المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : كيفية وضع اكسبيرت تداول على سيرفر

مصطفي عماشة
12-05-2010, 11:11 PM
ازاي ممكن احط اكسبيرت علي سيرفر ... علشان اشغله من عليه
وازاي اشغله من علي السيرفر اصلا ؟؟ وهل في سيرفر مجاني ممكن احط عليه الحاجة

مدير الموقع
12-05-2010, 11:36 PM
تحياتى يا درش..
كى تضع اكسبيرت على سيرفر يجب ان تقوم بتاجير ما يسمى VPS (Virtual Private Server) يمكنك البحث فى الجوجل عن شركات تقدم هذه الخدمة و اى شركة تقدم خدمات الاستضافة يمكنها تقديم هذه الخدمة و تتراوح سعرها شهريا من 8 الى 12 دولار و هو عبارة عن تاجير جهاز كمبيوتر به سيستم ويندوز و تضع فيه الاكسبيرت و تشغله و تتركه مفتوحا و السيرفر يكون مفتوحا الاربعة و العشرين ساعة ليعمل بلا مشاكل..
يمكنك الدخول على السيرفر عن طريق الويندوز الخاص بك من قائمة Remote Access Desktop
للعلم فاننا نقدم خدمة استضافة الاكسبيرتات مجانا لكل عملاء اف اكس ارابيا مع الحفاظ على كامل الحقوق الفكرية للاكسبيرت و تقديم اى وثائق موقعة من قبلنا تضمن عدم نشر او توزيع الاكسبيرت الا بموافقة رسمية من صاحب الاكسبيرت
تحياتى يا غالى و اى مساعدة احنا فى الخدمة.
الله كريم.,

م.نادر فريد
13-05-2010, 01:29 AM
تحياتى يا درش..
كى تضع اكسبيرت على سيرفر يجب ان تقوم بتاجير ما يسمى VPS (Virtual Private Server) يمكنك البحث فى الجوجل عن شركات تقدم هذه الخدمة و اى شركة تقدم خدمات الاستضافة يمكنها تقديم هذه الخدمة و تتراوح سعرها شهريا من 8 الى 12 دولار و هو عبارة عن تاجير جهاز كمبيوتر به سيستم ويندوز و تضع فيه الاكسبيرت و تشغله و تتركه مفتوحا و السيرفر يكون مفتوحا الاربعة و العشرين ساعة ليعمل بلا مشاكل..
يمكنك الدخول على السيرفر عن طريق الويندوز الخاص بك من قائمة Remote Access Desktop
للعلم فاننا نقدم خدمة استضافة الاكسبيرتات مجانا لكل عملاء اف اكس ارابيا مع الحفاظ على كامل الحقوق الفكرية للاكسبيرت و تقديم اى وثائق موقعة من قبلنا تضمن عدم نشر او توزيع الاكسبيرت الا بموافقة رسمية من صاحب الاكسبيرت
الله كريم.,

كفيت ووفيت لكن سعر السرفرات اتغير من فترة ليتراوح بين 20-75 $ حسب أستمرارية السرفر بالعمل بدون خلل لتتراوح بين 95% - 100% أب تايم up time وهى النسبة المئوية من الوقت التى يعمل فيها السرفر بدون اعطال وتفرق فى السعر كثيرا ... ومجال الفوركس يحتاج أن يكون السفر بأقصى أب تايم لأنه تخيل انك فى المضاعفة الخامسة للأكسبرت وحدث عطل = طار الحساب :) . كما أنك يجب أن تقيس سرعة الأتصال بين السرفر الذى ستستأجره وبين شركة التنفيذ ( البروكر) الذى ستتعامل معه وطبعا مرة اخرى يختلف السعر بأختلاف السرعة ... كما يجب ان تتأكد أن الشركة لا تقوم بالصيانة لسرفراتها ألا فى وقت يكون السوق فيه مغلق كيوم السبت أو الأحد ...وهكذا

محمد نوارج
13-05-2010, 10:01 AM
ردود سريعة ومفصلة

شكراً د. أسامة

شكراً م. نادر

..،

مصطفي عماشة
13-05-2010, 11:07 AM
تحياتى يا درش..
الله كريم.,

كفيت ووفيت لكن سعر السرفرات اتغير من فترة ليتراوح بين 20-75 $ حسب أستمرارية السرفر بالعمل بدون خلل لتتراوح بين 95% - 100% أب تايم up time وهى النسبة المئوية من الوقت التى يعمل فيها السرفر بدون اعطال وتفرق فى السعر كثيرا ... ومجال الفوركس يحتاج أن يكون السفر بأقصى أب تايم لأنه تخيل انك فى المضاعفة الخامسة للأكسبرت وحدث عطل = طار الحساب :) . كما أنك يجب أن تقيس سرعة الأتصال بين السرفر الذى ستستأجره وبين شركة التنفيذ ( البروكر) الذى ستتعامل معه وطبعا مرة اخرى يختلف السعر بأختلاف السرعة ... كما يجب ان تتأكد أن الشركة لا تقوم بالصيانة لسرفراتها ألا فى وقت يكون السوق فيه مغلق كيوم السبت أو الأحد ...وهكذا
ما ينفعش تعملوا شرح مصور لكيفية تشغيل اسكريبت يكون مرفوع علي السيرفر
ومادام المنتدي بيدعم رفع الاسكريبتات مجانا .. ليه ما يترفع الاسكريبت زي اسكريبت eto للأخ نادر ونجربه علي حساب ديمو ونعرض نتايجة ؟؟؟؟

م.نادر فريد
13-05-2010, 05:26 PM
ما ينفعش تعملوا شرح مصور لكيفية تشغيل اسكريبت يكون مرفوع علي السيرفر
ومادام المنتدي بيدعم رفع الاسكريبتات مجانا .. ليه ما يترفع الاسكريبت زي اسكريبت eto للأخ نادر ونجربه علي حساب ديمو ونعرض نتايجة ؟؟؟؟
بالنسبة للشرح للأسف مينفعش مصور ..... لأننا هنعمله فيديو :1 (54): وبيكون بالضبط كأضافة أكسبرت للميتاتريدر عادى لأن كما قال لك د. أسامة بتكون كانك شغال على الويندوز فى جهازك ... بالنسبة لأكسبرت المنتدى فأسامة هيرد عليك لانه بتاعه هو .. مش بتاعى :) .

مدير الموقع
14-05-2010, 12:30 AM
تحياتى يا درش و ان شاء الله سيقوم البشمهندس نادر بشرح تفصيلى لكيفية برمجة الاكسبيرت و رفعه على السيرفرات فى ملفات الفيديو التى سنقوم بها
اما بالنسبة لاكسبيرت عيون النسر فسنقوم بارفاق صفقاته الاسبوعية و نتائجه بشفافية كاملة كى يطمئن كل الاخوة الاعضاء لعمل الاكسبيرت قبل وضع مالهم فيه :)
تحياتى يا درش و تحت امرك فى اى استفسار.
الله كريم.,

magedsenger
14-05-2010, 08:42 AM
ربنا يكرمك يا دكتور انت و الاستاذ نادر

وفعلا خدمات لم اجدها فى اى مكان الا هنا

مصطفي عماشة
14-05-2010, 02:31 PM
تحياتى يا درش و ان شاء الله سيقوم البشمهندس نادر بشرح تفصيلى لكيفية برمجة الاكسبيرت و رفعه على السيرفرات فى ملفات الفيديو التى سنقوم بها
اما بالنسبة لاكسبيرت عيون النسر فسنقوم بارفاق صفقاته الاسبوعية و نتائجه بشفافية كاملة كى يطمئن كل الاخوة الاعضاء لعمل الاكسبيرت قبل وضع مالهم فيه :)
تحياتى يا درش و تحت امرك فى اى استفسار.
الله كريم.,

تكرم والله أخوي أبو هنا :)
غرضي المنفعة العامة لاني عمري ما استخدمت اسكريبت خالص .. بس ناوي باذن الله استخدمه قريب جدا
علي الاقل الواحد مش فاضي يبقي هوا يشتغل مع نفسه :)

مصطفي عماشة
14-05-2010, 02:34 PM
بالنسبة للشرح للأسف مينفعش مصور ..... لأننا هنعمله فيديو :1 (54): وبيكون بالضبط كأضافة أكسبرت للميتاتريدر عادى لأن كما قال لك د. أسامة بتكون كانك شغال على الويندوز فى جهازك ... بالنسبة لأكسبرت المنتدى فأسامة هيرد عليك لانه بتاعه هو .. مش بتاعى :) .

منتظر الفيديو استاذي الغالي نادر
يمكن ربنا يفرجها ونفهم علي ايديك حاجة :D
بس ياريت لما يتعمل حد يعرفني .. لاني اكيد مش هبقي موجود :)
يعني رسالة علي الخاص بس علشان لما ارجع اعرف

محمد نوارج
14-05-2010, 05:36 PM

عليا الرسالة دي إن شاء الله ..

متقلقش ..،

م.نادر فريد
14-05-2010, 05:48 PM

تحت الأمر والطلب وسرعة التنفيذ يا درش :1 (72):.. والرسالة هتلاقيها تلاتة واحدة من محمد وواحدة منى وواحدة من أف أكس ارابيا :)... ولو عاوز ديليفرى كمان اجى اقول لك بنفسى فى القاهرة ..أنت تأمر يا جميل:1 (77):

مصطفي عماشة
14-05-2010, 08:26 PM
عليا الرسالة دي إن شاء الله ..

متقلقش ..،

تحت الأمر والطلب وسرعة التنفيذ يا درش :1 (72):.. والرسالة هتلاقيها تلاتة واحدة من محمد وواحدة منى وواحدة من أف أكس ارابيا :)... ولو عاوز ديليفرى كمان اجى اقول لك بنفسى فى القاهرة ..أنت تأمر يا جميل:1 (77):

اخجلتم تواضعنا:1 (43)::1 (43)::1 (43):
ويارب اقدر اوفي جمايلكوا عليا .. كل اساتذتي

مصطفي عماشة
20-05-2010, 03:51 PM
روحت الجيش ورجعت من الجيش والفيديو لسه ما اتعملش ؟؟؟؟؟؟؟؟
طب ايه بقي اعمل ايه انا بقي فيكوا دلوقتي
ان اماليش دعوة عايز الفيديو وعايز اعرف ازاي اعمل الاكسبيرت علي سيرفر واشغله

محمد نوارج
21-05-2010, 12:13 AM
روحت الجيش ورجعت من الجيش والفيديو لسه ما اتعملش ؟؟؟؟؟؟؟؟
طب ايه بقي اعمل ايه انا بقي فيكوا دلوقتي
ان اماليش دعوة عايز الفيديو وعايز اعرف ازاي اعمل الاكسبيرت علي سيرفر واشغله

حاضر يا سيدي والله بس كل الشغل من بعد معرض الترند

الناس كلها مشغولة في المعرض حالياً

وبعدها هتلاقي اللي يسر قلبك بإذن الله ..،

Digital
21-05-2010, 07:56 AM
موضوع جداً قيم خصوصاً لأصحاب الأكسبيرتات. لكن سؤال فقط كمعلومة: هل هناك شركات موثوقة يضمنها المستخدمون ومجربة عملياً بحيث لايوجد بها عمليات نصب أو إحتيال أو الخ من هذه الأمور؟؟

فكرة المنتدى لرفع إكسبيرت على سيرفر مجاناً فكرة جداً محترمة.

جزاكم الله خيراً.

محمد نوارج
22-05-2010, 12:00 PM
موضوع جداً قيم خصوصاً لأصحاب الأكسبيرتات. لكن سؤال فقط كمعلومة: هل هناك شركات موثوقة يضمنها المستخدمون ومجربة عملياً بحيث لايوجد بها عمليات نصب أو إحتيال أو الخ من هذه الأمور؟؟

فكرة المنتدى لرفع إكسبيرت على سيرفر مجاناً فكرة جداً محترمة.

جزاكم الله خيراً.

أخي الفاضل ..

نحن الحمد لله نتعامل مع أكثر الشركات ثقة وأماناً واحتراماً للعميل ..

ونحن وكلاء لشركة إف إكس دي دي FXDD

ويمكنك التعرف على ميزات الشركة من هذا الموضوع:

تعرف على FXDD - اف اكس ارابيا .. تحليلات .. توصيات .. مؤشرات .. اكسبيرتات (http://www.fx-arabia.com/vb/t38.html)

مصطفي عماشة
28-05-2010, 07:14 PM

بعد البحث والتنقيب لقيت دول

بس فاضل موضوع السيرفر مش عارف ازاي .. وبعد ما يترفع علي سيرفر اتعامل معاه ازي

tarek93
04-06-2010, 10:08 PM
يا انا اول مره اعرف الموضوع ده سيرفر ويندوز هيبقا حلوه بالنسبه للاكسبرتات

م.نادر فريد
05-06-2010, 05:19 PM
يا انا اول مره اعرف الموضوع ده سيرفر ويندوز هيبقا حلوه بالنسبه للاكسبرتات

جدا وهو المطلوب ولكن تأكد أن مواعيد الصيانة تتفق مع مواعيد عطلة السوق

wambasic
28-06-2010, 10:08 AM
هو الاكسبرت بيتعمل بلغه فيجوال بيسك ؟؟؟

hazim
28-06-2010, 04:03 PM

بيتعمل بلغه MQ4 وهى لغه خاصه بالميتاتريد 4

م.نادر فريد
29-06-2010, 07:21 AM

بيتعمل بلغه MQ4 وهى لغه خاصه بالميتاتريد 4

كما أوضح اخونا حازم وجوابه سليم وهى لغة مشابهة للغة السى ويوجد فيديوهات تعليمية عن كيفية البرمجة بهذة اللغة فى قسم التعليم بالفيديو. واهلا بك فى اى سؤال.

متعلم
25-07-2010, 01:14 PM
بس فاضل موضوع السيرفر مش عارف ازاي .. وبعد ما يترفع علي سيرفر اتعامل معاه ازي

على قدر استنتاجي البسيط وعدم علمي بالاكسبيرتات
انت بترفع الميتاتريدر والاكسبيرت على السيرفر
وتشغله عادي زي ما هو في الشرح

اذا انا غلطان ياريت حد يصحح لي

لكن فيه نقطة مهمة
متخليش الميتاتريد يتذكر الباسوورد واليوزر نيم
يعني تشيل علامة الصح اللي جنبهم
وعيش وادعي لي

م.نادر فريد
25-07-2010, 10:20 PM
على قدر استنتاجي البسيط وعدم علمي بالاكسبيرتات
انت بترفع الميتاتريدر والاكسبيرت على السيرفر
وتشغله عادي زي ما هو في الشرح

اذا انا غلطان ياريت حد يصحح لي

لكن فيه نقطة مهمة
متخليش الميتاتريد يتذكر الباسوورد واليوزر نيم
يعني تشيل علامة الصح اللي جنبهم
وعيش وادعي لي

وهو فية حد يقدر يصحح عليك ؟ هههههههه
لكن النقطة المهمة ياريت توضح لنا سببها.

متعلم
26-07-2010, 01:46 PM
وهو فية حد يقدر يصحح عليك ؟ هههههههه

لكن النقطة المهمة ياريت توضح لنا سببها.

يا رجل !!!
عايز تحسسني اني بكتب .......... ؟
طيب قول اذا كان كلامي صح والا غلط
وبعدها نروح للنقطة المهمة ....... باين عليك بتحب المسلسلات المصري

م.نادر فريد
28-07-2010, 12:02 AM
يا رجل !!!
عايز تحسسني اني بكتب .......... ؟
طيب قول اذا كان كلامي صح والا غلط
وبعدها نروح للنقطة المهمة ....... باين عليك بتحب المسلسلات المصري

صح طبعا يابرنس

sh4
05-10-2010, 01:43 PM
تحياتى يا درش..
الله كريم.,

طيب اللى لية حساب فى شركة المنتدى مش وكيل ليها
يعمل أية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

yossry77
19-12-2010, 01:08 AM
هو لسه الفديو منزلشي و لا ايه

منتظرونه يا جماعه