قديم 18-01-2017, 05:00 PM   المشاركة رقم: 6
الكاتب
m.d.gann
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
m.d.gann غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : m.d.gann المنتدى : منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات
افتراضي رد: طلب اكسبرت اوامر معلقة

ا

لف شكر على رد حضرتك ومعلش حتعبك معايا
طبعا انا اختصرت الاستراتيجية حتى تصل لك الفكرة ولكن انا عارف ان الاستوب ممكن يضرب كذا صفقة وهى كالاتى
نفترض انه تفعلت صفقة الشراء ب لوت 0.01 وتم ضرب الاستوب فسوف تخسر 5 دولار
عند ضرب الاستوب سوف تتفعل صفقة البيع اللى حتكون بلوت 0.03 فسوف تخسر 15 دولار
عند ضرب الاستو ب سوف تتفعل صفقة الشراء التى ستكون بلوت 0.09 فسوف تخسر 45 دولار
عند ضرب الاستوب سوف تتفعل صفقة البيع التى ستكون بلوت 0.27 فمن اللمكن هنا ان تحقق ربح مايعادل 67.5 دولار ويكون مجموع المكسب تقريبا 2.5 دولار من تلك العمليات
ولكن من متبعتى للشارات ان ممكن المضاعفات توصل لاكتر من كده انا عارف ده ولكن مع شموع الرينكو 5 وتحديد النقاط 25 للربح و50 للاستوب سوف تجنى ارباح ايضا من صعود السعر او هبوطة حيث ان المضاعفات تتمركز فى منطقة معينة وانا طلعت من المنطقة دى كسبان هو مكسب مش كبير بس الرالى اللى حيجى من بعدها ممكن اكسب منه ولو على الاقل 10 دولار باليوم الواحد وهو ماابحث عنه على الاقل من التداول على عملة واحده فما بالك لو تم التداول على اكثر من عملة وبراس مال كبير الى حد ما سوف تجنى ارباح معقولة ولكنى اكتفى بال 10 دولار ومقتنع بيهم

عرض البوم صور m.d.gann  
قديم 18-01-2017, 05:00 PM
m.d.gann m.d.gann غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي رد: طلب اكسبرت اوامر معلقة

ا
لف شكر على رد حضرتك ومعلش حتعبك معايا
طبعا انا اختصرت الاستراتيجية حتى تصل لك الفكرة ولكن انا عارف ان الاستوب ممكن يضرب كذا صفقة وهى كالاتى
نفترض انه تفعلت صفقة الشراء ب لوت 0.01 وتم ضرب الاستوب فسوف تخسر 5 دولار
عند ضرب الاستوب سوف تتفعل صفقة البيع اللى حتكون بلوت 0.03 فسوف تخسر 15 دولار
عند ضرب الاستو ب سوف تتفعل صفقة الشراء التى ستكون بلوت 0.09 فسوف تخسر 45 دولار
عند ضرب الاستوب سوف تتفعل صفقة البيع التى ستكون بلوت 0.27 فمن اللمكن هنا ان تحقق ربح مايعادل 67.5 دولار ويكون مجموع المكسب تقريبا 2.5 دولار من تلك العمليات
ولكن من متبعتى للشارات ان ممكن المضاعفات توصل لاكتر من كده انا عارف ده ولكن مع شموع الرينكو 5 وتحديد النقاط 25 للربح و50 للاستوب سوف تجنى ارباح ايضا من صعود السعر او هبوطة حيث ان المضاعفات تتمركز فى منطقة معينة وانا طلعت من المنطقة دى كسبان هو مكسب مش كبير بس الرالى اللى حيجى من بعدها ممكن اكسب منه ولو على الاقل 10 دولار باليوم الواحد وهو ماابحث عنه على الاقل من التداول على عملة واحده فما بالك لو تم التداول على اكثر من عملة وبراس مال كبير الى حد ما سوف تجنى ارباح معقولة ولكنى اكتفى بال 10 دولار ومقتنع بيهم