قديم 27-12-2011, 11:23 AM   المشاركة رقم: 16
الكاتب
د/محمد حسام
عضو فعال
الصورة الرمزية د/محمد حسام

البيانات

الإتصالات
الحالة:
د/محمد حسام غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : farok المنتدى : استراحة اف اكس ارابيا
افتراضي رد: الاقتصاد الاسلامى هو الحل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tarek adel نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ايوة بس انت كده هتأخر سن الجواز اكتر..ياعم انا معنديش مانع اتجوز فى اودتى اصلا واقضيها ميكروباصات وشهر العسل هو ويك اند فى العجمى...لكن الطرف التانى عاوز فلوس على طول
ده حل غير عملى ويسىء للمجتمع..لازم يكون فى حل للشباب اللى اهلهم مش اغنياء ازاى كده!
هذا الاسلوب يعطى كل القوة لاصحاب المال والمحظوظين اللى اهلهم سايبنلهم ثروات بدون تعب.
كان عندى امل يكون عندك اجابة مرضية ولهذا تفرجت على الفيديوهات لكن للاسف مفيش حلول
مين قال مافيش حلول امال اموال الزكاه راحت فين الاقتصاد الاسلامي مبني علي الزكاه مش علي الضرائب وما ادراك ما اموال الزكاه لو كل مسلم دفعها والزكاه انواعها كتيره مشاكل كتير هتتحل منها وطبعا منها اللي انت بتتكلم عنها وممكن ساعتها تعطي القروض الحسنه من غير فايده يعني من اموال الزكاه الدين الاسلامي والحمد لله ماسابش حاجه

التوقيع

(فقلت استغفروا ربكم انه كان غفارا يرسل السماء عليكم مدرارا ويمددكم باموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم انهارا)صدق الله العظيم

(اللهم انت ربي لا اله الا انت خلقتني وانا عبدك وانا علي عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ما صنعت ابوء لك بنعمتك علي وابوء بذنبي فاغفرلي فانه لا يغفر الذنوب الا انت)

(اللهم اني اعوذ بك من الهم والحزن واعوذ بك من العجز والكسل واعوذ بك من الجبن والبخل واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال)

عرض البوم صور د/محمد حسام  
قديم 27-12-2011, 11:23 AM
د/محمد حسام د/محمد حسام غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي رد: الاقتصاد الاسلامى هو الحل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tarek adel نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ايوة بس انت كده هتأخر سن الجواز اكتر..ياعم انا معنديش مانع اتجوز فى اودتى اصلا واقضيها ميكروباصات وشهر العسل هو ويك اند فى العجمى...لكن الطرف التانى عاوز فلوس على طول
ده حل غير عملى ويسىء للمجتمع..لازم يكون فى حل للشباب اللى اهلهم مش اغنياء ازاى كده!
هذا الاسلوب يعطى كل القوة لاصحاب المال والمحظوظين اللى اهلهم سايبنلهم ثروات بدون تعب.
كان عندى امل يكون عندك اجابة مرضية ولهذا تفرجت على الفيديوهات لكن للاسف مفيش حلول
مين قال مافيش حلول امال اموال الزكاه راحت فين الاقتصاد الاسلامي مبني علي الزكاه مش علي الضرائب وما ادراك ما اموال الزكاه لو كل مسلم دفعها والزكاه انواعها كتيره مشاكل كتير هتتحل منها وطبعا منها اللي انت بتتكلم عنها وممكن ساعتها تعطي القروض الحسنه من غير فايده يعني من اموال الزكاه الدين الاسلامي والحمد لله ماسابش حاجه