المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : دعوة لتكوين اول محفظة جماعية فى اف اكس ارابيا..

مصطفي عماشة
07-08-2010, 02:08 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كم اعجبني كثيرا اكسبيرت عيون النسر .. ولكن لصغر رأس مالي فلا استطيع ان استخدمه وكذلك صغر رأس مال الكثير من الاعضاءممن يتابعون الاكسبيرت ويصفقون ويهللون ولم يستفيدوا منه الي الان علي الاقل .
لي فكرة ليست حديثة .. ولكنها لم تطبق .. وهي ببساطة جمع رؤوس الاموال الصغيرة .. فكل منا يستطيع ان يدفع مبلغ 100 او 200 دولار بسهولة ويسر .. ولكنه لا يستطيع ان يدفع مبلغ 1000 دولار ( علي الاقل اتحدث عن نفسي ) فقررت ان ادعو الاعضاءللمشاركة في حساب واحد .
حساب يتم تجميع رؤوس الاموال فيه .. فمن يستطيع ان يدفع 100 دولار فليشارك او أكثر وكل واحد ونسبته من رأس المال ... ونشغل الاكبيرت علي الحساب .. الذي سيكون باذن الله تعالي اكبر من 1000 دولار او علي الاقل 1000 دولار .. ويتم توزيع الارباح بشكل شهر او كل ربع سنة علي المشاركين في الحساب كل واحد بنسبة مشاركته .. فمثلا عضو يكون لدية رأس مال 300 دولار وكان الحساب اجماليه ب 1500 دولار يكون نسبة العضو من الربح هي 300/1500 دولار = 20% من الربح .. فاذا حقق الحساب ربح في الشهر مثلا 250 دولار يكون نصيب الفرد صاحب رأس امال 300 دولار هو 20% *250 = 50دولار .. وهكذا باقي الحسابات .
الفكرة لها مميزات عديدة .. منها تجميع رؤوس الاموال والاستفادة منها .. وكذلك المخاطرة قليلة .. فلو كان صاحب الحساب 100 دولار حتي لو كانت مخاطرته بنسبة 100% فستكون بسيطة اذن الله تعالي .. وتوزيع المخاطر سيقلل نسبة الخسارة علي كل المشتركين .
الفكرة للكل.. حتي من يملك 1000 دولار كاملة ويريد ان يشارك .. فاظن كلما زاد رأس المال .. زادت الارباح عن لو كان في حساب خاص به .
ولكن عيبها بسيط جداا .. وهي ان نسبة الربح للحسابات الصغيرة ستكون ضئيلة في البداية .. لذا فانصح ان يكون توزيع الارباح بشكل ربع سنوي ليكون لاصحاب رؤوس لاموال الصغيرة نسبة يحس بها انها ارباح تم تحقيقها حتي لو كان رأس ماله 100 دولار فقط .

منتظر الاراء والتعليق والاستفسار.. وارحب النقض والهجوم:)

محمد نوارج
07-08-2010, 02:28 PM
والله فكرة رائعة

ولكن كيف ستكون آلية العمل ..

كيف سيودع كل هؤلاء الأعضاء في حساب واحد

والحساب يكون باسم مين

ومن مسئول عن توزيع الأرباح

وماذا لو أحب أحدهم الانسحاب؟!!

وإذا أراد أحدهم الاشتراك بعد البدء بفترة ..

أعتقد الموضوع معقد أكثر من ذلك .. لكن إن نجحت الفكرة فهي ممتازة ورائعة بلا شك ..

وننتظر رأي الدكتور برده ..،

مصطفي عماشة
07-08-2010, 02:48 PM
والله فكرة رائعة

ولكن كيف ستكون آلية العمل ..

والحساب يكون باسم مين

ومن مسئول عن توزيع الأرباح

وماذا لو أحب أحدهم الانسحاب؟!!

وإذا أراد أحدهم الاشتراك بعد البدء بفترة ..

أعتقد الموضوع معقد أكثر من ذلك .. لكن إن نجحت الفكرة فهي ممتازة ورائعة بلا شك ..

وننتظر رأي الدكتور برده ..،

الحساب سيكون صاحب اكبر نسبة رأس المال
وكل الاعضاء بالحساب سيكون لهم الباس inve
وسيقوم العاملين علي الاكسبيرت بتغيير الباسوورد الخاص بالحساب كي لا يتم التلاعب به .
ستيم السحب بشكل متفق عليه .. فكلما اقترب الحساب من الحد الادني(1000 دولار ) ستزيد مدة السحب ( ربما ربع سنوي ) ... وكلما زد الحساب قلت مد السحب ( شهر علي الاقل ) .
في حالة اراد احد الاعضاء ان ينضم بعد البدء .. سينضم بعد عملية السحب .. حيث سيتم سحب الارباح شكل دوري ... وبالتالي سيعتبر كأنه بدأ من البداية معنا .
المسؤل عن توزيع الارباح هو المنتدي ... وتوزيع الارباح يكون بالفترة المتفق عليها .. ولا يحقلاي عضو الانسحاب او سحب ارباح الا بعد مرور الفترة ( شهر او ربع سنة ) .
ومن الممكن فتح حساب مشترك .. بين عضوين او اكثر ( لو مش مأمنين للعضو يعن ي:) ).
الموضوع مش معقد ابدا بالعكس دا بسيط جدا :)

محمد نوارج
07-08-2010, 02:52 PM
ربنا معاك يا باشا والناس تعجبها الفكرة ..،

مصطفي عماشة
07-08-2010, 02:58 PM

بالنسبة لعملية الايداع
من لديه حساب حقيقي بالفعل .. سيقوم بعملية تحويل من حسابه الي الحساب الخاص بالاكسبيرت .. اما الاخرون .. فمن هم من القاهرة .. سنتقابل كا منا ونودع المبالغ الصغيرة بحساب بنكي لاحد الافراد ... ونقوم بعملية التحويل البنكي . وستتحمل شركة fxdd عمولة التحويل ( اظنها 15 دولار علي ال1000 دولار ) ( في بنك الاسكندرية حيث تعاملي معاه ) اما من هم خارج القاهرة فسيقوم بتحويل المبلغ هوا وعلي نفقه .. وتحمل عمولة التحويل .

delpiero
07-08-2010, 03:24 PM
و الله فكرة جيدة استاذ مصطفى

فى انتظار رأى الدكتور أسامة

wambasic
07-08-2010, 04:33 PM
مش عارف انا حاسس ان الموضوع دا هايسبب مشاكل لانه شبيه بالمحظة الإستثماريه ولكن الاولى للبنوك ودى هيئات مصرح لها بإستثمار الاموال وانا شايف ان الموضوع دا ممكن يكون فى مسأله على حد علمى
وبعدين حوش ال الف دولار واستنى احسن ما تدخل فى مشاكل مع حد
دا رايى .. والاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضيه

مصطفي عماشة
07-08-2010, 05:25 PM
مش عارف انا حاسس ان الموضوع دا هايسبب مشاكل لانه شبيه بالمحظة الإستثماريه ولكن الاولى للبنوك ودى هيئات مصرح لها بإستثمار الاموال وانا شايف ان الموضوع دا ممكن يكون فى مسأله على حد علمى
وبعدين حوش ال الف دولار واستنى احسن ما تدخل فى مشاكل مع حد
دا رايى .. والاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضيه
هوا بالفعل يشبه المحافظ المالية بالبنوك . وكذلك صناديق الاستثمار .. وكذلك محافظ الاسهم .. وكلها ما هي الا تجميع اما لاسهم او رؤوس الاموال .
مسائلة من من ؟؟؟؟؟ مش فاهم قصدك ... هل في مسائلة من جهة رقابية او حكومية ؟؟؟؟ لو كان هكذا لكان المسائلة علي الفوركس نفسه كمتاجرة .. وليس الحساب المشترك :) ... أما لو تقصد المسائلة من اعضاء ... فسيضمن الجدية والالتزام ادارة المنتدي .. حيث انها ستكون المسؤلة عن الحساب وادارته ؟:)
منتظر ردك ومناقشتك :)

wambasic
07-08-2010, 06:44 PM
[QUOTE=مصطفي عماشة;34978]
هوا بالفعل يشبه المحافظ المالية بالبنوك . وكذلك صناديق الاستثمار .. وكذلك محافظ الاسهم .. وكلها ما هي الا تجميع اما لاسهم او رؤوس الاموال .
مسائلة من من ؟؟؟؟؟ مش فاهم قصدك ... هل في مسائلة من جهة رقابية او حكومية ؟؟؟؟ لو كان هكذا لكان المسائلة علي الفوركس نفسه كمتاجرة .. وليس الحساب المشترك :) ... أما لو تقصد المسائلة من اعضاء ... فسيضمن الجدية والالتزام ادارة المنتدي .. حيث انها ستكون المسؤلة عن الحساب وادارته ؟:)

منتظر ردك ومناقشتك :)
انا قصدى ان المنتدى هايكون هو المسئول عن تجميع حصص المساهمين وتحديد النسب وبالتالى هايبقى شبيه بإستثمار الأموال دا قصدى
[/YOU]

seragsamy
07-08-2010, 08:32 PM
مبدأيا الفكرة جميلة للغاية

ولكن ستحتاج لتنسيق رهيب ومجهود وتعب واضحين

أعتقد أنه من الممكن هذا ولكن بمشاركة مثلا عضوين على الأكثر فى راس المال وبالاتفاق بينهما

فكرة جميلة

التنفيذ صعب

مصطفي عماشة
07-08-2010, 08:50 PM
مبدأيا الفكرة جميلة للغاية

ولكن ستحتاج لتنسيق رهيب ومجهود وتعب واضحين

أعتقد أنه من الممكن هذا ولكن بمشاركة مثلا عضوين على الأكثر فى راس المال وبالاتفاق بينهما

فكرة جميلة

التنفيذ صعب
اللهم لا سهل الا ماجعلته سهلا .. وانك تجعل الحزن سهلا

انا مش محتاج اتنين ولا تلاتة ولا اربعة .. انا محتاج علي الاقل 10 افراد حد ادني 100 دولار للشخص الواحد :) وباذن الله هلاقيهم .

مصطفي عماشة
07-08-2010, 08:53 PM
أخواني الاعزاء .. شكرا لكل من ساهم برد او مناقشة .. ولكني لا اريد مشاركات من نوع فكرة جميلة وكويسة .. وكلام حلو زخلاص
انا عايز واحد يقولي انا معاك وهقدر ادخل بكذا ؟؟؟ علشان اقدر اجمع الناس ..
باذن الله ل اتجمع العدد المطلوب والادارة وافقت علي الفكرة ... تجميع الفلوس هبدأ في شهر 9 والبداية الرسمية للحساب هتبقي من اول شهر 10 باذن الله .. هكون خلصت وفضيت .

مصطفي عماشة
08-08-2010, 01:20 AM
ياريت المشرف ينقل الموضوع دا في منتدي العملات العام .. علشان الناس تشوفه وتشارك ... لان واضح ان ماحدش له علاقة بالاكسبيرتات خالص مش عارف ليه

مدير الموقع
08-08-2010, 02:45 AM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.,
الاخ الفاضل و حبيبى قوى درش.
بداية اشكرك على الفكرة و الطرح و خلينى اولا اتكلم من الناحية القانونية و كيفية تنفيذ هذا الفكر.
1- لا يمكن للمنتدى ان يقبل اموال كاش من اى عضو لانى هذا يدخلنا فى جهة توظيف الاموال و هذا لا يمكننا الدخول فيه باى شكل او صورة ولكن هناك طريقة قانونية يمكننا تنفيذها و هى ال PAMM اكونت و هو عبارة عن حساب مشترك بمعنى ان يقوم كل عضو بوضع ماله فى حسابه الشخصى ثم يقوم بارسال ورقة الى الشركة طالبا نقل حسابه الى حساب البام الكبير و الذى يعمل بالمارجن مجمعا
يعنى كمثال درش حاط 100$ و اسامة حط 200$ و عمنا سامى حط 500$ و ديلبييرو حط 300$ ده كل واحد حاطط المال فى حسابه باسمه و لكن مع ارسال ورقة بام اكونت الينا يكون فى حساب مجمع بقيمة 1100$ هو ما يتم التنفيذ عليه.
اذن من الناحية القانونية الموضوع جائز و بلا تدخل من المنتدى فالتنفيذ سيكون على الحسابات كلها كل بقيمة حسابه علما بان البام اكونت يمكن تنفيذ عقود نانو عليها.
صراحة نحن نحضر عرضا حصريا للاعضاء فى رمضان لتشغيل الاكسبيرت بمبلغ اقل من الف دولار و هذا العرض مرة واحدة و لن يتكرر ابدا و ذلك لنعطى الفرصة ايضا لم يريد ان يجرب.
ان كنت تريد فكرة البام اكونت فيجب ان يكون الحساب بقيمة 50 الف دولار ساعتها سيكون الاكسبيرت من اقوى ما يكون اما حسابات بالف فلازالت تعتبر اقل ما يمكن عمله فى الاكسبيرت و الحسابات الكبرى تعتبر اكثر امانا و ثقة.
تحياتى و متابع معاك الفكرة و نشوف راى الناس برضه.,
الله كريم.,

فارس (مصطفى حمد)
08-08-2010, 03:33 AM
والله ما اروع هذه الافكار ومش هقولك فكرة رائعة واخلع لا يا باشا اعتبرنى معاك وال100 دولار جاهزة فى الحساب وبالعفل موجودة بس قولى انت عايز تعملها فى شركة اف اكس دى دى ولا فسكول وفى الناحيتين اعتبرنى معاك سواء فى دى او فى دى الفكرة تستاهل

وطبعا لو فى موضوع حصرى للدكتور اسامة بفكرة الاكسبريت برضو نشوف
يفوز بالذات كل مغامراً ويندم بالحسرات كل جبان

unknown
08-08-2010, 04:20 AM
فكره رائعه وتحتاج تنظيم

Samy
08-08-2010, 05:02 AM
درش حبيبى
للموت و الحياه عندما يكون مال كل منا فى حسابه
فهذا افضل له و لمن بعده
قد يرتضى ذلك اشخاص قريبون من بعضهم البعض جدا

انما ان يتولى المنتدى مثل ذلك و تحت رعايته
فهذا يندرج تحت بند توظيف اموال
و هذا أمر مرفوض تماماً

و لكن كما تفضل د / اسامه
يمكن لكل منا وضع ماله فى حسابه
و يندرج هذا الحساب تحت بام أكونت كبير
مع حسابات اخرى

و يدور البام أكونت و يربح او يخسر
فتضاف الارباح تباعاً لكل حساب فرعى حسب نسبته فى البام اكونت
أو تخصم الخسائر من كل حساب فرعى حسب نسبته فى البام اكونت
بصورة أليه

....................

paris1
08-08-2010, 05:40 AM
الفكرة جيدة لكن فى حالة تم التخفيض من قيمة تشغيل الاسكريبت كما دكر الدكتور اسامة يبقى كدا من الاحسن والافضل ان كل واحد يشغل الاسكريبت لى حسابو الخاص فى حالة اقتناعه بى اداء السكريبت والسكريبت حاليا مشاء الله عليه مميز وعلى كل من شارك فى تنفيده

egypto
08-08-2010, 06:48 AM
صراحة نحن نحضر عرضا حصريا للاعضاء فى رمضان لتشغيل الاكسبيرت بمبلغ اقل من الف دولار و هذا العرض مرة واحدة و لن يتكرر ابدا و ذلك لنعطى الفرصة ايضا لم يريد ان يجرب.

دائما فى جديد فى المنتدى فى انتظار العرض

تحياااااااااااااااااااتى

معاذ عودات
08-08-2010, 08:30 AM
فكره رائعه ...

ربي يوفقكم الى كل ما يحبه الله

مصطفي عماشة
08-08-2010, 10:45 AM
بداية اشكرك على الفكرة و الطرح و خلينى اولا اتكلم من الناحية القانونية و كيفية تنفيذ هذا الفكر.
1- لا يمكن للمنتدى ان يقبل اموال كاش من اى عضو لانى هذا يدخلنا فى جهة توظيف الاموال و هذا لا يمكننا الدخول فيه باى شكل او صورة ولكن هناك طريقة قانونية يمكننا تنفيذها و هى ال PAMM اكونت و هو عبارة عن حساب مشترك بمعنى ان يقوم كل عضو بوضع ماله فى حسابه الشخصى ثم يقوم بارسال ورقة الى الشركة طالبا نقل حسابه الى حساب البام الكبير و الذى يعمل بالمارجن مجمعا
يعنى كمثال درش حاط 100$ و اسامة حط 200$ و عمنا سامى حط 500$ و ديلبييرو حط 300$ ده كل واحد حاطط المال فى حسابه باسمه و لكن مع ارسال ورقة بام اكونت الينا يكون فى حساب مجمع بقيمة 1100$ هو ما يتم التنفيذ عليه.
اذن من الناحية القانونية الموضوع جائز و بلا تدخل من المنتدى فالتنفيذ سيكون على الحسابات كلها كل بقيمة حسابه علما بان البام اكونت يمكن تنفيذ عقود نانو عليها.
ان كنت تريد فكرة البام اكونت فيجب ان يكون الحساب بقيمة 50 الف دولار ساعتها سيكون الاكسبيرت من اقوى ما يكون اما حسابات بالف فلازالت تعتبر اقل ما يمكن عمله فى الاكسبيرت و الحسابات الكبرى تعتبر اكثر امانا و ثقة.
الله كريم.,
فكرة الحساب المشترك او البام اكون دي فكرة جامد ... بس ياتري لازم 50000 دولار لفتح حساب بهذه الطريقة ؟؟؟؟؟أظن احنا كدا بتتعقد اكتر :)

انا مش بقول ان المنتدي هوا يتولي عملية جمع الاموال او اخذها ... بالعكس ... انا ببعد المنتدي عن اي تعامل مادي مباشر .. ولكن المنتدي كل اللي عليه .. اننا بعد م نتفق وننقل الاموال لحساب موحد هيشغل الاكسبيرت علي الحساب .. ويغير باس الحساب لكي لا يتلاعب به احد .. ويقوم بالعرض بشفافية تامة لكل تحركات الحساب كل فترة دورية... وكذلك عملية السحب تتم ويعرضها المنتدي .. وتقسيمة كل من له نصيب من الحساب ...( يعني عملية ادارية لا أكثر ولا أقل ) .

مصطفي عماشة
08-08-2010, 10:52 AM
والله ما اروع هذه الافكار ومش هقولك فكرة رائعة واخلع لا يا باشا اعتبرنى معاك وال100 دولار جاهزة فى الحساب وبالعفل موجودة بس قولى انت عايز تعملها فى شركة اف اكس دى دى ولا فسكول وفى الناحيتين اعتبرنى معاك سواء فى دى او فى دى الفكرة تستاهل

وطبعا لو فى موضوع حصرى للدكتور اسامة بفكرة الاكسبريت برضو نشوف

يفوز بالذات كل مغامراً ويندم بالحسرات كل جبان

أخي الرائع فارس .... طبعا يشرفني جدا انك اول من نطق بقبول الدخول في الموضوع .. وبجد انا شاكر ليك جداا.. بس هل انت مصري :) لان الموضوع مش هينفع الا لمن هو من مصر .. ( أولا .. علشان نأمن لبعض علي اموال بعض .. لان البعيد هيبقي قلقان علي امواله .. وكذلك لسهولة تقابلنا .. ووضع الاموال الصغيرة في حساب بنكي واحد بسهولة ويسر لعملية التحويل ..)
عامة انت معايا لو بدأت في كل الاحوال باذن الله ... ولو ان الناس بدأت تحبطني زي م اانت شايف .

فكره رائعه وتحتاج تنظيم

شكرا لك أخي ... ولكني محتاج أعرف انت هتدخل معانا بكام :) ( زنقتك ) :D

درش حبيبى

للموت و الحياه عندما يكون مال كل منا فى حسابه
فهذا افضل له و لمن بعده
قد يرتضى ذلك اشخاص قريبون من بعضهم البعض جدا
....................

أبو محمود ... أولا الف سلامة عليك من مرضك .. وربي يشفيك ويشفينا يارب .
كلام صح جداا .. وانا كنت ناوي اكلم الناس في الانتركونتنتال علي الموضوع دا لان الحوار لما بيكون في الوش كدا بيكو افضل بكثير بس مشيت بدري .. وصدقني أبو محمود لو كلهم من القاهرة ..هنتقابل وهنلاقي الموضوع يسير جداا.. بس للأسف الناس مش متقبلة الموضوع :)
الفكرة جيدة لكن فى حالة تم التخفيض من قيمة تشغيل الاسكريبت كما دكر الدكتور اسامة يبقى كدا من الاحسن والافضل ان كل واحد يشغل الاسكريبت لى حسابو الخاص فى حالة اقتناعه بى اداء السكريبت والسكريبت حاليا مشاء الله عليه مميز وعلى كل من شارك فى تنفيده
في حالة تم التخفيض .. يبقي هتقل نسبة كل واحد أكيد لصغر رأس المال .. يبقي ما عملناش حاجة .. وكل واحد يفتح حسابه الخاص افضل طبعا :)
دائما فى جديد فى المنتدى فى انتظار العرض

تحياااااااااااااااااااتى
الناس سابت الموضوع الاصلي .. وبدأت تتكلم في موضوع عرض تخفيض رأس المال الذي يعمل به الاكسبيرت :)
رغم اننا بنتكلم في موضوع تخفيض رأس المال دا من شهر او اكتر اننا ننزل رأس مال الاكسبيرت ل 500 دولار كحد أدني ... وتقدر تدخل علي الموضوع الاصلي لعيون النسر .. هتلاقينا اتكلمنا كتير في الموضوع دا .
شاكر مرورك

مدير الموقع
08-08-2010, 11:25 AM
فكرة الحساب المشترك او البام اكون دي فكرة جامد ... بس ياتري لازم 50000 دولار لفتح حساب بهذه الطريقة ؟؟؟؟؟أظن احنا كدا بتتعقد اكتر :)

انا مش بقول ان المنتدي هوا يتولي عملية جمع الاموال او اخذها ... بالعكس ... انا ببعد المنتدي عن اي تعامل مادي مباشر .. ولكن المنتدي كل اللي عليه .. اننا بعد م نتفق وننقل الاموال لحساب موحد هيشغل الاكسبيرت علي الحساب .. ويغير باس الحساب لكي لا يتلاعب به احد .. ويقوم بالعرض بشفافية تامة لكل تحركات الحساب كل فترة دورية... وكذلك عملية السحب تتم ويعرضها المنتدي .. وتقسيمة كل من له نصيب من الحساب ...( يعني عملية ادارية لا أكثر ولا أقل ) .

لا الحد الادنى 300$ لفتح بام اكونت لكن انا بتكلم على استمرارية العمل بشكل جيد لفترة طويلة يلزمه رأس مال كبير و هو امر مفروغ منه.,
لو قدرنا اننا نوصل لرقم كبير اعتقد حيبقى كويس لناس كتير كل اللى عايز يحط حيحط فى حسابه و يدخل على البام اوتوماتيك.,
لو حنفذ فكرة مثلا زى دى انا ممكن احط الفين او تلاتة عشان برضه الناس تبقى مطمنة ان صاحب الاكسبيرت داخل بفلوسه فى الاكسبيرت مع الناس.
لكن النقطة ان ابو 100$ حيطلع لك فى الشهر 10-20$ و ده مبلغ كتير عليك نسبيا ::)
تحياتى يا درش.

مصطفي عماشة
08-08-2010, 11:34 AM
لا الحد الادنى 300$ لفتح بام اكونت لكن انا بتكلم على استمرارية العمل بشكل جيد لفترة طويلة يلزمه رأس مال كبير و هو امر مفروغ منه.,
لو قدرنا اننا نوصل لرقم كبير اعتقد حيبقى كويس لناس كتير كل اللى عايز يحط حيحط فى حسابه و يدخل على البام اوتوماتيك.,
لو حنفذ فكرة مثلا زى دى انا ممكن احط الفين او تلاتة عشان برضه الناس تبقى مطمنة ان صاحب الاكسبيرت داخل بفلوسه فى الاكسبيرت مع الناس.
لكن النقطة ان ابو 100$ حيطلع لك فى الشهر 10-20$ و ده مبلغ كتير عليك نسبيا ::)
تحياتى يا درش.
طيب كدا تمام
وبخصوص الربح القليل انا قلت علشان كدا هخلي توزيع الربح ربع سنوي علشان اللي داخل ب100 دولار يلاقي حاجة كويسة ..

greenius
08-08-2010, 11:41 AM
انا معاكم سجل

مدير الموقع
08-08-2010, 12:29 PM
طيب كدا تمام
وبخصوص الربح القليل انا قلت علشان كدا هخلي توزيع الربح ربع سنوي علشان اللي داخل ب100 دولار يلاقي حاجة كويسة ..

انا افضله شهرى لان هذا هو سوق الفوركس سحب مستمر من الحساب كما افعل دائما.,
طيب فى فكرة اننا ننزل بداية فتح حساب عيون النسر و يبقى الحد الادنى 500$ مثلا و كل واحد يفتح ب 500$ و نحطه على البام.
انا خوفى من تقليل فتح الحساب ان تشغيل اكسبيرت على حساب ب 500$ صعب جدا جدا تلاقيه فى الفوركس و لم اجده مطلقا و ما يميز عيون النسر الهدف و الستوب و لكن الحسابات الصغيرة المضاعفة عليها اخطر من الحسابات الكبيرة التى تكون المضاعفة فيها امنة الى حد كبير جدا جدا نظرا لوجود مارجن كافى و نظرا لان الاكسبيرت هدفه قليل يحققه بسهولة و الحمد لله.,
المفاجأة اللى انت للاسف حرقتها لى اننى كنت حعمل عرض شهر رمضان هو حسابات للاكسبيرت ب 500$ و ده عرض سيكون لشهر رمضان فقط و لن يوجد مرة اخرى مطلقا الا اذا قمنا بتنفيذ فكرة البام فقد يستمر لكل من يريد ان يشارك و مع الاستفادة من بونص اف اكس دى دى الرمضانى فسيكون الناتج 600$ و هو مبلغ جيد و مع تجميع 50 فرد مثلا ممكن يفتح ب 500$ ممكن نبقى عملنا حساب قوى على مواجهة السوق لفترة طويلة و بمخاطرة معقولة للجميع
انا بقولك لو الفكرة حتتنفذ ممكن نفذها على حساب بام ب 20 الف دولار كبداية
واكيد لما الناس برضه حتشوف العمل بشكل واضح كما فى الاكسبيرت فان الكثير سيضع الكثير من المال فيه طالما انه شيئا اقل مخاطرة و لا اقول امنا.
و مش كلنا حنحط 500$ فى اللى حيحط اكتر او حينقل حسابه او جزء منه الى البام معنا.,
ايه رأيك يا حارقلى افكارى دايما :)
تحياتى يا برنس و سلملى على قصة شعرك :1 (54):
الله كريم.,

greenius
08-08-2010, 12:46 PM
ممكن شرح حساب البام

مدير الموقع
08-08-2010, 12:49 PM
ممكن شرح حساب البام

الله كريم.,

اتفضل :1 (105):

greenius
08-08-2010, 12:57 PM
ممتاز

مصطفي عماشة
08-08-2010, 08:43 PM
انا افضله شهرى لان هذا هو سوق الفوركس سحب مستمر من الحساب كما افعل دائما.,
طيب فى فكرة اننا ننزل بداية فتح حساب عيون النسر و يبقى الحد الادنى 500$ مثلا و كل واحد يفتح ب 500$ و نحطه على البام.
انا خوفى من تقليل فتح الحساب ان تشغيل اكسبيرت على حساب ب 500$ صعب جدا جدا تلاقيه فى الفوركس و لم اجده مطلقا و ما يميز عيون النسر الهدف و الستوب و لكن الحسابات الصغيرة المضاعفة عليها اخطر من الحسابات الكبيرة التى تكون المضاعفة فيها امنة الى حد كبير جدا جدا نظرا لوجود مارجن كافى و نظرا لان الاكسبيرت هدفه قليل يحققه بسهولة و الحمد لله.,
المفاجأة اللى انت للاسف حرقتها لى اننى كنت حعمل عرض شهر رمضان هو حسابات للاكسبيرت ب 500$ و ده عرض سيكون لشهر رمضان فقط و لن يوجد مرة اخرى مطلقا الا اذا قمنا بتنفيذ فكرة البام فقد يستمر لكل من يريد ان يشارك و مع الاستفادة من بونص اف اكس دى دى الرمضانى فسيكون الناتج 600$ و هو مبلغ جيد و مع تجميع 50 فرد مثلا ممكن يفتح ب 500$ ممكن نبقى عملنا حساب قوى على مواجهة السوق لفترة طويلة و بمخاطرة معقولة للجميع
انا بقولك لو الفكرة حتتنفذ ممكن نفذها على حساب بام ب 20 الف دولار كبداية
واكيد لما الناس برضه حتشوف العمل بشكل واضح كما فى الاكسبيرت فان الكثير سيضع الكثير من المال فيه طالما انه شيئا اقل مخاطرة و لا اقول امنا.
و مش كلنا حنحط 500$ فى اللى حيحط اكتر او حينقل حسابه او جزء منه الى البام معنا.,
ايه رأيك يا حارقلى افكارى دايما :)
تحياتى يا برنس و سلملى على قصة شعرك :1 (54):
الله كريم.,

وانا أول واحد ممكن انضم للفكرة دي بعد العيد الصغير
ومستعد افتح حساب ب 500 دولار دي مقدور عليها باذن الله تعالي .. بس يكون لي البام .. مش يكون لوحده .. يعني مش هفتحه وأشغل عليه الاكسبيرت لوحده
والحمد لله الناس بردودها تشجع جدااا .. مافيش الا اتنين قالوا هنشترك اخ fares والاخ gernius والباقي كله داخل من بتوع صقف واجري ... فكرة كويسة وتمام .. ويخلع علي كدا ...

لو هتتولي انت موضوع البام دا .. ان امعاك بس من نص شهر تسعة كدا .. اكون خلصت جيش وفضيت وقعدت باذن لله .. ومنتظر تجميع الناس علي حساب بام بمبلغ محترم يخدم الجميع .

مدير الموقع
08-08-2010, 08:46 PM
ماشى و انا 2000$ داخل فى البام.
فى حد تانى عايز يستثمر معانا؟

greenius
08-08-2010, 09:15 PM
انا 500 $

مدير الموقع
08-08-2010, 09:29 PM
حلو بقينا 2500$
مين تانى معانا؟

maher
08-08-2010, 09:54 PM
وانا معاكم انشالله بس تنحل مشكلة المقاطعة
همسة زورنا يا دكتور في زاوية ايها المبتدىء اسأل

MaD_BoY
08-08-2010, 09:55 PM
أنا معااااااااااكم في الباام بـ $500 حاليا

واكيد هازود بس برضه بعض رمضاان

تحياتي لك يا درش على أفكارك

وتحياتي لك يا نسر على ترتيباتك

بالتوفيق بإذن الله

مدير الموقع
08-08-2010, 09:57 PM
وصلنا 3 الاف كده
فاضل 17 الف بس :]

مصطفي عماشة
08-08-2010, 10:15 PM
وصلنا 3 الاف كده
فاضل 17 الف بس :]
انت نسيت ال500 بتوعي .. بس نص تسعة زي ما قولتلك

مدير الموقع
08-08-2010, 11:44 PM
تمام يا باشا
فاضل 16.500$
ما رأيك بتغيير اسم الموضوع ليجذب الكثيرين اكثر مثل دعوة لانشاء اول محفظة جماعية باف اكس ارابيا مثلا,كده ناس كتير حتشارك اعتقد لان مش الكل بيقرا كل المواضيع,
تحياتى يا درش,
رمضان كريم,

مصطفي عماشة
08-08-2010, 11:50 PM
تمام يا باشا
فاضل 16.500$
ما رأيك بتغيير اسم الموضوع ليجذب الكثيرين اكثر مثل دعوة لانشاء اول محفظة جماعية باف اكس ارابيا مثلا,كده ناس كتير حتشارك اعتقد لان مش الكل بيقرا كل المواضيع,
تحياتى يا درش,
رمضان كريم,
موافق تمام .. خصوصا اني راجع الجيش الفجر ومش هقدر اتابع الموضوع .. وهيبقي كله متابعتك انت ...
وخصوصا اني مستني اخي [you] يشارك معانا باي حاجة .. لانه هيستفاد زينا

مدير الموقع
09-08-2010, 12:01 AM
موافق تمام .. خصوصا اني راجع الجيش الفجر ومش هقدر اتابع الموضوع .. وهيبقي كله متابعتك انت ...
وخصوصا اني مستني اخي د.أسامة عادل يشارك معانا باي حاجة .. لانه هيستفاد زينا

انت دماغك ساحت ولا ايه؟
انا داخل بالفين دولار و انا اول واحد قال انه حيشارك و حط مبلغ؟
الجيش عامل معاك الصح على الاخر,
طيب انا حغير العنوان و حطلب من الناس الشير على الفيس بوك كمان,
تحياتى يا درش

مصطفي عماشة
09-08-2010, 12:08 AM
انت دماغك ساحت ولا ايه؟
انا داخل بالفين دولار و انا اول واحد قال انه حيشارك و حط مبلغ؟
الجيش عامل معاك الصح على الاخر,
طيب انا حغير العنوان و حطلب من الناس الشير على الفيس بوك كمان,
تحياتى يا درش
ههههههههههههههه .. عيب عليك وانت مدير المنتدي الحركة دي تخيل عليك :)

ركز أبو هنا ... [you]

Debo
09-08-2010, 12:08 AM
وخصوصا اني مستني اخي, Debo يشارك معانا باي حاجة .. لانه هيستفاد زينا

واشمعنا اخوك ديبو :1 (77):
ربى يسهلك ايامك فى الجيش اخى مصطفى
انا ممكن اشترك معاكم 300 دولار وممكن ان شاء الله يزيدوا

Debo
09-08-2010, 12:11 AM
مممممممممم
هو مكتوب
Debo
ولا الأسم بيتغير حسب العضو

مدير الموقع
09-08-2010, 12:12 AM

ركز أبو هنا ... د.أسامة عادل
جاممممممممممممممممممممممدة جدا :)

مممممممممم
هو مكتوب
Debo
ولا الأسم بيتغير حسب العضو

لا مكتوب اسمك انت تحديدا :)

مدير الموقع
09-08-2010, 12:13 AM
واشمعنا اخوك ديبو :1 (77):
ربى يسهلك ايامك فى الجيش اخى مصطفى
انا ممكن اشترك معاكم 300 دولار وممكن ان شاء الله يزيدوا

يفضل ان يكون 500$ كى يكون الجميع بداية جيدة بالاضافة الى الحصول على بونص 20% من الشركة للايداعات من اول 500$
تحياتى يا ديبو.,

Debo
09-08-2010, 12:13 AM
طيب استنوا لما اعمل لوج اوت
واذا ملقيتش اسمى هسحب 300 هيبقو 30

emad1171
09-08-2010, 12:17 AM

ركز أبو هنا ... emad1171

متابعك حبيبي ابو صطيف
بس مش حاب اقول رقم لا استطيع الالتزام به
بس سجلني معك مبدئيا بـ 500 وربنا يسهلها

Debo
09-08-2010, 12:17 AM
يفضل ان يكون 500$ كى يكون الجميع بداية جيدة بالاضافة الى الحصول على بونص 20% من الشركة للايداعات من اول 500$
تحياتى يا ديبو.,
ان شاء الله هحاول ادخل معاكم 500 دولار
وفكرة حلوة يامصطفى :1 (31)::1 (5):

ahmed220022
09-08-2010, 12:18 AM

ركز أبو هنا ... ahmed220022

اذا كنت بالفعل تقصدنى اخى مصطفى فان لن ولم اخذلك داخل معكم ب 1000 $ ويد الله مع يد الجماعه

ahmed220022
09-08-2010, 12:20 AM
جاممممممممممممممممممممممدة جدا :)

لا مكتوب اسمك انت تحديدا :)

ايه يا دكتور اسامه مش عاوزنى اشارك معكم ولا اية

emad1171
09-08-2010, 12:22 AM
حركة قوية اب صطيف
ههههههههههههههههههههههههههه
فاتت عليه والله

forexbroker
09-08-2010, 12:24 AM
سلام عليكم انا ولله هلا قرات الموضوع بصنفة يعني هيك موضوع رأع لزم ايكون له ماكن اخر !!!!!!! ما اذا انا اشترك معكم اذا كان ممكن تتركوها اسبوع وانشالله بسير خير

Debo
09-08-2010, 12:28 AM
ايه يا دكتور اسامه مش عاوزنى اشارك معكم ولا اية
هههه خالت عليك زينا اخى احمد
اعمل log out
وهتعرف السر

ahmed220022
09-08-2010, 12:31 AM
هههه خالت عليك زينا اخى احمد
اعمل log out
وهتعرف السر

ما فهمت ياريت تشرح لى وشكرا جزيلا

Scofield
09-08-2010, 12:34 AM
كل عام و انت بخير

Debo
09-08-2010, 12:35 AM
اذا عملت لوج اوت ودخلت الموضوع هتلاقى مكان اسمك غير مسجل
يعنى الأسم بيتغير حسب اسم العضو
ظهرت عندى Debo
وعندك باسم عضويتك وهكذا
:1 (31):

ahmed220022
09-08-2010, 12:42 AM
اذا عملت لوج اوت ودخلت الموضوع هتلاقى مكان اسمك غير مسجل
يعنى الأسم بيتغير حسب اسم العضو
ظهرت عندى Debo
وعندك باسم عضويتك وهكذا
:1 (31):

حركة قوية بصراحه عموما انا عند كلامى ومشترك معكم ب 1000 $ ان شاء الله

esmaeel
09-08-2010, 12:53 AM
أستاذ مصطفى المحفظة بقت كام :)

انا شايف الناس ماشاء الله متحمسة وكله داخل بـ 500 ماشاء الله

طيب انا عندي فكرة ممكن تعود عليكم بمردود أكبر إن شاء الله (( طبعا انا لا أعرف هذا الإكسبيرت ولا أعرف مبدأ علمه )) لكن بما أن الطريقة التي أتحدث عنها هي بدون تحليل أو إنتظار لإشارات معينة للدخول لذلك أقول أن المردود اكبر بإذن الله

الطريقة بكل بساطة هي فتح هيدج بأي وقت كان وتحديد خطوة للعمل مثلا 50 نقطة ثم إغلاق الرابح وفتح عقد مضاعف للخاسر بنفس الإتجاه في حال الإرتداد مجددا لنقطة البداية فتح عقد معاكس مضاعف وهكذا حتى يخرج السعر من منطقة التذبذب ويحقق الربح ثم البدأ من جديد

المضاعفات تكون بسلسلة الفايبو أي : (( 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 13 - 21 -33 )) شجعني على طرح الطريقة رأس المال الذي أتوقع أن يكون جيدا

طبعا الطريقة برأي تحتاج لـ 10000 للدخول بـ 1 $ من البداية وحساب النسبة عليكم لا أدري كم ستجمعون

يمكن عمل إكسبيرت لان الطريقة متعبة ومادام الاستاذ نادر موجود فلا مشكلة :)

تحياتي للجميع والله الموفق

مدير الموقع
09-08-2010, 01:13 AM
كده وصلت الاتى:
1-د.أسامة عادل 2000$
2-مصطفى عماشة 500$
3-ابو ادم 500$
4- معاذ ماد بوى 500$
5- ديبو 500$
6- احمد220022 1000$
7- عماد 1171 500$

كده المجموع وصل 5500$
باقى 14.500$ للبداية,

مدير الموقع
09-08-2010, 01:19 AM
أستاذ مصطفى المحفظة بقت كام :)

انا شايف الناس ماشاء الله متحمسة وكله داخل بـ 500 ماشاء الله

طيب انا عندي فكرة ممكن تعود عليكم بمردود أكبر إن شاء الله (( طبعا انا لا أعرف هذا الإكسبيرت ولا أعرف مبدأ علمه )) لكن بما أن الطريقة التي أتحدث عنها هي بدون تحليل أو إنتظار لإشارات معينة للدخول لذلك أقول أن المردود اكبر بإذن الله

الطريقة بكل بساطة هي فتح هيدج بأي وقت كان وتحديد خطوة للعمل مثلا 50 نقطة ثم إغلاق الرابح وفتح عقد مضاعف للخاسر بنفس الإتجاه في حال الإرتداد مجددا لنقطة البداية فتح عقد معاكس مضاعف وهكذا حتى يخرج السعر من منطقة التذبذب ويحقق الربح ثم البدأ من جديد

المضاعفات تكون بسلسلة الفايبو أي : (( 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 13 - 21 -33 )) شجعني على طرح الطريقة رأس المال الذي أتوقع أن يكون جيدا

طبعا الطريقة برأي تحتاج لـ 10000 للدخول بـ 1 $ من البداية وحساب النسبة عليكم لا أدري كم ستجمعون

يمكن عمل إكسبيرت لان الطريقة متعبة ومادام الاستاذ نادر موجود فلا مشكلة :)

تحياتي للجميع والله الموفق

طيب يا سمعة
نعملها و نجربها و ننفذها لكن مندخلهاش على حسابات حقيقية نجرب فيها :)
المضاعفات غالبا تحجز مارجن كبير و تكسب فكة فى الاخر.
عيون النسر شغال بقاله فترة على حسابات حقيقية,راجع تقاريره فى قسم الاكسبيرتات,
تحياتى يا غالى,

esmaeel
09-08-2010, 01:24 AM
ماشي يادكتور ولو أني عارف الطريقة دي منشاااااااااااااااااااااااار

والله الموفق

امير محمد عيسي
09-08-2010, 01:28 AM
كده وصلت الاتى:
1-د.أسامة عادل 2000$
2-مصطفى عماشة 500$
3-ابو ادم 500$
4- معاذ ماد بوى 500$
5- ديبو 500$
6- احمد220022 1000$
7- عماد 1171 500$

كده المجموع وصل 5500$
باقى 14.500$ للبداية,

بالتوفيق ان شاء الله يا دكتور اسامه
( فكرتنى بعمرو اديب لما كان عايز يجمع مش عارف كم مليون تقريبا علشان اللى حصل فى اسوان
وبسم الله ما شاء الله جمعهم فى يوم
المقصود هنا مدى التاثير فى الاعضاء)

مدير الموقع
09-08-2010, 01:31 AM
ماشي يادكتور ولو أني عارف الطريقة دي منشاااااااااااااااااااااااار

والله الموفق

نجرب يا باشا و نعتمد
و اهو نادر قاعد وراه ايه يعنى :)

بالتوفيق ان شاء الله يا دكتور اسامه
( فكرتنى بعمرو اديب لما كان عايز يجمع مش عارف كم مليون تقريبا علشان اللى حصل فى اسوان
وبسم الله ما شاء الله جمعهم فى يوم
المقصود هنا مدى التاثير فى الاعضاء)

طيب يا مسهل نقدر نجمعهم فى يوم ولا حتى اسبوع,
و ان شاء الله يبقى عمل جماعة جيد,
تحياتى يا ميرو.,

Rivnile
09-08-2010, 03:04 AM
وخصوصا اني مستني اخي Rivnile يشارك معانا باي حاجة .. لانه هيستفاد زينا
اسف جدا يا مصطفى باشا
بالرغم من تواجدى فى المنتدى الا انى لم الاحظ الموضوع الا الان
و عادة فى اى موضوع طويل باقوم بقرأة اخر صفحة ثم العودة الى اول صفحة لمعرفة رأس الموضوع، لكن سبحان الله الذى جعلنى اكمل حتى وصلت الى هذه المشاركة التى تدعونى فيها للانضمام للمحفظة ... !!
اولا اشكرك على دعوتك الكريمة وان شاء الله يكون الموضوع خير وفائدة للجميع
ولكنى قبل ان احدد المبلغ الذى سأشارك به سأنتظر حتى لقاء شهر رمضان للتعرف على الاكسبيرت والاستماع الى م / نادر و د / اسامة ،حيث اننى من الذين لا يعرفون اى شئ عن المضاربة الالية ومخاطرها!!
وبالرغم من اننى لا احب إظهار تعاملاتى المالية فى العلن الا انك يمكن ان شاء الله تعتبرنى مشارك مبدئيا بمبلغ 500 دولار!!
تقبل تحياتى

Rivnile
09-08-2010, 03:11 AM
وخصوصا اني مستني اخي Rivnile يشارك معانا باي حاجة .. لانه هيستفاد زينا
فهمت الفكرة متأخر تحياتى يا دكتور يا عبقرى الماركتينج:)

مصطفي عماشة
09-08-2010, 05:26 AM
أسف ياجماعة الحركة عدت علي كل الناس .. ودا كان قصدي ... اني احس الناس ككلها علي المشاركة خصوصا انت أخي [you] ويارب تكونوا مش زعلانين مني .. ادعولي انا راجع الجيش وعايز ارجع الاقي الناس كلها اشتركت

greenius
09-08-2010, 08:16 AM
أسف ياجماعة الحركة عدت علي كل الناس .. ودا كان قصدي ... اني احس الناس ككلها علي المشاركة خصوصا انت أخي greenius ويارب تكونوا مش زعلانين مني .. ادعولي انا راجع الجيش وعايز ارجع الاقي الناس كلها اشتركت

صراحة ما فهمت عليك شو المقصود

معاذ عودات
09-08-2010, 08:27 AM
صراحة ما فهمت عليك شو المقصود

هلا ابو ادم
يعني لما يدخل العضو على الموضوع
رح يلاقي الاخ مصطفى عماشه ذاكر اسمه بالمشاركه
بس هو ما ذكر اسمه .... يوجد كود معين عندما يدخل العضو تتغير وتصبح باسمه
يعني نفس المشاركه تاعت اخونا مصطفى ... انت تراها انه كتبها باسمك greenius
وانا اراها انه كتبها باسمي صياد الفوركس وهكذا .....

وهو قصد فيها انه يعطي للموضوع اهميه من قبل الاعضاء لا غير

emad1171
09-08-2010, 08:52 AM
أسف ياجماعة الحركة عدت علي كل الناس .. ودا كان قصدي ... اني احس الناس ككلها علي المشاركة خصوصا انت أخي emad1171 ويارب تكونوا مش زعلانين مني .. ادعولي انا راجع الجيش وعايز ارجع الاقي الناس كلها اشتركت

تحياتي اخي مصطفى واعرف انك لم تقصدني بالذات هنا ايظا
تروح وترجع بالسلامة يا باشا، وبس حبيت ابينلك اني انا شخصيا ما عندي مشكلة ابدا في مثل هيك حركات ولكن هناك من من اتواصل معهم على المسنجر مستائين جدا جدا من الحركة واقسملك حاولت ان ابرر لك الموقف ولكن لاكون صادق معك حجتي كانت ضعيفة جدا فالموضوع اخذ طابع تسويقي اكثر منه ودي، فاتمنى ان لا يتم وضع هذا الكود مرة اخرى بمشاركات الاعضاء
وتقبل ودي يا باشا

Dr.SeMSeM
09-08-2010, 09:56 AM
وخصوصا اني مستني اخي Dr.SeMSeM يشارك معانا باي حاجة .. لانه هيستفاد زينا

بتشتغلني يا صاصا طيب ماشي ربنا يوفقك بس أنا فعلا مش حقدر أبقى معاك واتمنالك كلكم كل خير

greenius
09-08-2010, 10:20 PM
شو يا اخوان يلا

عندي سوال يلي بيشترك بي 500 بيحصل على نفس عرض رمضان

مدير الموقع
09-08-2010, 11:13 PM
شو يا اخوان يلا

عندي سوال يلي بيشترك بي 500 بيحصل على نفس عرض رمضان

اه نفس العرض
20% بونص على ال 500$ يبقى الرصيد 600$

واضح ان الناس ريحت للاسف!

greenius
10-08-2010, 12:22 PM
ماشي الرصيد وصل 5500 و 20% بونص 6600 بداية كويسة كمان لما نعرض نتائج في ناس رح تتشترك و فيناس رح تزيد الرصيد اتا عن نفسي اذا حقق 20 ل 30 % ربح شهري رح ارفع رصيدي ل 5000 $

greenius
10-08-2010, 12:23 PM
وكل واحد رح بكون رصيدو بي اسمو بس رح نرتبط مع بعض بي حساب واحد

مصطفي عماشة
11-08-2010, 05:39 PM
تحياتي اخي مصطفى واعرف انك لم تقصدني بالذات هنا ايظا
تروح وترجع بالسلامة يا باشا، وبس حبيت ابينلك اني انا شخصيا ما عندي مشكلة ابدا في مثل هيك حركات ولكن هناك من من اتواصل معهم على المسنجر مستائين جدا جدا من الحركة واقسملك حاولت ان ابرر لك الموقف ولكن لاكون صادق معك حجتي كانت ضعيفة جدا فالموضوع اخذ طابع تسويقي اكثر منه ودي، فاتمنى ان لا يتم وضع هذا الكود مرة اخرى بمشاركات الاعضاء
وتقبل ودي يا باشا
أخي الفاضل عماد .. بالفعل لو ان الموضوع اخد موضوع تسيقي ... فدي مهمتي انا كصاحب الموضوع كي احجمع المبلغ المطلوب .. ومن حقياستخدام أي وسيلة كارسال الرابط علي الايميل او علي الفيس بووك وأظن كلها وسائل مشروع ..
منذ اناستخدمت حركت الكود .. تم مشاركة اكثر من 3 افارد والحمد لله .. وبعدها عاد الناس الي الخمول التام .. ولو أني منتظر ناس تانية كتيير ممنهم علي سبيل المثال ..
الاستاذ Samy
الاستاذ نادر فيليب
الاستاذ صياد الفوركس
الاستاذ عمرو targetday
وأخرون .. لا اريد ان اذكر اسمائهم .. بجد انا كنت متوقع انهم من اول الناس اللي هيشاركوا ولو ب 500 دولار .. لكن الحمد لله لم يشارك منهم أحد

الامر مفوض الان للدكتور اسامة ... فو صاحب اكبر نسبة في رأس المال المجمع حتي الان (2000 دولار ) وكذلك هو صاحب الفكرة الكبري .. ومنتظر أشوف هوا هيعمل ايه ..
انا نزلت اول يوم رمضان وبس اتمني ارجع تاني .. الاقي الموضوع رسي علي حل .. مش اصبح موضوع بالارشيف وخلاص .

menshawy
11-08-2010, 05:57 PM
فكرة جميلة وانا معاكم ان شاء الله ب 2000 دولار

مصطفي عماشة
11-08-2010, 06:42 PM
كده وصلت الاتى:
1-د.أسامة عادل 2000$
2-مصطفى عماشة 500$
3-ابو ادم 500$
4- معاذ ماد بوى 500$
5- ديبو 500$
6- احمد220022 1000$
7- عماد 1171 500$

كده المجموع وصل 5500$
باقى 14.500$ للبداية,

فكرة جميلة وانا معاكم ان شاء الله ب 2000 دولار
كدا يببقي معانا 5500 + 2000 = 7500 باذن الله تعالي
أظن اننا لو بدأنا ب 10000 دولار هيبقي بداية كويسة ونعرض نتايج اول شهر ونشوف مين يقدر يدخل تاني بعد عرض النتايج .. منتظر لسه ناس كتيير والله مش عايز اذكر اسمهم علشان مش احرجهم لو مش هيشتركوا :)

مصطفي عماشة
11-08-2010, 06:52 PM
فين محمد m1000 الاسكندراني ؟؟؟؟ ولا لازم اذكرك بالاسم ؟؟؟ منشاوي دخل وانت ؟؟ فين بقي ؟؟ ممنتظر المبلغ اللي هتدخل بيه :)

greenius
11-08-2010, 09:39 PM
متى البدء

بحريني بحار
12-08-2010, 01:32 AM
بعد أسبوعين بإذن الله نشوف إذا كان هناك توفيق راح أدخل معاكم

مدير الموقع
12-08-2010, 01:35 AM
صراحة يا شباب اعضاء الادارة معترضين على تنفيذ الفكرة لكونها قد تسمى بعملية توظيف للاموال و هو ما يضر بسمعة المنتدى قانونيا و قد قمنا بعمل عرض خاص لتشغيل الاكسبيرت للحسابات الصغيرة,
نحن نحاول ان نفيد الناس و لكن دون ان نؤذى انفسنا,
تحياتى لكم يا غاليين.,

ابراهيم امين
12-08-2010, 01:37 AM
صراحة يا شباب اعضاء الادارة معترضين على تنفيذ الفكرة لكونها قد تسمى بعملية توظيف للاموال و هو ما يضر بسمعة المنتدى قانونيا و قد قمنا بعمل عرض خاص لتشغيل الاكسبيرت للحسابات الصغيرة,
تحياتى لكم يا غاليين.,

صراحة رد اكثر من رائع منك يا دكتور اسامة عايزين نبعد عن نفسنا اى شبهات

delpiero
12-08-2010, 01:40 AM
تمام يا دكتور بعد عرض تشغيل الاكسبيرت على 500 دولار

اصبح كل واحد يقدر يشغله على حسابه الخاص

بدون اللجوء الى فكرة البام

hussamhamed
12-08-2010, 01:41 AM
الله ينور عليك يا دكتور ..هو ده كان قصدي بالضبط لما كلمتك ..كده أأمن ليك وللاعضاء

فوريكس مان
12-08-2010, 03:53 PM
بالنسبة لعملية الايداع
من لديه حساب حقيقي بالفعل .. سيقوم بعملية تحويل من حسابه الي الحساب الخاص بالاكسبيرت .. اما الاخرون .. فمن هم من القاهرة .. سنتقابل كا منا ونودع المبالغ الصغيرة بحساب بنكي لاحد الافراد ... ونقوم بعملية التحويل البنكي . وستتحمل شركة fxdd عمولة التحويل ( اظنها 15 دولار علي ال1000 دولار ) ( في بنك الاسكندرية حيث تعاملي معاه ) اما من هم خارج القاهرة فسيقوم بتحويل المبلغ هوا وعلي نفقه .. وتحمل عمولة التحويل .[/CENTER]
على فكرة بنك اسكندرية بياخد عمولة 45 دولار على التحويل
ازاى شغال معاه ومش عارف :1 (8):

مصطفي عماشة
13-08-2010, 05:54 PM
على فكرة بنك اسكندرية بياخد عمولة 45 دولار على التحويل
ازاى شغال معاه ومش عارف :1 (8):
المرة اللي عملت بيها تحويل اخد مني 15 دولار بس
ودافرع المعادي .. وتقدر تسأل .. بس كان التحويل لشركة Afb ودي ليها حساب ببنك في المهندسين :)
وشكرا لمشاركتك .. ولو انها نادرة

مصطفي عماشة
13-08-2010, 05:54 PM
تحياتى لكم يا غاليين.,
لا تعليق :(

محمد نوارج
13-08-2010, 05:55 PM
لا تعليق :(

ليه يا عم لا تعليق ..

ما قللنا حساب الاكسبيرت بعرض رمضان ..

وتقدر تفتح حساب ب 500 دولار وتشغل عليه الاكسبيرت .،

مصطفي عماشة
13-08-2010, 05:58 PM
ليه يا عم لا تعليق ..

ما قللنا حساب الاكسبيرت بعرض رمضان ..

وتقدر تفتح حساب ب 500 دولار وتشغل عليه الاكسبيرت .،
يامحمد باذن الله انا افتح حساب ب 1000 دولار قريب جداا .. او بمعني ادق بحول علي حسابي باقي الاموال اكلمه 1000 دولار ز..واشترك
بس م اكانش نفسي الفكرة بعد ما الناس اشتركت بيها .. تنتهي علي كدا .. للأسف يعني .. انا كان نفسي يبقي حاجة مجمعة لاكترمن واحد.. نشترك في الفرح .. ولا قدر الله في الحزن :)
تقبل مروري;