المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تقييم شركة انستا فوركس INSTAFOREX

مدير الموقع
04-03-2012, 03:01 AM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
هذه الموضوع خاص بتقييم شركات الفوركس (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=20)
انستا فوركس (http://www.fxcommission.com) Instaforex (http://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19045).

يرجى ذكر تقييمك للشركة و تعاملك معها و رايك فيها بمنتهى الشفافية.
ليتم التوضيح للاعضاء على افضل forex (http://www.fx-arabia.com/vb/www.fx-arabia.com)

يرجى العلم ان الاتهامات و التجريح من دون ادلة سوف يتم حذف المشاركات فيها و انذار العضو.

لتقييم الشركة يرجى اختيار التقييم من خانة تقييم الموضوع و اضافة تقييمك للشركة.

بالتوفيق ان شاء الله

معلومات مهمه عن الشركة

مواضيع ذات صله :
تقييم شركة اف اكس دى دى FXDD (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19039)
تقييم شركة اف اكس سى ام FXCM (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19042)
تقييم شركة نورد اف اكس NordFx (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19066)
تقييم شركة ويندسور بروكرز Windsor Brokers (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19064)

ابراهيم امين
04-03-2012, 06:02 PM
الشركة بصراحة معى شغالة تمام فى السحب و الايداع عن طريق الليبرتى ( السحب بيتم فى خلال ساعة و الايداع بيكون فى ثوانى فى الحساب) يعيبها فقط الريكوت المتكرر خلال حركة السوق السريعة غير ذلك الشركة كويسة بالنسبة لتجربيتى الشخصية معاها و تعتبر معقولة للى عايز يتشغل باموال بسيطة

bary_3
04-03-2012, 07:17 PM
الشركة جميلة ،يعيبها صعوبة المتاجرة عليها بالنسبة للاسكالبينج لأنهم يشترطون إغلاق الصفقات بعد 3دقائق

م.محمد صالح
05-03-2012, 03:18 AM
مميزات

رافعة ماليه كبيره تفيد السكالبرز ( 1:1000 )

بحساب 500 $ تستطيع فتح عقد قيمة النقطه فيه تساوى 30 $ :1 (5):

17 نقطه = تدبيل للحساب أو طيران الحساب

:1 (21):

اكثر من 13 وسيلة سحب وايداع مختلفه من ضمنها غالبية البنوك الالكترونيه

السحب والايداع فى نفس اليوم

- سبريد ثابت

..

عيوب

- غير مسجله :1 (53):

- الريكوت ( اعاده التسعير ) لا يطاق .. محاولة اغلاق الصفقة يدويا اثناء تقلبات السوق صعب جداً

- لا يوجد دعم عربى وان كان الدعم الاجنبى جيد

- سمعه سيئه .. لذلك فهى للحسابات الصغيره والصفقات عالية المخاطره فقط

- لابد من مرور دقيقتين قبل اغلاق الصفقة .. تكون الدنيا قامت فيهم :mad:

..

3

Stars rating

korati11
05-03-2012, 07:27 AM
التجارة هدوء اما التسرع فهو سر فشل المتاجرين و الانوال ياكلها السبريد
سكابلين ليس تجارة اكثر ماهو مقامرة
اما التجارة فانت تشتري على اساس ربح مئة نقطة او خسارتها و يكون امامك متسع من المناورة اي ان مئة نقطة تمثل 10 في المئة من الرصيد حتى لا تتعرض لاي تلاعب في الاسعار
اما الربح من خلال دقائق يمكن ان ان تجعل رصيدك في 20 نقطة مما يعرضع لخسارة المبلغ او الربع العالي و بما انك طماع فستعيد مرة اخرى الكرة مما يعرضع لخسارة مدوية

BeshoyEGY
05-03-2012, 07:46 AM
مميزات

رافعة ماليه كبيره تفيد السكالبرز ( 1:1000 )

بحساب 500 $ تستطيع فتح عقد قيمة النقطه فيه تساوى 30 $ :1 (5):

17 نقطه = تدبيل للحساب أو طيران الحساب

:1 (21):

اكثر من 13 وسيلة سحب وايداع مختلفه من ضمنها غالبية البنوك الالكترونيه

السحب والايداع فى نفس اليوم

- سبريد ثابت

..

عيوب

- غير مسجله :1 (53):

- الريكوت ( اعاده التسعير ) لا يطاق .. محاولة اغلاق الصفقة يدويا اثناء تقلبات السوق صعب جداً

- لا يوجد دعم عربى وان كان الدعم الاجنبى جيد

- سمعه سيئه .. لذلك فهى للحسابات الصغيره والصفقات عالية المخاطره فقط

- لابد من مرور دقيقتين قبل اغلاق الصفقة .. تكون الدنيا قامت فيهم :mad:

..

3

Stars rating

اتفق تماما مع أستاذ محمد الا انها مسجلة فى هيئة الرقابة الروسية على ما اتذكر و كذلك سهولة التعامل معها بالاضافة الا نظام البام و هو نظام ادارة محافظ الاخرين.

مدير الموقع
07-03-2012, 12:57 PM
الشركة كتعامل مع متاجرين صغيرين (متناهى الصغر) كويسة
السحب والايداع سهل و من دون تعقيدات
التنفيذ سيئ فى اثناء الاخبار او فى المتاجرة السكالبينج.
تراخيصها ضعيفة لان اى شركة تقبل بنوك الكترونية تكون تراخيصها ضعيفة..
انا وكيل لها و لكن لو تريد استثمار طويل الامد فى الفوركس وتجارة حقيقية فهناك افضل منها..
تقييمى 2

paris1
17-03-2012, 01:41 AM
لم اهتم لشركة كتيرا بسبب عدم قبولها لسكالبيج وهدا سبب كافي لي الابتعاد عنها من طرفي مع انها صادقة و مرت من مراحل كتيرة مند بدايتها فهناك من يشكك بها وهناك من يمدحها لكن بالاخير تبقى شركة للمبتدئين او على الاقل الحسابات الصغيرة جدا و ما يتفق عليه اغلب الاعضاء هو اعادة التسعير المبالغ فيه لدلك تقيمى لها 2 ايضا

د/جابر
17-03-2012, 02:08 AM
اعادة التسعير بطريق لا تطاق

لاكن السحب والايداع ممتاز جدا

لذا تقيمى
3

amrmorasamir
26-03-2012, 07:19 PM
انا مش عارف ليه يا جماعة فى ناس كتير اوى بيقولوا ان الشركة مفهاش سكالبينج
والله والله والله فيها سكالبينج

Ahmed HeLmy
26-03-2012, 11:12 PM
الشركة بتقبل الاسكالبينج والاكسيرتات عادي جدا
ولكن اعادة التسعير او الريكوت حاجة سيئة لابعد الحدووووووووووود

كانو مرة اتصل بيا الدعم بتاعهم و اشتكيت ليهم من انقطاع اتصال المنصة و الريكوت و قالو هيحسنو الخدمة ولكن مفيش اي حاجة حصلت

تقييم 3

archiwork
15-04-2012, 03:56 PM
زبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالة

على ابراهيم
15-04-2012, 04:43 PM
انا اتعاملت مع شركة انستا من اكتر من سنة وبصراحة هى احسن حاجة فيها السحب والايداع وانا بعمل اسكالبينج عادى من غير مشكلة والمنصة تقيمى ليها انها معقولة
وتقييمى لها للحسابات الصغيرة 4
والحسابات الكبيرة 3
وتقييمى على اساس ان اغلب الشركات عندها بعض المشاكل وابحث فى جوجل واكتب مشكلة فى شركة تكون افضل شركة تعرفها وسوف تفاجىء بجبل من الردود اللى بتقول ان الشركة دى نصابة
عشان كده التقييم لازم يراعى ان مافيش شركة معندهاش مشاكل

م.جوزيف ايهاب
18-04-2012, 08:26 PM
بدأت التداول علي انستا من اسبوع
بصراحة لم اجد بها اي مشكلة الي الان
وبالنسبة للسكابينج لم اجرب الاغلاق بعد 3 دقايق
الي الان اعطيها 4

amrmorasamir
21-04-2012, 05:51 PM
تقيييمى للشركة 0.7 دة بالكتير بصراحة ولو مفيش كسور يبقى تقييمى 1
طبعا بسبب موضوع ان غير مسموح بعمل صفقات فى وقت اقل من دقيقتين ولا تكون معتمدة على اخبار
ولو عملنا صفقات كدة فالموضوع يحتمل امرين الاول ان الخبر ييجى عكسى والصفقة تضرب استوب فى اقل من دقيقة وساعتها الشركة تفرح وتقولك هارد لك ولكن لو كسبت وعرفت تتعامل مع ىالخبر او الاسكالبينج ساعتها الشركة هتقولك لا ومش هينفع تسحب المكسب حتى لو سبت المكسب فى الحساب ومسحبتوش الشركة هتدخل لوحدها اتوماتك وتخصم الفلوس من حسابك زى ما حصل معايا وحسابى بعد ما كان 126 اصبح سالب 36 دولار

انا اعتقد ان الشركة كدة اهم حاجة عندها انها تخسر الاعضاء مش عارف لى لذلك انا لا انصح بالتعامل معها وسأوقف كل تعاملاتى معاها من هذه اللحظة

دة طبعا غير موضوع السحب الى بيتأخر اوى عن باقى الشركات

تحياتى

archiwork
21-04-2012, 06:45 PM
تقيييمى للشركة 0.7 دة بالكتير بصراحة ولو مفيش كسور يبقى تقييمى 1
طبعا بسبب موضوع ان غير مسموح بعمل صفقات فى وقت اقل من دقيقتين ولا تكون معتمدة على اخبار
ولو عملنا صفقات كدة فالموضوع يحتمل امرين الاول ان الخبر ييجى عكسى والصفقة تضرب استوب فى اقل من دقيقة وساعتها الشركة تفرح وتقولك هارد لك ولكن لو كسبت وعرفت تتعامل مع ىالخبر او الاسكالبينج ساعتها الشركة هتقولك لا ومش هينفع تسحب المكسب حتى لو سبت المكسب فى الحساب ومسحبتوش الشركة هتدخل لوحدها اتوماتك وتخصم الفلوس من حسابك زى ما حصل معايا وحسابى بعد ما كان 126 اصبح سالب 36 دولار

انا اعتقد ان الشركة كدة اهم حاجة عندها انها تخسر الاعضاء مش عارف لى لذلك انا لا انصح بالتعامل معها وسأوقف كل تعاملاتى معاها من هذه اللحظة

دة طبعا غير موضوع السحب الى بيتأخر اوى عن باقى الشركات

تحياتى

برده لازم ترجع لهم ال 36 دولار بتوعهم
واحمد ربنا انهم 36 دولار بس بدل ماكانوا طلعوك عليك 1000 دولار ليهم

amrmorasamir
22-04-2012, 10:28 AM
برده لازم ترجع لهم ال 36 دولار بتوعهم
واحمد ربنا انهم 36 دولار بس بدل ماكانوا طلعوك عليك 1000 دولار ليهم

الشركه بتحاول تخسر الاعضاء باى طريقه ممكنه

Eng.Hamada
22-04-2012, 04:04 PM
كلمة زبالة اقل ما يقال عن الشركة المخادعة دي
قوانين الشركة لوحدها تودي في داهيه
لو دخلت علي الاخبار سواء قاصد او غير قاصد وعملت ربح اكتر من 10%من الايداعات من حقهم يلغوا الربح ده اما لو حساب اتمارجن فاملهمش دعوه لان نص القانون اللي حاطينه قايل لو عملت أرباح
لو فتحت صفقة وقفلتها في اقل من دقيقتين عملت ارباح بالسلامة من حقهم يلغوا الربح ده اما لو قفلتها علي خساره فأهلا وسهلا ياريتك تعمل كده علي طول
تقييمي ليها طبعا لو في حاجه اكتر من سئ جدا كنت اختارتها

mokhtar26
23-04-2012, 01:20 AM
هذا ظلم للشركة هي تقبل السكالبينغ الشرس و الخفيف و تعيد لك 1.5 من السبيريد المقدر ب 3 يعني السبيريد يصبح1.5 عندي حساب كبير نوعا ما عندهم الايداع و السحب سريع و مناسب لانه بالبنوك الالكترونية و هي في تقدم كبير و تحوز على اكثر من 500000 حساب حاليا
الخدمة ممتازة اما مشكلة الدقيقتين فهي للتكرار فقط اما من يفعلها في مرات متباعدة فبدون اشكال
و الله اعلم تقييمي الى الان اقصى نقطة ممكنة 5

Eng.Hamada
23-04-2012, 01:30 AM
هذا ظلم للشركة هي تقبل السكالبينغ الشرس و الخفيف و تعيد لك 1.5 من السبيريد المقدر ب 3 يعني السبيريد يصبح1.5 عندي حساب كبير نوعا ما عندهم الايداع و السحب سريع و مناسب لانه بالبنوك الالكترونية و هي في تقدم كبير و تحوز على اكثر من 500000 حساب حاليا
الخدمة ممتازة اما مشكلة الدقيقتين فهي للتكرار فقط اما من يفعلها في مرات متباعدة فبدون اشكال

ظلم ايه يا أخ احنا بنتكلم عن مواقف حصلت معانا وبموجب قوانين الشركه كمان
وايه معني الجمله دي الله يخليك لحسن دي تهبل لوحدها " اما مشكلة الدقيقتين فهي للتكرار فقط اما من يفعلها في مرات متباعدة فبدون اشكال"

archiwork
23-04-2012, 01:39 AM

اااااااااااااااااه انت منهم بقا؟!!!!!
بتقول ايه ياغالى
أنا عن نفسى لا يمكن أتعامل تانى مع العالم دى
فى ياغالى شركات بتتجاوز عن أى خطأ تكون انت السبب فيه علشان يساعدوك تكسب وتسحب أرباحك
وفى شركات بتغلطك بالعافية وبتتلكك علشان تخسرك وماتعرفش تسحب
انستا بقا عدت كمان المرحلة دى ومقننة الاستهبال يعنى عبط قانونى

mokhtar26
23-04-2012, 09:13 PM
اااااااااااااااااه انت منهم بقا؟!!!!!
بتقول ايه ياغالى
أنا عن نفسى لا يمكن أتعامل تانى مع العالم دى
فى ياغالى شركات بتتجاوز عن أى خطأ تكون انت السبب فيه علشان يساعدوك تكسب وتسحب أرباحك
وفى شركات بتغلطك بالعافية وبتتلكك علشان تخسرك وماتعرفش تسحب
انستا بقا عدت كمان المرحلة دى ومقننة الاستهبال يعنى عبط قانونى

كيفاش انا منهم:1 (52):’’’’’’’’’’’’’’’’’’ فهم روحك واش راك تهدر:1 (88):
يا اخي هناك ناس تعمل:1 (44): و تجد:1 (44): و ناس تصرخ:1 (36): و تصرخ:1 (36): و لا يعجبهم العجب، :1 (96):و يملؤون المنتديات بالصراخ:1 (49): و البكاء:1 (28): بعض المروؤة:1 (12): و الاعتراف بالخطا:1 (60)::1 (96)::1 (80)::1 (4):
انا لا ادافع عن الشركة:1 (85): لكن لنكن موضوعيون في كلامنا:1 (1):، انا اقول شركة:1 (12): بـ500.000 حساب ربما اكبر شركة في العالم
لك ان تفسر الرقم كما تشاء و عملائها منتشرون في كل مكان
تحياتي :1 (93)::1 (41)::1 (80):

Eng.Hamada
23-04-2012, 09:24 PM
يا اخي هناك ناس تعمل:1 (44): و تجد:1 (44): و ناس تصرخ:1 (36): و تصرخ:1 (36): و لا يعجبهم العجب، :1 (96):و يملؤون المنتديات بالصراخ:1 (49): و البكاء:1 (28): بعض المروؤة:1 (12): و الاعتراف بالخطا:1 (60)::1 (96)::1 (80)::1 (4):
انا لا ادافع عن الشركة:1 (85): لكن لنكن موضوعيون في كلامنا:1 (1):، انا اقول شركة:1 (12): بـ500.000 حساب ربما اكبر شركة في العالم

الاجابة تونس صح
" انا لا ادافع عن الشركة:1 (85): لكن لنكن موضوعيون في كلامنا:1 (1):، انا اقول شركة:1 (12): بـ500.000 حساب ربما اكبر شركة في العالم "

archiwork
24-04-2012, 11:18 PM

ياحرااااام أنت سخن خالص
وكمان بتهذى وبتخرف وبتقول كلام مش مفهموم!!!!!!!!!!!
بس لو اعرف مين الى زعلك

mokhtar26
26-04-2012, 12:09 AM
اسف على الدخول في هذا النقاش السامط

amrmorasamir
26-04-2012, 04:03 AM
طبعا كل الى بيدافعوا عن الشركة ليهم يوم معاها لانها شركة مش محترمة
وتقييمى ليها زى ما هو 0.7

Pips Hunter
10-05-2012, 05:46 PM
هذه الشركة مقيدة على انها شركة نصابة فى forexpeacearmy لذلك لا افضلها نهائياً
الآفضل منها والآضمن لمايكرو السكالبر هي اكسنس وسمعتها جيدة وتعاملت معها فى السكالبنج ممتازة جدا دبلت مرتين خلال 3 ايام وسحبت بدون اى مشكلة

amrmorasamir
14-05-2012, 07:38 PM
اوعوا حد يتعامل معاها الشركة دة
زبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااال ة
وتقييمى نزل من 0.7 الى -4 من 10
الشركة حاطة قوانين عشان تخسر الناس بيها ربنا يخرب بيوتهم انا اتنصب عليا فى كتير اوى اوى من انستا

samyfx
07-06-2012, 05:54 PM
الشركة ممتازة جدا 5/5

الأفضل في الوقت الراهن
بامات الشركة بالملايين

Mgd_Elislam
18-09-2012, 02:25 AM
سيئة جدا اذا كنت بتدخل و بتخرج فى الصفقات يدوى يعنى باوردرات لحظية التنفيذ . . فيها اعادة تسعير يخسرك كل اللى معاك
الصراحة اقوى ديلج ديسك شفته فى شركة

لكن لها مزايا وابتكارات خاصة بها قويه جدا مثل ادارة المحافظ والمشاركة وفيها وفى تقديم التوصيات بنسخ الصفقات وغيره غير رافعتها المالية التى تصل الى 1:1000

mokhtar26
18-09-2012, 10:36 AM
انستا ثالث اكبر شركة في العالم بعد ايتورو و اوندا من حيث الجماهيرية و ترتيبها في اليكسا تحت الالفين
و تتميز بخصائص كثيرة جدا منها انه يمكنك الحصول على راسمال و المتاجرة به و نظام البام و عشرة مسابقات اسبوعية و غيرها

egypt25
26-10-2012, 03:03 AM
اتعامل مع انستا مع حسابات صغيرة بونص
التعامل فى السحب والإيداع مناسب ومافيهوش مشاكل
يعيبها انك ماينفعش تعمل صفقات وقت الاخبار والاسكالبينج لازم تستنى على الصفقة 3 دقائق

وفيها دعم عربى ولكن مش موجود طول الوقت وميزتها ان فيها رافعة 1:1000

اشتغلت عليها حتى الان 4 شهور على حسابات بونص صغيرة ومافيش اى مشكلة خالص
ولكن سمعتها بالنسبة للحسابات الكبيرة مش ولابد والله اعلم

vamoscapitos
27-10-2012, 02:12 AM
تقييمي لشركة انستافوركس هو 10 على 10
كونها احد الاسباب الرئيسية لدخولي عالم الفوركس من خلال بونص مقابل الردود الذي تقدمه
السحب 10 على 10 والدعم الفني 10 على 10 العيب فيها هو منصة التداول بها بعض الاعطاب لكن يبقى تقييمي لها مية مية

hector23
27-10-2012, 04:54 PM
انستا فيها ميزه لا توجد فى اى شركه فى العالم انها بتقوللك الصفقه كسبانه و لا خسرانه من فبل ما تحصل افتح الصفقه لو المنصه قبلتها فورا ثق ان الصفقه خاسره اما لو الاتصال انقطع او حدث خطا او اى حاجه زى كده يبقى الصفقه رابحه ان شاء الله

RENKO
08-11-2012, 08:23 AM
اسوا شى فى انستا هوا انك لا تغلق الصفقه الا بعد مرور دقيقتين
دا غير ان المتاجره على الاخبار ممنوعه

momobanker
30-11-2012, 02:16 PM
انا دايما بودع مبالغ بسيطة من 500 الى 800 دولار و بحقق ارباح كويسة معاهم و بودع و بسحب بشكل سلس جدا و السحب فيها فورى

انا مجربتش اقفل صفقة بعد اقل من 3 دقايق فمش هقدر احكم على دى

بقدر اعمل سكالبينج فى اى وقت طبعا و وقت الاخبار للحسابات العادية مفيش مشكلة

عيبها فعلا ان لو فيه حركة كبيرة فى السوق و جيت تقفل الصفقة يقولك اعادة التسعير

mela fx
25-02-2013, 03:21 AM
ممكن حد يا جماعه يقولي بطاقه بنك كريدي اجريكول المدفوعه مقدما مقبوله لدي شركه انستا ولا لا

Dr_3abkarino
25-02-2013, 07:36 PM
3.5/5

اوس المسعودي
17-08-2013, 12:58 PM
السلام عليكم . انا عضو جديد في المنتدى واتمنى ان اكون خفيف الظل عليكم ......في الحقيقة انا مبتدىء في عالم الفوركس .والفضل يعود في تعلمي للدكتور اسامة . من خلال فيديوهاته . سؤالي للدكتور اسامة , اريد ان افتح حساب مع شركة انستافوركس على ان لايتجاوز 300$ فهل تنصحني بهذه الشركة ...وخاصة ان هناك من يقول انها market maker والله اعلم. وشكرا

م.جمانه
17-08-2013, 04:43 PM
السلام عليكم . انا عضو جديد في المنتدى واتمنى ان اكون خفيف الظل عليكم ......في الحقيقة انا مبتدىء في عالم الفوركس .والفضل يعود في تعلمي للدكتور اسامة . من خلال فيديوهاته . سؤالي للدكتور اسامة , اريد ان افتح حساب مع شركة انستافوركس على ان لايتجاوز 300$ فهل تنصحني بهذه الشركة ...وخاصة ان هناك من يقول انها market maker والله اعلم. وشكرا

نحن هنا في المنتدى نقدم
افتح حساب فوركس forex اسلامى مع FXDD و تمتع بمزايا عملاء اف اكس ارابيا المتعددة (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24)

messi10
21-08-2013, 04:01 AM
شركة كرهتها بسبب الريكوت الكثيييييييييييييييييير وخسرنى كثييييييييييييييير

dramrtalaak
28-10-2013, 10:42 AM
أه أخر أخبار الشركة
هل فى مشاكل فى السحب و الايداع ؟

أ.نادر غيث
28-10-2013, 08:04 PM
أه أخر أخبار الشركة
هل فى مشاكل فى السحب و الايداع ؟

انا جربت الشركة بالسحب والايداع منذ فترة طويلة تقريباً ..
لا اعرف الوضع الان ..

لكن سابقاً الايداع كان سهل لكن السحب ينشفوا دمك ، لازم تراسل الدعم الفني وتنتظر اسبوع او اكثر احياناً ..
ولو كان المبلغ كبير ممكن ما ينفذوا السحب لشهور حتى ، هذا غير اعادة التسعير التي لا تطاق وعدم حصول الشركة على تراخيص رسمية ..
باختصار لا انصح بها بتاتاً ..

Hosni Elshobaki
28-10-2013, 08:25 PM
جربتها ديمو بس..أكتر من مره السعر يوصل للهدف ويعدى بنقطه أو اتنين والمنصه متقفلش الصفقه..

Benisafcom
15-11-2013, 11:48 PM
هيئة IFSC تصدر بيانا تعلن فيه إلغاء ترخيص شركة انستافوركس

هيئة IFSC تصدر بيانا تعلن فيه إلغاء ترخيص شركة انستافوركس (http://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=35422)

sahrawinho
22-11-2013, 03:15 AM
شركة ممتازة عن تجربة إيداع وسحب سريع ومضمون وتقبل السكلبنغ والهدج

hamedmohd
10-01-2014, 02:57 PM
انا فتحت حساب معاهم و بعد فتره ما صار نصيب للتداول عن طريقهم لاني بغيت اتداول عن طريق الميرر تريد و فحاولت اسحب عن طريق البنك نفس ما كنت اعمل للاسهم الامريكية 3 او 4 مرات دايما يلغون العملية و يوم اكلمهم يقولون استخدم موني بوكر حاولت افتح حساب في موني بوكر و ارسلت لهم ايميلات بدون مجيب و بعد اكثر من اسبوعين ردوا على الايميل بطلبات قطنشت الموضوع و على ما اعتقد راح اخذ الكردت مالهم علشان اسحب فلوسي عن طريقهم ...

حد جرب الكردت مالهم ؟

فصراحة ما انصح بشركة تماطل فارسال اموالك او انها ليش تعمل السحب عن طريق الحساب اذا ما كانت تقبل و ما تعطيك سبب للسحب ...و مهما كان ايميلك طويل و فيه اساله ما يجيبك الا (please withdraw throw moneybooker)

Benisafcom
10-01-2014, 04:44 PM
انا فتحت حساب معاهم و بعد فتره ما صار نصيب للتداول عن طريقهم لاني بغيت اتداول عن طريق الميرر تريد و فحاولت اسحب عن طريق البنك نفس ما كنت اعمل للاسهم الامريكية 3 او 4 مرات دايما يلغون العملية و يوم اكلمهم يقولون استخدم موني بوكر حاولت افتح حساب في موني بوكر و ارسلت لهم ايميلات بدون مجيب و بعد اكثر من اسبوعين ردوا على الايميل بطلبات قطنشت الموضوع و على ما اعتقد راح اخذ الكردت مالهم علشان اسحب فلوسي عن طريقهم ...

حد جرب الكردت مالهم ؟

فصراحة ما انصح بشركة تماطل فارسال اموالك او انها ليش تعمل السحب عن طريق الحساب اذا ما كانت تقبل و ما تعطيك سبب للسحب ...و مهما كان ايميلك طويل و فيه اساله ما يجيبك الا (please withdraw throw moneybooker)

هل جربت كلمت اي دعم فني عربي؟؟؟

hamedmohd
10-01-2014, 06:18 PM
والله اخوي لو تبي بالتفصيل عندي الايميلات بس باختصار
سويت عمل سحب على الحساب و تم الغاءه بعد فتره خاطبة الدعم حولوني على ايميل المالية و خاطبتهم و قالولي اعمل عملية سحب .... عملة سحب مره ثانية على الحساب البنكي بس التغى ارفقت الالغاء للرد التالي للمالية و قالولي الرد الاعتيادي بدون اي اجابة على السؤال انه هل هناك مشكله في الحساب مالي او العنوان لاني انا يوم كنت اعمل سحب من حسابي في البورصة في الشركات الثانية ( الاسهم ) كان يوم ينرفض يخاطبوني بانه العنوان غلط او اي شيء من هذا القبيل بس هم ما يردون عليك الا اسحب عن طريق الموني بوكر ...
عملت مره ثالثه سحب البنكي انرفض و خاطبت بعد مره الدعم الفني ونفس الشي حولوني على المالية ( نفس الحكاية )
حاولت افتح في موني بوكر بس بدون فايده ما وثقة فيهم ( اخاطبهم ما يردون عليك الا بعد اسبوعين )
فقلت ما في غير الكردت مالهم .... افضل حل لي انا في الوقت الحالي على الاقل اقدر اسحب الفلوس من ATM حتى لو كان في رسوم اضافية .

hamedmohd
10-01-2014, 06:22 PM
اللي اتوقعه انهم في حال حصولي على ارباح او مبالغ اعلى عن 1000 دولار راح يوافقون بارسال الاموال عن طريق البنك و غير هذا نفس ما اتقول موب فاضيين حق اصحاب ال 500 دولار لسحب المبالغ عن طريقها ;)

حودة اف اكس
04-02-2014, 03:20 AM
شركة محترمة جدا جدا اديها 7 / 10

المميزات :

1 = طرق عدة للسحب والايداع

2 = حملة بونص بدون ايداع بعمل ردود في المنتدي العربي ===
الاالاف الاعضاء سحبوا ارباح البونص كتير جدا وانا سحبت بعدد شعر راسي من ارباح البونص بدون ايداع

3 - توفر رافعة مالية حتي 1 : 1000 و عدم وجود رسوم تبيييت لو تحب

3 - دعم فني سريع جدا وبيتصلوا بيك لو في مشكلة

العيوب :

في مرات السحب قد يطول شوية --- وتيجي تكلم الدعم يقوللك اصل الطلبات كتير
وفي مرات يصل السحب في نفس اليوم

مدة الصفقة لابد ان تكون 5 دقايق

شرط عدم ربح اكثر من 10 % من راس المال وقت صدور خبر === شرط تعجيزي

معاذ عودات
04-02-2014, 11:17 AM
شركة محترمة جدا جدا اديها 7 / 10

المميزات :

1 = طرق عدة للسحب والايداع

2 = حملة بونص بدون ايداع بعمل ردود في المنتدي العربي ===
الاالاف الاعضاء سحبوا ارباح البونص كتير جدا وانا سحبت بعدد شعر راسي من ارباح البونص بدون ايداع

3 - توفر رافعة مالية حتي 1 : 1000 و عدم وجود رسوم تبيييت لو تحب

3 - دعم فني سريع جدا وبيتصلوا بيك لو في مشكلة

العيوب :

في مرات السحب قد يطول شوية --- وتيجي تكلم الدعم يقوللك اصل الطلبات كتير
وفي مرات يصل السحب في نفس اليوم

مدة الصفقة لابد ان تكون 5 دقايق

شرط عدم ربح اكثر من 10 % من راس المال وقت صدور خبر === شرط تعجيزي

انت كريم اوي اوي
محترمة جدا جدا ؟
صرلي 3 سنين في المنتدى ومش سامع حدا حاكي عن الشركة بهذا الاسلوب
الشركة بأجماع الكل انها غير جيدة

ولكن احتمال انك مرتاح مع الشركة ،،

bary_3
04-02-2014, 01:54 PM
انت كريم اوي اوي
محترمة جدا جدا ؟

مبروك أستاذ معاذ الترقية
اسمك أصبح أحمر يخوف ;)

معاذ عودات
04-02-2014, 04:29 PM
مبروك أستاذ معاذ الترقية
اسمك أصبح أحمر يخوف ;)

الله يبارك في عمرك اخي :)
لا ما تخافش مني :) دنا اطيب شخص بارابيا

bary_3
04-02-2014, 05:39 PM
الله يبارك في عمرك اخي :)
لا ما تخافش مني :) دنا اطيب شخص بارابيا
شكرا أستاذ معاذ
أنت من أطيب من تعرفت عليه بالمنتدى شهادة في حقك

حودة اف اكس
10-02-2014, 12:04 AM
انت كريم اوي اوي
محترمة جدا جدا ؟

ههههههه لا والله حضرتك الشركة بسحب منها عادي وبعمل ايداع عادي ولم اجد مشاكل في ذللك ودا الاهم :1 (41)::1 (41)::1 (41)::1 (41)::1 (41)::1 (41)::1 (41):
لكن بصراحة شروط المتاجرة تعجيزية :1 (9)::1 (9)::1 (9)::1 (9)::1 (9)::1 (9):

doola2020
12-03-2014, 03:54 AM
والله اللي انا شفته ان شركة انستا شركة محترمة جدا ولا غبار عليها
مميزاتها
1- رافعة مالية 1:1000
2- تدعم بنوك إلكترونية مثل موني بوكرز وبايزا وإيجو باي
3- لا يوجد حد أدني للإيداع يعني لو معاك10 دولار ممكن تتاجر بيهم براحتك
4- ممكن تتاجر في الدهب والفضة
عيوبها اللي أنا شايف إن هي مش عيوب بجانب الشركات الأخري
1- الصفقة لازم متتقفلش في اقل من 5 دقايق
وكلمة حق لازم تتقال في الشركة دي ، لولا شركة انستا مكنتش دخلت مجال الفوركس ، لأن هي عاملة نظام بونص لم تعمل به أي شركة فوركس من الشركات الموجودة ، وهي أنك تدخل علي منتدي فوركس العرب وتأخذ علي كل رد أو مشاركة عشرة سنت وفي أخر الشهر يتم تحويل المبلغ إلي حسابك في اشركة انستا وتتداول به وتسحب الأرباح دون أي قيود ، وأنا حتي الأن سحبت منها 400 دولار وهذا كله بدون أي إيداع في شركة انستا
وتقييمي لها 10 من 10

Heisenberg
16-03-2014, 06:18 PM
أنا منذ فترة سحبت منها باعتماد البونص و الملاحظة أن الموافقة علي طلب البونص تم في اقل من ساعتين

محمد حلايقة
19-03-2015, 01:10 PM
اريد معرفة تقيم شركة انتسا
سنة 2015

محمد حلايقة
19-03-2015, 03:17 PM
هل هي شركة نصابة كما اسمع عنها في كثير من موقع التقيم
مثل موقع http://www.scamadviser.com]

محمد حلايقة
19-03-2015, 03:27 PM
بتقول الشروط تعجيزي كيف بتاجر يعني:1 (26):

giver55
11-04-2015, 05:28 PM
البيس ارمي يصنف الشركه سكام والله اعلم ولم اجربها

yazzid
26-04-2015, 12:10 AM
أنا نصبت علي

eragon93
30-04-2015, 09:27 PM
شركة محترمه وصادقة عن تجربه شخصيه
انا حتي الان مع الشركه وربنا يوفق الجميع :1 (58):

Omar.Elhariry
27-06-2015, 12:41 PM
أنا نصبت علي
eragon93
شركة محترمه وصادقة عن تجربه شخصيه
انا حتي الان مع الشركه وربنا يوفق الجميع

انا تابعة الموضوع من الاول للاخر
معظم الردود زى كدة بظبط ( ممتازة - زبالة - نصابة - صادقة ) :1 (26):
طب افهم انا اية :confused:
انا كنت حاودع الفلوس الحيلتى فيها قرات الموضوع تنحت :1 (68):
ممكن حد يقولى افضل شركة اية مع العلم ان المبلغ 50 دولار
وشكرا

أ.نادر غيث
27-06-2015, 11:42 PM
انا تابعة الموضوع من الاول للاخر
معظم الردود زى كدة بظبط ( ممتازة - زبالة - نصابة - صادقة ) :1 (26):
طب افهم انا اية :confused:
انا كنت حاودع الفلوس الحيلتى فيها قرات الموضوع تنحت :1 (68):
ممكن حد يقولى افضل شركة اية مع العلم ان المبلغ 50 دولار
وشكرا

اهلا اخي
الشركة من الاخر تعتبر ضعيفة ولا ننصح بها ..
لو 50 دولا روح لاكسنس ..
تحيتي

Omar.Elhariry
28-06-2015, 01:40 AM
اهلا اخي
الشركة من الاخر تعتبر ضعيفة ولا ننصح بها ..
لو 50 دولا روح لاكسنس ..
تحيتي

اشكرك جدااا أ.نادر غيث
انا متأسف انا انهردة تعبت حضرتك بالأستفسارات الكثيرة
لكنى مبتدأ مثل الكثير منا
جزاك الله كل خير

AHORA
16-10-2015, 05:47 PM
بصراحة قمت بايداع من قبل و خسرته
لكن مؤخرا حصلت على بونص و تمكنت من سحب 3 أضعاف البونص بدون أي مشكل اطلاقا
طبعا لا بد من احترام الشروط التي تحددها الشركة و الا لا تتداول معها أصلا

FXCommission.com
16-10-2015, 05:55 PM
للاسف نحن فى موقع اف اكس كوميشن قد انهينا تعاقدنا مع الشركه المذكورة
بسبب كثرة المشاكل والشكاوى الوارده
الرجاء الحذر من جميع اعضاء المنتدى

أ.نادر غيث
16-10-2015, 06:12 PM
بصراحة قمت بايداع من قبل و خسرته
لكن مؤخرا حصلت على بونص و تمكنت من سحب 3 أضعاف البونص بدون أي مشكل اطلاقا
طبعا لا بد من احترام الشروط التي تحددها الشركة و الا لا تتداول معها أصلا
مسا الخير
حتى لو التزمت بشروط الشركة ، فلديها سلبيات كثيرة قاتله .
مثل اعادة التسعير المتكررة بكثرة (ريكوت)
اضافه انها ماركت ميكر وتراخيصها روسية تعبانة ، وتماطل كثيراً
في عمليات السحب خصوصاً للارباح الكبيرة وكأنك تشحد حقك ..
اضافة لمشاكل الاخبار اوقات التداول و الكثير ..

تحيتي

bahoma31
29-11-2015, 08:44 PM
في الحقيقة اول شركة سيجلت فيها هي انستا فوركس مند سنة و مازلت فيها لم اجد فيها اية عيوب و لكنني تعلمت التحليل الاساسي و اردت تطبيقه فسمعت انها تمنع التداول وقت الاخبار هل هدا صحيح تقيمي لها 4/5

FXCommission.com
29-11-2015, 08:50 PM
في الحقيقة اول شركة سيجلت فيها هي انستا فوركس مند سنة و مازلت فيها لم اجد فيها اية عيوب و لكنني تعلمت التحليل الاساسي و اردت تطبيقه فسمعت انها تمنع التداول وقت الاخبار هل هدا صحيح تقيمي لها 4/5
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اهﻻ بك اخى الكريم
الشركة ﻻ تمنع التداول ساعه اﻻخبار
لكن هناك ما يجعلك انت تمتنع عن التداول
مثل الريكوت و اﻻسبريد الضخم وعدم تفعيل اﻻستوبات اﻻ بنقاط زيادة
الشركة لديها سمعة غير جيدة ولدينا الكثير من الشكاوى بخصوصها
وفى فترة سابقة قمنا بانهاء الوكالة معها حفاظا على اموال العمﻻء

bary_3
29-06-2017, 12:09 PM
https://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/7255_11498727226.png (https://www.fx-arabia.com/vb)
هذا حساب بونص أخذته من الشركة قبل يومين وكانت المفاجأة إغلاق الحساب بعد أن حقق ربح 100 نقطة، عجيب ...

AHMEDKRASHEED
04-09-2017, 08:13 AM
السلام عليكم اخي هو شرط البونص ينغلق بعد الحصول على 10% ويتفعل بعد اضافة اموال الى الحساب وهذا مثبت في الشروط التي يجب قرائتها
تحياتي

yousifaction
07-07-2018, 12:05 AM
انا بشتغل معاها من فترة طويلة والحمد لله مرتاح ولم اواجه مشاكل تذكر
المميز لديهم الخدمات بتاعتهم مثل نظام الفوركس كوبي بصراحة اكثر من ممتاز وبالاخص للمبتدئين واللي معندهمش وقت لمتابعة السوق او الخوف من مديري الحسابات علشان النصب
والشركة صارمة من حيث مخالفة بنود التعاقد واغلب الناس اللي بتشتكي من الشركة بيكونوا خالفوا بند من البنود
يعني مثلا الشركة لا تسمح بغلق صفقة قبل مرور دقيقتين وهذا خطأ يقع فيه تجار الاسكالبينج

بصراحة المشكلة الوحيدة الان من وجهة نظري هي بطء السيرفرات وده علشان الضغط عليها كبير بسبب عروض البونص اللي بيقدموها
وانا شايف المفروض يحدثوا السيرفرات علشان موضوع الريكوت وبطء التنفيذ