To Admiral Markets

To Exness:)

الملاحظات

منتدى شركات الوساطة و برامج التداول القسم مخصص للحديث عن شركات الوساطة و برامجها و مزاياها و عيوبها و مشاكلها المتعددة..,اراء الاعضاء عن الشركات تعبر عن تجاربهم الشخصية و ليست اراء المنتدى ، FXDD ، FXSOL ، FXCM ، GTS ، ميتاتريدر ، ايفون ، منصة ، شركة فوركس ،شركة وساطة ، افضل شركة فوركس ، فوركس بروكر ، فوركس ، الفوركس ، منصة تداول ، افضل منصة .

الحقيقة الكاملة و كيف ستخسر من اشتراكك فى شركة كيونت QNET

منتدى شركات الوساطة و برامج التداول

المشاركة رقم: 31
قديم 19-08-2011, 07:57 AM
المعلومات
الكاتب:
menshawy
اللقب:
عضو جديد

البيانات
العضوية: 4
تقييم المشاركات الفعالة:
36

الإتصالات
الحالة:
menshawy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : د.أسامة عادل المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول
افتراضي 19-08-2011 الكاتب menshawy , 07:57 AM رد: الحقيقة الكاملة و كيف ستخسر من اشتراكك فى شركة كيونت QNET

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omarito [عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل للمشاهدة الرابط للتسجيل اضغط هنا]

علي فكرة يا دكتور حضرتك بتحسب حلو اوي بس عندك اخطاء كتير برضو ومش بتحسبها انت نسيت ان في حاجه اسمها ديركت كومشن اللي هي ممكن تجيب فلوس اكتر من ال 250 دولار اللي حضرتك مركز عليها بس دي حاجه الحاجه التانيه انت بتقول ان الفرع الرئيسي بس هوه اللي حيكسب والباقي لا يعني رقم 1 هوه اللي حيكسب والباقي مغفلين كما تقولون وهذا خطأ ايضا لان ممكن رقم اربعه يكسب و رقم واحد ميكسبش حاجه حتقولي ازاي اقولك لو الناس عند واحد في ناحيه واحده امال عند اربعه في نحيتين يبقي اربعه حياخود وواحد لا يعني كلام حضرتك غلط في النقطه دي بالاضافه الا العمولة المباشرة اللي بتظبط برضو وحضرتك ناسيها خالص
وبعدين خليني اسأل سؤال اساسا هو اللي حيدخل البزنس ده يعني عايز ترجعله فلوسه من غير مايشتغل ولا ايه؟؟؟
حتقولي ماهي مصر حتخلص قصدي عدد المصريين حقولك استحاله يا دكتور لان المصرين متشعبين في كل حته في العالم ده غير ان البزنس ده ممكن تدخل حد فيه من الهند تحت منك يعني مش ححتاج مصر في حاجه لو ده حيزعل مصر يعني ده غير ان كل ثانيه في مولود باين مش عارف الاحصائية بالظبط يعني عقبال مايكبروا يبقي يدخلوا علي مهلهم واللي حضرتك متعرفوش ان قريب حيتم فتح في مصر فرع للشركة عشان تبقي علي عينك يا تاجر وده انا قريته في جريده موثوق فيها يعني واساسا سبب تأخير فتح الفرع في مصر ان الاعداد في مصر متتعداش 40000 واحنا 85 مليون دي حاجه والحاجه التانيه ان الحكومة بتاخود ضرايب علي المنتجات اللي جايه من بره ولما يبقي في فرع جوه البلد مش حتسترزق

عموما خلينا نشوف اايه اللي حيحصل واهم افكر حضرتك ان زي ما انا بدفع بالدولار با خود عموله بالدولار يعني مش حطلع دولارات بره مصر وحاخود زيها عشان الحبايب والاقتصاد اللي ساب الدنيا كلها وجاي يمسك في كيونت مش عارف الصراحه اقول ايه .......

مع الاسف يا عماريتو كلامك فى اخطاء و مغالطات مش مقصودة :

١ـ بالنسبة للعمولة المباشرة فلو كل واحد احضر عميلين تحت منه فهو يستحق ٦٠ دولار فقط ٠٠٠٠٠ حتى لو ١٠٠ دولار رقم لا يفرق كتير فى الخسارة٠٠
ومتحسبهاش زى قبل كدة كل واحد يجيب ٦ او ١٨ لان كدة الناس اللى تحته مش هييتحاسبوا على المباشرين يعني شايله بعضها لو حسبت لكل واحد ٢ مباشرين فقط٠٠٠

2ــ الرد على موضوع ان رقم واحد يكسب و رقم اربعة لأ موجود فى أول المشاركة بتاعتى وهو أن احنا افترضنا أحسن الظروف لاكتمال الشبكة وهو ان تكون نموذجيه يعنى كل الناس التزمت واشتغلت صح ومع ذلك وجدنا معظم الناس خسرانين ٠٠٠٠٠٠٠ بالعربى كده على احتمالك (موت بعض أجزاء الشبكة نتيجة عدم الاكتمال)وهو فعلا صحيح يبقى نسبة الخسرانين ما شاء الله فى زيادة

3- اية الاثبات ان الاعضاء ٤٠٠٠٠ فقط وان لو حتى اشتركت ما اكونش انا اللى فى اخر عمر السلسة فى المستويين الاخيرين والبس المقلب

4- الشبكة حتى لو خرجت برة مصر يا ترى كل المصريين اللى فى اخر الشبكة يقدروا يجيبوا أعضاء بره مصر وبرضة النهاية الموت حتى لو الكرة الارضية كلها اشتركت

5- ومعدل المواليد لا يمكن يكون مضاعفات متوالية يعنى مش معقول هيتضاعفوا بالسرعة المطلوبة خد مثال مصر تعدادها ٨٥ مليون ياترى ٤٢ مليون فى المستوى الاخير و فوقهم ٢١ مليون فى اللى قبل الاخير و١١مليون فى اللى قبلة وهم دول قبضوا مرة واحدة
تقدر تقولى مصر كانت امتى ١١ مليون من ١٠٠ سنة مثلا يبقى الورثة يقبضوا (دة بفرض احسن الظروف)

6- بتقول الشركة متأخرة فى فتح الفرع عشان العدد قليل ٠٠٠٠المفروض العكس عشان تساعد أعضائها فى جذب العملاء ويزيدوا فى العدد
طيب يمكن عشان الضرايب طيب ما هى كدة كدة المنتجات وهى داخله ليها مصاريف بتشيلها الشركة فى النقل وبرضة بتدفع عليها جمارك فى كل الأحوال

7- النقطة الأهم بقى بذمتك بعد كل الحسابات دى وتقول بدفع بالدولار واخد عمولتى بالدولار ٠٠٠٠٠ يعنى انت شايف اللى داخل لنسبة أقل من ٥% زى اللى خارج أكتر من ٩٥%

ملح
وظة : ماسمعتش منك أى كلام عن المنتجات خالص يعنى الموضوع عبارة عن جمعية و عمولات فقط ٠٠٠٠٠

هل لسة بتعتبرها أخطاء فى الحساب ولا لأ

عرض البوم صور menshawy  
رد مع اقتباس Share with Facebook

المشاركة رقم: 32
قديم 19-08-2011, 11:58 AM
المعلومات
الكاتب:
د.أسامة عادل
اللقب:
المدير العام للموقع

البيانات
العضوية: 1
تقييم المشاركات الفعالة:
2567

الإتصالات
الحالة:
د.أسامة عادل غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

افتراضي 19-08-2011 الكاتب د.أسامة عادل , 11:58 AM رد: الحقيقة الكاملة و كيف ستخسر من اشتراكك فى شركة كيونت QNET

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omarito [عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل للمشاهدة الرابط للتسجيل اضغط هنا]

علي فكرة يا دكتور حضرتك بتحسب حلو اوي بس عندك اخطاء كتير برضو ومش بتحسبها انت نسيت ان في حاجه اسمها ديركت كومشن اللي هي ممكن تجيب فلوس اكتر من ال 250 دولار اللي حضرتك مركز عليها بس دي حاجه الحاجه التانيه انت بتقول ان الفرع الرئيسي بس هوه اللي حيكسب والباقي لا يعني رقم 1 هوه اللي حيكسب والباقي مغفلين كما تقولون وهذا خطأ ايضا لان ممكن رقم اربعه يكسب و رقم واحد ميكسبش حاجه حتقولي ازاي اقولك لو الناس عند واحد في ناحيه واحده امال عند اربعه في نحيتين يبقي اربعه حياخود وواحد لا يعني كلام حضرتك غلط في النقطه دي بالاضافه الا العمولة المباشرة اللي بتظبط برضو وحضرتك ناسيها خالص
وبعدين خليني اسأل سؤال اساسا هو اللي حيدخل البزنس ده يعني عايز ترجعله فلوسه من غير مايشتغل ولا ايه؟؟؟
حتقولي ماهي مصر حتخلص قصدي عدد المصريين حقولك استحاله يا دكتور لان المصرين متشعبين في كل حته في العالم ده غير ان البزنس ده ممكن تدخل حد فيه من الهند تحت منك يعني مش ححتاج مصر في حاجه لو ده حيزعل مصر يعني ده غير ان كل ثانيه في مولود باين مش عارف الاحصائية بالظبط يعني عقبال مايكبروا يبقي يدخلوا علي مهلهم واللي حضرتك متعرفوش ان قريب حيتم فتح في مصر فرع للشركة عشان تبقي علي عينك يا تاجر وده انا قريته في جريده موثوق فيها يعني واساسا سبب تأخير فتح الفرع في مصر ان الاعداد في مصر متتعداش 40000 واحنا 85 مليون دي حاجه والحاجه التانيه ان الحكومة بتاخود ضرايب علي المنتجات اللي جايه من بره ولما يبقي في فرع جوه البلد مش حتسترزق

عموما خلينا نشوف اايه اللي حيحصل واهم افكر حضرتك ان زي ما انا بدفع بالدولار با خود عموله بالدولار يعني مش حطلع دولارات بره مصر وحاخود زيها عشان الحبايب والاقتصاد اللي ساب الدنيا كلها وجاي يمسك في كيونت مش عارف الصراحه اقول ايه .......

صباح الفل عليك يا عمر و جمعة موفقة علينا كلنا ان شاء الله..
هو الحسابات مش خطأ و لكن الحسابات انا مرضتش احسب الدايركت و الاندايركت كمان عشان دى حتضرب الشركة فى مقتل..
انا كنت حسبتها فى اول مشاركة و انك لو فى السلسلة رقم 20 و انت عميل جديد بشكل دايركت
اللى جابك حياخد 90$ و اللى جابوا حياخد 40 و اللى فوقه 40 و اللى فوقه 40 و اللى فوقه و هكذا
لو وصلت ان فى 19 واحد اعلاك حياخدوا العمولات يبقى حتلاقى ان الشركة بعتت السلعة مجانا ليك كعميل و الفلوس كلها ادفعت عمولات..طيب انت تصدق الكلام ده او لو انت صاحب شركة تقدر توافق على الكلام ده ؟؟

انا مرضتش احسبها و حسبت اقل العمولات و مثالية اذرع السلاسل و اثبت لك انه باقل العمولات و المثالية 95% من الشبكة خسران فى كل وقت..لو حسبتها حتلاقى ناس مستفيدة بس الشركة ساعتها حتدفع من جيبها لو السلاسل كبرت و ده لازم ينورلك لمبة الف فولت فى دماغك..

موضوع انك لازم تشتغل عشان تاخد فلوس ده امر طبيعى و لكن اللى مش طبيعى ان اللى تحت تحت تحت تحت تحت تحتى يشتغل عشان اخد انا فلوس..انا كرجل بيزنس مان مش حدى اى حد فلوس بالهبل ده لمجرد انه عرف بدرى او بمجرد ان صاحب صاحب صاحب صاحب صاحب.....صاحبه جابلى عميل جديد..ده ضد اى منطق اقتصادى صحيح و ده برضه لازم تنورلك لمبة الفين فولت فى دماغك.

موضوع الدفع و القبض بالدولار ده ملوش رد..احسبها انت و رد..كل 6 ضحايا جدد (اسمحلى اقول ضحايا) حتاخد عليهم 250$ يعنى حيدفعوا قول 5000$ حتاخد انت 250$ يعنى الفارق واضح مين بيخسر و مين بيكسب..حتقولى لا فى ناس تانية حتاخد فلوس لانهم سلاسل علوية و يستحقوا الدفع حقولك يبقى لما السلاسل تكبر الناس اللى فوق حتكون اكتر و الدفع حيكون اكتر و بعد السلسلة العشرين الشركة حتدفع كل اللى وصلها كعمولات و دى تالت لمبة بقدرة 3 الاف فولت حتنور فى دماغك.

موضوع ان الشبكة مش حتنتهى و انك تقدر تكلم ناس برة مصر و تجيب ناس جديدة و الصين لسة مليار و شوية و نقدر نعمل شغل هناك حقولك..فاكس يا عمر انت مش عارف تقنع الناس هنا فى مصر حتقنع الناس اللى برة و لما تقنع حتقنع كام يعنى 3 ولا 4 ولا 5
طيب اعتبر ان اللى فى مصر خلصوا و هاتلى 4 عملاء بس من خارج مصر و لو جبتلى حتشرى السلسلة اللى بتعمل دماغ بتاعتك باى سعر تقول عليه..نفسى اوزن الدماغ بقى الصيام خلاها مشخشخة على الاخر

اما موضوع الضرايب تقدر تقولى انت دفعت كام ضرايب على سلسلة الاتزان ولا الساعة ام ودان ولا الحظاظة ام اسنان!! انت بتهزر يا عمر ولا ايه احنا ناس متفتحين يعنى متعاملناش اننا جايين من كوكب زحل

اما ملحوظة الدكتور احمد منشاوى فانا اساسا معتبر ان مفيش منتجات و حاسبين الحسبة ان مفيش منتجات فما بالك بالمنتجات و قيمتها..بس انا عايز الناس الكدابين و بقولها باعلى صوتى الكدابين المضلليناللى بيقولوا ان السلع اقل كتير جدا جدا جدا من تمنها عشان وفرنا اعلان و دعاية و تجار و مش عارف ايه ان يتقوا الله فى أنفسهم و فى اخوانهم و مالهم و يحترموا عقولهم هم انفسهم انا اتحدى ان فى واحد فيهم مقتنع باللى بيقوله او انه كان امنية حياته انه يشترى سلسلة او انه يسافر تايلاند بخمستاشر جنيه فى الليلة لمدة تلاتين سنة!!

صباحك فل يا عمر و اؤكد للجميع انى انا و عمر نكن لبعض كل احترام و تقدير و لا يوجد بيننا اى ضغائن و هو يعلم ذلك جيدا و فائدة الموضوع فى تواصل بين طرفين و الطرف الثالث المشاهد و المتابع هو من يحكم..
صحيح يا عمر هو انت مفيش حد غيرك كيونت فى الموقع ولا فى ناس تانية بس مش قادرة تتكلم ؟؟طيب لو ليك اصحاب مقتنعين باللى انتوا فيه ده خليهم يحضروا و يتكلموا و يدافعوا عن مصدر رزقهم و اكل عيشهم
مش معقول يعنى اتنين ماسكين سلسلفيل الشركة و مقطعين فروتها و مفيش حد بيدافع عنها غيرك,مش تقليل من شأنك لكن الاخرين اما ليس لديهم رد مقنع او ليس لديهم قدرة على التحاور و الاقناع يعنى sales فاشلين اساسا

صباحك عنب..
الله كريم.

توقيع : د.أسامة عادل

[عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل للمشاهدة الرابط للتسجيل اضغط هنا]

للتواصل راسلنى على [عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل للمشاهدة الرابط للتسجيل اضغط هنا]

عرض البوم صور د.أسامة عادل  

المشاركة رقم: 33
قديم 19-08-2011, 01:18 PM
المعلومات
الكاتب:
المسلم أمره لله
اللقب:
عضو ذهبى
الصورة الرمزية

الصورة الرمزية المسلم أمره لله

البيانات
العضوية: 310
تقييم المشاركات الفعالة:
3433

الإتصالات
الحالة:
المسلم أمره لله غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

افتراضي 19-08-2011 الكاتب المسلم أمره لله , 01:18 PM رد: الحقيقة الكاملة و كيف ستخسر من اشتراكك فى شركة كيونت QNET

تسلم يا دكتور الله يكرمك
توضيح ماشاء الله

توقيع : المسلم أمره لله

قال الله تعالى :وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى. طه/124

&&**&&**&&**&&**

أخي المسلم
فضلا لا أمرا انتبه انشاء ليست هي ان شاء الله

عرض البوم صور المسلم أمره لله  

المشاركة رقم: 34
قديم 19-08-2011, 02:23 PM
المعلومات
الكاتب:
Omarito
اللقب:
فريق إف إكس ارابيا
الصورة الرمزية

الصورة الرمزية Omarito

البيانات
العضوية: 3894
تقييم المشاركات الفعالة:
898

الإتصالات
الحالة:
Omarito غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

افتراضي 19-08-2011 الكاتب Omarito , 02:23 PM رد: الحقيقة الكاملة و كيف ستخسر من اشتراكك فى شركة كيونت QNET

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة menshawy [عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل للمشاهدة الرابط للتسجيل اضغط هنا]
مع الاسف يا عماريتو كلامك فى اخطاء و مغالطات مش مقصودة :

1ـ بالنسبة للعمولة المباشرة فلو كل واحد احضر عميلين تحت منه فهو يستحق 60 دولار فقط 00000 حتى لو 100 دولار رقم لا يفرق كتير فى الخسارة00
ومتحسبهاش زى قبل كدة كل واحد يجيب 6 او 18 لان كدة الناس اللى تحته مش هييتحاسبوا على المباشرين يعني شايله بعضها لو حسبت لكل واحد 2 مباشرين فقط000

2ــ الرد على موضوع ان رقم واحد يكسب و رقم اربعة لأ موجود فى أول المشاركة بتاعتى وهو أن احنا افترضنا أحسن الظروف لاكتمال الشبكة وهو ان تكون نموذجيه يعنى كل الناس التزمت واشتغلت صح ومع ذلك وجدنا معظم الناس خسرانين 0000000 بالعربى كده على احتمالك (موت بعض أجزاء الشبكة نتيجة عدم الاكتمال)وهو فعلا صحيح يبقى نسبة الخسرانين ما شاء الله فى زيادة

3- اية الاثبات ان الاعضاء 40000 فقط وان لو حتى اشتركت ما اكونش انا اللى فى اخر عمر السلسة فى المستويين الاخيرين والبس المقلب

4- الشبكة حتى لو خرجت برة مصر يا ترى كل المصريين اللى فى اخر الشبكة يقدروا يجيبوا أعضاء بره مصر وبرضة النهاية الموت حتى لو الكرة الارضية كلها اشتركت

5- ومعدل المواليد لا يمكن يكون مضاعفات متوالية يعنى مش معقول هيتضاعفوا بالسرعة المطلوبة خد مثال مصر تعدادها 85 مليون ياترى 42 مليون فى المستوى الاخير و فوقهم 21 مليون فى اللى قبل الاخير و11مليون فى اللى قبلة وهم دول قبضوا مرة واحدة
تقدر تقولى مصر كانت امتى 11 مليون من 100 سنة مثلا يبقى الورثة يقبضوا (دة بفرض احسن الظروف)

6- بتقول الشركة متأخرة فى فتح الفرع عشان العدد قليل 0000المفروض العكس عشان تساعد أعضائها فى جذب العملاء ويزيدوا فى العدد
طيب يمكن عشان الضرايب طيب ما هى كدة كدة المنتجات وهى داخله ليها مصاريف بتشيلها الشركة فى النقل وبرضة بتدفع عليها جمارك فى كل الأحوال

7- النقطة الأهم بقى بذمتك بعد كل الحسابات دى وتقول بدفع بالدولار واخد عمولتى بالدولار 00000 يعنى انت شايف اللى داخل لنسبة أقل من 5% زى اللى خارج أكتر من 95%

ملح
وظة : ماسمعتش منك أى كلام عن المنتجات خالص يعنى الموضوع عبارة عن جمعية و عمولات فقط 00000

هل لسة بتعتبرها أخطاء فى الحساب ولا لأ
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل [عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل للمشاهدة الرابط للتسجيل اضغط هنا]

صباح الفل عليك يا عمر و جمعة موفقة علينا كلنا ان شاء الله..
هو الحسابات مش خطأ و لكن الحسابات انا مرضتش احسب الدايركت و الاندايركت كمان عشان دى حتضرب الشركة فى مقتل..
انا كنت حسبتها فى اول مشاركة و انك لو فى السلسلة رقم 20 و انت عميل جديد بشكل دايركت
اللى جابك حياخد 90$ و اللى جابوا حياخد 40 و اللى فوقه 40 و اللى فوقه 40 و اللى فوقه و هكذا
لو وصلت ان فى 19 واحد اعلاك حياخدوا العمولات يبقى حتلاقى ان الشركة بعتت السلعة مجانا ليك كعميل و الفلوس كلها ادفعت عمولات..طيب انت تصدق الكلام ده او لو انت صاحب شركة تقدر توافق على الكلام ده ؟؟

انا مرضتش احسبها و حسبت اقل العمولات و مثالية اذرع السلاسل و اثبت لك انه باقل العمولات و المثالية 95% من الشبكة خسران فى كل وقت..لو حسبتها حتلاقى ناس مستفيدة بس الشركة ساعتها حتدفع من جيبها لو السلاسل كبرت و ده لازم ينورلك لمبة الف فولت فى دماغك..

موضوع انك لازم تشتغل عشان تاخد فلوس ده امر طبيعى و لكن اللى مش طبيعى ان اللى تحت تحت تحت تحت تحت تحتى يشتغل عشان اخد انا فلوس..انا كرجل بيزنس مان مش حدى اى حد فلوس بالهبل ده لمجرد انه عرف بدرى او بمجرد ان صاحب صاحب صاحب صاحب صاحب.....صاحبه جابلى عميل جديد..ده ضد اى منطق اقتصادى صحيح و ده برضه لازم تنورلك لمبة الفين فولت فى دماغك.

موضوع الدفع و القبض بالدولار ده ملوش رد..احسبها انت و رد..كل 6 ضحايا جدد (اسمحلى اقول ضحايا) حتاخد عليهم 250$ يعنى حيدفعوا قول 5000$ حتاخد انت 250$ يعنى الفارق واضح مين بيخسر و مين بيكسب..حتقولى لا فى ناس تانية حتاخد فلوس لانهم سلاسل علوية و يستحقوا الدفع حقولك يبقى لما السلاسل تكبر الناس اللى فوق حتكون اكتر و الدفع حيكون اكتر و بعد السلسلة العشرين الشركة حتدفع كل اللى وصلها كعمولات و دى تالت لمبة بقدرة 3 الاف فولت حتنور فى دماغك.

موضوع ان الشبكة مش حتنتهى و انك تقدر تكلم ناس برة مصر و تجيب ناس جديدة و الصين لسة مليار و شوية و نقدر نعمل شغل هناك حقولك..فاكس يا عمر انت مش عارف تقنع الناس هنا فى مصر حتقنع الناس اللى برة و لما تقنع حتقنع كام يعنى 3 ولا 4 ولا 5
طيب اعتبر ان اللى فى مصر خلصوا و هاتلى 4 عملاء بس من خارج مصر و لو جبتلى حتشرى السلسلة اللى بتعمل دماغ بتاعتك باى سعر تقول عليه..نفسى اوزن الدماغ بقى الصيام خلاها مشخشخة على الاخر

اما موضوع الضرايب تقدر تقولى انت دفعت كام ضرايب على سلسلة الاتزان ولا الساعة ام ودان ولا الحظاظة ام اسنان!! انت بتهزر يا عمر ولا ايه احنا ناس متفتحين يعنى متعاملناش اننا جايين من كوكب زحل

اما ملحوظة الدكتور احمد منشاوى فانا اساسا معتبر ان مفيش منتجات و حاسبين الحسبة ان مفيش منتجات فما بالك بالمنتجات و قيمتها..بس انا عايز الناس الكدابين و بقولها باعلى صوتى الكدابين المضلليناللى بيقولوا ان السلع اقل كتير جدا جدا جدا من تمنها عشان وفرنا اعلان و دعاية و تجار و مش عارف ايه ان يتقوا الله فى أنفسهم و فى اخوانهم و مالهم و يحترموا عقولهم هم انفسهم انا اتحدى ان فى واحد فيهم مقتنع باللى بيقوله او انه كان امنية حياته انه يشترى سلسلة او انه يسافر تايلاند بخمستاشر جنيه فى الليلة لمدة تلاتين سنة!!

صباحك فل يا عمر و اؤكد للجميع انى انا و عمر نكن لبعض كل احترام و تقدير و لا يوجد بيننا اى ضغائن و هو يعلم ذلك جيدا و فائدة الموضوع فى تواصل بين طرفين و الطرف الثالث المشاهد و المتابع هو من يحكم..
صحيح يا عمر هو انت مفيش حد غيرك كيونت فى الموقع ولا فى ناس تانية بس مش قادرة تتكلم ؟؟طيب لو ليك اصحاب مقتنعين باللى انتوا فيه ده خليهم يحضروا و يتكلموا و يدافعوا عن مصدر رزقهم و اكل عيشهم
مش معقول يعنى اتنين ماسكين سلسلفيل الشركة و مقطعين فروتها و مفيش حد بيدافع عنها غيرك,مش تقليل من شأنك لكن الاخرين اما ليس لديهم رد مقنع او ليس لديهم قدرة على التحاور و الاقناع يعنى sales فاشلين اساسا

صباحك عنب..
الله كريم.

صباحكم فل يا دكاتره

علي فكره انا مش بجادل معاكم في الغلط يا اساتذه انا بعرض وجهه نظري وانا قلت ليك يادكتور اني في منتجات مش بتعامل معاها قبل كده ومش بتعامل الا في حجات معينه بس عموما انا قصدي اقول ان معرفش اجيب اثباتات منين ان العدد ميعديش 40000 بس حضرتك ممكن تعمل استفتاء مع الناس اللي حواليك وانت تعرف ان الموضوع مش منتشر حتقولي ده انا الناس اللي حواليه كلهم عارفين حقولك لا وحتلاقي معظمهم شباب اللي بتسألهم امال في اماكن كتير اوي اوي اوي في مصر محدش يسمع عن التسويق الشبكي او اي شركه اساسا من الحجات دي يعني حضارتكم بتتكلموا في مئات السنين مش حصحي الصبح الاقي تشبع شرائي وضرب استوب ههههه

ارفق لكم بعض المشاركات الماضيه لاهميتها

حقيقة التسويق الشبكي في شركة كويست العالمية بين الشرع و التجريب

الحمد لله رب العالمين ، و الصلاة و السلام على سيد المرسلين ، و بعد..
هذه رسالة مفيدة - بإذن الله - أبين فيها أمر التسويق الشبكي في شركة كويست العالمية بالنظر من عين الشرع و عين التجربة ، بعد دراستها نظريًا و ممارستها عمليًا . فأقول و بالله التوفيق :

إن الجدل القائم بهذا الشأن في المنتديات الفقهية ، بين مجوز و مانع و متوقف ، يرجع سببه إلى تقصير من كلا الطرفين ( أ- السائل ، ب- المجيب ) مع احترامي و تقديري للجميع .
فالسائل غالبًا يكون واحدًا من الحالتين التاليتين :
مرشح جديد ، لم يفهم - و لا يمكن أن يفهم - كل تفاصيل العمل و دقائق أموره ، فيذهب إلى المفتي و يطرح العمل حسب فهمه و ظنه ، و لا يتمكن من الإجابة عن كل استفسارات المفتي و إشكالاته ؛ كما أن السائل في الغالب لا يتمتع بخلفية علمية شرعية تمكنه من مناقشة المفتي و مراجعته في بعض الاستدلالات و القياسات الفقهية ، و كل ذلك يؤدي في النهاية لأن تصل المعلومة غير كاملة للمفتي ، فيجيب بناءً على ما فهمه من الأمر ( و الفقه فرع عن التصور) .
مشترك قديم ، و كثير منهم يشتركون مع النوع السابق في نفس الأمور ، بالإضافة إلى أمر خطير ، و هو أن البعض منهم لا يتمتع بالنزاهة الكاملة و الحياد التام عند السؤال ، لأنه فقط يريد فتوى بالجواز ، فيبدي أمورًا و يخفي أمورًا ، حتى تكون الفتوى مفصلةً على مقاسه ، و في النهاية تكون الفتوى ناقصة لا تشمل كل نواحي المسألة ، و لا تحل كل إشكالاتها مما يعطي مجالاً للآخرين للطعن فيها أو الرد عليها . هذا إن كانت بالجواز ، أما إن كانت بعدم الجواز ، فإن البعض يخفيها و يتجاهلها ، بل و يتهم المفتي بعدم الفهم ، و يبحث عن آخر .

أما المفتي فغالبًا ما يتسرع في الفتوى مقلدا لمن سبقه أو مكتفيًا بما ذكره السائل دون دراسة المسألة برويّة و النظر إليها من كل الزوايا ، بالإضافة إلى قلة الفقهاء المجتهدين ، و غياب العلماء الأفذاذ الذين يمتلكون أدوات الاجتهاد و التفريق ، و النظر الدقيق ، و البحث في المسائل المختلفة و المستجدة ، و تحرير الخلاف و الترجيح المستند إلى الأدلة الشرعية.

و أقول بناءً على ما سبق أن الحل يكمن في قول الله تعالى ( فاسئلوا أهل الذكر إن كنتم لا تعلمون)
و نقول للسائل : ( أنت إذا انضممت إلى هذا العمل و جلبت بعض المرشحين ، فستحرص على أن ترسلهم إلى من هو أعلم منك و أكثر تجربة منك في هذا المجال ، فيشرح لهم الأمر كاملاً و صحيحًا و بكل وضوح، حتى تصل لهم الفكرة كاملة فيقتنعوا و ينضموا إليك ، هذا في شأن الدنيا ، و كذلك ينبغي أن يكون الأمر في شأن الدين ، فلا بد أن تعامل المفتى كأنه مرشح لك ، فترسله للمتخصص الخبير فيشرح له الأمر تمامًا ، فتكون الفتوى كذلك تامة مبنية على فهم كامل و واضح للمسألة من كل جوانبها) . و نقول له أيضًا ، ليس كل أئمة المساجد أو حتى أساتذة الجامعات فقهاء يصلحون للفتوى، لا سيما في أمور البيوع ، فإنها أصعب أنواعالفقه كما هو معلوم ، و أكثرها تعقيدًا و تفرّعًا ، و قد قال العلماء سابقَا ( إنّما الفقه البيوع) . و كذلك ينبغي على المفتين أن يتقوا الله و يرسلوا السائل إلى من هو أعلم و أخبر في أمور البيوع ، و لا يتصدروا للفتوى بعلم ناقص و خبرة ضحلة .
بعدما تقرر ما سبق ، نذكر الآن عامة أدلة من قال بالمنع و وجهة نظره في ذلك مع الإجابة عنها و الرد عليها:
( ملحوظة هامة : هذا الرد بمثابة مناقشة علمية و نقل لفتاوى مختلفة لأهل الاختصاص ، و ليس فتوى شرعية ، لأنني و إن كنت أدرس الفقه ، فإنني لست مفتيًا ، أو عالمًا) .

هذا العمل أكل لأموال الناس بالباطل لأن هذا النوع من البرامج لا يمكن أن ينمو إلاّ في وجود من يخسر لمصلحة من يربح ، سواء توقف النمو أم لم يتوقف ، و مآله إلى التوقف عندما يصل السوق إلى درجة التشبع من السلعة المباعة، فالخسارة وصف لازم للمستويات الأخيرة في جميع الأحوال، و بدونها لا يمكن تحقيق عمولات خيالية للمستويات العليا ، و الخاسرون هم الأغلبية الساحقة ، و الرابحون هم القلة ، أي أن القلة كسبوا مال الأكثرية بدون حق ، فما يربحه البعض هو ما يخسره البقية ، و هذا يسمى عند الاقتصاديين التعامل الصفري ؛ و هو التسويق الهرمي الذي حكم الغرب و أمريكا على وجه الخصوص بمنعه ، لمّا تبين ما فيه من التغرير و الخداع.

الرد: هناك فرق بين التسويق الهرمي ، و التسويق الشبكي ؛ فكما أن أمريكا و الغرب قد منعوا التسويق الهرمي ، فقد أجاز الجميع التسويق الشبكي ، و هناك فروقات كثيرة بين النوعين يعلمها أهل الاختصاص ، من أهمها أن التسويق الهرمي لا سلعة فيه ، إنما المشترك يدفع المال مقابل لا شئ ثم يحرص كل مشترك على جلب مشتركين آخرين للقيام بنفس الأمر مقابل عائد مادي يقل تدريجيًا بتتابع المستويات (الطبقات المتسلسلة في النظام الهرمي)، و هو بذلك أشبه بالمقامرة أو الميسر، و لا بيع فيه.

أما التسويق الشبكي ، فهو قائم على أساس الترويج و التسويق للمنتجات التي تبيعها الشركة ، مقابل استغناء الشركة عن أساليب الدعاية التقليدية عبر وسائل الإعلام المعروفة ، و تتحول تكاليف الدعاية و الإعلان إلىعمولات يكسبها الزبون ( المشترك) مقابل قيامه هو بالدعاية و التسويق . ثم إن كل مشترك جديد يدفع ثمن السلعة التي يشتريها و يستفيد منها ، و لا يمكن أن يتوقف النمو ما دامت هناك سلعة متجددة إلاّ إذا توقف المشتركون جميعًا عن الترويج و بالتالي لا يستحقون شيئًا

وايضا

سؤال وجواب اخر

السلعة في هذا النظام ليست إلاّ مجرد غطاء للتسويق الهرمي، للاحتيال على الشرع و القانون ، و جعلالممنوع جائزًا ؛ و الدليل على ذلك أن كل المشتركين لا يشترون السلعة لأجل السلعة ، بل فقط للاستفادة من أرباح الترويج و طمعًا في المكاسب الكبيرة، فتكون الشركة بذلك مروّجة لسلعتها بالغرر ( و هو بذل المال مقابل عوض يغلب على الظن عدم وجوده أو تحققه على النحو المرغوب) سواءً كانت السلعة ذات قيمة أم لا ، أو كانت تستحق سعرها أم لا ، و سواءً استفاد منها المشتري أم لا ، و لذلك فإن المشتري يغري المرشحالجديد بالعمولات الضخمة التي يمكن تحقيقها، مما يدفعه لشراء تلك السلعة ، و يتم التسلسل على هذا النحو ، فالعبرة بالغالب و هو طلب الكسب و ليس السلعة .
الرد : هذا المسألة بحاجة إلى وقفة متأنية ؛ لعدة أمور ، وهي:
ينبغي أن يتم التعامل مع هذه المسألة على نحو من الخصوص ، أقصد بذلك أن نفرق بين الشركات بناءً على نوع المنتجات ، و هذا أمر نوافق عليه ، فالشركة التي تكون سلعتها بلا قيمة و لانفع ، نعلم من ذلك أنها فقط تسعى للربح و إغراء الآخرين به ، و ليست السلعة هي الأساس في عملية التسويق ، فنحكم بمنعها لهذه الشبهة ؛ أما الشركة التي تكون سلعتها ذات قيمة و نفع متحقق ، فلا نمنع تسويقها و الترويج لها إن توافرت شروط الجواز في بقية معاملات الشركة ؛ أمّا أن نعمم المنع لسبب خاص يمكن التفصيل فيه ، فهذا أمر لا نتفق فيه و لا نوافق عليه . و الذي يحدد ما إذا كانت السلعة ذات قيمةأم لا، هو الواقع و التجربة و المنطق السليم ، مع مراعاة التفاوت بين الأشخاص في حصول المنفعة و قدرها؛ فهي بذلك أمر نسبي ، لكن الحكم للغالب كما ذكرنا من قبل .
تتميز كويست العالمية بأنها مجموعة من الشركات ، و لكل شركة مجموعة كبيرة و متنوعة من المنتجات ، و تتميز معظم هذه المنتجات بأنها لا تتوفر إلاّ عند الشركة فقط ، و قد أثبتت تجربتي الشخصية لسنوات و تجربة آلاف الأشخاص و عشرات الخبراء ، ناهيك عن بعض المنظمات العالمية و الحكومات الدولية تميز هذه المنتجات و جودتها ، و الرغبة فيها و الحاجة إليها ؛ كل ذلك يشعرنا بأن السلعة أو المنتج أمر أساسي عند هذه الشركة . و دليلي في ذلك أيضًا ، أنك إذا أخبرت شخصًا عن بعض هذه المنتجات رغب فيها و اشرأبّت نفسه إليها ، حتى قبل أن يعلم بمسألة التسويق و الأرباح الممكنة . فإذا أخبرته بمسألة العمولات والتسويق ، زاده ذلك رغبة و اقتناعًا ، فأين ما يمنع ذلك في الشرع ؟!

ارجو اكون بفيد

حد يقولي انت مقتنع ان كل المنتجات اللي انت بتسوقها دي مش غاليه حقولك اللي انا بسوقها بس مقتنع بيها ومقتنع انها مفيده عن تجربه امال المشغولات الذهبية
والساعات والمقتتنيات والحجات دي مش بسوقها عشان ممكن يكون داخل فيها حرمانيه امال منتجات الطاقة وخدمات الاتصال والسياحة مقتنع بيهم جدا وعن تجربة

سلام

معلشي ملحوظة مش كل من دخل البزنس فهو مسوق جيد ومش عشان انا برد عليكم ابقي مسوق جيد انا فقط بحالو امثل الجانب الغائب بدل ما انتم نازلين فيه تقطيع ومحدش بيدافع عنه مش اكتر

معلشي لو في نقط نستها عشان بجاوب بسرعه بس عشان مصر

سلام ياغالين

توقيع : Omarito

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

عرض البوم صور Omarito  

المشاركة رقم: 35
قديم 19-08-2011, 04:39 PM
المعلومات
الكاتب:
menshawy
اللقب:
عضو جديد

البيانات
العضوية: 4
تقييم المشاركات الفعالة:
36

الإتصالات
الحالة:
menshawy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

افتراضي 19-08-2011 الكاتب menshawy , 04:39 PM رد: الحقيقة الكاملة و كيف ستخسر من اشتراكك فى شركة كيونت QNET

مش هقولك غير ان الرد عبارة عن كلام عايم بلا تفسير للنقط المحددة اللى وضحنهالك
و
اللى استشفيتة من مشاركتك انك عرفت ان اخرها تشبع شرائى وضرب استوب
يعنى العدد القليل الى مشترك حاليا مطلوب منه يجيب غالبية عظمى تشرب الاستوب بدالة ٠٠٠٠ أرجو أن تحكم ضميرك

الرجاء من الاعضاء اللى قرأوا الموضوع كاملا والمناقشات ورأى كل طرف ٠٠٠٠٠ابداء الرأى لنا

اللهم بلغت اللهم فاشهد

عرض البوم صور menshawy  

المشاركة رقم: 36
قديم 19-08-2011, 05:27 PM
المعلومات
الكاتب:
Omarito
اللقب:
فريق إف إكس ارابيا
الصورة الرمزية

الصورة الرمزية Omarito

البيانات
العضوية: 3894
تقييم المشاركات الفعالة:
898

الإتصالات
الحالة:
Omarito غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

افتراضي 19-08-2011 الكاتب Omarito , 05:27 PM رد: الحقيقة الكاملة و كيف ستخسر من اشتراكك فى شركة كيونت QNET

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة menshawy [عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل للمشاهدة الرابط للتسجيل اضغط هنا]
مش هقولك غير ان الرد عبارة عن كلام عايم بلا تفسير للنقط المحددة اللى وضحنهالك
و
اللى استشفيتة من مشاركتك انك عرفت ان اخرها تشبع شرائى وضرب استوب
يعنى العدد القليل الى مشترك حاليا مطلوب منه يجيب غالبية عظمى تشرب الاستوب بدالة 0000 أرجو أن تحكم ضميرك

الرجاء من الاعضاء اللى قرأوا الموضوع كاملا والمناقشات ورأى كل طرف 00000ابداء الرأى لنا

اللهم بلغت اللهم فاشهد
اهلا بحضراتكم

بس عندي سؤال ازاي حضرتك بتحكم علي شركة ان ممكن يبقي فيها تشبع شرائي زي ماحضرتكم بتقولوا مش انا اللي بقول انا بتكلم علي افتراضكم بعد مائات السنين

تكون ناس عاشت وناس ماتت احنا 85 مليووووووووووووووووووووووووون وفي زياده مستمره وبعدين انهي نقط المحدده اللي حضرتك عايزين تعرفوها....

الصراحه انا شايف انكم متحاملين بشكل رهيب علي الشركة وتصفوا الناس بصفات غير لائكه ( محتالين - نصابين - مغفلين - كدابين ) وده مينفعش لانكم في الحاله دي

تتهموني شخصيا ...

كل المجالات فيها الكويس والوحش وفيها اللي بيلعب بالكلام المعسول وفيها اللي بيعرف يقول الحق وميلعبش علي التانين يعني مثلا الفوركس مش يا مه الناس سمعت

علي شركات كويسه جدا وفي الاخر طلعت نصابه ويامه ناس لقيت في شركات كويسه وخافت تدخل معاها عشان فلان بيقول كذا كذا ومدخلتش وهي شركة كويسه

انا شايف ان الاجوبه اللي حطتها شملت كل اسئلتكم ونقاطكم الكريمة....

ارجو من حضراتكم بما انكم مهتمين بهذا الامر وهذا امر جيد جدا لانكم تبحثوا عن الخير ممكن تروحوا تتكلموا مع الناس اللي بقالها 3 و 4 سنين في المجال ده وناقشوهم

وقللهم ايه ده وليه ده وكل هذا الكلام امال حضراتكم بتتكلموا هنا في المنتدي مع اعضاء معندهمش خلفيه عن الموضوع فحيقولكم سمعا وطاعا لانكم علي قدر كافي من

الاحترام والتقدير ولكن نريد ايضا تحري الصدق ماذا ولو كانت الشركة مش زي مابتقولوا يبقي ايه العمل وانتم عمالين مبهدلنها ومبهدلنا كده؟؟.....

اذا كنتم انتم الصح فسوف نرفع لكم القبعات اجلالا لكم...

ممكن حد من حضراتكم حيقولي انا فعلا قعت مع ( كوتش زي مابيسموه ) حقول لحضرتك اللي انت قعت معاه ده لايعلم خفايا الامور ده عامل زي كده انتم ممكن تسألوني

سأل معرفش اجاوب عليه عشان معنديش ليه خلفيه عشان انا مش قديم في المجال ده امال انا عايزكم تتكلموا مع اللي ليهم باع كبير وراحوا المقر بتاع الشركة وقابلوا

ملاك الشركة اقصد الناس التقايل متكلموناش احنا عشان ممكن بكلمكم ده لو الشركة فعلا كويسه تضللوا الناس او اللي مشترك فيها بعت ما اشترك وكان عنده همه

وحماس ان يشتغل يقول انا اتنصب عليه وميعملش حاجه وطبعا مش حياخود عمولات فحيقول صح نصبين زي ماقالولي ....

او حتقولوا احنا كتبنا الموضوع بعد مابحثنا واتأكدنا وكده حقول لحضرتك برضو مش حيجي زي ماتعود مع واحد من الناس القديمة في المجال علي الاقل تعرفونا من الصح

ومين الغلط لهم غلط زي مابتقولوا يبقي كده الافاده الصح من الموضوع وتبلغونا ولو هما صح يبقي برضو افاده من الموضوع وتبلغونا ولا ايه؟؟؟

عشان ممكن يكون في معلومات حضرتك عايز تعرفها انا معرفهاش وتلاقيها عنده وبالزياده كمان امال انا حقلك مثلا معرفش او معرفش اجاوب فتقول شفتم اهو مسوق من

عندهم اهوه ومش عارف يجاوب علي الاسئلة مش قلتلكم نصابين مش هوه ده اللي بيحصل ولا انا غلطان ؟؟؟

ارجو معالجة الاساس وليس الفروع ان اردتم ......

حتقولي ماهو الناس التقايل دول يجيدوا فن التحايل والخداع .... حقولك لو خدعونا المفروض انهم مش حيخدعوكم لانكم علي قدر كافي من المعرفه والخبرة مع الشركات

الربحية....

عموما اشكركم علي الطرح للموضوع للمره التانيه وانا كنت ناوي اني متكلمش فيه عشان بيرهقني بجد من كتر المجادلات بس لما لقيت ضرب ضرب ضرب في الشركة

قلت لازم اقول حاجه برضو عشان اللي بيدخل بيقرأ الموضع بيقول امين وخلاص ومفيش حد حتي فكر يسأل سؤال كلكم اجمعتم علي ذلك....

أعتذر لكم علي المشاركة مره اخري في هذا الموضوع المرهق واترك لكم الموضوع تتحدثون فيه كيفما شئتم ولكن ارجو منكم ان تتحدثوا مع من لهم الباع في هذا المجال

وتبلغونا بالحقائق وليس التحدث مع الفروع حتي لاتكونوا سبب في ضرر احد في مجاله وعلي الجميع ان يستفتي قلبه

وشكرا

توقيع : Omarito

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

عرض البوم صور Omarito  

المشاركة رقم: 37
قديم 19-08-2011, 08:18 PM
المعلومات
الكاتب:
د.أسامة عادل
اللقب:
المدير العام للموقع

البيانات
تقييم المشاركات الفعالة:
2567

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

افتراضي 19-08-2011 الكاتب د.أسامة عادل , 08:18 PM رد: الحقيقة الكاملة و كيف ستخسر من اشتراكك فى شركة كيونت QNET

صباحك زى الفل يا عمر
احنا لو بس نلاقى اللى بقاله 3 او 4 سنين ده يجى يتكلم مش حنسيبه ماهو احنا بندور عليه يجى يقول كلمتين بس مش لاقيين..
طيب ولا تزعل نفسك..اكبر حملة دعائية فى الانترنت عشان نجيب اى حد يقنعنا اننا غلط و اننا متحاملين و اننا زودناها حبتين
انت فكرك من بين اكتر من 600 مشاهدة دول مفيش واحد فيهم له باع فى المجال او له اكثر من سنة مثلا..انا متأكد مليون فى المية انه فى و لكن للاسف هو عارف ان المهنة هى مهنة تلبيس و بس..
قد تقتنع او لا تقتنع المهم ان القارئ هو من يحكم بيننا و الله يحكم بيننا يوم القيامة فيما كنا فيه مختلفون.
تحياتى يا رايق

للتواصل راسلنى على [عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل للمشاهدة الرابط للتسجيل اضغط هنا]

المشاركة رقم: 38
قديم 23-08-2011, 12:55 AM
المعلومات
الكاتب:
اف اف
اللقب:
عضو جديد

البيانات
العضوية: 5338
تقييم المشاركات الفعالة:
3

الإتصالات
الحالة:
اف اف غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

افتراضي 23-08-2011 الكاتب اف اف , 12:55 AM رد: الحقيقة الكاملة و كيف ستخسر من اشتراكك فى شركة كيونت QNET

يا عمر يا خويا في علماء كبار معروفين حرموا التعامل ده او النظام ده سواء كان هرمي ولا شبكي ولا شجري يبقى النظام واحد
شوف موقع سؤال وجواب ورد الشيخ المنجد عن تحريم التعامل مع مثل دي الشركات...افتح قوقل وشوف الحرمة بكل رابط ومن كتييييييييييير من العلماء وبالتفصيل وبالادلة

الاساس مش بالدولات اللي تروح وترجع تاني
المشكلة في النظاااااااااااااااااااام المتبع في الشركة

عرض البوم صور اف اف  

المشاركة رقم: 39
قديم 23-08-2011, 05:19 AM
المعلومات
الكاتب:
د.أسامة عادل
اللقب:
المدير العام للموقع

البيانات
تقييم المشاركات الفعالة:
2567

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

افتراضي 23-08-2011 الكاتب د.أسامة عادل , 05:19 AM رد: الحقيقة الكاملة و كيف ستخسر من اشتراكك فى شركة كيونت QNET

هذا ما احاول اخباره للناس..
للعلم الفتوى الوحيدة اللى حللته هى الفتوى المصرية فى حين ان كل الدول الاخرى حرمت التعامل بهذا النظام الهرمى..
الاخ منشاوى لازال يبحث و سيكون لديه الكثير من المفاجات و انا ابحث انا الاخر و سيكون لنا قاعدة مع الpathfinders و نشوف مين اللى يقنع التانى..
تحياتى يا حلوين ومتابعين ان شاءا لله

المشاركة رقم: 40
قديم 23-08-2011, 07:11 AM
المعلومات
الكاتب:
alshreef2011
اللقب:
عضو ذهبى
الصورة الرمزية

الصورة الرمزية alshreef2011

البيانات
العضوية: 1133
تقييم المشاركات الفعالة:
539

الإتصالات
الحالة:
alshreef2011 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

افتراضي 23-08-2011 الكاتب alshreef2011 , 07:11 AM رد: الحقيقة الكاملة و كيف ستخسر من اشتراكك فى شركة كيونت QNET

مرحب بالشباب
انا من راى ستكون نهايتها مثل Agloco وحققت شبكة تشابة الفيس بوك
من يتذكر تلك الشركة التى كانت بدون منتجات وكانت سلاسل ايضا
وتربح من الى تحتك وكانت شركة اعلانية يعنى تدفع للمشتركين من الاعلانات على موقعها على ماتذكر
انتشرت انتشار كبير
والى ميعرفش حاجة عنها يعمل سيرش فى جوجل

وفى الاخر فص ملح وداب
فممكن كيو نت فص ملح ولكن لسه مدابش

عرض البوم صور alshreef2011