .. حتى نشوف ازايا المؤشرات تمشي مع الاكسبيرت

وبارك الله فيك

ومبروك الورشه

ان شاء الله ورشتك تربح

yasser81 20-05-2013 08:48 AM

صباح الخير اخوي... كنت مستني اكسبرت بهذه الدقة من زمان شكرا ليك اخي الكريم.انا اتحدث عن الاكسبرت الاول....... فقط اللوت الابتدائي مثلا ل 1000 دولار كم هل 0.01 اعني النقطة ب 10 سنت مناسب

TREND_SEEKER 20-05-2013 09:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 511916)
السلام عليكم

اول اكسبيرت هو يمكن نزلته قبل كدة في ورشة الرينكو للاستاذ وليد ونزلته في ورشة الهايكن ايشي للرينكو ...الاعدادات كلها والاكسبيرت في المرافقات طبعا استاذ جميل في منتدي مجاور هو الي عمله ومافيش افضل من كدة برمجة

الاكسبيرت بيدخل كل بوكس عكسي ويعمل اغلاق عكسي لو خسر يضاعف لحد لما يغلق ع ربح فقط فقط اليورو ين والدولار ين

لكل 1000 دولار عقد ميكرو

** الاكسبيرت التاني جديد برضة استاذ جميل هو الي عمله هو مش حارمكم من اي حاجة خالص ومشاركنا فيه استاذ هامر اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

معتمد ع بعض المؤشرات هيا جديدة مش منتشرة مؤشر trend lineومؤشر slope line ومؤشر sonic slop

الاكسبيرت فيه كل حاجة ممكن تتخيلها من اعدادت المؤشرات للبريك ايفن للتريلينج استوب للمضاعفات لاستخدااام الذيوووووووووول

** استخدام البريك ايفن والموف استوب للاسكالبينج يعني في نفس الاعدادت هايمشي الاسكالبينج والبريك ايفن المؤشرات دي بتجيب نقط كتير ان شاء الله استخدم البريك ايفن ومن غير هدف فقط الاستوب والبريك ايفن وسيبه يكمل طريقة

هو بيعمل اغلاق عكسي للمؤشرات وع جميع الازواج يعني ان شاء الله متوسط شهري كل من 500 ل 1000 نقطة باذن اللهمن غير مضاعفات فالي شايف حسابه مايستحملش المضاعفات حلوين اوي 500 نقطة لكل زوج ...منزل اعدادت المضاعفات واعدادت بدون مضاعفات

والي حابب يشارك باي اعدادت بتفضل الورشة بتاعتكم انتم

** شكر خاص لاستاذ جميل افضل مبرمج فوركس شخض جميل فعلا وبيحب الخير للناس فياريت الكل يدعي له

** شكر خاص لاستاذ وليد الي عرفنا ع شارت الرينكو الممتع

+++ ملحوظة ياجماعة علشان محدش يجي يقولي مؤشر سونيك بيعيد رسم نفسه او كدة المؤشر لا يعيد رسم نفسه فقط بيغير لون الشمعة الي قبله الي اللون الرصاصي المؤشر تمام سواء في الباك تيست فيجوال او لايف

في المرفقات اكسبيرت الرينكو اغلاق عكسي كل بوكس واعدادات اليورو ين والدولار ين

+ اكسبيرت ال slope + المؤشرات + اعدادت الاكسبيرت للمضاعفات وبدون مضاعفات

ارجو الدعااااااء فقط فقط فقط

بالتوفيق للجميع

ورشه موفقه بإذن الله أخي عزت
ومجهود وشرح مميز جدا
بارك الله فيك

InViSiBlE 20-05-2013 10:57 AM

مشكور اخ عزت على المجهود الجميل و افادة الغير

مرفق اعدادات لاول اكسبرت باستخدام المضاعفات المجموعة لانى دائما افضلها عن المضروبة عن خبرة طويلة بالاتنين ، و الاعدادات مربحة جدا على الباك تيست و بدراو داون بسيط ... ان شاء الله تستفيدوا بيها ف اللايف

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1369036519.rar

بالتوفيق :)

zeoo torkt 20-05-2013 01:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة البدوي (المشاركة 511934)
بالتوفيق اخوي زيزو

واتمنى ترفق لنا فرص لايف .. حتى نشوف ازايا المؤشرات تمشي مع الاكسبيرت

وبارك الله فيك

ومبروك الورشه

ان شاء الله ورشتك تربح

ان شاء الله منور الموضوع اخويا بدوي

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة InViSiBlE (المشاركة 511978)
مشكور اخ عزت على المجهود الجميل و افادة الغير

مرفق اعدادات لاول اكسبرت باستخدام المضاعفات المجموعة لانى دائما افضلها عن المضروبة عن خبرة طويلة بالاتنين ، و الاعدادات مربحة جدا على الباك تيست و بدراو داون بسيط ... ان شاء الله تستفيدوا بيها ف اللايف

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1369036519.rar

بالتوفيق :)

بالنسبة للمضاعفات المجموعة كويسة لكن مش مربحة زي المضروبة

zeoo torkt 20-05-2013 01:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser81 (المشاركة 511936)
صباح الخير اخوي... كنت مستني اكسبرت بهذه الدقة من زمان شكرا ليك اخي الكريم.انا اتحدث عن الاكسبرت الاول....... فقط اللوت الابتدائي مثلا ل 1000 دولار كم هل 0.01 اعني النقطة ب 10 سنت مناسب

تمام لكل 1000 دولار عقد 10 سنت

zeoo torkt 20-05-2013 01:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 511947)

ورشه موفقه بإذن الله أخي عزت
ومجهود وشرح مميز جدا
بارك الله فيك

منور الموضوع يا ابو يوسف واتمني تستفيدوا من الاكسبيرتات

الساعة الآن 06:01 PM