اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   افضل البنوك المصرية فى التحويل (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=28796)

egy4x 19-01-2013 11:38 PM

رد: افضل البنوك المصرية فى التحويل

انا هاكلمك عن تجربتي انا فتحت حساب في شركة ويندسور وافضل بنكين هما باركليز و بيريوس لان الشركة ليها حسابين في البنكين دول
ولما بعت عن نفسي بعت من بنك باركليز وخصم 10 دولار رسوم تحويل

والاخوة يفيدوك في باقي الشركات بالتوفيق انشاء الله

FX-CHEMIST 20-01-2013 11:08 AM

شوف المشاركه دي في الموضوع ده وشوف باقي برضو

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmdmhmd (المشاركة 223527)

تمام شركة fxsolutions كده برضو لو شحنت ببطاقة الائتمان credit card تقدر تسحبهم بالتحويل البنكي بعد مرور 30 يوم

أما شركة fxdd لو شحنت بالفيزا هتقدر تسحب عليها نفس المبلغ اللي أودعته عن طريقها وأي مبالغ أخرى بتكون عرن طريق التحويل البنكي

والشركة لا تفضل ولا تنصح بالبطاقات المدفوعة مقدما او تلك التي تكون مخصصة للانترنت فقط

فإما أن تكون بطاقة ائتمان credit card أو بطاقة خصم debit card

....................

وبالمناسبة بقى لو في حد مثلا كسب حساب حقيقي في مسابقة وحقق أرباح بفضل الله

في الحالة دي هيسحب بالتحويل البنكي فقط

واللي ماعندوش حساب بنكي هيروح فورا البنك الأهلي سوسيتيه جنرال

- لو سنك أقل من 23 سنة هيفتح حساب شباب بحوالي 50 جنية

- لو سنك أكبر من 23 سنة هيفتح حساب توفير بلس بجنية واحد بس أقل حاجة !!!!!!

لو الموظفين اندهشوا وتعجبوا وقالوا مافيش حساب بجنية قولهم لأ في ولو اصروا اتصل بالبنك الرئيسي 19700 وهما هيفتحوا الحساب

بس طبعا مش هنعمل إيداع بجنية وخصوصا إن في فيزا هتطلع ومصاريف فتح حساب يعني الي يطلع من ذمتك ادفعه بدون قيود :1:

والحساب ده طبعا بالجنية المصري وهتقدر تستقبل عليه بالدولار عادي لأن البنك بيفتح حساب فرعي بالدولار تحت الحساب الرئيسي اللي بالجنية المصري

تحياتي

الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا - الصفحة 7

xanderman78 12-02-2013 12:43 AM

هل فعلا ممكن عمل حساب توفير بلس فى بنك سوسيتيه جنرال ب 1 جنيه ؟

و هل الحساب ده بيستقبل التحويلات عليه بالدولار ؟

أرجو الافادة

احمد صلاح 12-02-2013 01:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xanderman78 (المشاركة 464124)
هل فعلا ممكن عمل حساب توفير بلس فى بنك سوسيتيه جنرال ب 1 جنيه ؟

و هل الحساب ده بيستقبل التحويلات عليه بالدولار ؟

أرجو الافادة

اخى الغالى ,
اى حساب فى بنكك تستطيع الاستقبال عليه اى حوالات خارجية وبأى عملة
ولكن مصاريف فتح الحساب لا اعرف كام بالظبط
يمكنك العوده لخدمة عملاء البنك لتجد المعلومة الصحيحة

بالتوفيق :)

abuzeid22 24-02-2013 03:29 AM

ذهبت اليوم الي عدة بنوك مصريه لفتح حساب بالدولار وعمل فيزا ديبت وربطها بالحساب وجميعا اكدوا انني يجب ان افتح حساب بالمصري لعمل فيزا ديبت ولا يوجد استخراج فيزا ديبت علي حساب بالدولار فقمت بفتح حساب بالدولار واخر بالمصري ببنك بيريوس وعمل فيزا ديبت ولكنهم اكدوا لي ان الفيزا الديبت ستربط بالحساب المصري وليس الدولار وان استخدمها علي الانترنت سيتم بالتحويل للدولار بسعر اليوم .... فهل هذا سوف يسبب لي مشكله في استقبال الارباح حيث ان الحساب بالمصري الذي تم ربط الفيزا الديبت به ..... هل يجب ان اعطي رقم الحساب الذي بالدولار ليقوموا بتحويل الاموال اليه بدلا من الفيزا المربوطه بالحساب المصري ... وشكرا لكم مقدما

eng-samir 27-02-2013 01:31 AM

لدى حساب فى بنك فيصل الاسلامى , و كنت اود ان اعرف هل احد يتعامل مع هذا البنك فى الفوركس

eng-samir 28-02-2013 05:18 AM

[QUOTE=abuzeid22;469926]ذهبت اليوم الي عدة بنوك مصريه لفتح حساب بالدولار وعمل فيزا ديبت وربطها بالحساب وجميعا اكدوا انني يجب ان افتح حساب بالمصري لعمل فيزا ديبت ولا يوجد استخراج فيزا ديبت علي حساب بالدولار فقمت بفتح حساب بالدولار واخر بالمصري ببنك بيريوس وعمل فيزا ديبت ولكنهم اكدوا لي ان الفيزا الديبت ستربط بالحساب المصري وليس الدولار وان استخدمها علي الانترنت سيتم بالتحويل للدولار بسعر اليوم .... فهل هذا سوف يسبب لي مشكله في استقبال الارباح حيث ان الحساب بالمصري الذي تم ربط الفيزا الديبت به ..... هل يجب ان اعطي رقم الحساب الذي بالدولار ليقوموا بتحويل الاموال اليه بدلا من الفيزا المربوطه بالحساب المصري ... وشكرا لكم مقدما[/QUOTE]

لقد اتصلت انا ايضا ببنك بيريوس و بنك بلوم و افادونى بهذا الامر , لذا نرجو ان يفيدنا احد من المشرفين فى هذا الامر

eng-samir 01-03-2013 10:12 PM

اين الرد من قيل مشرفين الموقع

Abo Ismail 21-06-2013 03:09 AM

انا عايز حد يكون فى مصر بيتعامل مع شركة اف اكس دى دى لانى فتحت معهم حساب لكنى اواجه صعوبة فى اختيار بنك افتح فيه حساب بالدولار وارسل من خلاله الاموال
انا عايز اسم بنك متجرب وياريت كمان اسم الفرع لانى بصراحة ليه قصة مع البنوك وزهقت خالص من البحث عن بنك مناسب

eng-samir 21-06-2013 05:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abo Ismail (المشاركة 526311)
انا عايز حد يكون فى مصر بيتعامل مع شركة اف اكس دى دى لانى فتحت معهم حساب لكنى اواجه صعوبة فى اختيار بنك افتح فيه حساب بالدولار وارسل من خلاله الاموال

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abo Ismail (المشاركة 526311)
انا عايز اسم بنك متجرب وياريت كمان اسم الفرع لانى بصراحة ليه قصة مع البنوك وزهقت خالص من البحث عن بنك مناسب

بنك فيصل الاسلامى - فرع الجيزة و هو يعتبر من الفروع الرئيسية للبنك - تفتح حساب عادى بالجنيه المصرى و الحساب ده بيقبل اى عملة اجنبية من غير ما تفتح حساب فرعى زى بقيت البنوك ما بتعمل - و معندهمش مشكلة فى التعامل مع شركات الفوركس - ده كمان هما عارفين FXDD و بنك مورجان و التحويل بيتم فى نفس اليوم

الساعة الآن 04:43 PM