قديم 05-11-2015, 08:06 PM   المشاركة رقم: 6
الكاتب
mesi79
موقوف

البيانات

الإتصالات
الحالة:
mesi79 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : م.جمانه المنتدى : منتدى الاخبار و التحليل الاساسى
افتراضي لم اتوقع هذه الاجابة

لم اتوقع هذه الاجابة انا كنت شبه متأكد من ان التصويت بالاغلبية مش بالاجماع وكنت بسأل زيادة تأكيد وسبب ترجيحى ان التصويت بالاغلبية وليس بالاجماع هو ان البينك المكزي اليابانى عندما قام بزيادة التيسير الكمى فى 31 اكتوبر عام 2014 قرأت ان اربعة من اصل تسعة كانوا رافضين لزيادة التيسير الكمى يعنى التصويت كان بالاغلبية مش بالاجماع
ولكن باجابتك دي معناه ان نظام التصويت بيختلف من بنك مركزي لاخر
وياريت تقوليلى البنك المكزي الانجليزي بالاجماع زي الفدرالى ولا بالاغلبية زي اليابانى لان فى فرد واحد يريد رفع الفائدة فياتري لو بقوا خمسة عايزين يرفعوا الفائدة حتترفع ولا بالاجماع
وياريت بردوا تقوليلى هل البنك المركزي الاوروبى اجماع ولا بالاغلبية
انا فى انتظار التوضيح وشكرا

عرض البوم صور mesi79  
قديم 05-11-2015, 08:06 PM
mesi79 mesi79 غير متواجد حالياً
موقوف
افتراضي لم اتوقع هذه الاجابة

لم اتوقع هذه الاجابة انا كنت شبه متأكد من ان التصويت بالاغلبية مش بالاجماع وكنت بسأل زيادة تأكيد وسبب ترجيحى ان التصويت بالاغلبية وليس بالاجماع هو ان البينك المكزي اليابانى عندما قام بزيادة التيسير الكمى فى 31 اكتوبر عام 2014 قرأت ان اربعة من اصل تسعة كانوا رافضين لزيادة التيسير الكمى يعنى التصويت كان بالاغلبية مش بالاجماع
ولكن باجابتك دي معناه ان نظام التصويت بيختلف من بنك مركزي لاخر
وياريت تقوليلى البنك المكزي الانجليزي بالاجماع زي الفدرالى ولا بالاغلبية زي اليابانى لان فى فرد واحد يريد رفع الفائدة فياتري لو بقوا خمسة عايزين يرفعوا الفائدة حتترفع ولا بالاجماع
وياريت بردوا تقوليلى هل البنك المركزي الاوروبى اجماع ولا بالاغلبية
انا فى انتظار التوضيح وشكرا