اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   ادارة حسابات الفوركس باسلوب غريب ارجو من الجميع المشاركة و ابداء الراى (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19715)

mido_alfy 27-03-2012 05:03 AM

ادارة حسابات الفوركس باسلوب غريب ارجو من الجميع المشاركة و ابداء الراى

اخوانى الاعزاء:
جائنى اليوم اتصال من شركة تدعى سمارت فوركس كنت وجدت اعلان لها على الفيس بوك و تحدث معى احد مندوبيها و اخبرنى انهم يقومون بادارة الحسابات بطريقة مضمونه للربح 100% و عندما سالته كيف لانه لا يوجد شركة تضمن الربح فى الفوركس ده لو مكانتش الشركة نصابة اصلا و مستعدة تخسرك و تبيعك للبروكر فى مقبال نسبة من حسابك اللى حتخسرهولك:1 (76):
الا انه اخبرنى بطريقة غريبة جدا و هى تتلخص فى التالى:
انك تقوم من خلال سمارت فوركس بفتح حسابين فى شركتين مختلفتين و تقوم بايداع مبلغ فى كل شركة مساوى للمبلغ الذى فى الشركة الاخرى
يعنى مثلا لو معاك خمسين الف دولار تقسمهم خمسة و عشرين فى الشركة "ا" و خمسة و عشرين فى الشركة "ب" و لانك فاتح حساباتك عن طريق هذه السمارت فوركس فان كل شركة سوف تعطيك بونص حوالى 5 او 10 % على ايداعك يعنى ال25 الف حيكونا فى كل شركة 27 الف و نصف بعد بونص 10% ثم يقوم مدير حسابك بفتح عملية بيع على احد الازواج فى الشركة الاولى و يقوم بشراء نفس الزوج و من نفس النقطة و لكن فى الشركة الاخرى و اول ما الحساب يتمرجن فى شركة حيتتضاعف فى الشركة التانية بمعنى ان مثلا ال27 الف و نص "بعد البونص" اللى فى الشركة الاولى لو اتمرجنوا فال27 و نص اللى فى الشركة التانية حيكونوا اضربوا فى اتنين و حيبقوا 27500x2= 55000 الف ووفقا لاتفاق البونص انت تقدر تسحب راس المال و الارباح بدون ما تسحب البونص نفسه و بالتالى حنشيل 2500 من ال 55 الف فيكون نصيبك 52500 و انت راس مالك الاصلى كان 50 الف بس يبقى انت كدة يا باشا كسبت 2500 دولار فى يوم يعنى 5% فتقوم بسحب المبلغ على البنك و بعدين تعمل ايداع جديد و هكذا 3 او اربع مرات فى الشهر فبتطلع بحوالى 15 او 20 % شهريا و سمارت فوركس دول بياخدوا 30 % من ربحك كل مرة علما بان انت اللى بتحولهم عمولتهم بعد كل عملية مش بتتحولهم اوتوماتيك من حسابك اللى كسب
طبعا انا استغربت جدا يا جماعة من الطريقة دى و سالته افرض العميل بعد ما عمل العملية الاولى و سحب فلوسه من الشركات اللى انتم عملتوله فيها اتفاقية البونص دى مرضاش يديكم عمولتك؟
فرد و قاللى يبقى الله يسامحه بس هو كده اللى حيكون خسران لانه مش حيعرف يكرر العملية دى تانى لانه مش حيعرف يجيب اتفاقيات البونص دى الا عن طريقنا لان احنا عندنا حسابات مدراة فوق ال8 مليون و بالتالى بناخد اتفقايات بونص غير اعتيادية مع الشركات سواء من حيث النسبة او شروط السحب او امكانية الايداع مرة اخرى و الحصول على بونص جديد لنفس العميل طالما ان الحساب تحت ادارتنا
بصراحة يا جماعة انا عايز اعرف رايكم فى الموضوع ده لانه غريب و هل ممكن يكون حقيقى و لا هو نصب علما بانه طلب منى مبلغ 50 الف دولار و لما قلتله ان انا و الحمد لله خسرت حوالى 23 الف دولار فى الفوركس هم كل ما كنت املك من اموال اضارب بها و لم يعد معى راس مال يذكر قالى اقل حاجة ممكن انزلهالك هى 20 الف دولار يتقسموا على حسابين 10 و 10
ارجو منكم يا اخوانى المشاركة و الرد على الموضوع ده لانه حياكل دماغى 20 % شهراي بدون مخاطرة حاجة مش بسيطة يا جماعة ده على حد زعمهم زيروووووووو ريسك يعنى مفيش مخاطرة خالص حساب يمرجن و التانى يضرب فى اتنين:1 (12):

indomy 27-03-2012 06:03 AM

رد: ادارة حسابات الفوركس باسلوب غريب ارجو من الجميع المشاركة و ابداء الراى

اهلا بيك ياغالى
اولا انت نفسك بتقول طريقة غريبة
وبعدين انا فى اعتقادى ان دى طريقة نصب على العميل وعلى الشركات اللى هو بيقول انهم واثقوا فيهم وبيدهم اتفاق بونص

ياعنى بالعربى كدة دول ناس عاوزين يجيبوا فلوس من الهوا وخلاص يبقى نصب فى رأى
وبعدين ممكن يقولك حط فلوسك فى شركتين ويكون هوا متفق معاهم اصلا ومتعرفش تسحب فلوسك منهم اصلا
فكر جيدا ياأخى

مؤمن_كريشنا 27-03-2012 07:17 AM

طريقة بلاك هات صريح

يلزمك بروكر سريع السحب والايداع

مش اى بروكر والسلام

تانى حاجة احب اسئل فيها

ازاى هيضاعف الحساب عشان مش واخد بالى ؟

نفترض السوق ماشى خمس نقط صاعد وخمس نقط هابط وهكذا طول اليوم

هنعمل اية ساعتها ؟

amrlfe 27-03-2012 09:00 AM

نصاااااااااااااااااااااااااب

بلاش افضل شيئ انت اتعلم وتاجر بنفسك

it is too good to be true !!

معاذ عودات 27-03-2012 10:51 AM

اولا وقبل ما اقول لك انها نصابه

بدي احكيلك انو هاد مش فوركس اصلا .. هاد لعب عيال

طيب هناك شركات كثيره لا يكون المارجن كول على 00$
هناك روافع ماليه ستلعب دورها

انسى الامر اريح لراسك

مدير الموقع 27-03-2012 10:51 AM

السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
هذه الطريقة معروفة لدى الشركات و لهذا هو يقوم بفتح حسابين مختلفين
الشركات المرخصة لا يمكنها عمل ذلك و هى توقف الحساب و هذا بقوة القانون و هو ما يسمى Money Churning و هو ممنوع قانونا.

هدف مدير الحسابات الوحيد هو الحصول على عمولات من الشركة التى هو وكيل لها و سيفتح حسابك تحت رعايتها و هو سيقوم بحرق الحساب بالسبريد ليقوم بالحصول هو على العمولة كاملة..
لا يوجد مكسب هنا فانت تخسر السبريد للصفقتين دائما و هو يحصل على العمولات.

ربحك هو ان يقوم بعمل عدد عقود كبير يتيح لك فرصة سحب البونص من الشركة اما هو فسيربح العمولات
بمعنى اصح لو الشركة تعطيك بونص 30% و شروط سحب صعبة هو قادر انه يفتح عقود مستمرة لاجل انهاء اتمام هذه الشروط ليمكنك سحب البونص و هو ربح وهمى.

الشركات التى تعطى بونص كبير غير موثوقة غالبا و تضايق كثيرا فى السحب فما بالك لو داخل برصيد 20 الف و بقيت 40 الف مع شركة واخد منها بونص ضخم و عايز تسحبه و هى ماركت ميكر..
حتلاقى الف مشكلة طلعت ساعتها

ابتعد افضل لك..
او احرجه و اخبره انك حتفتح معاهم بس مع وكيل تانى مش تحت وكالتهم و ساعتها الكلام حيتغير :)

تحياتى

أ.نادر غيث 27-03-2012 01:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 302056)
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
هذه الطريقة معروفة لدى الشركات و لهذا هو يقوم بفتح حسابين مختلفين
الشركات المرخصة لا يمكنها عمل ذلك و هى توقف الحساب و هذا بقوة القانون و هو ما يسمى Money Churning و هو ممنوع قانونا.

هدف مدير الحسابات الوحيد هو الحصول على عمولات من الشركة التى هو وكيل لها و سيفتح حسابك تحت رعايتها و هو سيقوم بحرق الحساب بالسبريد ليقوم بالحصول هو على العمولة كاملة..
لا يوجد مكسب هنا فانت تخسر السبريد للصفقتين دائما و هو يحصل على العمولات.

ربحك هو ان يقوم بعمل عدد عقود كبير يتيح لك فرصة سحب البونص من الشركة اما هو فسيربح العمولات
بمعنى اصح لو الشركة تعطيك بونص 30% و شروط سحب صعبة هو قادر انه يفتح عقود مستمرة لاجل انهاء اتمام هذه الشروط ليمكنك سحب البونص و هو ربح وهمى.

الشركات التى تعطى بونص كبير غير موثوقة غالبا و تضايق كثيرا فى السحب فما بالك لو داخل برصيد 20 الف و بقيت 40 الف مع شركة واخد منها بونص ضخم و عايز تسحبه و هى ماركت ميكر..
حتلاقى الف مشكلة طلعت ساعتها

ابتعد افضل لك..
او احرجه و اخبره انك حتفتح معاهم بس مع وكيل تانى مش تحت وكالتهم و ساعتها الكلام حيتغير :)

تحياتى

ما فيش كلام بعد الكلام ده
ان شاء الله اتكون وصلت الفكرة اخي

tervarto 27-03-2012 01:44 PM

شكرا للتوضيح
تحياتى

mido_alfy 28-03-2012 12:37 AM

شكرا لكل من قام بالرد انا حسيت فعلا ان الموضوع فيه حاجة غلط و طالما ان دكتور اسامة عادل قال ان الموضوع ده مش مظبوط يبقى اكيد عنده حق:1 (100):

Benisafcom 28-03-2012 04:06 AM

الحمد لله الاعضاء ما قصروا معك
والفكرة العامة وصلت
واكيد حتى لو تفتح معاهم مش حترتاح دهنيا و انت مخالف للقانون
و الشركة حتعرف انك تعمل ايداع لاجل البونص و الطريقة الملتوية التي تتبعها هده الوكالة عاجلا او اجلا
بالتوفيق لك

الساعة الآن 05:12 PM