اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   طلب تعديل بسيط على اكسبيرت (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=51710)

Pips Hunter 14-12-2015 04:36 PM

طلب تعديل بسيط على اكسبيرت

1 مرفق
السلام عليكم
اخى اسلام انا حاولت صنع اكسبرت بسيط جدا وهذه اول تجربة لي فى عالم صنع الآكسبرتات وظيفته انه يفتح شراء اذا كان السعر الحالى فوق الموفنج 55 ب20 نقطة على الأربع فريمات دقيقة و 5 و 15 و 30 والعكس صحيح فى البيع ولكنه لا يعمل نهائيا ولا يقوم بفتح اى صفقة مع انه معطانيش اي خطأ
فلو امكن تصحيح الخطأ و اخباري المشكلة منين
وارجو اضافة شئ فى الآكسبرت انه لا يقوم بفتح صفقة اخري على نفس الزوج الى فتح عليه الا بعد مرور فترة معينة من الزمن تكون موجودة بالمدخلات ولتكن بعد مرور اربع ساعات مثلا ،، يعني لو بعد اربع ساعات وجد ان نفس الشروط مطابقة لفتح السفقة يفتح صفقة جديدة وقبل الآرباع ساعات لا يقوم بفتح صفقة اضافية حتى لو الشروط موجودة ،، وتعديل الآكسبرت بحيث يتناسب مع جميع الآزواج الى فيها JPY لأنى برمجته على ازواج ال 0.0000 فقط مثل اليورودولار وغيره
مع اضافة امكانية تحديد مواعيد عمل الآسكبرت بتوقيت جرينتش GMT0 والآيام الى يعمل عليها عشان اضمن عدم عمل الآسكبرت فى هذه الشروط الا فى الآوقات الى يكون فيها سيولة كبيرة واتجاة عام قوي للسوق وشكرا ليك مقدما اخى اسلام
وارجو ان التعديل يكون بشكل منسق وبسيط عشان قدر افهمه واعدل عليه مستقبلا

Pips Hunter 21-12-2015 11:34 PM

رد: طلب تعديل بسيط على اكسبيرت

ارجو اخباري ان كان الطلب مقبول او مرفوض ؟

اسلام العوامى 22-12-2015 12:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Pips Hunter (المشاركة 843026)
السلام عليكم
اخى اسلام انا حاولت صنع اكسبرت بسيط جدا وهذه اول تجربة لي فى عالم صنع الآكسبرتات وظيفته انه يفتح شراء اذا كان السعر الحالى فوق الموفنج 55 ب20 نقطة على الأربع فريمات دقيقة و 5 و 15 و 30 والعكس صحيح فى البيع ولكنه لا يعمل نهائيا ولا يقوم بفتح اى صفقة مع انه معطانيش اي خطأ
وارجو اضافة شئ فى الآكسبرت انه لا يقوم بفتح صفقة اخري على نفس الزوج الى فتح عليه الا بعد مرور فترة معينة من الزمن تكون موجودة بالمدخلات ولتكن بعد مرور اربع ساعات مثلا ،، يعني لو بعد اربع ساعات وجد ان نفس الشروط مطابقة لفتح السفقة يفتح صفقة جديدة وقبل الآرباع ساعات لا يقوم بفتح صفقة اضافية حتى لو الشروط موجودة ،، وتعديل الآكسبرت بحيث يتناسب مع جميع الآزواج الى فيها JPY لأنى برمجته على ازواج ال 0.0000 فقط مثل اليورودولار وغيره
مع اضافة امكانية تحديد مواعيد عمل الآسكبرت بتوقيت جرينتش GMT0 والآيام الى يعمل عليها عشان اضمن عدم عمل الآسكبرت فى هذه الشروط الا فى الآوقات الى يكون فيها سيولة كبيرة واتجاة عام قوي للسوق وشكرا ليك مقدما اخى اسلام

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Pips Hunter (المشاركة 844490)
ارجو اخباري ان كان الطلب مقبول او مرفوض ؟

،،،اهلا اخى الفاضل ، جارى مراجعة الاكسبيرت،،،

،،،تحياتى،،،

Pips Hunter 01-01-2016 06:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام العوامى (المشاركة 844574)

،،،اهلا اخى الفاضل ، جارى مراجعة الاكسبيرت،،،

،،،تحياتى،،،

فى انتظارك يا عزيزي .
وكل عام وانت بخير

Pips Hunter 06-01-2016 04:59 PM

هل من جديد ؟

Pips Hunter 19-01-2016 09:02 PM

للـــرفع

اسلام العوامى 20-01-2016 10:58 AM

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Pips Hunter (المشاركة 843026)
السلام عليكم

،،،وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته،،،

،،،تم التعديل واضافة وقت التأخير بالدقائق،،،

،،،تحياتى،،،

Pips Hunter 20-01-2016 11:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام العوامى (المشاركة 849432)

،،،وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته،،،

،،،تم التعديل واضافة وقت التأخير بالدقائق،،،

،،،تحياتى،،،

تسلم يا باشمهندس اسلام انا عارف ان عليك ضغط من كتر الطلبات وربنا يقويك ،،
كنت اتمنى ان يتم اضافة اختيار مواعيد عمل الآكسبيرت بحيث يتم اختيار افضل الاوقات الى يكون متوافر فيها سيولة لو مفيهاش تعب ارجو اضافتها او حتى لو امكن تكتبلي الكود الخاص بيها وانا اضيفها تحت بند الشروط لفتح صفقة IF
مثلا Start Time 0800
Stop Time 1500
بتوقيت المنصة المحلى

Pips Hunter 21-01-2016 12:32 AM

وعندى استفسار تانى لو تسمح هل ال sleep period يمنع فتح صفقات على كل الأزواج ام هو خاص فقط باخر ميعاد تم فتح صفقة فيه على نفس الزوج الى عليه الآكسبيرت فقط

اسلام العوامى 21-01-2016 10:55 AM

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Pips Hunter (المشاركة 849657)
تسلم يا باشمهندس اسلام انا عارف ان عليك ضغط من كتر الطلبات وربنا يقويك ،،
كنت اتمنى ان يتم اضافة اختيار مواعيد عمل الآكسبيرت بحيث يتم اختيار افضل الاوقات الى يكون متوافر فيها سيولة لو مفيهاش تعب ارجو اضافتها او حتى لو امكن تكتبلي الكود الخاص بيها وانا اضيفها تحت بند الشروط لفتح صفقة IF
مثلا Start Time 0800
Stop Time 1500
بتوقيت المنصة المحلى

،،،تم اضافة فلتر الوقت،،،

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Pips Hunter (المشاركة 849681)
وعندى استفسار تانى لو تسمح هل ال sleep period يمنع فتح صفقات على كل الأزواج ام هو خاص فقط باخر ميعاد تم فتح صفقة فيه على نفس الزوج الى عليه الآكسبيرت فقط

،،،الخاصية تعمل على زوج واحد بعد اخر صفقة تم فتحها،،،

الساعة الآن 09:03 PM