اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   قسم تقييم شركات الفوركس Forex Brokers Review (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=38)
-   -   تقييم شركة اف اكس دى دى FXDD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19039)

zeglar55 14-03-2012 10:12 AM

رد: تقييم شركة اف اكس دى دى FXDD

بسم الله الرحمن الرحيم

أنا بجد عاوز ادخل السوق ده اللى هو الفوركس بس انا بجمع معلومات الأول وعلى فكرة يادكتور اسامة انا نزلت الويبينار بتاعك الل كان فى رمضان وبحاول اتعلم منه وبعد ماخلصته اصبح عندى رغبة شديدة انى ادخل السوق ده لكن عاوز ادخل بحذر عشان كده بحثت عن شركات تكون مضمونة وفى نفس الوقت يكون الحد الأدنى للحساب فيها منخفض يعنى مايزيدش عن 100 دولار مثلا عشان ابدأ اجرب فيه ولو قدرت احقق ارباح ابقى أزود حسابى ولو فشلت يبقى عادى مش مهم دول 100 دولار يعنى ..... ولما سألت عن شركة fxdd ولقيتها شركة مضمون 100% وحاولت أدخل وافتح حساب فيها قالولى ان اقل حساب لازم يكون 250$ ....... بعد اذنكم ممكن حد يدلنى على شركة افتح فيها حساب ب 100$ وتكون مضمونة اجرب فيها بس أداءئى وبعد كده هبقى أفتح حساب فى fxdd لأن كل الناس نصحتنى بيها .......... أتمنى منكم تفيدونى ........ وشكرا

paris1 14-03-2012 07:15 PM

مزايا الشركة انها صادقة بالسحب فا اموالك في امان مدامك شغال صح وبتكسب و الدعم العربي الخاص بها جيد جدا والاهتمام بالعميل و عدم وجود اعادة تسعير في فتح واغلاق الصفقات واما عيوب الشركة فهيا المبالغ في رفع السبيريد اضعاف مضاعفة لسبيريد الحقيقي في اوقات معينة و دلك غالبا ما سوف يسبب ضرب الستوب او المارجن الكول في حالة لم يعد لك رصيد كافي بالحساب و التاخير في تحقق الهدف فلو كان التقييم زمان اتناء 4 ارقام فا اكيد سوف يكون 5 اما حاليا في الكسر العشري الخامس فهو 3 فقط

dodovedo 27-04-2012 05:04 PM

انا بصراحه اسمع انها كويسه جدا بس انا جديد فلسه مجربتش

السيد الجبالي 27-04-2012 06:20 PM

انا حاليا بتاعمل مع الشركه دي .... وفي مشاكل كتير بتظهر معايا اهمها فرق السبريد الغير ثابت .. واما دورت لقيت شركه اسمها.fx solution اتمني من ااساتذتنا يجبولنا معلومات عن الشركه دي ويقيموهالنا

معاذ عودات 27-04-2012 08:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السيد الجبالي (المشاركة 320765)
انا حاليا بتاعمل مع الشركه دي .... وفي مشاكل كتير بتظهر معايا اهمها فرق السبريد الغير ثابت .. واما دورت لقيت شركه اسمها.fx solution اتمني من ااساتذتنا يجبولنا معلومات عن الشركه دي ويقيموهالنا

اهلا فيك
طيب تحرك السبريد اكثر المرات لصالحك بكون
ينخفض السبريد ليصبح اقل من الشركات .. ولكن اوقات السيوله القليله يرتفع

تفضل تقييم شركه سول
تقييم شركة اف اكس سوليوشن FXSOLUTION

السيد الجبالي 28-04-2012 05:31 AM

شكرا لتفاعلك معانا استاذ معاذ ومتابعين ... ودايما بالتوفيق

mahmoud0711 28-04-2012 03:23 PM

انا اتعامل مع الشركة من شهر تقريبا طبعا جميع مزايا الشركة زكرها د / اسامة و الأخوة الأعضاء و هي مزايا رائعة و لكن هناك بعض العيوب وهي كما يلي
1 ارتفاع السبرد بشكل مبالغ قد يصل الي 8 بيب في بعض العملات اثناء الاخبار و نقص السيولة
2 في حالة الأيداع الأول او اضافة مبالغ اخري لايتم اضافة البونص بدون عدة مراسلات رغم ان في الشركات الأخري يتم ذلك بطريقة فورية
3 بعض الأحيان يتم ضرب الستوب لوز بفرق بسيط في الرقم الخامس مثال لو كنت واضع استوب لليورو / دولار 1.32054 ممكن يتم اغلاق الصفقة علي1.32055 قبل ان يصل للرقم المحدد للأستوب مما يضيع فرصة بان يرتد قبل ملامسة الستوب
اعلم انة من الصعب ان تجد شركة خالية من العيوب ولكن المهم ان تكون المميزات اكثر من العيوب وهو ماوجدتة في هذة الشركة لان اهم شئ في شركات الفوركس ان تكون مطمئن علي اموالك

معاذ عودات 28-04-2012 04:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud0711 (المشاركة 321168)
انا اتعامل مع الشركة من شهر تقريبا طبعا جميع مزايا الشركة زكرها د / اسامة و الأخوة الأعضاء و هي مزايا رائعة و لكن هناك بعض العيوب وهي كما يلي
1 ارتفاع السبرد بشكل مبالغ قد يصل الي 8 بيب في بعض العملات اثناء الاخبار و نقص السيولة
2 في حالة الأيداع الأول او اضافة مبالغ اخري لايتم اضافة البونص بدون عدة مراسلات رغم ان في الشركات الأخري يتم ذلك بطريقة فورية
3 بعض الأحيان يتم ضرب الستوب لوز بفرق بسيط في الرقم الخامس مثال لو كنت واضع استوب لليورو / دولار 1.32054 ممكن يتم اغلاق الصفقة علي1.32055 قبل ان يصل للرقم المحدد للأستوب مما يضيع فرصة بان يرتد قبل ملامسة الستوب
اعلم انة من الصعب ان تجد شركة خالية من العيوب ولكن المهم ان تكون المميزات اكثر من العيوب وهو ماوجدتة في هذة الشركة لان اهم شئ في شركات الفوركس ان تكون مطمئن علي اموالك

اهلا يا غالي
شكرا على التعليق الجميل ده

1- السبريد صحيح يرتفع وقت الاخبار ووقت السيوله القليله وهذا شيء غير كويس طبعا
ولكن في فترات السيوله العاليه ينخفض السبريد ويكون لصالح العميل
يعني عمله الباوند ين .. من اول ما عرفت الفوركس وسبريدها عالي جدا لما شركه fxdd
تعاملت مع السبريد المتحرك صرت اشوف سبريدها 5 و 4
يعني مو دائما ضدك

2- طيب بس علمنا انو عملت ايداع والباقي علينا .. نحن نقوم بخدمه جميع العملاء

3- اذا السعر ما وصل الستوب بالزبط .. ما بضرب الستوب
واذا ضرب اكيد الك حق ولازم يرجع ..

هشام 28-04-2012 07:17 PM

لو سمحتم اعضاء المنتدى الكرام اريد تفسير لما حدث لي ...فتحت منصة اف اكس دي دي طبعا على الديمو ..... ورأيت الشارت بدأ يعكس من على الترند فحاولت ادخل صفقة شراء فلم يستجب البرنامج حاولت تكرارا فلم يستجب وتظهر رسالة تقول الرصيد غير كافي علما اني كنت فاتح صفقات اخرى لكن المشكلة هنا لما عملت صفقة بيع استجاب البرنامج على طول ؟؟؟؟قلت يمكن علق البرنامج ...واتفاجئت ان المشكلة تكررت معي اكثر من مرة سؤالى هل هذا طبيعي يحصل معاكم والا في خطء عندي؟؟؟؟؟؟

معاذ عودات 28-04-2012 07:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام (المشاركة 321262)
لو سمحتم اعضاء المنتدى الكرام اريد تفسير لما حدث لي ...فتحت منصة اف اكس دي دي طبعا على الديمو ..... ورأيت الشارت بدأ يعكس من على الترند فحاولت ادخل صفقة شراء فلم يستجب البرنامج حاولت تكرارا فلم يستجب وتظهر رسالة تقول الرصيد غير كافي علما اني كنت فاتح صفقات اخرى لكن المشكلة هنا لما عملت صفقة بيع استجاب البرنامج على طول ؟؟؟؟قلت يمكن علق البرنامج ...واتفاجئت ان المشكلة تكررت معي اكثر من مرة سؤالى هل هذا طبيعي يحصل معاكم والا في خطء عندي؟؟؟؟؟؟

اهلا يا غالي
بكون الرصيد غير كافي ..
ماخذ عقد اكبر من الازم
والرصيد لا يسمح بهذا .. اين المشكله ؟

الساعة الآن 06:28 PM