المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : حساب بونص اف اكس دى دى

targetegy
31-07-2010, 06:10 PM
لدينا حساب اف اكس دى دى (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24) ابو 100 دولار البونص (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24755) اللى كان فى معرض ترند
سؤال لحضرتكم
الحساب الان 285دولار
هل دلوقتى ممكن اسحبهم كلهم ولا احسب 285 دولار فقط
وال100 دولار بونص (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24755) دول خلاص مفقود فيهم الامل ولا فيه عدد عقود معين
وبعدها يكونوا من حقنا
ولكم منا جزيل الشكر وبردوا سؤال للجوائز هل بردوا لو اشتغلنا بيها نفس الموضوع هيكون من حقنا نسحبهم ولا ايه وضعها
وهل هيجوا ذى مهما ولا بيتخصم منهم حاجه

معاذ عودات
31-07-2010, 06:13 PM
حساب البونص لا يتم سحبه الا بعدد عقود معين

بل يتم سحب الارباح فقط

واما مبلغ الجائزه بعد عدد معين من العقود

ولكن لا اعلم كم هو ... بلكي نوارج بيعرف

في انتظاره

targetegy
31-07-2010, 06:15 PM
حساب البونص لا يتم سحبه الا بعدد عقود معين

بل يتم سحب الارباح فقط

واما مبلغ الجائزه بعد عدد معين من العقود

ولكن لا اعلم كم هو ... بلكي نوارج بيعرف

في انتظاره

اشكرك ياكبير
احنا عموما مش هنسبه بتاع الجائزه عشان دة مشوار المليون باذن الله
لاكن احنا كان عندنا كذا حساب وعملنا فيهم شغل كويسسين
فكنا عاوزيين نعرف السحب اذاى
عموما احنا مش هنسب اول سحب غير لما وصل الحساب الى 1100
متقلييش ليه
ههههههههههههههههه

targetegy
31-07-2010, 06:16 PM
بالنسبه للعقود بتاع الجائزه مش هتفرق كيتر لاننا بنشتغل اسكالبنج كتير
ههههههههههههههه

FXDD
31-07-2010, 06:39 PM
الاخوه الكرام
يسعدني شرح سياسيه البونص الخاصه بأف اكس دي دي
بالنسبه للبونص بمقدار 100 دولار لأي معرض مثل معرض تريند فهي لا يتم سحبها من الحساب بل يمكن للعميل سحب الارباح بعد ان يقوم بالعدد المطلوب من الصفقات.
عدد الصفقات المطلوب القيام به دائما يتم حسابه عن طريق قسمه مبلغ البونص علي 20 لمعرفه عدد العقود الكبيره او مايعادلها من عقود صغيره لسحب المال.
مثل: حصل العميل علي بونص 100 دولار فعليه القيام ب 5 عقود كبيره او مايعادلها من عقود صغيره (100\20).
الامر نفسه ينطبع علي العميل الذي يقوم بأيداع و يود سحب البونص فعليه ان يقوم بقسمه مبلغ البونص علي 20 لمعرفه عدد العقود المطلوب القيام به قبل سحب البونص.
ارجو ان تكون الصوره وضحت
مع تحياتي
امجد عطيه

محمد نوارج
31-07-2010, 06:41 PM
متشكرين أستاذ أمجد على الإيضاح والتواجد ..

جزاك الله كل خير ..،

targetegy
31-07-2010, 06:45 PM
الاخوه الكرام
يسعدني شرح سياسيه البونص الخاصه بأف اكس دي دي
بالنسبه للبونص بمقدار 100 دولار لأي معرض مثل معرض تريند فهي لا يتم سحبها من الحساب بل يمكن للعميل سحب الارباح بعد ان يقوم بالعدد المطلوب من الصفقات.
عدد الصفقات المطلوب القيام به دائما يتم حسابه عن طريق قسمه مبلغ البونص علي 20 لمعرفه عدد العقود الكبيره او مايعادلها من عقود صغيره لسحب المال.
مثل: حصل العميل علي بونص 100 دولار فعليه القيام ب 5 عقود كبيره او مايعادلها من عقود صغيره (100\20).
الامر نفسه ينطبع علي العميل الذي يقوم بأيداع و يود سحب البونص فعليه ان يقوم بقسمه مبلغ البونص علي 20 لمعرفه عدد العقود المطلوب القيام به قبل سحب البونص.
ارجو ان تكون الصوره وضحت
مع تحياتي
امجد عطيه

طبعا كلامك ممتاز يعنى المفروض دلوقتى ال100 دولار يكون السحب ياباشا بعد انى اعمل 20 عقد ميكرو اى ما يعادل 2 مينى
ولا ايه نظرا لانى مش فاهم اوى انا هحط حساب ومعلش حد يقول كده بالوضع دة اقدر اسحب اد ايه
وشكرا ليك استاذ ماجد

targetegy
31-07-2010, 06:49 PM
وعندى حساب اخر ب100 دولار وصل لل250 فى 7 عمليات عقود 6 ميكرو ووعقد مينى بردوا ينفع اسحبهم ولا ايه

محمد نوارج
31-07-2010, 06:49 PM
طبعا كلامك ممتاز يعنى المفروض دلوقتى ال100 دولار يكون السحب ياباشا بعد انى اعمل 20 عقد ميكرو اى ما يعادل 2 مينى
ولا ايه نظرا لانى مش فاهم اوى انا هحط حساب ومعلش حد يقول كده بالوضع دة اقدر اسحب اد ايه
وشكرا ليك استاذ ماجد

أنا اللي فهمته من كلام الأستاذ أمجد ..

إنك مينفعش تسحب حساب البونص نهائي ..

لكن تقدر تسحب من أرباحه بعد عدد معين من العقود واللي بتمثل ( البونص / 20 ) عقد استاندرد

يعني في حالتنا 100/20

يبقى 5 عقود استاندرد .. أو 50 ميني .. أو 500 مايكرو ..

وأعتقد ده اللي يقصده أستاذ أمجد ..

لكنه لم يتطرق للجوائز .. لأن دي المفروض اللي يقولهالنا الدكتور أسامة

لما يرجع بالسلامة إن شاء الله ..،

targetegy
31-07-2010, 06:50 PM
http://fx-arabia.com/vb/uploaded/299_01280591342.png (http://fx-arabia.com/vb)

Samy
31-07-2010, 09:05 PM
أخى تارجت
يمكنك أن تسحب أرباحك
التى ربحتها من حساب بونص
وقتما و كيفما شئت
و لكن مبلغ البونص نفسه
لكل 100 $ بونص
ينبغى القيام بعدد
5 عقود استاندرد
أى 50 عقد مينى
أى 500 ميكرو
بإتمام أى من هذه العقود
لك الحق فى سحب البونص

FXDD
31-07-2010, 09:14 PM
كلام الاخ نوارج و عمنا الكبير سامي تمام التمام
بونص معرض القاهره لا تسحب بل تسحب فقط الفوائد بعد اتمام العقود المطلوبه 100\20= 5 استاندرد او 50 ميني او 500 مايكور.
بونص منتدي اف اكس ارابيا ممكن تسحب الجائزه بالاضافه الي الارباح بعد القيام بعدد الصفقات المطلوبه (انظر اعلاه)
ارجو ان اكون قد اوضحت الامر اكثر

Samy
31-07-2010, 09:21 PM
كلام الاخ نوارج و عمنا الكبير سامي تمام التمام
بونص معرض القاهره لا تسحب بل تسحب فقط الفوائد بعد اتمام العقود المطلوبه 100\20= 5 استاندرد او 50 ميني او 500 مايكور.
بونص منتدي اف اكس ارابيا ممكن تسحب الجائزه بالاضافه الي الارباح بعد القيام بعدد الصفقات المطلوبه (انظر اعلاه)
ارجو ان اكون قد اوضحت الامر اكثر

نورتنا يا زعيم

يعنى مكافأة اف اكس ارابيا
تُعامل نفس معاملة بونص الشركه

؟؟؟؟؟؟

يعنى مثلاُ
لو اخونا تارجت ايجى

حساب مكأفاة اف اكس ارابيا وصل معاه 200 $ مثلا
ممكن يسحب ال 100 الارباح مثا ترند
و لا ينتظر اتمام العقود

؟؟؟؟

أدى حاجه

الحاجه التانيه

لو مثلا يعنى
اخونا تارجت ايجى

فاز معانا بمسابقه ارابيا

و بعدين فاز تانى بمسابقة اخرى

مثلاً يعنى

هل يمكنكم وضع الجائزتين فى حساب واحد

و لا لازم يفتح حسابين

؟؟؟؟؟؟

معلشى بقى فرصه
حضرتك لايف معانا يا زعيم

احسن من الاميلات و التليفونات يا ريس

و تتواصل مع الناس اللى بتحبك

FXDD
31-07-2010, 09:33 PM
ياع عم سامي انا تحت امرك و بعدين انا رجلي مكسروه و راقد في السرير يعني مش رايح حته النهارده:1 (54):

خلينا نشرح تاني علشان الحبايب
مثال : عم سامي فاز بحساب مجاني في معرض تريند (100 دولار) يمكن يسحب اي مبلغ ربح زياده علي 100 دولار لو عمل عدد العقود المطلوبه كما هو موضوح.
مثال 2: عمنا الكبير سامي كسب جايزه في المنتدي و حصل علي 100 دولار يمكن يسحب مبلغ 100 دولار بتاعه الجايزه بالاضافه الي الربح بعد 5 عقود كبيره او مايعادلها من عقود صغيره.
بمعني ان الفرق بين المثال الاول و الثاني هو ان العميل في المثال الثاني يمكن يسحب مبلغ الجايزه و لكن في المثال الاول لا يمكنه ذالك.

النقطه الثانيه يمكن للعميل ان يحصل علي اكثر من جائزه ( حد اقصي جائزتين) دون ان يودع مال في حسابه و يتم وضع الجائزتين في نفس الحساب دون مشكله.
الحكمه وراء تحديد عدد الجوائز هو ان نعطي فرصه لأشخاص اخرين بالفوز و التعرف علي ما تقدمه الشركه للعملاء.

بالمره خليني برضه اقول ان فوازير رمضان القادمه ان شاء الله سوف تنطبق عليها شروط الجوائز المقدمه للمنتدي و ليس معرض القاهره.
أيضا من فاز في العام الماضي بأحدي جوائز رمضان دون ان يودع مال في حسابه طول السنه فلن يدخل معنا في فوازير العام الحالي و السبب هو اننا أيضا نود ان نعطي فرصه للعملاء الجدد. لو قام العميل الذي حصل علي جائزه من فوازير رمضان العام الماضي بأيداع فسوف يحصل علي بونص الايداع بالاضافه الي قيمه جائزه فوازير رمضان.
سوف اعلن يوم الاثنين عن تفاصيل فوازير رمضان حتي يكون الجميع علي علم بها كما سوف نعلن عن تفاصيل بونص الشهر الكريم ايضا

مع تحياتي
امجد عطيه

Samy
31-07-2010, 09:45 PM
ياع عم سامي انا تحت امرك و بعدين انا رجلي مكسروه و راقد في السرير يعني مش رايح حته النهارده:1 (54):

خلينا نشرح تاني علشان الحبايب
مثال : عم سامي فاز بحساب مجاني في معرض تريند (100 دولار) يمكن يسحب اي مبلغ ربح زياده علي 100 دولار لو عمل عدد العقود المطلوبه كما هو موضوح.
مثال 2: عمنا الكبير سامي كسب جايزه في المنتدي و حصل علي 100 دولار يمكن يسحب مبلغ 100 دولار بتاعه الجايزه بالاضافه الي الربح بعد 5 عقود كبيره او مايعادلها من عقود صغيره.
بمعني ان الفرق بين المثال الاول و الثاني هو ان العميل في المثال الثاني يمكن يسحب مبلغ الجايزه و لكن في المثال الاول لا يمكنه ذالك.

النقطه الثانيه يمكن للعميل ان يحصل علي اكثر من جائزه ( حد اقصي جائزتين) دون ان يودع مال في حسابه و يتم وضع الجائزتين في نفس الحساب دون مشكله.
الحكمه وراء تحديد عدد الجوائز هو ان نعطي فرصه لأشخاص اخرين بالفوز و التعرف علي ما تقدمه الشركه للعملاء.

بالمره خليني برضه اقول ان فوازير رمضان القادمه ان شاء الله سوف تنطبق عليها شروط الجوائز المقدمه للمنتدي و ليس معرض القاهره.
أيضا من فاز في العام الماضي بأحدي جوائز رمضان دون ان يودع مال في حسابه طول السنه فلن يدخل معنا في فوازير العام الحالي و السبب هو اننا أيضا نود ان نعطي فرصه للعملاء الجدد. لو قام العميل الذي حصل علي جائزه من فوازير رمضان العام الماضي بأيداع فسوف يحصل علي بونص الايداع بالاضافه الي قيمه جائزه فوازير رمضان.
سوف اعلن يوم الاثنين عن تفاصيل فوازير رمضان حتي يكون الجميع علي علم بها كما سوف نعلن عن تفاصيل بونص الشهر الكريم ايضا

مع تحياتي
امجد عطيه

مش بأقولك اللايف معانا كده افضل
يبقى حضرتك صححت لى كده معلومه

و وضعت لى نقاط على الحروف

................

بطريقه اخرى لإتمام أى عملية سحب ينبغى اتمام عدد العقود المطلوبه المتفقين عليها

** و لكن فى حالة بونص الشركه كترند و غيره

لن أسحب سوى أرباحى فقط بدون أصل البونص ..... صح كده ؟؟؟

** و لكن فى حالة جوائز أرابيا ... يمكننى سحب الارباح و أصل بونص المكافأه

أهم حاجه فى الحالتين

اتمام العقود
5 استاندرد
أو
50 مينى
أو
500 ميكرو

targetegy
31-07-2010, 09:53 PM
يعنى انا كده مليش جوائز تااااااااااااااااااااااااااااااااااااانى
ياخساره
يلا الحمد لله على كل شىء
وطبعا دلوقتى اقلكم اللى انا فهمته
ان السحب لن يتم غير لما نعمل 500 ميكرو
او 50 مينى بصراحه صعب اوى يعنى انا معايا حساب عامل من 100-250 خلال 6 عمليات
وبردوا حسابى ابو 100 ووصال لقرب ال300
عامل 8 مينى
لاذم بقى استنى اكملهم 50 مينى عشان اسحبهم
والحاجه التانيه اللى فهمتها ان لو ان شاء الله كسبت انا المسابقه بتاعت الحسابات التجريبيه
يبقى الجائزتيين هيتحطوا فى حساب واحد ب200 دولار مش كل واحد فى حساب
الموضوع صعب بصراحه
ربنا يعنيا ونوصل ل50 مينى ويكون الحساب ب10 الاف دولار عشان يحيب همه باذن الله

targetegy
31-07-2010, 09:55 PM
مشكور كل من دعم استاذ ماجد واستاذ سامى
وربنا يوفقنا

FXDD
31-07-2010, 10:02 PM
ميه ميه يا عم سامي
كلامك صح و ربنا يوفق الجميع

targetegy
31-07-2010, 10:34 PM
الف الف سلامه استاذ امجد
وربنا يعينك تعبينك معانا

بدون اسم
31-07-2010, 10:38 PM
يعنى انا كده مليش جوائز تااااااااااااااااااااااااااااااااااااانى
ياخساره
يلا الحمد لله على كل شىء
وطبعا دلوقتى اقلكم اللى انا فهمته
ان السحب لن يتم غير لما نعمل 500 ميكرو
او 50 مينى بصراحه صعب اوى يعنى انا معايا حساب عامل من 100-250 خلال 6 عمليات
وبردوا حسابى ابو 100 ووصال لقرب ال300
عامل 8 مينى
لاذم بقى استنى اكملهم 50 مينى عشان اسحبهم
والحاجه التانيه اللى فهمتها ان لو ان شاء الله كسبت انا المسابقه بتاعت الحسابات التجريبيه
يبقى الجائزتيين هيتحطوا فى حساب واحد ب200 دولار مش كل واحد فى حساب
الموضوع صعب بصراحه
ربنا يعنيا ونوصل ل50 مينى ويكون الحساب ب10 الاف دولار عشان يحيب همه باذن الله
على فكرة انت اللي كنت موترني في المسابقة بدون زعل تقريبا انت الوحيد اللي كنت بتشتغل بحماس وتركيز في نفس الوقت لهيك ولجل الحقك خبصت الدنيا في الاخر وكسبت انت يا واد يا ملتزم بسم الله ما شاء الله
اكثر حاجة اثارة اعجابي انك قفلت الصفقات اول ما جت الساعة 2 تقريبا ووصلت تقريبا في حسابك الى 5800
:1 (87):

targetegy
31-07-2010, 10:53 PM
على فكرة انت اللي كنت موترني في المسابقة بدون زعل تقريبا انت الوحيد اللي كنت بتشتغل بحماس وتركيز في نفس الوقت لهيك ولجل الحقك خبصت الدنيا في الاخر وكسبت انت يا واد يا ملتزم بسم الله ما شاء الله
اكثر حاجة اثارة اعجابي انك قفلت الصفقات اول ما جت الساعة 2 تقريبا ووصلت تقريبا في حسابك الى 5800
:1 (87):

ربنا يعزك فعلا انا قفلت كل حاجه الساعه 2 فى انتظار الاخبار عشان اشتغل بعد الاخبار
بس معنى كده ان حسباى كنت حاطاه اودام عنيكى طول الوقت
ههههههههههههههههه

المسلم أمره لله
31-07-2010, 11:55 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أول شيء مبروك ياباشا يا بتاع البترول عليك الجوائز و كنت مستنيك تأخد الثالثة لكن مفيش نصيب النظام كده بتاع الشركة
و ثاني شيء شكرا للدعم على المتابعة الجميلة و الله شيء يفرح بأن هناك اناس تجيب على تسائلاتنا و قليل ما نجد هدا في المنتديات
جزاكم الله كل خير و شافاك الله يا باش مهندس أمجد
أما بالنسبة للغاليين سامي و نوراج و الصياد دول الناس لمصحصة و عينيها مفنجلة اللهم لا حسد و اكرمهم يارب و أحسن اليهم امين
ألف مبروك مرة ثاني يا بتاع البترول و الى المليون ان شاء الله