المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اصنع اى اكسبرت بنفسك بسهولة فى ثلاث ثوانى

shobra
11-07-2010, 07:46 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

وانا ابحث عن طريقة اتعلم بها برمجة الاكسبرت وجدت فى احدى المنتديات عنوان موقع

يصنع لك الاكسبرت الذى تريدة فى ثوانى وعلى المؤشر الذى تريدة مجاناوكنت اريد رأى

الخبراء فى هذا الموقع وهذا هو عنوان الموقع http://sufx.core.t3-ism.net/ExpertAdvisorBuilder/ :1 (105):

Digital
12-07-2010, 08:01 PM
تسلم أخي على هذا الموقع.

من خبرتي المتواضعة في مجال البرمجة فإن الموقع هذا لعمل أو تصميم الأكسبيرتات السهلة الصنع أو التي لاتوجد فيها أفكار معقدة.

أيضاً لبرمجة أي إكسبيرت بإستخدام ذلك الموقع فإنه يجب أن يكون لديك على الأقل خلفية ولو بسيطة في البرمجة لإنشاء أو تصميم إكسبيرت.

إذا في أي سؤال, أنا إن شاء الله في الخدمة.

ودي وتقديري.

oudathothefa
13-07-2010, 06:00 PM
مشكور اخي وجاري التجربة

محمد نوارج
13-07-2010, 06:20 PM
وليه نروح للغريب ؟!!

عندنا الباشمهندس نادر

بيعطينا كورس للبرمجة ..

وكمان أي حد بيطلب أي اكسبيرت أو مؤشر مهما كان معقد بيعمله

..،

م.نادر فريد
13-07-2010, 10:04 PM

الخبراء فى هذا الموقع وهذا هو عنوان الموقع http://sufx.core.t3-ism.net/ExpertAdvisorBuilder/ :1 (105):

وعليكم السلام يا شبرا ... الحقيقة هذا الموقع اخذ من الدعاية اكثر مما يستحق ويجب عليك اولا أن تتعلم طريقة استخدامه وتقرأ الدليل الخاص بذلك وفى النهاية لن يفيدك فى كل ماتريد عمله فأمكانياته محدودة جدا جدا ... وبالتالى فالأفضل ... والأسهل !! :) . ان تتعلم البرمجة ... وهنا نعلمها لك فى قسم الفيديو مجانا .... وأكثر سهولة ان تطلب ماتريد ونلبى طلباتك بأذن الله .... بالتوفيق أخى الكريم .

متعلم
21-07-2010, 07:34 PM
وعليكم السلام يا شبرا ... الحقيقة هذا الموقع اخذ من الدعاية اكثر مما يستحق ويجب عليك اولا أن تتعلم طريقة استخدامه وتقرأ الدليل الخاص بذلك وفى النهاية لن يفيدك فى كل ماتريد عمله فأمكانياته محدودة جدا جدا ... وبالتالى فالأفضل ... والأسهل !! :) . ان تتعلم البرمجة ... وهنا نعلمها لك فى قسم الفيديو مجانا .... وأكثر سهولة ان تطلب ماتريد ونلبى طلباتك بأذن الله .... بالتوفيق أخى الكريم .

كلام زي العسل
طيب انا عندي مؤشر بيظهر الجاب
اخذه من موقع اخر
ولما جربته لقيته ساعات بيطنش الجاب رغم وجودها
ممكن ارفقه وتصححه بعد اذنك يا باشمهندس ؟
بحيث يظهر اي جاب
الاعدادات تسمح بوضع عدد النقاط التي يظهرها المؤشر عند حدوث الجاب

عارف اني طولت .. لكن كلامك شجعني

م.نادر فريد
22-07-2010, 09:29 PM
كلام زي العسل
طيب انا عندي مؤشر بيظهر الجاب
اخذه من موقع اخر
ولما جربته لقيته ساعات بيطنش الجاب رغم وجودها
ممكن ارفقه وتصححه بعد اذنك يا باشمهندس ؟
بحيث يظهر اي جاب
الاعدادات تسمح بوضع عدد النقاط التي يظهرها المؤشر عند حدوث الجاب

عارف اني طولت .. لكن كلامك شجعني

الحقيقة مش فهمتك خالص الجابات الأسبوعية تقصد ؟ ومتى يظهرها فى اول يوم بداية الأسبوع ؟ ومافائدته ؟ فضلا أشرح لى تريد بالتحديد .

متعلم
25-07-2010, 12:50 PM
الحقيقة مش فهمتك خالص الجابات الأسبوعية تقصد ؟ ومتى يظهرها فى اول يوم بداية الأسبوع ؟ ومافائدته ؟ فضلا أشرح لى تريد بالتحديد .

استاذنا الغالي

الجاب ممكن يحصل بين اي شمعتين وعلى كل الفريمات وليس شرط الجاب الاسبوعي

وفائدته هو المتاجرة على اساس اغلاق الجاب
طبعا ليس كل جاب لابد من اغلاقه ولكن غالبا يتم اغلاقه

واذا حبيت ارفق لك المؤشر...... انت بس أشر

واذا الكلام مش واضح بجيلك اسكندرية واغرمك ( اظن بكدا الكلام ح يكون واضح)

خالص تحياتي

@ النمر العربي @
25-07-2010, 05:05 PM
شكراً

م.نادر فريد
25-07-2010, 10:11 PM
استاذنا الغالي

الجاب ممكن يحصل بين اي شمعتين وعلى كل الفريمات وليس شرط الجاب الاسبوعي

وفائدته هو المتاجرة على اساس اغلاق الجاب
طبعا ليس كل جاب لابد من اغلاقه ولكن غالبا يتم اغلاقه

واذا حبيت ارفق لك المؤشر...... انت بس أشر

واذا الكلام مش واضح بجيلك اسكندرية واغرمك ( اظن بكدا الكلام ح يكون واضح)

خالص تحياتي

لالا وعلى اية الغرامات ( ممكن تيجى على حسابك لو عاوز :)) أنا ممكن أعمل لك المؤشر أسهل عاوزه رقمى ؟ يعنى كل شمعة يعطيك الجاب السابقة رقمها كم ؟ وللا عاوزه يعمل أية بالضبط .

شكراً

عفوا

متعلم
26-07-2010, 02:03 PM
لالا وعلى اية الغرامات ( ممكن تيجى على حسابك لو عاوز :)) أنا ممكن أعمل لك المؤشر أسهل عاوزه رقمى ؟ يعنى كل شمعة يعطيك الجاب السابقة رقمها كم ؟ وللا عاوزه يعمل أية بالضبط .

اخخخخخخخخخخخ
هو انت منهم ؟؟؟؟ هههههههههههههههههه
والله ضحكت جامد

مرفق المؤشر
المشكلة انه بيطنش بعض الجابات ما بيظهرها رغم انها موجودة
انا عايزك تبطله الطناش
ميزة المؤشر المرفق انك بتتحكم في عدد نقاط الجاب التي يظهرها المؤشر
مثلا اذا كان الجاب هو نقطتين واحنا عملنا اعدادات الجاب ان يظهر الجاب اذا كانت 3 نقاط ففي هذه الحالة لن تظهر اشارة الجاب اذا كان الجاب نقطتين....وهكذا

ح اجيلك ومعايا سندوتشاتي وتورمس الشاي

م.نادر فريد
27-07-2010, 11:58 PM
سندوتشات ... وتقول لى انا اللى منهم ... طيب :)... أنا حملته وهأرد عليك بعد فتحه وبعد تجربته ...

م.أحمد مقدادي
28-07-2010, 09:29 AM
تسلم ايدك
ومشكور

متعلم
30-07-2010, 12:46 AM
سندوتشات ... وتقول لى انا اللى منهم ... طيب :)... أنا حملته وهأرد عليك بعد فتحه وبعد تجربته ...

ربنا يكرمك يارب ...... وتخليه يبطل الطناش

متعلم
03-08-2010, 07:05 PM

للتذكير

ما زلت في انتظارك يا هندسة

متعلم
21-08-2010, 11:28 PM
عشمتني بالحلق
خرمت انا وداني

الف شكر

م.نادر فريد
21-08-2010, 11:51 PM
عشمتني بالحلق

خرمت انا وداني

الف شكر

كنت عيان يابرنس فترة وباين عليك مش بتتابع المنتدى ... انا طلبت من الناس يرفعوا طلباتهم مرة اخرى .... تم اضافة الطلب للطلبات فى توقيعى ... ان شاء الله قبل افتتاح السوق تكون كل الطلبات مجابة إلا التى ستقف على أستفسارات .

متعلم
23-08-2010, 07:11 PM
الف سلامة يا ياباشا
ربنا يقويك

tahseen2005
16-02-2012, 10:55 PM

انا دخلت الموقع ده ولكن عندى مشكله معايا مؤشر مش موجود فى قائمه الموقع وكنت محتاج اعمل اكسبرت يشتغل بالمؤشر بتاعى فهل يمكن اضافه مؤشر بخلاف ماهو موجود بالموقع ؟؟ مع جزيل شكرى

shobra
18-02-2012, 11:34 PM
انا دخلت الموقع ده ولكن عندى مشكله معايا مؤشر مش موجود فى قائمه الموقع وكنت محتاج اعمل اكسبرت يشتغل بالمؤشر بتاعى فهل يمكن اضافه مؤشر بخلاف ماهو موجود بالموقع ؟؟ مع جزيل شكرى
اتفضل اخى ادخل هذا الموضوع بوجد به شرح رائع لكيفيه استخدام الموقع وطريقه اضافه مؤشر خارجى
ادخل هذا الموضوع شرح مفصل وبسيط لصناعة اكسبرتك بنفسك -Expert Advisor Builder (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=17653)

ahmad2591988
25-02-2012, 11:47 AM
لو اردت المعادلة التي تقوم بحساب اعلى سعر خلال يومين ويقوم بالتوصيل بين هذه النقاط ما هي المعادلة المستخدمة في mql بحيث تصبح عملية تراكمية ؟

shobra
25-02-2012, 04:43 PM
لو اردت المعادلة التي تقوم بحساب اعلى سعر خلال يومين ويقوم بالتوصيل بين هذه النقاط ما هي المعادلة المستخدمة في mql بحيث تصبح عملية تراكمية ؟
للاسف ليس لى خبرة بالبرمجه اتمنى ان ىيفيدك احد الاخوة المبرمجين ان شاء الله