المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تقييم شركة اكسنس EXNESS

مدير الموقع
04-03-2012, 03:04 AM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
هذه الموضوع خاص بتقييم شركات الفوركس (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=20)
اكسنس EXNESS .

يرجى ذكر تقييمك للشركة و تعاملك معها و رايك فيها بمنتهى الشفافية.
ليتم التوضيح للاعضاء على افضل forex (http://www.fx-arabia.com/vb/www.fx-arabia.com)

يرجى العلم ان الاتهامات و التجريح من دون ادلة سوف يتم حذف المشاركات فيها و انذار العضو.

لتقييم الشركة يرجى اختيار التقييم من خانة تقييم الموضوع و اضافة تقييمك للشركة.

بالتوفيق ان شاء الله

معلومات مهمه عن الشركة

موضوعات ذات صله :
هل لديك مشكلة مع شركة exness ؟ تفضل بالدخول هنا اليك الحلول وكل ما لا تعرفه عن الشركة (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?p=401833#post401833)

!سعود!
04-03-2012, 11:32 PM
على الرغم من الاسبريد المنخفض الا ان اكبر مشكلة يواجهها عملاء الشركة تكمن في التعليق المتكرر ((تعليق المنصة))
والى الان لايوجد اي مبرر من الشركة ..

bary_3
04-03-2012, 11:55 PM
على الرغم من الاسبريد المنخفض الا ان اكبر مشكلة يواجهها عملاء الشركة تكمن في التعليق المتكرر ((تعليق المنصة))
والى الان لايوجد اي مبرر من الشركة ..

مذا تقصد بتعليق المنصة أخي الكريم؟؟؟

paris1
14-03-2012, 07:24 PM
مزايا الشركة انها صادقة و السرعة في الايداع و السحب و الرافعة المالية الكبيرة و التى تصل الى 2000 حاليا لكن مع دلك وجب الحدر لى انها قبل اغلاق السوق يو الجمعة تصبح 200 فقط وهدا ما سوب يسبب لك الماجن كول ادا كان الرصيد لا يستحمل الرافعة 200 ليوم الجمعة لدلك افضل التعامل معاها في السكالبيغ وعدم ترك الصفقات مفتوحة الى غاية الاسبوع التالي فيما سبق كانت لدي تجربة مع الشركة وهيا انها في بدايتها كانت جيدة جدا وبعد فترة اصبحت سيئة جدا في فتح واغلاف الصفقات وكنت قد حدرت منها قبل هنا بالمنتدى بسبب اعادة التسيعر المبالغ فيه وقبل مدة قليلة لا تتعى الاسبوعين جربتها في مبلغ بسيط كدا و ما لاحظته وكلمة انها تحسنت قليلا على ما كانت فلم يعد اعادة تسعير بالشكل المبالغ فيه كما كان مع انه موجود لكن مع السكريبت الخاص فيهم يمكن التغلب على دلك قليلا لدلك تقيمي لها 3

amine0017
15-03-2012, 01:31 PM
عندي مشكلة معاها و لم اعرف كيف احلها و هي ان الشارت في ميتادريد لايعمل(لاوجود لشارت) اما الباقي فكل شيء عادي

bary_3
15-03-2012, 01:43 PM
جميلة ،يعيبها عندي مكافئاة التداول التي تعطيها لك الشركة عن كل عقد ،لأنها تحدث لك لخبطة وتعيش في وهم ،أنت تخسر رصيدك الأصلي ،وتجدك رابح عن الرصيد بعض الدولارات الوهمية،
المنصة كثيرا ما تنقطع ،الأسعار لا تتبع الشارت متأخرة قليلا عنه،هذا يلاحظه من يتاجر سكالبينج،تجد الزوج على الشارت صعد ثم نزل ،والارقام مخالفة لذالك

نوافـ
30-03-2012, 06:40 PM
up up

Benisafcom
19-04-2012, 06:44 PM
الشركة مميزة ومجربة
من طرفي
احسن ما يعجبني السحب الاتوماتيكي على البنوك الاكلكترونية
يعني في رمشة عين يكون المال في حسابك

veto
30-04-2012, 12:13 PM
الشركة مميزة ومجربة
من طرفي
احسن ما يعجبني السحب الاتوماتيكي على البنوك الاكلكترونية
يعني في رمشة عين يكون المال في حسابك

لا ارى فيها ايداع بالكريدت كارد !

Benisafcom
04-05-2012, 03:17 AM
قصدي الليبرتي و الالرت باي و لموني بوكر...

exness_ib
06-06-2012, 11:24 PM
لمتابعة آخر أخبار الشركة

http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=21798

samyfx
07-06-2012, 05:52 PM
الشركة ممتازة جدا و تعاملت معها مدة طويلة بدون اي مشاكل.
5/5

adilfx
22-08-2012, 01:43 AM
المرجو قراءة هذا الموضوع والرد هناك في نفس الرابط
هل EXNESS تتلاعب في الاسعار، هذه قصتي معها ارجو منكم الدخول (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24340)

medo_792002
30-09-2012, 02:58 AM
السلام عليكم أخوتي الأعزاء قرأت هذا الموضوع في موقع شركة اكسنس : -
منذ 11 يونيو 2012، أتاحت شركة EXNESS تسجيل حسابات شبكة الاتصالات الإلكترونية (ECN)؛ وبالتالي قد تمكن عملاء الشركة من الوصول إلى حسابات شبكة الاتصالات الإلكترونية (ECN) من Forex على نحوٍ يسمح بالتداول في إطار السوق المختص بالمعاملات بين المصارف (https://www.exness.com/intl/ar/execution/ecn_execution).

أنا لست خبيرا و لكن هل معني هذا ان شركة اكسنس اصبح ليها تعامل بنظام ECN في احد حساباتها ؟ و لو كان الرد نعم هل هناك من جرب يفتح حساب بهذا النظام مع اكسنس ؟ انا مهتم جدا لأن لي معها حساب و يهمني اعرف مصداقية الشركة و شكرا لكم .

أ.نادر غيث
30-09-2012, 06:00 PM
السلام عليكم أخوتي الأعزاء قرأت هذا الموضوع في موقع شركة اكسنس : -
منذ 11 يونيو 2012، أتاحت شركة EXNESS تسجيل حسابات شبكة الاتصالات الإلكترونية (ECN)؛ وبالتالي قد تمكن عملاء الشركة من الوصول إلى حسابات شبكة الاتصالات الإلكترونية (ECN) من Forex على نحوٍ يسمح بالتداول في إطار السوق المختص بالمعاملات بين المصارف (https://www.exness.com/intl/ar/execution/ecn_execution).

أنا لست خبيرا و لكن هل معني هذا ان شركة اكسنس اصبح ليها تعامل بنظام ECN في احد حساباتها ؟ و لو كان الرد نعم هل هناك من جرب يفتح حساب بهذا النظام مع اكسنس ؟ انا مهتم جدا لأن لي معها حساب و يهمني اعرف مصداقية الشركة و شكرا لكم .

اهلاً ميدو باشا
تستطيع طرح سؤالك هنا بالموضوع ادناه
http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=25438 (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=25438)

fooozeg
01-12-2012, 08:07 AM
5/5 5/5 5/5

احمد صلاح
14-12-2012, 11:08 PM
والله الشركه تمتاز بالسرعه فى الايداعات والسحب ,
وخدمه العملاء لها ممتازه

ولكن المشكله التى واجهتنى
هى انهم يقومون بتغيير الرافعه الماليه للحساب من رافعتك الى الرافعه 1-200 قبل 5 ساعات من اغلاق الاسواق حتى افتتاح السوق تجنبا لوجود اى فجوات
وطبعا لو حسابك قريب من المارجن سيكون هذه مشكله لك

بالتوفيق :)

Brachot
02-01-2013, 08:40 PM
ايه اخبار الشركة فى السبريد بالنسبة للسكالبنج!!! انا اتلسعت منها فى السبريد فى سوينجات وصل السبريد على اليورو دولار 10 نقط مش عارف هل ده حاجة عرضية ولا لا لانى بعدت عن الشركة من يوم السبريد ده!! ياريت اللى مجربها ومستمر معاها فترة يوقلى ايه الاخبار :)

أبوشايف
03-01-2013, 04:30 PM
جزاك الله خير الجزاء

أكتفي باول مشاركة

forexlover90
16-03-2013, 08:31 PM
شركة ممتازة , اتداول لديهم منذ حوالى سنة و لم اجد اى مشكلة على الاطلاق .

مميزاتها حلوة و اجمل ما فيها انها تقبل جميع البنوك الاليكترونية و السحب و الايداع فورى .

و الرافعة المالية ممتازة و كمان لديم هنا مندوبين قمة فى الاحترام و الدعم العربى ممتاز

ابو حسان
31-03-2013, 06:14 PM
انا اتعاملت مع الشركة دى و بمنتهى الامانة هى شركة كويسة جدا و لم اواجه اى مشكلة بها , مميزاتها كتير و احلاهم الايداع و السحب الفورى و كمان اقل لوت 0.01 و بتقبل كل البنوك تقريبا غير ان الدعم بتاعها ممتاز و بصراحة انا ما جربتش شركات غيرها لان فيها كل اللى عايزه

عادل الضاحى
21-04-2013, 02:40 PM
انا مجرب الشركة و هى جيدة جدا و خصوصا انى اتاجر على الاسكالبينج و هى تسمح بالاسكالبنج اقل من دقيقة عادى جدا

انا افتح صفقات و اغلقها فى اقل من 30 ثانية احيانا لانى استهدف من نقطتين الى 5 و اسحب منها بدون مشاكل

تقييمي ليها 5/5

yasser81
21-04-2013, 10:06 PM
الشركة تبدو جيدة... لكن السبريد يرتفع احيانا زيادة عن اللزوم. و الريكوت مشكل حقيقي..تقييمي 3على5

elmerghany
25-04-2013, 04:48 PM
مجربها كتير جدا و عندى حساب فيها و تقييمي ليها ممتازة

المنصة كويسة جدا و السحب و الايداع ممتاز , فيها بونصات معقولة بس انا مش بحب البونصات عشان كدة انا بعمل ايداع فيها مباشرة من غير ما اشترك فى بونصات

لم يحدث لى مشكلة معها قبل كدة يعنى بصراحة هى كويسة جدا

maherfx
26-04-2013, 08:09 PM
شركة محترمة جدا حسابى فيها ب $450 و الحمد لله فى اسبوعين عملت $250 و سحبتها بدون مشاكل و كان السحب فورى

اكتر ما يميزها سهولة تفعيل الحساب لانه مش شرط تفعيل جواز السفر او فاتورة التليفون و الكهرباء . لو هتتعامل بالليبرتي او الويب مانى تقدر تسحل و تود من غير تفعل اساسا لكن لو بالتحويل البنكى او المانى بوكرز او البنوك الاليكترونية التانية ممكن تفعل البطاقة بس .

منصة كويسة و دعم ممتاز . شركة محترمة

أ.نادر غيث
26-04-2013, 08:29 PM
اكسنس شركة جيدة خصوصاً السبريد القليل والرافعة الكبيرة التي تصل 2000 والايداع والسحب الفوري على البنوك الالكترونية ..
اكبر سلبيات الشركة هو الريكوت (اعادة التسعير) اعادة التسعير فيها لا يطاق وبهذه الحركات تسرق الشركة ملايين الدولارات من العملاء يومياً
لو كل عميل نقطة او نقطتين الخ...
اتمنى من الشركة ان تلغي او على الاقل تخفف من الررريكووووت

maherfx
26-04-2013, 09:02 PM
اكسنس شركة جيدة خصوصاً السبريد القليل والرافعة الكبيرة التي تصل 2000 والايداع والسحب الفوري على البنوك الالكترونية ..
اكبر سلبيات الشركة هو الريكوت (اعادة التسعير) اعادة التسعير فيها لا يطاق وبهذه الحركات تسرق الشركة ملايين الدولارات من العملاء يومياً
لو كل عميل نقطة او نقطتين الخ...
اتمنى من الشركة ان تلغي او على الاقل تخفف من الررريكووووت

و الله يا غالى كل الشركات فيها الريكوت دة , مهو مش معقول برضو الشركة تفتح لك صفقة على سعر اتغير و خصوصا ان الاسعار بتيجى من البنوك

انا مجرب نوعين من الحسابات فى exness و الحمد لله عمرى ما حصلت معايا مشكلة

الريكوت دة بيحصل فى كل الشركات و هو شئ عادى جدا و انا عن نفسى مش بيأثر على لانه بيكون موجود فى وقت التداول السريع و الاخبار و كمان مش بيكون كتير لانى بفتح صفقت على الاخبار عادى مع اكسنس من غير مشاكل .

أ.نادر غيث
26-04-2013, 09:50 PM
و الله يا غالى كل الشركات فيها الريكوت دة , مهو مش معقول برضو الشركة تفتح لك صفقة على سعر اتغير و خصوصا ان الاسعار بتيجى من البنوك

انا مجرب نوعين من الحسابات فى exness و الحمد لله عمرى ما حصلت معايا مشكلة

الريكوت دة بيحصل فى كل الشركات و هو شئ عادى جدا و انا عن نفسى مش بيأثر على لانه بيكون موجود فى وقت التداول السريع و الاخبار و كمان مش بيكون كتير لانى بفتح صفقت على الاخبار عادى مع اكسنس من غير مشاكل .

اهلاً ماهر باشا
لا يا غالي مش بكل الشركات ، انت بتفتي ..
والشركة لازم تنفذ على السعر الي طلبته بالضبط وبأقل من جزء بالثانية ، مش تقعد ثانيتين و 3 ولما السعر يتحرك يقول لك اعادة تسعير ..
اما حينما تطلب اغلاق الصفقة على ربح معين مثلاً ويتحرك السعر لصالحك مزيد من النقاط لماذا هنا لا يتم طلب اعادة التسعير وتغلق لك الشركة على السعر الذي طلبته ..!
شئنا ام ابينا اكسنس اهم سلبياتها الريكووت واؤكد ليس موجود بكل الشركات واتكلم عن تجربة ولا اعلم على ماذا تستند حينما تقول بكل الشركات ..

maherfx
27-04-2013, 08:23 PM
اهلاً ماهر باشا
لا يا غالي مش بكل الشركات ، انت بتفتي ..
والشركة لازم تنفذ على السعر الي طلبته بالضبط وبأقل من جزء بالثانية ، مش تقعد ثانيتين و 3 ولما السعر يتحرك يقول لك اعادة تسعير ..
اما حينما تطلب اغلاق الصفقة على ربح معين مثلاً ويتحرك السعر لصالحك مزيد من النقاط لماذا هنا لا يتم طلب اعادة التسعير وتغلق لك الشركة على السعر الذي طلبته ..!
شئنا ام ابينا اكسنس اهم سلبياتها الريكووت واؤكد ليس موجود بكل الشركات واتكلم عن تجربة ولا اعلم على ماذا تستند حينما تقول بكل الشركات ..

اهلا بشار باشا ازيك يا غالى

لا يا غالى انت اللى بتفتى مش انا

الريكوت دة موجود فى كل الشركات و انا عارف انا بقول ايه

يمكن فى شركات قليلة جدا مفيهاش الريكوت بس هو شئ اساسى و انا على فكرة مجرب التداول فى اكتر من 11 شركة فى السابق و من ضمنهم الشركة اللى المنتدى و حضرتك وكلاء ليها اللى هى اف اكس دى دى و على فكرة برضو فيها ريكوت متكرر و مشاكل تانية انما ما علينا .

مثلا انستا كلها ريكوت فى اوقات الاخبار كمان , سوليوشن , مازيوس , اكس اى ماركت و شركات كتير جدا كلها فيها الريكوت دة

و بعدين مفيش حاجة اسمها الشركة بتسرق لما تعمل ريكوت مين بقى اللى بيفتى يا غالى ؟

الريكوت دة معناه ان السعر اتغير اثناء حركة الزوج القوية و طبيعى لازم يقولك ان السعر اتغير و يخيرلك ما بين فتح الصفقة على السعر اللى اتغير ولا تكنسل

طبعا دة مش بيحصل الا فى الاوقات اللى فيها اخبار قوية و سيولة عالية و حركة شديدة زى ما قلت لك

الشركة مش معقول هتفتح الصفقة لسيادتك على سعر اتغير لان الاسعار بتجيلها من السوق ... يبقى ليه الشركة هتفتح لك الصفقة على سعر اتغير ؟ شئ غريب فعلا .

و على فكرة الريكوت فى اكسنس مش كتير انا عارف انا بقول ايه , دة بيحصل فى اوقات الاخبار بس او فى الحركة القوية جدا لكن فى الاوقات العادية المنصة تمام جدااااا

انا الحمد لله بتداول و بكسب و مكاسب كويسة جدا و الحمد لله سواء عقود كبيرة او عقود صغيرة

دى كلمة حق اقولها .

و شكرا يا بشار باشا على الحوار الممتع

أ.نادر غيث
27-04-2013, 09:16 PM
اهلا بشار باشا ازيك يا غالى

لا يا غالى انت اللى بتفتى مش انا

الريكوت دة موجود فى كل الشركات و انا عارف انا بقول ايه

يمكن فى شركات قليلة جدا مفيهاش الريكوت بس هو شئ اساسى و انا على فكرة مجرب التداول فى اكتر من 11 شركة فى السابق و من ضمنهم الشركة اللى المنتدى و حضرتك وكلاء ليها اللى هى اف اكس دى دى و على فكرة برضو فيها ريكوت متكرر و مشاكل تانية انما ما علينا .

مثلا انستا كلها ريكوت فى اوقات الاخبار كمان , سوليوشن , مازيوس , اكس اى ماركت و شركات كتير جدا كلها فيها الريكوت دة

و بعدين مفيش حاجة اسمها الشركة بتسرق لما تعمل ريكوت مين بقى اللى بيفتى يا غالى ؟

الريكوت دة معناه ان السعر اتغير اثناء حركة الزوج القوية و طبيعى لازم يقولك ان السعر اتغير و يخيرلك ما بين فتح الصفقة على السعر اللى اتغير ولا تكنسل

طبعا دة مش بيحصل الا فى الاوقات اللى فيها اخبار قوية و سيولة عالية و حركة شديدة زى ما قلت لك

الشركة مش معقول هتفتح الصفقة لسيادتك على سعر اتغير لان الاسعار بتجيلها من السوق ... يبقى ليه الشركة هتفتح لك الصفقة على سعر اتغير ؟ شئ غريب فعلا .

و على فكرة الريكوت فى اكسنس مش كتير انا عارف انا بقول ايه , دة بيحصل فى اوقات الاخبار بس او فى الحركة القوية جدا لكن فى الاوقات العادية المنصة تمام جدااااا

انا الحمد لله بتداول و بكسب و مكاسب كويسة جدا و الحمد لله سواء عقود كبيرة او عقود صغيرة

دى كلمة حق اقولها .

و شكرا يا بشار باشا على الحوار الممتع

مساء الخير ماهر باشا
يا اخي الحبيب ليس معنا انك تكسب مكاسب كويسة انه مفيش ريكوت ، طيب انا بكسب مثلا عادي وبعاني من ريكوت ..
لكن يا غالي تقول لي كل الشركات فيها ريكوت هذا اسقاط غير صحيح ، واقسم بالله ان كلامك غير صحيح ، يعني مفيش مجال الا نحلف على القرأن ههه ..
انا العبد الفقير البسيط موجود بالسوق من 2006 و رأيت الصالح والطالح من الشركات ومثل ما قلت لك انه مش كل الشركات فيها ريكوت ..
وطبعاً الريكوت سرقة يا غالي ، يعني انت بتقول لي الشركة حتفذ لك على سعر تاني ، ليه ؟!!
المفروض الامر يتنفذ بجزء من الثانية مباشرة ولكن كيف يحدث هذا والديلينج ديسك موجود ، اكيد حيمر وقت علشان لازم يمر عليهم وبتالي حيقول لك ريكوووت ..
بعدين ليش ما بيحصلش ريكوت لما اطلب اغلاق على ربح معين بشكل يدوي ويتحرك السعر اثناء التنفيذ لصالحي ويتم تنفيذ الامر على نفس ما طلبت رغم
انه تأخر التنفيذ وتحرك السعر بصالحي ولكن بحالة تحرك ضدي اي بالعكس يتم طلب اعادة التسعير ؟!!
فأين تذهب النقاط التي تتحرك بصالحي حين يتم طلب الاغلاق ولا يتم ( الريكوووت الايجابي ) من اجلي ؟ تذهب لجيب الشركة ..
الا تعتبر هذه سرقة ؟ نعم انها سرقة ان تطلب مني التنفيذ بسعر اخر حينما يتحرك السعر ضدي ولا تفعل ذلك حينما يتحرك لصالحي ..
وعلى فكرة الريكوت بيحصل في اكسنس بكل الاوقات ...
اصل السرقة الايام دي انواع كتيرة يا طيب :)

وانا المستمتع بنقاشك وانت منورني يا غالي ..

maherfx
27-04-2013, 09:28 PM
مساء الخير ماهر باشا
يا اخي الحبيب ليس معنا انك تكسب مكاسب كويسة انه مفيش ريكوت ، طيب انا بكسب مثلا عادي وبعاني من ريكوت ..
لكن يا غالي تقول لي كل الشركات فيها ريكوت هذا اسقاط غير صحيح ، واقسم بالله ان كلامك غير صحيح ، يعني مفيش مجال الا نحلف على القرأن ههه ..
انا العبد الفقير البسيط موجود بالسوق من 2006 و رأيت الصالح والطالح من الشركات ومثل ما قلت لك انه مش كل الشركات فيها ريكوت ..
وطبعاً الريكوت سرقة يا غالي ، يعني انت بتقول لي الشركة حتفذ لك على سعر تاني ، ليه ؟!!
المفروض الامر يتنفذ بجزء من الثانية مباشرة ولكن كيف يحدث هذا والديلينج ديسك موجود ، اكيد حيمر وقت علشان لازم يمر عليهم وبتالي حيقول لك ريكوووت ..
بعدين ليش ما بيحصلش ريكوت لما اطلب اغلاق على ربح معين بشكل يدوي ويتحرك السعر اثناء التنفيذ لصالحي ويتم تنفيذ الامر على نفس ما طلبت رغم
انه تأخر التنفيذ وتحرك السعر بصالحي ولكن بحالة تحرك ضدي اي بالعكس يتم طلب اعادة التسعير ؟!!
فأين تذهب النقاط التي تتحرك بصالحي حين يتم طلب الاغلاق ولا يتم ( الريكوووت الايجابي ) من اجلي ؟ تذهب لجيب الشركة ..
الا تعتبر هذه سرقة ؟ نعم انها سرقة ان تطلب مني التنفيذ بسعر اخر حينما يتحرك السعر ضدي ولا تفعل ذلك حينما يتحرك لصالحي ..
وعلى فكرة الريكوت بيحصل في اكسنس بكل الاوقات ...
اصل السرقة الايام دي انواع كتيرة يا طيب :)

وانا المستمتع بنقاشك وانت منورني يا غالي ..

يا غالى صدقنى معظم الشركات فيها ريكوووووت و دة شئ طبيعي لان السعر بيجيلك من البنك و الشركة ملهاش دعوة بيه

و على فكرة اكسنس انا بضارب فيها من سنة تقريبا و سحبت مبالغ ضخمة جدا و الحمد لله

يعنى عندى ايداعات فيها حتى الان وصلت ل 14,000$ و سحوبات تقريبا اكتر من 20 الف دولار و الحمد لله كللللللله تمام و عمرى ما اشتكيت من حاجة .

الريكوت مش بيضرنى فى اى حاجة لانى مش بحب اتداول على الاخبار خالص رغم انى اؤكد لك انى جربت تداول على الاخبار فى اكسنس مرتين تقريبا و كان خبر فايدة على الدولار و عملت اوامر معلقة قبل الخبر و تفعلت بكل بساطة و كمان اثناء الخبر فتحت صفقتين من غير ريكوت خالص .

شكرا يا غالى على الحوار الجميل جدا و اراءك على راسى بس يا غالى بلاش كلمة سرقة دى عشان حرام بجد و ظلم كبييييير للشركات الكتير اوى اللى بيحصل فيها ريكوت احيانا نتيجة ان السعر بيتغير و بيأتى من البنوك .

تقبل ودى و احترامى .

أ.نادر غيث
27-04-2013, 10:18 PM
يا غالى صدقنى معظم الشركات فيها ريكوووووت و دة شئ طبيعي لان السعر بيجيلك من البنك و الشركة ملهاش دعوة بيه

و على فكرة اكسنس انا بضارب فيها من سنة تقريبا و سحبت مبالغ ضخمة جدا و الحمد لله

يعنى عندى ايداعات فيها حتى الان وصلت ل 14,000$ و سحوبات تقريبا اكتر من 20 الف دولار و الحمد لله كللللللله تمام و عمرى ما اشتكيت من حاجة .

الريكوت مش بيضرنى فى اى حاجة لانى مش بحب اتداول على الاخبار خالص رغم انى اؤكد لك انى جربت تداول على الاخبار فى اكسنس مرتين تقريبا و كان خبر فايدة على الدولار و عملت اوامر معلقة قبل الخبر و تفعلت بكل بساطة و كمان اثناء الخبر فتحت صفقتين من غير ريكوت خالص .

شكرا يا غالى على الحوار الجميل جدا و اراءك على راسى بس يا غالى بلاش كلمة سرقة دى عشان حرام بجد و ظلم كبييييير للشركات الكتير اوى اللى بيحصل فيها ريكوت احيانا نتيجة ان السعر بيتغير و بيأتى من البنوك .

تقبل ودى و احترامى .

انا مش عايز ندخل بحوار طويل خلاص ، ولكن حقول كلمتين قبل انهاء الموضوع ، ذكرت لك ان تحقيق ربح والسحب ليس له علاقه بالريكوت انا ايضاً اتداول باكسنس واسحب بدون مشاكل
بالعكس الشركة تتميز بالسحب الفوري والاتوماتيكي وهذه ايجابية تسجل لشركة دون سواها ..
حواري كان على الريكوت ومثل ما قلت لك مش موجود بكل الشركات واكسنس من شركات الريكوت وبكل الاوقات كمان لاني ايضاً لا اتداول على الاخبار بالاصل، دي كلمة حق مش ظلم لشركة صدقني ..
السعر بيكون من البنك مباشرة في شركات الستيب والاي سي ان ، وليس في شركات الماركت ميكر ، علشان كده بيحصل ريكوت بسبب الديلينج ديسك ، الريكوت الي ضد العميل فقط وليس في صالحة ..
واتحدى واحد حصل له ريكوت ايجابي في اكسنس ، بمعنى طلب اغلاق على ربح 50 بيب واثناء الاغلاق اليدوي تحرك السعر 3 نقاط اي اصبح 53 وطلبت الشركة منه ريكوت للاغلاق بربح افضل ، اي تغيير السعر لصالحه ..

الى هنا انهي الحديث حول هذا الموضوع
شكرا اخي ماهر على اخلاقك واسلوبك الراقي
تقبل تحيتي

ABO SARA
27-04-2013, 10:49 PM
لاحظوا ان اغلب الشركات تضع على صفحتها الرئيسيه لا يوجد اعادة تسعير

وهنالك تلاعب بالاسعار ومتفاوته من شركه الى اخرى
وبعضها البيع والشراء والتغطية من نفس الشركه

maherfx
28-04-2013, 04:14 PM
انا مش عايز ندخل بحوار طويل خلاص ، ولكن حقول كلمتين قبل انهاء الموضوع ، ذكرت لك ان تحقيق ربح والسحب ليس له علاقه بالريكوت انا ايضاً اتداول باكسنس واسحب بدون مشاكل
بالعكس الشركة تتميز بالسحب الفوري والاتوماتيكي وهذه ايجابية تسجل لشركة دون سواها ..
حواري كان على الريكوت ومثل ما قلت لك مش موجود بكل الشركات واكسنس من شركات الريكوت وبكل الاوقات كمان لاني ايضاً لا اتداول على الاخبار بالاصل، دي كلمة حق مش ظلم لشركة صدقني ..
السعر بيكون من البنك مباشرة في شركات الستيب والاي سي ان ، وليس في شركات الماركت ميكر ، علشان كده بيحصل ريكوت بسبب الديلينج ديسك ، الريكوت الي ضد العميل فقط وليس في صالحة ..
واتحدى واحد حصل له ريكوت ايجابي في اكسنس ، بمعنى طلب اغلاق على ربح 50 بيب واثناء الاغلاق اليدوي تحرك السعر 3 نقاط اي اصبح 53 وطلبت الشركة منه ريكوت للاغلاق بربح افضل ، اي تغيير السعر لصالحه ..

الى هنا انهي الحديث حول هذا الموضوع
شكرا اخي ماهر على اخلاقك واسلوبك الراقي
تقبل تحيتي

شكرا ابو بشار باشا على الحوار الممتع ولو كنا مختلفين فى بعض النقاط

يعنى مثلا حضرتك شايف ان الريكوت دة شئ مش طبيعي و مش بيحصل فى معظم الشركات و انا رأيي ان الريكوت دة انا شوفته كتير اوى فى شركات كتير جدا

انا و انت تقريبا نفس سنوات الخبرة يعنى انا من قبل 2006 تقريبا بشوية و انا فى الفوركس و طبعا حضرتك خبرة كبيرة و اجمل شئ ان يستفيد الجميع من حوارنا دة و اشكرك عليه .

و اللى متفقين عليه انا و انت هو ان شركة exness شركة محترمة جدا و دى شهادة حق بصراحة .

شكرا ابو بشار باشا على النقاش المفيد .

yasser81
01-05-2013, 10:53 AM
انا اؤيد الاخ بشار..في هذا النقاش..ساعطيك مثال تريد اغلاق صفقة على ربح 15 نقطة و اثناء الاغلاق السعر تحرك بقوة لصالحك هل يتم اعادة تسعير ... الاجابة لا سيتم تنفيذ الامر تماما عند طلبك اما لو العكس صدقني في احدى صفقات الذهب لما كان السعر يتحرك بقوة كنت رابح مئات النقاط بفضل الريكوت اللي تكرر اكثر من 10 محاولات اقفلت عند نقطة الدخول.. اما المتاجرة على الاخبار حقيقة لم اجد المشاكل التي يتحدث عنها الجميع تاجرت عادي....

أ.نادر غيث
01-05-2013, 12:18 PM
انا اؤيد الاخ بشار..في هذا النقاش..ساعطيك مثال تريد اغلاق صفقة على ربح 15 نقطة و اثناء الاغلاق السعر تحرك بقوة لصالحك هل يتم اعادة تسعير ... الاجابة لا سيتم تنفيذ الامر تماما عند طلبك اما لو العكس صدقني في احدى صفقات الذهب لما كان السعر يتحرك بقوة كنت رابح مئات النقاط بفضل الريكوت اللي تكرر اكثر من 10 محاولات اقفلت عند نقطة الدخول.. اما المتاجرة على الاخبار حقيقة لم اجد المشاكل التي يتحدث عنها الجميع تاجرت عادي....

بالتأكيد هذا ما اريد ايصاله ، وهذه طبعاً سرقه ولو كانت بشكل اخر ..
حينما تنفذ ريكوت ضدي ولا تنفيذه حينما يكون بصالحي ، ولو كانت الشركة عادلة
بهذا الامر وتدعي انه بسبب السوق يجب ان تطبق الريكوت الايجابي كما اسميه ..

maherfx
01-05-2013, 06:10 PM
بالتأكيد هذا ما اريد ايصاله ، وهذه طبعاً سرقه ولو كانت بشكل اخر ..
حينما تنفذ ريكوت ضدي ولا تنفيذه حينما يكون بصالحي ، ولو كانت الشركة عادلة
بهذا الامر وتدعي انه بسبب السوق يجب ان تطبق الريكوت الايجابي كما اسميه ..

يا عزيزي الغالى بلاش سرقة دى حرام عليك .

مهو لو كلمة سرقة دى صحيحة يبقى كل الشركات بقى تسرق ؟ بما فيهم طبعا اف اكس دى دى اللى المنتدى راعى ليها و سوليوشن و انستا و حتى البارى .

يعنى فى شركات كتير جدا فيها الريكوت دة و الله يا جماعة .

خلاصة الكلام بجد انا جربت شركات كتير جدا و شايف exness هى افضلهم و احسنهم فى كل شئ .

دة رأيي و رأى ناس كتير اوى على فكرة بتتعامل معاها .

و شكرا يا شباب على النقاش الممتع دة

yasser81
03-05-2013, 12:33 AM
اسف اكسنس .. لكني مضطر الى تخفيض التقييم الى علامتين اي سيء.....بسببين الريكوت غريب و عجيب انا في حياتي ما شفت مثل هذا رهيب...غير معقول و غير مقبول تماما....... ثانيا السبريد يرتفع بشكل جنوني ليس فقط على الاخبار القوية لكن اي خبر مهما كان حجمو... و ايضا في المساء منذ لحظات فتحت صفقة و خليتها شفت في التلفاز انو السعر هبط 20 نقطة لكن عند اكسنس لقيت السبريد تجاوز 20 نقطة اقفلتها على تعادل.. يعني لو ناخذ معدل السبريد في اليوم سنجد انو اكسنس تاخذ اكثر من اي بروكر اخر......... اعتقد انها النهاية مع اكسنس

momobanker
03-05-2013, 09:08 AM
انا و الله حصلى ريكوت ايجابى و قفلت على ربح اكثر فى اكسنس
بالنسبة للصفقات المسائية طبعا بلاش لانه الاسبريد بيوسع بالليل

yasser81
03-05-2013, 11:04 AM
انا و الله حصلى ريكوت ايجابى و قفلت على ربح اكثر فى اكسنس
بالنسبة للصفقات المسائية طبعا بلاش لانه الاسبريد بيوسع بالليل

انا ايضا الريكوت كان ايجابي هذي المرة انا كنت احاول اقفال صفقات بيع اليورو و هو مكمل نزول ..... و ما استطعت اقفل الا عند ضرب الهدف.... لكن هذا ليس معناه انو شيء جيد ماذا لو حدث العكس و انا ما كنت حاطط ستوب ..يعني بكل بساطة خسارة فادحة......... و السبريد يوسع بالليل لكن مش لهذه الدرجة اليورو كندي تجاوز ال20 نقطة يا اخي لمدة فاقت الساعة

شادى المنسى
04-05-2013, 05:50 PM
شركة محترمة و جيدة جدا لدى فيها حساب و كل شئ ممتاز تقييمي ليها 10/10

لؤى حمدى
18-05-2013, 04:04 PM
شركة محترمة و دعمها العربى ممتاز و ساعدونى كتير

jaber
23-05-2013, 06:19 PM
انا قولت رأيي فيها فى احد المواضيع الاخرى

لكن هكتبو هنا تانى تقديرا لموضوع التقييم

شركة exness شركة محترمة انا دبلت حسابى فيها اكتر من مرة فى خلال سنة تقريبا و كمان رأس مالى كان $5000 و الحمد لله لم اواجه اى مشكلة

فى المرة الاولى دبلت حسابى من $5000 الى $10,000 فى 3 شهور و الحمد لله و قولت اجرب الشركة فى السحب فسحبت كامل المبلغ تحويل بنكى ووصلو فى 3 ايام تقريبا

فى المرة التانية اودعت $2000 و خليتهم $4100 و سحبت كامل المبلغ من غير اى مشكلة

و المرة التالتة دبلت $2500 و حولتهم ل $4900 و سحبت كامل المبلغ برضو

و دلوقتى انا معايا حساب ECN محترم جدا فى الشركة و الاسبريد شبه معدوم 0.1 يعنى ما تحسش ان فى اسبريد اصلا و الحمد لله احقق ارباح كويسة جداااااا

دى تجربتى معاها و مستمر معاها الحمد لله .

تقييمي ليها 5/5 لانى ما شوفتش اى حاجة وحشة فيها بصراحة على مدار سنة تداول

كل ميزة فيها عجبانى جداااا

النسر الذهبى
24-05-2013, 10:00 AM
إعادة تسعير اعادة تسعير اعادة تسعير

تقييمي للشركة 10/0

اعادة التسعير تدمر اي ميزة اخري لان الشخص بذلك لا يستطيع ان يتاجر

تعاملت مع fxcm و fxdd و hotforex ولم اري في حياتي اعادة تسعير بهذا الشكل إلا في EXNESS

momobanker
24-05-2013, 10:07 AM
فعلا زاد قوى موضوع اعادة التسعير جدا
و ملاحظ ان فيه بطء بسيط فى المنصة

ibrunning
03-06-2013, 06:37 PM
يبدأ الحد الأدنى لفرق السعر من 0.3 نقطة
لا توجد عمولات خفية
السحب الآلي
التنفيذ في جزء من الثانية
يتوافر 134 زوج عملة وعقود تداول الفروقات و العقود الاجله من البورصات الرائدة في العالم .
الرفع المالي حتى 1:2000

hossammax
03-06-2013, 09:12 PM
فعلا اعادة التسعير وكمان الاسبريد الخيالى اللى بيكون بالليل
واوقات بالنهار يعنى السعر ممكن يعدى التيك بروفت ومايقفل الصفقة
حاجة تقرف منهم بجد

yasser81
07-06-2013, 09:34 AM
very bad i quitt ...
لا اعرف كيف يمكن الربح مع اكسنس ........ انصح الجميع من يريد التعامل معهم ان يبدا بمبالغ صغيرة و يشوف كيف سيتعامل مع الر يكوت و استهداف الستوب بالميلي

yasser81
07-06-2013, 09:36 AM
ايضا لا تصدقو انو السحب اوتوماتيكي على الاطلاق لانو غير صحيح ياخذ وقت مثل باقي البروكر..على العموم لا انصح بهذه الشركة

mohalia
14-06-2013, 02:14 AM
السلام عليكم انا تعاملت معها و اجدها جيدة خصوصا بصفقات السكالبنغ
بخصوص من يتكلمون عن الريكوت ممكن الامر يختلف باختلاف السيرفر انا شخصيا انا لا ياتيني الريكوت الا نادرا مع التحركات السريعة
الامر الثاني لمن اشتكى من المنصة بانها تعلق لعدة ثواني وبصورة متكررة وقال بان الامر يختلف على الديمو انا شخصيا حدث معي العكس على الديمو كانت تتوقف المنصة لعدة ثواني بصورة متكررة اما على الحقيقي فلا وجود لهذا المشكل
تقييمي لها جيدة ويمكن تحقيق ارباح منها نظرا للسبيد المتغير و المنخفض

ibrunning
14-06-2013, 03:50 AM
توفرEXNESS : التداول عبر الإنترنت بعدد 134 زوج من العملات. الحد الأقصى للرفع المالي هو1:2000 لحسابات Mini 1:400لحسابات Classic و 1:100 لحسابات ECN.توفير إدارة ملائمة للأصول الجاهزة وإدارة مخاطر تتسم بالكفاءة.

ecccco
28-06-2013, 06:40 AM
السلام عليكم هل فى هذا الشركه لو عملت ايداع من بنوك الكترونيه بيتم سحب المبلغ المودع والارباح من نفس البنك
ولا ايه

momobanker
28-06-2013, 11:47 AM
السلام عليكم هل فى هذا الشركه لو عملت ايداع من بنوك الكترونيه بيتم سحب المبلغ المودع والارباح من نفس البنك
ولا ايه
اها طبعا كله من نفس البنك اللى اودعت منه و دى قائمة بالبنوك اللى بتدعمها و كمان الايداع و السحب فى قد ايه
بس الحسب فيها فورى تقريبا فى 95 % من البنوك اللى بتدعمها

https://www.exness.com/intl/ar/deposit_operations

غشيم فوركس
23-07-2013, 07:58 AM
وانا لي حساب معاهم من فتره
الحقيقه شركة محترمه والسحب ممتاز
مع اني سابقا كنت متخوف منهم لكن للامانه الشركه جدا حلوه

واعطيها 10/10

mahmod
30-07-2013, 06:24 AM
انا فتحت حساب جديد فيها ولكن متردد هل اودع واتداول معها او لا بصراحة خايف منها لانه كابتال ون فوركس علمتني درس لن انساه في كيفية اختيار الشركة المحترمة

mahmod
30-07-2013, 06:25 AM
مذا تقصد بتعليق المنصة أخي الكريم؟؟؟

علي هيك في خوف كبير منها

العلى افكس
05-08-2013, 08:22 PM
good broker

العلى افكس
05-08-2013, 08:22 PM
untill now

jaber
07-11-2013, 05:35 PM
انا قولت رأيي فيها فى احد المواضيع الاخرى

لكن هكتبو هنا تانى تقديرا لموضوع التقييم

شركة exness شركة محترمة انا دبلت حسابى فيها اكتر من مرة فى خلال سنة تقريبا و كمان رأس مالى كان $5000 و الحمد لله لم اواجه اى مشكلة

فى المرة الاولى دبلت حسابى من $5000 الى $10,000 فى 3 شهور و الحمد لله و قولت اجرب الشركة فى السحب فسحبت كامل المبلغ تحويل بنكى ووصلو فى 3 ايام تقريبا

فى المرة التانية اودعت $2000 و خليتهم $4100 و سحبت كامل المبلغ من غير اى مشكلة

و المرة التالتة دبلت $2500 و حولتهم ل $4900 و سحبت كامل المبلغ برضو

و دلوقتى انا معايا حساب ECN محترم جدا فى الشركة و الاسبريد شبه معدوم 0.1 يعنى ما تحسش ان فى اسبريد اصلا و الحمد لله احقق ارباح كويسة جداااااا

دى تجربتى معاها و مستمر معاها الحمد لله .

تقييمي ليها 5/5 لانى ما شوفتش اى حاجة وحشة فيها بصراحة على مدار سنة تداول

كل ميزة فيها عجبانى جداااا

اريد ان اضيف كمان بخصوص التدبيلات

هى مناسبة جدا لان اسبريدها قليل و طريقتى فى التدبيلات معها تعتمد على الاسكالبينج و بصراحة الشركة جيدة جدا .

mahmoudfarid
16-11-2013, 12:03 AM
شركة ممتازة جدا في الاسكالبنج والدعم العربي في كل شيء 10/10

mohammed.abumwais
22-12-2013, 06:45 PM
اخواني انا بحذر من الشركات الي فيها اي نوع من المشاكل وقراءة من ضمن التعليعقات الاصداق انه يوجد تعليق في منصة الميتاتريدر يرجى الحذر

ايمن يسرى
24-12-2013, 10:19 PM
اكسنس شركة رائعة و عندى فيها حساب

اعطيها 10 / 10

nadji74
25-12-2013, 05:58 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اتمنى من الدكتور اسامة وكل الاعضاء ابداء اراءهم حول هذه الشركة بالخصوص وبعد عامين وخاصة الذين يتعاملون معها الان هل من مشاكل هل هي امنة وموثوقة هل اصلحت مشكل المنصة ومقارنتها بشركة الباري وشركة اف اكس صول وشركة اف اكس ام وشكرا

jamalfx
25-12-2013, 06:04 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اتمنى من الدكتور اسامة وكل الاعضاء ابداء اراءهم حول هذه الشركة بالخصوص وبعد عامين وخاصة الذين يتعاملون معها الان هل من مشاكل هل هي امنة وموثوقة هل اصلحت مشكل المنصة ومقارنتها بشركة الباري وشركة اف اكس صول وشركة اف اكس ام وشكرا

تقييمي لاكسنس جيدة جدا و ماذا تقصد بمشاكل المنصة ؟

فى الحقيقة لم ارى بعيني اى مشكلة فى المنصة

فتحت حساب عندهم و اودعت و سحبت بسهولة شديدة و حققت ارباح جيدة كمان :1:

nadji74
25-12-2013, 07:10 PM
السلام عليكم استاذ جمال انا لست اقصد وانما قرات لاحد الاخوة انه تحدث فجوات غير مبررة واحيانا المنصة لاتعمل او بطيئة وانت الاجدر لانك مجرب واود ان اسمع كل عيوب عن الشركة لاكون على علم بما اقدم عليه واشكرك من كل قلبي ارجوا ان تفيدنا بتجلربتك مع الشركة او اذا كنت من طاقم الادارة فاكتب لنا تفاصيل الشركة كم الاسبريد هل واجهت مشاكل مع العملاء هل هي موثوقة وتراخيصها قوية هل في عروض من الشركة هل يمكن التعامل معها بدون مدير للحسابات خاصة لاصحاب الحسابات الصغيرة الذين ليس لهم امتيازات كالاخرين واشياء يمكن ان تنصح بها شكرا جزيلا

momobanker
25-12-2013, 10:42 PM
اكسنس ممتازة فى كل شئ اخى العزيز
توكل على الله اكسنس فيها كل ما يحبه المتداول
هيدج - سكالبينج - استراتيجيات - لا يوجد وقت محدد لغلق الصفقات اقفلها حتى لو بعد ثانية
سحب مباشر للاموال :)

بالتوفيق

jamalfx
26-12-2013, 06:03 PM
السلام عليكم استاذ جمال انا لست اقصد وانما قرات لاحد الاخوة انه تحدث فجوات غير مبررة واحيانا المنصة لاتعمل او بطيئة وانت الاجدر لانك مجرب واود ان اسمع كل عيوب عن الشركة لاكون على علم بما اقدم عليه واشكرك من كل قلبي ارجوا ان تفيدنا بتجلربتك مع الشركة او اذا كنت من طاقم الادارة فاكتب لنا تفاصيل الشركة كم الاسبريد هل واجهت مشاكل مع العملاء هل هي موثوقة وتراخيصها قوية هل في عروض من الشركة هل يمكن التعامل معها بدون مدير للحسابات خاصة لاصحاب الحسابات الصغيرة الذين ليس لهم امتيازات كالاخرين واشياء يمكن ان تنصح بها شكرا جزيلا

لا اخى انا لم ارى مثل هذه الاشياء بالمنصة

انا اضارب على معظم العملات الرئيسية و لم ارى تعليق بالمنصة , المنصة جيدة حسب تجربتى 4 اشهر او اكثر تقريبا

الشركة مميزاتها جميلة جدا

mohammed.abumwais
28-12-2013, 04:30 PM
لا أعلم شئ والعلم عند الله

elmerghany
29-03-2014, 01:08 PM
exness شركة جيدة جدا

الاسبريد ممتاز و الرافعة جيدة , بصراحة كل شئ فى هذه الشركة رائع

jamalfx
07-04-2014, 05:38 PM
exness شركة جيدة جدا

الاسبريد ممتاز و الرافعة جيدة , بصراحة كل شئ فى هذه الشركة رائع

اتفق معك تماما

شركة محترمة و صادقة و مميزة :1 (105):

rwdaa
07-04-2014, 07:04 PM
فعلا شركة رائعة لا قيود على فتح وغلق الصفقات كما يوجد فى كثير من شركات التداول التى تحدد وقت معين يجب ان تكون فية الصفقة مفتوحة كما ان الاسبيرد قليل لا يتعدى 1 على اليورو دولار فى معظم الاوقات
انها احدى الشركات التى تعاملت معها واستطيع القول انها الافضل على الاطلاق (بالنسبة للشركات التى تعاملت معها) وقد كان يعيب الشركة انها لاتقبل الكروت الائتمانية ولكن من عدة اشهر تم اضافة الدفع بكروت الائتمان
ولكن ماذال هناك عيب واحد فى الشركة وهو تغيير الرافعة الى 200 فى نهاية اسبوع التداول يوم الجمعة

jaber
29-05-2014, 01:24 PM
فعلا شركة رائعة لا قيود على فتح وغلق الصفقات كما يوجد فى كثير من شركات التداول التى تحدد وقت معين يجب ان تكون فية الصفقة مفتوحة كما ان الاسبيرد قليل لا يتعدى 1 على اليورو دولار فى معظم الاوقات
انها احدى الشركات التى تعاملت معها واستطيع القول انها الافضل على الاطلاق (بالنسبة للشركات التى تعاملت معها) وقد كان يعيب الشركة انها لاتقبل الكروت الائتمانية ولكن من عدة اشهر تم اضافة الدفع بكروت الائتمان
ولكن ماذال هناك عيب واحد فى الشركة وهو تغيير الرافعة الى 200 فى نهاية اسبوع التداول يوم الجمعة

انا لا استخدم رافعة 2000 لكن لما بتنخفض قبل اغلاق السوق ب 5 ساعات لا تؤثر

لمن فعلا كل مميزات الشركة رائعة

أ. ياسر
04-07-2014, 04:22 PM
اكسنس شركة رائعة و عندى فيها حساب و لم اواجه مشكلة من قبل

سبريد ضئيل جدا و سحب فورى و مصداقية كبيرة

تقييمي لهذه الشركة 10/10

essam20112
15-07-2014, 12:48 PM
الشركه جيده لكن من وجهة نظرى بها عيبيين
الاول - فى الحسابات المينى حاطيين حد اقصى لعدد الصفقات المفتوحه ان لا تزيد عن 100 صفقه و لا ادرى لماذا هذا التعنت يعنى لو عندك اكسبرت يحتاج لفتح 300 صفقه لن تصلح معاه هذا النوع من الحسابات فى اكسنس

التانى- لا توجد عندهم نظام عمولات مرتجعه حسب حجم التداول على الحسابات الكلاسيك

لكنها فى المجمل من افضل الشركات المأمونه

MOF
03-08-2014, 09:28 AM
طيب يا جماعه معظم المواضيع اللي قريتها عن الشركه
سواء في المنتديات العربيه او الاجنبيه
بتكلم عن مشكله الانزلاقات السعريه
وارتفاع الاسبريد خصوصا وقت الأخبار

هل الكلام ده صحيح عن تجربه حقيقيه حدثت معكم ؟
انا في العاده اضع استوب يتراوح مابين 30 الى 40 نقطه
هل في الانزلاقات دي انا كده استوباتي ممكن تضرب بسهوله؟

الرجاء افادتنا يا اخواني الكرام ولكن لمن تعامل حقيقي معها بحساب حقيقي رجاء

وشكرا جزيلا

moselm2011
17-10-2014, 11:45 PM
طيب يا جماعه معظم المواضيع اللي قريتها عن الشركه
سواء في المنتديات العربيه او الاجنبيه
بتكلم عن مشكله الانزلاقات السعريه
وارتفاع الاسبريد خصوصا وقت الأخبار

هل الكلام ده صحيح عن تجربه حقيقيه حدثت معكم ؟
انا في العاده اضع استوب يتراوح مابين 30 الى 40 نقطه
هل في الانزلاقات دي انا كده استوباتي ممكن تضرب بسهوله؟

الرجاء افادتنا يا اخواني الكرام ولكن لمن تعامل حقيقي معها بحساب حقيقي رجاء

وشكرا جزيلا

انا شغال معاها اخبار كويسه جداااااااااااااااا وحولت 50 دولار ل 218 فى وقت مش كبير

hamsat36
07-11-2014, 05:39 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
هذه الموضوع خاص بتقييم شركات الفوركس (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=20)
اكسنس EXNESS .

يرجى ذكر تقييمك للشركة و تعاملك معها و رايك فيها بمنتهى الشفافية.
ليتم التوضيح للاعضاء على افضل forex (http://www.fx-arabia.com/vb/www.fx-arabia.com)

يرجى العلم ان الاتهامات و التجريح من دون ادلة سوف يتم حذف المشاركات فيها و انذار العضو.

لتقييم الشركة يرجى اختيار التقييم من خانة تقييم الموضوع و اضافة تقييمك للشركة.

بالتوفيق ان شاء الله

معلومات مهمه عن الشركة

موضوعات ذات صله :
هل لديك مشكلة مع شركة exness ؟ تفضل بالدخول هنا اليك الحلول وكل ما لا تعرفه عن الشركة (http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?p=401833#post401833)

يعنى ايه عن طريق الويب لا امال انا هتعامل ازاى اتصل بيهم مثلا وهم ينفذوا اللى نا عايزة ويارب متقول اه

ahmed osama 2
15-11-2014, 12:44 PM
http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=42466
(http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=42466&page=2)

AHORA
28-11-2014, 05:00 PM
أنا بدأت بالتداول مع هذه الشركة منذ ما يقارب 3 أشهر ربحت و خسرت
السبيريد رائع و الدعم الفني جيد و سحب الاموال سريع نوعا ما
في الاونة الاخيرة بدات المشاكل أولها بطء المنصة الشديد فاستراتجيتي سكالبنج تعتمد على الغلق السريع جدا للصفقات ما لاحظته هو ان الشركة تتلاعب بشيء ما
عندما تكون صفقة رابحة لا يتم غلقها على الفور بل دائما انتظر بضع ثوان لو زاد الربح فالشركة تأخذه لها أما لو كانت الصفقة خاسرة فيتم غلقها بدون اي مشكل
ساعطيكم مثال توضيحي مثلا لدي صفقة يورو دولار ب 1 لوت نفترض أنني أردت غلق الصفقة على 10 دولار ربح هنا الشركة تجعلني أنتظر ثواني قليلة لو زاد الربح مثلا إلى 13 دولار ستعطيني الشركة فقط 10 دولار التي أغلق عليها الصفقة
مثلا لو أدرت غلق الصفقة على 10 دولار خسارة ستغلق الشركة الصفقة على 10 دولار
هذا الامر تكرر كثيرا لدرجة أنني قررت الكتابة عليه هنا حتى يأخذ المتداولين حذرهم عند التداول مع شركة كانت قبل وقت قصير ممتازة
شيء أخر التداول وقت الأخبار هههه لو أردت خسارة أموالك تداول مع هذه الشركة فلو ضغطت على شراء ستعطيك أعلى سعر ممكن و ليس السعر الغوري طبعا مع تجمد الشارت لثواني معدودة

ناصر اليامي
29-11-2014, 06:49 PM
صراحه ترفض تنفيذ الامر الا لمن تضغط خمس مرات او اكثر اذا فيه حركه في السوق او تنتظر يجلس الامر معلق ولمن تخسر كم نقطه ينفذ
حاولت اتواصل معهم يقولون غير الرسيفر وغيرت ومافيه فايده تفصل وتشتغل وتعليق والليل اسبريد ياكبره

على ابراهيم
29-11-2014, 09:01 PM
أنا بدأت بالتداول مع هذه الشركة منذ ما يقارب 3 أشهر ربحت و خسرت
السبيريد رائع و الدعم الفني جيد و سحب الاموال سريع نوعا ما
في الاونة الاخيرة بدات المشاكل أولها بطء المنصة الشديد فاستراتجيتي سكالبنج تعتمد على الغلق السريع جدا للصفقات ما لاحظته هو ان الشركة تتلاعب بشيء ما
عندما تكون صفقة رابحة لا يتم غلقها على الفور بل دائما انتظر بضع ثوان لو زاد الربح فالشركة تأخذه لها أما لو كانت الصفقة خاسرة فيتم غلقها بدون اي مشكل
ساعطيكم مثال توضيحي مثلا لدي صفقة يورو دولار ب 1 لوت نفترض أنني أردت غلق الصفقة على 10 دولار ربح هنا الشركة تجعلني أنتظر ثواني قليلة لو زاد الربح مثلا إلى 13 دولار ستعطيني الشركة فقط 10 دولار التي أغلق عليها الصفقة
مثلا لو أدرت غلق الصفقة على 10 دولار خسارة ستغلق الشركة الصفقة على 10 دولار
هذا الامر تكرر كثيرا لدرجة أنني قررت الكتابة عليه هنا حتى يأخذ المتداولين حذرهم عند التداول مع شركة كانت قبل وقت قصير ممتازة
شيء أخر التداول وقت الأخبار هههه لو أردت خسارة أموالك تداول مع هذه الشركة فلو ضغطت على شراء ستعطيك أعلى سعر ممكن و ليس السعر الغوري طبعا مع تجمد الشارت لثواني معدودة
معاك اخى فعلا هو ده اللى بيحصل لو موضوع ان تنفيذ اغلاق الصفقة مع حركة السعر بياخد وقت طيب اشمعنا مش بياخد وقت فى الخسارة وبيتأخر فى الصفقات الرابحة
حاجة كمان وحصلت معايا وللاسف ملقتش تفسير من الشركة او الدعم هنا بالمنتدى
وهى صفقة مثبوتة بالصور فى حسابى وكانت على زوج الدولار ين وهى صفقة بيع وكانت فى الفترة الاسيوية ولا كان فى اخبار ولا اى محرك للسوق ولقيت الصفقة مرجنت ولما بصيت على اعلى سعر وصله على الشارت لقيت ان أعلى سعر على الشارت يبعد بمايقرب من 6 نقاط من السعر اللى قفلت عليه الصفقة ولما تكلمت مع الدعم قلى ان السبيرد مش ثابت طيب تمام مش ثابت بس حتى المتحرك ليه اصول وتوسع الاسبيرد بيكون وقت الاخبار لكن لما يكون ااقل من نقطتين ويحصل قفزات للسعر حتى لو رجع تانى ده اكيد عيب فى الشركة وفى سيرفيرها وانا مش بعرض الموضوع علشان اهاجم الشركة لاء انا اصلا وسيط للشركة وعندى عملاء لكن لو الشركة ماخدتش بعين الاعتبار مشاكل عملائها وتحاول تطور من سيرفيرها اكيد هتخسر مصداقيتها

FXDD30
14-12-2014, 09:55 PM
شركة ربع كم ولا بعطيها -1 حتي، خسارة كل سنت اودعته فيها من مشاكل في المنصه وبطئ التنفيذ والريكوت القاتل
ممكن التجارة فيها بمبالغ اقل من 50 $ فقط لتجريب استراتيجيات بمخاطرة عاليه
غير هيك لا انصح بها :1:

hamsat36
11-01-2015, 09:24 AM
شضركة محترمة وافض ما فيها بصراحة الاسبريد صغير والسحب فوررررررررررررى بصراحة لحد دلوقتى مووثوقة وعايزنا نكسب

hossammax
12-01-2015, 06:02 PM
هل حسابات ال ECN فى اكسنس بيكون فيها اسبريد متحرك يعني ممكن وقت الاخبار يكون الاسبريد 5 نقاط واوقات تانيه نقطه واحده
ارجو من تعامل مع ال ECN فى الشركه يفيدني
لان في الحساب الميني انا عانيت كتير من موضوع الاسبريد ده
والمشكله الاكبر ان بيفتح معاهم بطريقه غريبه يعني اوقات بيوصلوه ل 15 نقطه والاقي السعر وصل لنقطه البروفيت ومبيقفلش اتمني يكون ال ECN مختلف

jamalfx
28-01-2015, 09:20 PM
تعاملى معهم دائم حتى اليوم منذ سنة و لم اجد بها اى مشاكل

شركة مميزة و تستحق الاحترام

ابو حسان
30-01-2015, 08:46 PM
فعلا اكسنس شركة ممتازة جدا

FXDD30
22-02-2015, 12:10 AM
شركة تعبانة متل باقي الشركات اللي بتدور في المنتديات العربية

hamada1228
22-02-2015, 12:39 AM
اقسم بذات الله انها افضل شركة .. كنت ادافع عنها سابقاً بدون تجربة أما الان وانا اعني ما اقول ومع تجربة هي افضل شركة عرفتها وافضل دعم عربي سريع ومحترم ويعجز اللسان عن وصف اخلاقه هو الاخ عمر دعم اكسنس الفني

amirfx80
13-03-2015, 09:10 PM
جربتها 3 اشهر و حتى الان ممتازة فى كل شئ

hamada1228
21-03-2015, 06:44 PM
هههههههههه ولسا ضعاف النفوس بهاجموها مشان كم سنت وابصر مين الوراهم

nasser alnaimi
27-04-2015, 01:34 AM
كيف افتح حساب فيها

واي حساب اختار مايكرو ولا ميني وecn

ونصائح من المتداولين فالشركه اوقات الدخول واوقات تغير الرافعه والسبرد

hamada1228
27-04-2015, 08:24 AM
كيف افتح حساب فيها

واي حساب اختار مايكرو ولا ميني وecn

ونصائح من المتداولين فالشركه اوقات الدخول واوقات تغير الرافعه والسبرد

صباحك فيروز اخي
فتح الحساب فيها يجب ان تدخل الى موقعها الرئيسي وهناك تفتح حساب او افتحه تحت رعاية اف اكس كوميشن افضل من هنا
502. Gateway Error (https://www.exness.com/a/62016)
وسوف يفتح لك موقع الشركة ومنها افتح الحساب
وحسب اموالك انت افتح الحساب يعني معاك من 300 الى اكثر افتح ecn اما مبلغ قليل افتح ميني افضل
الشركة ادخل صفقات على كيفك ولكن انتبه وهذه المعلومة مؤخراً علمتها وهي ان الرافعة قبل خمس ساعات من اغلاق السوق تصبح 1:200 على حد علمي وبعد افتتاح السوق بساعتين او ثلاث ساعات ايضاً لحتى تعود الى 1:2000 والسبريد يجب عليك الانتباه فهو يعلو في اوقات ضعف السيولة ولكن يعلو بشكل معقول وليس جنوني واغلب الوقت تجده قليل اما السبريد الجنوني يكون قبل اغلاق السوق بحوالي نصف ساعة الى ساعة ولا اظن ان الفرص انحصرت في اخر نصف ساعة قبل اغلاق السوق بمعنى انه عندك طوال الاسبوع رافعة ممتازة وسبريد ممتاز الا اخر خمس ساعات من يوم الجمعة واول ساعتين من يوم الاثنين فقط

nasser alnaimi
27-04-2015, 11:17 AM
صباحك فيروز اخي
فتح الحساب فيها يجب ان تدخل الى موقعها الرئيسي وهناك تفتح حساب او افتحه تحت رعاية اف اكس كوميشن افضل من هنا
502. Gateway Error (https://www.exness.com/a/62016)
وسوف يفتح لك موقع الشركة ومنها افتح الحساب
وحسب اموالك انت افتح الحساب يعني معاك من 300 الى اكثر افتح ecn اما مبلغ قليل افتح ميني افضل
الشركة ادخل صفقات على كيفك ولكن انتبه وهذه المعلومة مؤخراً علمتها وهي ان الرافعة قبل خمس ساعات من اغلاق السوق تصبح 1:200 على حد علمي وبعد افتتاح السوق بساعتين او ثلاث ساعات ايضاً لحتى تعود الى 1:2000 والسبريد يجب عليك الانتباه فهو يعلو في اوقات ضعف السيولة ولكن يعلو بشكل معقول وليس جنوني واغلب الوقت تجده قليل اما السبريد الجنوني يكون قبل اغلاق السوق بحوالي نصف ساعة الى ساعة ولا اظن ان الفرص انحصرت في اخر نصف ساعة قبل اغلاق السوق بمعنى انه عندك طوال الاسبوع رافعة ممتازة وسبريد ممتاز الا اخر خمس ساعات من يوم الجمعة واول ساعتين من يوم الاثنين فقط

ممتاز كلااام جميل وشكرا لك على التوضيح والأرشادات

baselnew
06-10-2015, 01:41 AM
شركه ممتازه .. عيبها الوحيده مثل كثير شركات الرافعه الماليه تنخفض قبل اغلاق السوق وبعد فتحه بساعات

FXCommission.com
16-10-2015, 06:04 PM
شركه ممتازه .. عيبها الوحيده مثل كثير شركات الرافعه الماليه تنخفض قبل اغلاق السوق وبعد فتحه بساعات

لكل شركه ما لها وما عليها ويمكنك الاستفادة من مميزتها
وتجنب العيوب مثلا ان تغلق العقود قبل اغلق السوق

siafari
28-10-2015, 09:20 PM
شركة فاشلة فيها انزلاقات سعرية كتيرة وقت الاخبار

Mahmoud-
11-12-2015, 11:19 PM
الشركة واضح عليها إنها محترمة ، ولكن مشكلتى معها هى إعادة التسعير والتأخر فى إغلاق الصفقة بغض النظر عن إذا كان الريكوت إيجابى أو سلبى ، لأن أهم شيئ هو سرعة إغلاق الصفقة إذا كانت خاسرة أو رابحة ...

jawad
12-03-2016, 05:55 AM
يا اخوانا لحد الوقتى كل لما حد ينصحنى بشركة الاقى اخبار ماشاء الله مفيش شركة مضمونة
وبلاقى احيانا ردود عبارة عن دعاية لشركة تانية وتطلع برده ناس كتير ليها تجارب
مش كويسة معاها

كےـريّےـمِےـ
12-03-2016, 08:36 AM
يا اخوانا لحد الوقتى كل لما حد ينصحنى بشركة الاقى اخبار ماشاء الله مفيش شركة مضمونة
مش كويسة معاها

اخي انا عندي ما يزيد عن سنة معاها و هي كويسة جدا في الايداع و السحب و كل شي ما عدى اارتفاع السبيرد عند الاخبار او الاغلاق
كما اعادة التسعير و بطى في تنفيذ الاوامر خصوصا وقت الاخبار

م.محمد عبد القوى
12-03-2016, 11:11 AM
مش كويسة معاها

كل الشركات فيها عيب وفيها مميزات
اختر الشركة التى عيوبها لا تؤثر على تداولاتك
تحياتى..

yasser81
12-03-2016, 11:15 AM
شركة اكسنس لا باس بها لكنها لا تصلح للسكالبينج لا ادري لماذا يقولون عن السبريد انو منخفض لم يسبق لي ان نزل السبريد عندي الى اقل من0.8 المعدل عندي 1.2 بعيدا عن الاخبار اين يصل الى ارقام خيالية ايضا ستجدون صعوبة في وضع الستوب لانها ترسم ذيول لاصطياده لن تراها في اي شركة اخرى انا لا اتحامل على الشركة لكن هذه حقيقة اردت تقاسمها مع الاخوة في المقابل السحب و الايداع سريع و جيد الدعم لا باس به باختصار اتحدىى اي سكالبر ان يرينا ارباحه مع اكسنس لانه مستحيل بنفس طريقة العمل ضاعفت حسابي مع هوت فوركس و تمرجن الحساب مع اكسنس نفس الصفقات نفس الوقت راسلت الدعم بصور صفقاتي على عدة شركات ضربت الهدف فقط اكسنس ضربت كلها الستوب تناقشت كثيرا معهم بدون نتيجة و شكرا

سارة الحلوانى
20-03-2016, 06:44 PM
كل الشركات فيها مميزات وعيوب فعلا
بخصوص اكسنس انا معاها من 8 شهور وهى شركة ممتازة وطبعا قبل ما ادخل معاهم قريت كتير عنهم
ووصلت الى نتيجة مهمة انى لا اتداول ابدا وقت الاخبار مهما كان اما الباقى فهو ممتاز بالنسبة لى ومستريحة معاهم وطبعا كل الشركات الافضل تجنب التداول وقت الاخبار

rkd3793
07-12-2016, 08:05 AM
بامانة اكسنس من افضل شركات الفوركس التي تعاملت معها مند سنوات ان لم تكن هي الافضل على الاطلاق يكفيك سرعة الاستجابة ودعم العمييل والسحب شي رائع بكل ما تحمله الكلمة من معنى شهادة حق

aksoft2007
12-12-2016, 01:38 AM
للجزائريين: رسميا
ايداع / سحب بالعملة المحلية عبر بطاقات excard المسبقة الدفع

أنت من الجزائر اختر وسيلة الايداع عبر excard و اتصل بالموزع الرسمي في الجزائر للحصول على البطاقة مسبقة الدفع مقابل الدفع بالعملة المحلية عبر CCP أو يد بيد .

ملاحظة : تتم عملية السحب عبر نفس وسيلة الايداع أي عبر الوسيط مقابل عمولة 2% باجراء تحويل المبلغ مقابل الدينار الجزائري.

roaya_mf
04-08-2017, 09:53 AM
اريد معلومات عن حساب السنت ومقدار الاسبيرد لحساب السنت هل هو اعلي من الحسابات الاخري وهل محد بعدد معين من الاوردارات يكون مفتوح

ولكم جزيل الشكر

معاذ عودات
04-08-2017, 06:55 PM
اريد معلومات عن حساب السنت ومقدار الاسبيرد لحساب السنت هل هو اعلي من الحسابات الاخري وهل محد بعدد معين من الاوردارات يكون مفتوح

ولكم جزيل الشكر

السبريد يبدأ من 0.3 لكل الحسابات
السنت والميني

forexlover90
27-09-2017, 09:09 PM
اعادة تقييمي للشركة

10/10 ممتازة جدا

FXCommission.com
27-03-2023, 12:46 PM
اعادة تقييمي للشركة

10/10 ممتازة جدا

ممتاز جدا