اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   خسرت كام في الفوركس ؟؟؟!! (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=42623)

FxMillionaire 25-11-2014 02:15 AM

خسرت كام في الفوركس ؟؟؟!!

السلام عليكم احبائي اعضاء اف اكس ارابيا

طبعا كل واحد مننا في بداياته في الفوركس و لحد اللحظة دي بيمر عليه لحظات خسارة في صفقات او ان الحساب كله يضيع..

حبيت افتح دعوة للنقاش و نعرف كل واحد ايه اكبر مبلغ خسره في الفوركس او ازاي ضيع حسابه و ايه كانت الاخطاء الي عملها من وجهة نظره عشان يحصل كدا ؟؟؟

انا حابب ان كل شخص يشاركنا ما تعلمه من اخطاء بسبب الخسارة و ما كان سبب الاخطاء و كام اكبر مبلغ خسره في الفوركس

الهدف من الموضوع دا اننا نجمع اخطاء مختلفة وقعنا فيها و كانت سبب في الخسارة او كانت احد الاسباب

FxMillionaire 25-11-2014 02:23 AM

رد: خسرت كام في الفوركس ؟؟؟!!

أبدأ بنفسي انا اكبر مبلغ خسرته كان 2500 دولار و كان السبب الرئيسي في خسارتي للمبلغ هوا اني كنت لسه مبتدأ و اي توصية او تحليل اشوفه امشي وراه + الطمع في الحصول على مبلغ اكبر

فور اكس 25-11-2014 02:29 AM

انا شخصياً بداياتي كانت رائعه في الفوركس دخلت ب ٢٠٠٠ دولار وكنت اشتغل على الاسكالبينغ ودبلت الحساب في اسبوعين ولكن بعدها طمعت وصرت ادخل صفقات ع الذهب والنفط وخسرت كل اللي ربحته في يوم بعدها جاني احباط وسحبت راس مالي وصرت اشتغل ب ٥٠٠ دولار او اقل والحمدلله مع ادارة رأس المال جالس احقق ارباح طيبه

maxmoon 25-11-2014 02:32 AM

خسرت اول 500
والان داخل ب 1000 وخسران 200
بس الوضع في السليم
رسوم دراسية

hamada1228 25-11-2014 03:29 AM

انا ولله الحمد على كل حال اودعت 50$ وخسرت 40$ طبعاً مبلغ لا يذكر امام الاخوة ولكن كان اهم عامل هو الخوف وعدم الثقة بالاستراتيجية المتبعة واتباع المؤشرات وكل ذلك صب في مصلحة تفكيري ولله الحمد وقررت اتعلم اكثر واحاول هذا الاسبوع على الاقل اعيد راس مالي بحول الله وقوته ومشيئته طبعاً كنت ادخل 0.01 لوت

mohamed_gamal0001 25-11-2014 04:53 AM

انا خسرت 500 دولار ودة كان بسبب دائما وابدا التسرع فى الدخول وعدم التمسك ب الاستراتيجية بلس عدم ادارة راس المال ب شكل صحيح و الدخول ب ب لوت عالى على امل تعويض الخسارة وللاسف خسرت الحساب بس اكيد متعوضة ان شاء اللة فلا ياتى النجاح الا بعد فشل
تحياتى

FxMillionaire 25-11-2014 07:53 PM

أرى ان معظم الخسائر تأتي من الطمع و التسرع و عدم ادارة رأس المال جيدا, أذكر احد الاخوان هنا في المنتدى خسر في صفقة للذهب 78 الف دولار في وقت قصير جدا خلال ساعات هذا اكبر مبلغ سمعته كخسارة لاشخاص نعرفهم

hamada1228 25-11-2014 08:13 PM

والله اعلم اخي بس كمان ما بصير حدا يتاجر باالدهب لحرمانيته لذلك الله يصلحو ويقدر يرجعن بشغلات مشروعة

drissou45 25-11-2014 10:16 PM

اول خسارة هي 300 دولار ، والآن مزلت لم احقق اي ربح صافي ، لان لم اجد استراتيجية اقنتني ، انا في طور التجربه على حساب حقيقي ، ولله يوفق الجميع ان شاء الله

FxMillionaire 25-11-2014 10:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drissou45 (المشاركة 752181)
اول خسارة هي 300 دولار ، والآن مزلت لم احقق اي ربح صافي ، لان لم اجد استراتيجية اقنتني ، انا في طور التجربه على حساب حقيقي ، ولله يوفق الجميع ان شاء الله

في رأيك ما هو السبب وراء الخسائر و عدم تحقيق اي ربح صافي ؟؟؟

الساعة الآن 10:25 AM