قديم 09-09-2016, 05:30 PM   المشاركة رقم: 3130
الكاتب
أ.نادر غيث
المشرف العام و مشرف القسم التعليمى
الصورة الرمزية أ.نادر غيث

البيانات

الإتصالات
الحالة:
أ.نادر غيث متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : أ.نادر غيث المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: دورة فوركس لشرح استراتيجية الوافي مع التطبيق العملي و المتاجرة المستمرة .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed??? نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بقولك ايه يا اوفسير

ايه رأيك ف اليورو نيوزيلاندي اتجاه هابط والسعر كسر من فترة دعم احادي 1.5220

وبيعيد اختباره ليه دلوقت وانا دخلت بيع مع الأتجاه ع الديلي

كدا دخولي صح ولا غلط ؟؟؟

مسا الفل يا اوفسير

تعرف يا احمد انت مشكلتك الرئيسية في طريقة الوافي في ايه ؟؟
حاجة واحدة و لو تخلصت منها حتشوف خير باذن الله..

انك عايز تمسك الزوج ببداية التصحيح ..

اعطي الزوج حقة بالتصحيح ، يعني تعال له لما يكون قاطع 40 ولا 50% من رحلة التصحيح الي عكس الاتجاه ..
علشان كده مستويات الفايبو 23 اقل قوة ثم يلي 38 اكثر ثمة ثم 50 قوي ثم 61% تعتبر الاقوى ، يعني الزوج دائما
بصصح عكس الاتجاه بنسبة قصوى 61% وهناك بكون منهك ، يعني لو اخذته من 50 الى 60 يكون منطقي ..
مش تمسكة وهو ببداية التصحيح و عايز تجبره ينزل و هو لسه بقول يا هادي ، و افتكر معاي ازاي حصل بالدولار ين ..
لما اخترت مستوى مبكر و نحن اخترنا مستوى ابعد لنفس الزووج و ارتد منه بالملي ، ليييه ؟ لانه اعطيناه حقه بالتصحيح ..

بخصوص اليورو نيوز مش حتصدق اذا اقسم لك اني كنت واضع مستوى المقاوم على 1.5318 من يومين او تلاته
و بالصدفة الان لما سألت انت رحت فاتح الشارت لقيت السعر واصل له و مرتد منه و محقق الهدف المفترض نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
طبعاً راح من بالي انزلها لشباب هنا ..
بص شوف انا واضع مقاومة له يرتد من قرب فايبو 50 تقريباً ، بترافق ارتكازات مقاومة و هي الاهم كمان .
يعني لما لصل المستوى هناك يكون قاطع 50% التصحيح ، يعني انا اوك بختار مقاومة ، و لكن بشوف كام بتكون نسبة التصحيح ماشية مسافة ..
بينما انت ماسكه من تحت حتى لو توفر مقاومة قد تفشل لان نسبة التصحيح مش كبيرة ..

بعتقد كده وصلت لك الفكرة ان شاء الله .
و بالمناسبة في كمان مقاومة لفايبو 61 على 1.5415 تبقى كفرصة لجميع بما انه ذكرنا الزوج ..

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

معلش الاسبوع هذا لم نستطيع اصطياد فرص لابتعاد السعر بغالبية الفرص التي تابعنها ..
نراكم بعد اجازة العيد باذن الله .
تحيتي لجميع كلاً باسمه .

عرض البوم صور أ.نادر غيث  
قديم 09-09-2016, 05:30 PM
أ.نادر غيث أ.نادر غيث متواجد حالياً
المشرف العام و مشرف القسم التعليمى
افتراضي رد: دورة فوركس لشرح استراتيجية الوافي مع التطبيق العملي و المتاجرة المستمرة .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed??? نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بقولك ايه يا اوفسير

ايه رأيك ف اليورو نيوزيلاندي اتجاه هابط والسعر كسر من فترة دعم احادي 1.5220

وبيعيد اختباره ليه دلوقت وانا دخلت بيع مع الأتجاه ع الديلي

كدا دخولي صح ولا غلط ؟؟؟

مسا الفل يا اوفسير

تعرف يا احمد انت مشكلتك الرئيسية في طريقة الوافي في ايه ؟؟
حاجة واحدة و لو تخلصت منها حتشوف خير باذن الله..

انك عايز تمسك الزوج ببداية التصحيح ..

اعطي الزوج حقة بالتصحيح ، يعني تعال له لما يكون قاطع 40 ولا 50% من رحلة التصحيح الي عكس الاتجاه ..
علشان كده مستويات الفايبو 23 اقل قوة ثم يلي 38 اكثر ثمة ثم 50 قوي ثم 61% تعتبر الاقوى ، يعني الزوج دائما
بصصح عكس الاتجاه بنسبة قصوى 61% وهناك بكون منهك ، يعني لو اخذته من 50 الى 60 يكون منطقي ..
مش تمسكة وهو ببداية التصحيح و عايز تجبره ينزل و هو لسه بقول يا هادي ، و افتكر معاي ازاي حصل بالدولار ين ..
لما اخترت مستوى مبكر و نحن اخترنا مستوى ابعد لنفس الزووج و ارتد منه بالملي ، ليييه ؟ لانه اعطيناه حقه بالتصحيح ..

بخصوص اليورو نيوز مش حتصدق اذا اقسم لك اني كنت واضع مستوى المقاوم على 1.5318 من يومين او تلاته
و بالصدفة الان لما سألت انت رحت فاتح الشارت لقيت السعر واصل له و مرتد منه و محقق الهدف المفترض نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
طبعاً راح من بالي انزلها لشباب هنا ..
بص شوف انا واضع مقاومة له يرتد من قرب فايبو 50 تقريباً ، بترافق ارتكازات مقاومة و هي الاهم كمان .
يعني لما لصل المستوى هناك يكون قاطع 50% التصحيح ، يعني انا اوك بختار مقاومة ، و لكن بشوف كام بتكون نسبة التصحيح ماشية مسافة ..
بينما انت ماسكه من تحت حتى لو توفر مقاومة قد تفشل لان نسبة التصحيح مش كبيرة ..

بعتقد كده وصلت لك الفكرة ان شاء الله .
و بالمناسبة في كمان مقاومة لفايبو 61 على 1.5415 تبقى كفرصة لجميع بما انه ذكرنا الزوج ..

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

معلش الاسبوع هذا لم نستطيع اصطياد فرص لابتعاد السعر بغالبية الفرص التي تابعنها ..
نراكم بعد اجازة العيد باذن الله .
تحيتي لجميع كلاً باسمه .