قديم 23-04-2011, 11:34 PM   المشاركة رقم: 2875
الكاتب
hossam hassan
عضو فعال
الصورة الرمزية hossam hassan

البيانات

الإتصالات
الحالة:
hossam hassan غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : darkoon2001 المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: ╝◄╝◄۩۩۩ ورشة تعليم الاشيموكو كينكو هايو ثم ؟؟؟؟ مفاجأة ۩۩۩►╚►╚

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aborayan نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
مشاء الله اخوي حسام تحليل رائع جدا

لاكن عندي اربع نقاط اتمنى ان يصححلي الاستاذ ماهر
1/ التفريغ الشرائي هو عكس الترند العام فندخل سكالبنج فقط و الافضل ان ندخل شراء هذا الاسبوع
2/ المقاومه على الشهري على حسب الايشيموك لا يوجد مقاومه الا عند منطقة الانحناء للسبان أ مثل ما ذكر الاستاذ ماهر اما ان السعر كون قمه سابقة فهي بعيده جدا عن السعر و اصبحت مستهلكه بسبب كسر السعر لها ورجوعه مره اخرى.
3/ يوجد دعم على الشهري و هو الكيجن فلاتد لمده طويله جدا فيعتبر دعم قوي جدا.
4/ التفريغ على الاسبوعي السعر هبط الاسبوع الماضي الى مقربه من التنكن فيكون قرب المسافه بين السعر و التنكن و اتفق معك على الشهري .

بارك الله فيك اخوي حسام
بارك لله فيك ابو ريان
طيب انا هاقول رائيى ونستنا ماهر باشا يصحح اولا بالنسبة للسكالبينج انا حددت الفرصة المتاحة على الفريم النص ساعة فى التحليل ثانيا انا شايف ان مينفعش ندخل شراء الاسبوع المقبل للاسباب الاتية
1- وضوح ضرورة تفريغ السعر علىجميع الفريمات
2- ضعف الترند الصاعد على جميع الفريمات وحتى فريم الدايلى وجود شموع انعكاسية
3-اعتقد ان دا نموذج المصيدة تبع ماهر باشا
بالنسبة للمقاومة الى حضرتك بتكلم عليها بتاعت الشهرى هى لسا بعيدة عن السعر حوالى 700 نقطة وعلى فكرة فى قبليها كيجن سن فلاتد انما انا بكلم حضرتك على المقاومة الى واقف عندها السعر حاليا وواضحة جدا صحيح انها ملهاش علاقة بالاشموكو انما دى السعر نفسة ولازم نحترمها
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة[/URL]
وواضحة على فريم الويكلى يبقا احنا مقدمناش غير الانتظار فى حالة كسرها صعودا يبقا شراء اما فى الارتدا ويكون بيع .
منظر التعليق والتصحيح نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور hossam hassan  
قديم 23-04-2011, 11:34 PM
hossam hassan hossam hassan غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي رد: ╝◄╝◄۩۩۩ ورشة تعليم الاشيموكو كينكو هايو ثم ؟؟؟؟ مفاجأة ۩۩۩►╚►╚

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aborayan نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
مشاء الله اخوي حسام تحليل رائع جدا

لاكن عندي اربع نقاط اتمنى ان يصححلي الاستاذ ماهر
1/ التفريغ الشرائي هو عكس الترند العام فندخل سكالبنج فقط و الافضل ان ندخل شراء هذا الاسبوع
2/ المقاومه على الشهري على حسب الايشيموك لا يوجد مقاومه الا عند منطقة الانحناء للسبان أ مثل ما ذكر الاستاذ ماهر اما ان السعر كون قمه سابقة فهي بعيده جدا عن السعر و اصبحت مستهلكه بسبب كسر السعر لها ورجوعه مره اخرى.
3/ يوجد دعم على الشهري و هو الكيجن فلاتد لمده طويله جدا فيعتبر دعم قوي جدا.
4/ التفريغ على الاسبوعي السعر هبط الاسبوع الماضي الى مقربه من التنكن فيكون قرب المسافه بين السعر و التنكن و اتفق معك على الشهري .

بارك الله فيك اخوي حسام
بارك لله فيك ابو ريان
طيب انا هاقول رائيى ونستنا ماهر باشا يصحح اولا بالنسبة للسكالبينج انا حددت الفرصة المتاحة على الفريم النص ساعة فى التحليل ثانيا انا شايف ان مينفعش ندخل شراء الاسبوع المقبل للاسباب الاتية
1- وضوح ضرورة تفريغ السعر علىجميع الفريمات
2- ضعف الترند الصاعد على جميع الفريمات وحتى فريم الدايلى وجود شموع انعكاسية
3-اعتقد ان دا نموذج المصيدة تبع ماهر باشا
بالنسبة للمقاومة الى حضرتك بتكلم عليها بتاعت الشهرى هى لسا بعيدة عن السعر حوالى 700 نقطة وعلى فكرة فى قبليها كيجن سن فلاتد انما انا بكلم حضرتك على المقاومة الى واقف عندها السعر حاليا وواضحة جدا صحيح انها ملهاش علاقة بالاشموكو انما دى السعر نفسة ولازم نحترمها
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة[/URL]
وواضحة على فريم الويكلى يبقا احنا مقدمناش غير الانتظار فى حالة كسرها صعودا يبقا شراء اما فى الارتدا ويكون بيع .
منظر التعليق والتصحيح نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة