المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ولسه ياما هنشوف

unknown
12-08-2010, 10:02 PM
السلام عليكم
النهارده شوفت موضوع كده فى احد منتديات الجيران الحقيقه حرق دمى :1 (86):
قبل ماقولكم عليه حقولكم الاول على حاجه حقيقه
انا تحت شقتى مطعم فول وطعميه بتاع عمى عثمان
الراجل ده محترم جدا ربنا يبارك فيه
وجمب عمى عثمان واقف راجل بعربيه فول محترم جدا برده اسمه عمى محمد
عمى محمد ماعندوش شنط يعنى لو اشتريت منه فول يديهولك فى كيس من غير شنطه
اما عمى عثمان عنده شنط ودى نقطه فى صالح عمى عثمان
عشان كده لما بكون هشترى كيس فول بس بروح لعمى محمد عشان انفعه برده
لكن لو هشترى كيسين فول بروح لعمى عثمان عشان هيدينى شنطه :1 (87):
المهم عمى محمد طلع زكى وجاب شنط (نقطه تحسب له)
المهم بقى مافيش واحد فيهم (من بياعين الفول) عرض عليه انى اشترى منه هو بس
مقابل شويه فول زياده لانهم ناس محترمه (بياعين الفول)
طبعا انتم بتقولو الراجل ده بيقول ايه :1 (100):
انا حبيت بس اعرفكم على الناس المحترمه بياعين الفول
نرجع لموضوعنا
زى ماقولت وانا بتصفح المنتديات لقيت عرض من شركه
بتقول حول من شركتك الى شركتنا وهتاخد بونص :1 (105):
وانا طبعا اتصدمت لما لقيت العرض ده
بس مش هغلط عشان مش اتوقف :D
وهكتفى بقصه بياعين الفول

م.أحمد مقدادي
12-08-2010, 10:07 PM
المثل بيقول
عيش بتشوف

وياما رح تشوف اشكال والوان
والمشكلة في موضوع الشركات
ان الشركة اللي بتكون عاملة عروض زي هيك بتكون مش ولا بد
يعني غير موثوقة
والا لما لجأت لهذه الاساليب لسرقة العملاء
خلينا في الفول احسن
:1 (31):

محمد نوارج
12-08-2010, 10:29 PM
أوباااااااااااااااااااا

عرفت طبعاً قصدك على مين يا معلم ..

بس هخليها بيني وبينك مش هقول لحد ..،

M10000
12-08-2010, 10:36 PM
ربنا يحفظ فلوس الناس من الشركات دى و يباركلنا فى عم محمد و عم عثمان (بياعين الفول):D

محمد شلبى
12-08-2010, 11:24 PM
يا صباح الفول والطعميه

esmaeel
13-08-2010, 12:01 AM
أوباااااااااااااااااااا

نخليها ليه إنتو مش قصدكم على فكــ ؟؟؟ :1 (54):

فوريكس مان
13-08-2010, 12:12 AM
السلام عليكم
النهارده شوفت موضوع كده فى احد منتديات الجيران الحقيقه حرق دمى :1 (86):
قبل ماقولكم عليه حقولكم الاول على حاجه حقيقه
انا تحت شقتى مطعم فول وطعميه بتاع عمى عثمان
الراجل ده محترم جدا ربنا يبارك فيه
وجمب عمى عثمان واقف راجل بعربيه فول محترم جدا برده اسمه عمى محمد
عمى محمد ماعندوش شنط يعنى لو اشتريت منه فول يديهولك فى كيس من غير شنطه
اما عمى عثمان عنده شنط ودى نقطه فى صالح عمى عثمان
عشان كده لما بكون هشترى كيس فول بس بروح لعمى محمد عشان انفعه برده
لكن لو هشترى كيسين فول بروح لعمى عثمان عشان هيدينى شنطه :1 (87):
المهم عمى محمد طلع زكى وجاب شنط (نقطه تحسب له)
المهم بقى مافيش واحد فيهم (من بياعين الفول) عرض عليه انى اشترى منه هو بس
مقابل شويه فول زياده لانهم ناس محترمه (بياعين الفول)
طبعا انتم بتقولو الراجل ده بيقول ايه :1 (100):
انا حبيت بس اعرفكم على الناس المحترمه بياعين الفول
نرجع لموضوعنا
زى ماقولت وانا بتصفح المنتديات لقيت عرض من شركه
بتقول حول من شركتك الى شركتنا وهتاخد بونص :1 (105):
وانا طبعا اتصدمت لما لقيت العرض ده
بس مش هغلط عشان مش اتوقف :D
وهكتفى بقصه بياعين الفول

لو خلص الفول انا غير مسؤووول :1 (31):

انا عن نفسى بفضل اتنين

Fxcm
Fxdd

egypto
13-08-2010, 12:37 AM
السلام عليكم
كل عام وانتم بخير
المثل بيقول اللى تعرفة احسن من اللى متعرفوش

تحيااااااااااااااااااااااااااااتى

مدير الموقع
13-08-2010, 02:08 AM
تحياتى ابوحميد يا رايق.
اولا احب اشكرك على لباقتك فى عرض الموضوع و ان كان وجب التذكير اولا اننا لا يوجد لدينا ما يسمى بلقب (الجيران) و يمكنك ذكر اى منتدى عادى كما اننا لا نوقف اى شخص الا من يسب و يشتم فقط و ايضا احنا منتدى مفتوح اكتب ما يحلو لك على اى شركة تريد فنحن لا نخاف من احد ولا من اى شركة و هى اشياء لن تجدها كلها فى اى منتدى اخر,
الان خلينى اتكلم بالحق و الصراحة
الشركة اللى تعمل كده يبقى فعلا تشاهد تسربا كبيرا فى عملائها الى شركات اخرى كما انها طريقة سيئة جدا لجذب العملاء و كان الافضل ان تقول انها تعطى بونص 20% لمن يقوم بعمل ايداع افضل من ان تقول انا اعطى 10% لمن يأتى من حاله اما من يخسر شركة اخرى فانا اكافئه على ذلك و هو امر للاسف ينم عن سوء ادارة واضح من الشركة,
لا انكر ان شركة سوليوشن شركة عريقة فى العمل و مسجلة و محترمة و انا عن نفسى تعاملت معها لمدة حوالى العامان و كانت ممتازة بادارتها القديمة,و كانت لدى بعض النقاط معها و اثرتها مع الاخ بسام معلوف و السيد ستيف نائب رئيس الشركة فى زيارتهم لمصر منذ حوالى العام.
النهاية ان شركة سوليوشن شركة عريقة و تستطيع ان تجذب عملاء بمصداقيتها و ادائها و بعدها عن السليبج و تشغيل ميتاتريدر محترم.
لكن للاسف ادارة الشركة تلجأ للطريقة الخطأ فى التعامل و اتمنى ان اراسل بسام و اقول له حرام الصرح ده اللى كلنا اول ما دخلنا فوركس دخلنا عليه يبقى مهلهل كده و سمعته تدحدر كده بسبب اخطاء فادحة سواء فى التعامل مع عملاء او فى اى شيئ اخر,
صراحة اتمنى من الاخ بسام معلوف و هو انسان طيب و خلوق و محترم ان يأتى الى هنا ليدلوا بدلوه ان امكن او يصل صوتى اليه بأى صورة,فانا بالفعل اتمنى ان تعود سول زى زمان كى يكون هناك منافسة تصب فى مصلحتنا نحن كمضاربين.
هذه شهادة يحاسبنى عليها ربى لان الصيادين فى الماء العكر منتظرين ردى بكل تأكيد للتعليق :)
تحياتى يا ابو حميد و مرة تانية خليك صريح و متخافش احنا لا بنشيل ولا بنوقف ولا بنعدل ولا بنمسح ولا بنتجسس.
الله كريم.,

معاذ عودات
13-08-2010, 11:43 AM
السلام عليكم
والله يخوي وضع الشركات اليوم بيخوف
يعني قبل ما تودع فلوسك ... اسأل وتأكد
لا تقع في مصيده البونص ....
قبل يومين تكلم معي شخص من شركه inter-fx
بقولي انو في بونص 100%
يعني معقول البونص وصل لهدرجه ؟؟؟؟؟؟؟؟

مدير الموقع
13-08-2010, 12:01 PM
السلام عليكم
بقولي انو في بونص 100%

يا عم و اكتر من كده كمان.,
فى شركة بتقولك انا ممكن اديك اسعار حتى لو لم تكن موجودة فى السوق وانها بتنفرد بكده
طيب رد انت بقى على شركة زى دى يبقى ايه؟
على فكرة انا كنت لسة بتكلم مع امجد عطية امبارح على التليفون قلت له مش ممكن دى دى تفلس ؟
ايه الضامن انها متفلسش؟
ضحك و قالى اولا حتى لو فلسنا فاموال العملاء مفصولة عن اموال شركتنا فالعملاء ملهاش دعوة لو فلسنا بكرة الصبح تانى حاجة انهم مطالبين ان يقدموا تقرير للهيئة الرقابية فى تمام الساعة الخامسة توقيت نيويورك و لو اتاخروا عشر دقائق بياخدوا غرامة ربع مليون دولار وقتى,و لو لقوا ان مركز الشركة المالى اهتز بيوقفوا شغل الشركة اجباريا لحد ما تصلح اوضاعها يعنى بالاحرى مش بيستنوا لغاية ما تفلس خالص و لكن مع اول شك يغلق الشركة على طول.,
وددت ان انقل لكم ما سمعت للامانة و اعتقد ان اى شركة مسجلة فى NFA تتعامل بنفس الشكل و غير كده يبقى سلملى على الترماى,
الله كريم.,

محمد نوارج
13-08-2010, 12:27 PM
تحياتى ابوحميد يا رايق.
اولا احب اشكرك على لباقتك فى عرض الموضوع و ان كان وجب التذكير اولا اننا لا يوجد لدينا ما يسمى بلقب (الجيران) و يمكنك ذكر اى منتدى عادى كما اننا لا نوقف اى شخص الا من يسب و يشتم فقط و ايضا احنا منتدى مفتوح اكتب ما يحلو لك على اى شركة تريد فنحن لا نخاف من احد ولا من اى شركة و هى اشياء لن تجدها كلها فى اى منتدى اخر,
الشركة اللى تعمل كده يبقى فعلا تشاهد تسربا كبيرا فى عملائها الى شركات اخرى كما انها طريقة سيئة جدا لجذب العملاء و كان الافضل ان تقول انها تعطى بونص 20% لمن يقوم بعمل ايداع افضل من ان تقول انا اعطى 10% لمن يأتى من حاله اما من يخسر شركة اخرى فانا اكافئه على ذلك و هو امر للاسف ينم عن سوء ادارة واضح من الشركة,
لا انكر ان شركة سوليوشن شركة عريقة فى العمل و مسجلة و محترمة و انا عن نفسى تعاملت معها لمدة حوالى العامان و كانت ممتازة بادارتها القديمة,و كانت لدى بعض النقاط معها و اثرتها مع الاخ بسام معلوف و السيد ستيف نائب رئيس الشركة فى زيارتهم لمصر منذ حوالى العام.
النهاية ان شركة سوليوشن شركة عريقة و تستطيع ان تجذب عملاء بمصداقيتها و ادائها و بعدها عن السليبج و تشغيل ميتاتريدر محترم.
لكن للاسف ادارة الشركة تلجأ للطريقة الخطأ فى التعامل و اتمنى ان اراسل بسام و اقول له حرام الصرح ده اللى كلنا اول ما دخلنا فوركس دخلنا عليه يبقى مهلهل كده و سمعته تدحدر كده بسبب اخطاء فادحة سواء فى التعامل مع عملاء او فى اى شيئ اخر,
صراحة اتمنى من الاخ بسام معلوف و هو انسان طيب و خلوق و محترم ان يأتى الى هنا ليدلوا بدلوه ان امكن او يصل صوتى اليه بأى صورة,فانا بالفعل اتمنى ان تعود سول زى زمان كى يكون هناك منافسة تصب فى مصلحتنا نحن كمضاربين.
هذه شهادة يحاسبنى عليها ربى لان الصيادين فى الماء العكر منتظرين ردى بكل تأكيد للتعليق :)
تحياتى يا ابو حميد و مرة تانية خليك صريح و متخافش احنا لا بنشيل ولا بنوقف ولا بنعدل ولا بنمسح ولا بنتجسس.
الله كريم.,

روعة يا دكتور .. روعة يا ارابيا ..،

مدير الموقع
13-08-2010, 12:37 PM
تسلم يا محمد,
على الرغم من عرض سول الا انه اتى بنتيجة عكسية تماما و لا استطيع ان اذكر لك عدد العملاء الذين كانوا مع سوليوشن اصلا و تركوها و ذهبوا الى شركات اخرى بسبب هذا العرض العجيب.,
انا لوحدى جالى اربعة اشخاص يطلبون النقل من سول الى دى دى بعد هذا العرض!
اللهم لا شماتة فى احد و احنا صايمين لكن انا قسما بربى نفسى سول ترجع زى زمان فبعد تخلى سيتى اندكس عنها و تغيير ادارتها اصبحت سول ريشة فى مهب الريح,ياريت المديرين يغيروا من فكرهم و يعملوا ندوات و سيمينارات عشان تحاول تصحح بعض وجهات النظر المنقولة لان فى الفوركس اللى بيتكسر عمره ما بيتصلح,
الله كريم.,

معاذ عودات
13-08-2010, 02:38 PM
تسلم يا محمد,
على الرغم من عرض سول الا انه اتى بنتيجة عكسية تماما و لا استطيع ان اذكر لك عدد العملاء الذين كانوا مع سوليوشن اصلا و تركوها و ذهبوا الى شركات اخرى بسبب هذا العرض العجيب.,
اللهم لا شماتة فى احد و احنا صايمين لكن انا قسما بربى نفسى سول ترجع زى زمان فبعد تخلى سيتى اندكس عنها و تغيير ادارتها اصبحت سول ريشة فى مهب الريح,ياريت المديرين يغيروا من فكرهم و يعملوا ندوات و سيمينارات عشان تحاول تصحح بعض وجهات النظر المنقولة لان فى الفوركس اللى بيتكسر عمره ما بيتصلح,
الله كريم.,

كبير يا دكتور

unknown
13-08-2010, 06:55 PM
المثل بيقول
عيش بتشوف

وياما رح تشوف اشكال والوان
والمشكلة في موضوع الشركات
ان الشركة اللي بتكون عاملة عروض زي هيك بتكون مش ولا بد
يعني غير موثوقة
والا لما لجأت لهذه الاساليب لسرقة العملاء
خلينا في الفول احسن
:1 (31):

أوباااااااااااااااااااا

ربنا يحفظ فلوس الناس من الشركات دى و يباركلنا فى عم محمد و عم عثمان (بياعين الفول):D

يا صباح الفول والطعميه

نخليها ليه إنتو مش قصدكم على فكــ ؟؟؟ :1 (54):

لو خلص الفول انا غير مسؤووول :1 (31):

انا عن نفسى بفضل اتنين

Fxcm
Fxdd

السلام عليكم
كل عام وانتم بخير
المثل بيقول اللى تعرفة احسن من اللى متعرفوش

تحيااااااااااااااااااااااااااااتى

ماشاء الله على الناس الى تفهما وهى طايره :1 (87):

unknown
13-08-2010, 07:04 PM
تحياتى ابوحميد يا رايق.
الله كريم.,

والله يادكتور اسامه كلماتك دى توضح ماسيكون عليه هذا المنتدى كساحه للحريه وابداء الراى
والله تعبنا من سياسه المنتديات (توفقنا تبقى حببنا )
وطبعا لو اعترضت او خالفتهم الراى عينك ماتشوف الا النور :1 (46):

بارك الله فى هذا الصرح العظيم

unknown
13-08-2010, 07:08 PM
السلام عليكم
بقولي انو في بونص 100%

صدقت اخى والله الوضع يقلق

unknown
13-08-2010, 07:11 PM
تسلم يا محمد,
الله كريم.,

والله العظيم النتيجه عكسيه 100%
الناس كلها بتقول دلوقتى الشركه مش لاقيه عملاء
الله المستعان

مدير الموقع
20-08-2010, 01:06 PM
ربنا الهادى!
ارسلت رسالة لبسام اطلب منه التفكير فى الاوفر و بداية العمل بشكل افضل و نشر العلم و عمل ندوات و محاضرات افضل بكثير من ما يتم فعله و للاسف كعادته لم يرد على.
حاجة تكسف الصراحة من رئيس قسم الدعم العربى للشركة.
يعنى انا نفسى سول تبقى اقوى بس ازاى تبقى اقوى و الناس اللى شغالة فيها مش بترد على ايميلات..
شكرا بسام.

engcu90
20-08-2010, 06:58 PM
احلى حاجة ف الموضوع ده هو قصة الفول