المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : كلنا خاسرون

menshawy
13-09-2010, 07:05 PM
الموضوع باختصار اننا كلنا خاسرون
و هذا السوق ليس له اى ضوابط او تحليلات
من الاخر قمار و ادمان
يارب الزمن يرجع بى والله لم اكن لادخلة ابدا
رسالة لاى شخص جديد لم يتورط .....................انفد بجلدك

FX Matador
13-09-2010, 07:15 PM
مالك يا صديقى ؟ يربح القليلون و الباقى خاسرون لماذا لا نكون من ضمن الرابحون ؟! في كتير خسرت مبالغ كبيره جدا لكنها نجحت فى النهايه الخاسر الحقيقى هو من ينسحب قبل ان يربح

Fight OR EXit

محمد نوارج
13-09-2010, 07:19 PM
يااااااه ..

في ايه يا منشاوي .. مالك بس؟!!

إيه اللي حصل؟!!

..،..

Samy
13-09-2010, 07:37 PM
لو بحثنا عن القليل
المستمر
صدقنى لما قلنا مثل هذا

محمد نوارج
13-09-2010, 07:42 PM
لو بحثنا عن القليل
المستمر
صدقنى لما قلنا مثل هذا

عندك حق يا مستر

الحمد لله القناعة كنز لا يفنى ..،

المسلم أمره لله
13-09-2010, 07:43 PM
من الاخر قمار و ادمان

أهلا يا باشا اسم ذكرني بصديق المنشاوي رحمه الله رحمة واسعة من فضله و احسانه
في ايه باشا مالك زعلان
ممكن تقل لنا من قال قمار بارك الله فيك
أنرنا الله ينور عليك
أهه أنا لم أخسر شيء أنا بتعلم
افدنا الله يكرمك حتى لا يفوت الوقت و نندم
جزاك الله كل خير

المسلم أمره لله
13-09-2010, 07:45 PM
لو بحثنا عن القليل

المستمر
صدقنى لما قلنا مثل هذا

كما قال عم بناتي الله يكرم و يحسن اليه
القليل الدائم أفضل من لا شيء

alshreef2011
13-09-2010, 07:48 PM
مشكلتنا كلنا ندخل السوق ب 200 دولار او 1000 او حتى 10 الاف
وكلنا عايزن المليون فى شهر
علشان كده بتكون المخاطره كبيرة ومافيش راس مال
وبكده بنخسر وانا منكم سابقا الحين الحمد لله بالتزم

ياريت مانفكر فى المليون
يكفى دخل شهرى كويس

esmaeel
13-09-2010, 07:51 PM
اخي الكريم أولا يبدو انك خسرت مبلغ كبيرا ولاحول ولاقوة إلا بالله إن شاء الله تعوضه وتخرج بربح غصبا عن السوق وصناعه فقط بشرط واحد !!

وهو عندما تريد أن تفتح صفقة أن تعرف لماذا بيع أو لماذا شراء وانا أقسم لك أنك ستكون من الرابحين ..

أما عن سبب خسارتك فهو إما معرفتك بالسوق ناقصة أو أنك دخلت السوق دون معرفة أصلا ؟؟؟؟؟؟

تقبل مروري أخوك إسماعيل

فوريكس مان
13-09-2010, 07:52 PM
من الاخر قمار و ادمان

طب متراجع الزمن وتشوف خسرت ليــه وصحح اخطاءك عشان اما تقابل نفس الموقف بدل ما تخسر تطلع ربــحان
مش الفوركس بس اى حاجة فى الدنيا فاولها عقبات مفيش حاجة بتمشى سالكة من اولها الا اذا كان اخرها سواد
اما اللىف يها الخير
تلاقى دايما ربك حط عقبات عشان يختبر اصرارك وصبرك ومثابرتك على الىل عاوز توصلو ولو عملت كدة يبقى انته تستاهل تكون من القليلين اللى بيفوزو بحلمهم
دايما لازم تلاقى صعوبات فاى سكة خير لانو لازم تتعب علشان تنوول دى سنة الحيااه
دة ربك قال بسم الله الرحمن الرحيم " انا لا نضيع اجر من احسن عملا " صدق الله العظيم يعنى فقط عليك تتعب وتعمل اللى عليك وسيب على ربنا الباقى

وبردو هقولك جملتى الحبيبة زى مقالهالك الاخ متادور
Forex
Fight OR Exit

مدير الموقع
13-09-2010, 07:54 PM
قلبى عندك يا منش.
حاسس بيك و ربنا يقويك,
السوق فعلا اليومين اللى فاتوا كان زى ما انت بتقول ,
تحياتى يا غالى,

khaledraouf
13-09-2010, 08:00 PM
أخى الفاضل
من خبرتى القليلة السوق نفسى بحت نرضى بأقل مكسب ونفضل على الاوامر الخسرانة بتعزيزات حتى يضيع الرصيد
وطبعا دة راجع لقلة خبرتنا وانا مثلك
بس ماينفعش نقول لو خسرنا انة قمار وادمان علشان لو كسبنا حنفضل فى هذا السوق ومش حنقول الكلام دة
تحياتى وتمنياتى بتعويض رصيدك

momo.fx
13-09-2010, 08:04 PM
ان شاء الله تتعوض و خد اجازة من المضاربة تماما و راجع حساباتك و شوف الغلط كان منين بالظبط كل حاجة و ليها سبب

dooor
13-09-2010, 08:18 PM
للامانة ومن اجل الله اقول التالي

هذا السوق للمحترفين فقط وهم قلة

معظمنا خسر الكثير من امواله ومن اموال اسرته

انت في هذا السوق على بحر متلاطم

الاغلب يخسر

اسئلة خطيرة بحاجة الى اجابات مقنعة

لماذا يلجأ بعض اصحاب الخبرة والاقدمية الى عمل مؤشرات او اكسبيرتات وبيعها
ولماذا يلجأون الى بيع التوصيات باشتراكات شهرية
ولماذا يقوم الكثير من الخبراء والمحترفين بفتح منتديات من اجل عمولة او بونص قليل من اصحاب هذه الشركات
ولماذا يلجأ المحترفين الى بارات الاعلانات والدخل القليل منها
ولماذا يلجأ بعض الخبراء والقدامى الى ان يكون وسيط او معرف

اذا لو كانت هناك استراتيجيات ناجحة او مؤشرات صادقة او طرق مضمونة لما لجأنا الى الاسئلة اعلاه

اخواني احب هذا المنتدى وباقي المنتديات المتخصصة الاخرى

ولكن حبي لاخواني وشفقتي عليهم اكثر

والله ليس لي هدف الا النصحية

فليسامحني الجميع ان اغضبهم هذا الكلام

a-a-m
13-09-2010, 08:27 PM

الاغلب يخسر

ولماذا يقوم الكثير من الخبراء والمحترفين بفتح منتديات من اجل عمولة او بونص قليل من اصحاب هذه الشركات

اذا لو كانت هناك استراتيجيات ناجحة او مؤشرات صادقة او طرق مضمونة لما لجأنا الى الاسئلة اعلاه

=============================
=========================

الجواب في اسئلتك -- ولا يرفضها الا مكابر معاند او طفيلي مسترزق --- سلمت يداك

شريـر
13-09-2010, 08:41 PM
السوق مش تمام .. لان اليوم الجو كان ساخن ومقدرتش افكر .. وبالامس كان بارد ومقدرتش احدد اتجاه السوق .. وقبل امس كان معتدل والم استطيع التركيز .. الله يرحم ايام زمااااان ايام ماكان الفراعنه يمارسون الفوركس على الصخر والحجر وكانت اوامر الشراء عبر الحمام الزاجل ..

النجار السئ دوماً يلوم ادواته :1 (82): ..

وعلى نياتكم ترزقوون ،،

a-a-m
13-09-2010, 08:47 PM
السوق مش تمام .. لان اليوم الجو كان ساخن ومقدرتش افكر .. وبالامس كان بارد ومقدرتش احدد اتجاه السوق .. وقبل امس كان معتدل والم استطيع التركيز .. الله يرحم ايام زمااااان ايام ماكان الفراعنه يمارسون الفوركس على الصخر والحجر وكانت اوامر الشراء عبر الحمام الزاجل ..

النجار السئ دوماً يلوم ادواته :1 (82): ..

وعلى نياتكم ترزقوون ،،

============
===============

لا والاكثر والذي يثير في الاشمئزاز لما يقولك السوق عاكسني اليوم وهو على غير طبيعته --- وكأن السوق يمشي كل يوم باوامر حضرته -- السوق زوجته المطيعة -- ولا يقول انا اليوم خالفت السوق

طبعا امعوضة ياشباب

a-a-m
13-09-2010, 08:51 PM
والاغرب انه حضرت الخبير بيعتمد على مؤشرات ليست هي الا ضحك على الذقون == ولو كانت رابحة لما وضعتها شركات الماركت ميكر بالمجان لكي تربح انت وتخسر هي

darkoon2001
13-09-2010, 09:01 PM
العوض على ربنا اخى منشاوى
اسمحولى كل واحد بيقول تعليق

انا بقالى 3 ايام مدخلتش السوق لوضوح التحذير من اول يوم
والنهارده اول يوم اعمل صفقة واحده وبأقل لوط ((ميكرو)) ولو نجحت ان شاء الله مش هدخل اى صفقة الا لو ظهرت بوادر طريق
قصدى من الكلام دا ان مش كل يوم لازم تتاجر والسوق مليان ربح حقيقى وليس خيال ولا انتو نسيتو مشوار السلاحف
لو مش عارفين بدأو ازاى اسألو
ولا اقولكو اسألو نفسكو وانتو بتكسبو
يا جماعة اتبعو الخطواط الصحيحة وانتو تفهمو معنى الادارة
والرد الافضل فى توقيعى
تحياتى وسامحونى على هذه الهجة بس انتو محتاجين حد يفوقكو من الغفلة اللى انتو فيها
همسة ::: حارب نفسك قبل ان تحارب من نفسك
وربنا مش هيديك حاجة من غير متتعب ولا كان زمان كل الناس احمد زويل

a-a-m
13-09-2010, 09:06 PM
واذا قلت هذه الحقائق ليستفيد المبتدئ -- اقصد الضحية الجديد -- سينبري لك الفاشلون القدامى والمغرر بهم الجدد ويسردون لك اساليبهم العجيبة في الربح وطبعا نفس الكلام المعاد -- عليك ان تخسر وتخسر وتصبر على الخسارة -- وان تجد وتجتهد وتسهر الليالي والليالي لتتعلم وسوف ترى النتيجة --- وماذا تتعلم ومن اي جامعة تأخذ علومك -- لاشئ سوى كلام معاد ومكركر ومقولات زائفة من اشخاص اغلبهم جهلاء تعلموها بالواسطة من شركات الفوركس التي لايهمها طبعا الا ارباحها -- وطبعا ستجد اغلبهم لم يكمل تعليمه الجامعي او بالكاد وهو لايستحي ان يضع لنفسه القابا علمية كاذبة ليوهم الناس بذلك او ليسد عقدة النقص في نفسه --- فضلا عن المواضيع الرنانة التي لاتحلم الا بالمليون فما فوق -- وهذا محطم الفوركس وذاك بطل ابظال الفوركس واخر لاادري ماذا من هذه الاباطيل -- واذا بينت لاخوانك الجدد الحقيقة -- سياتي لك غبي جديد, او ماكر قديم بمعرف اخر ويقول لك وانت ماذا قدمت --؟؟؟؟ وكانه افحمك ---

bestrader
13-09-2010, 09:08 PM

الاغلب يخسر

انت محق اخي، شكرا لك.
ONLY 5%

Want to make money on financial market without learning it seriously

In Life what thing i had learnt you can't pass over steps

Evrything goes steps by steps

To make money on forex you must learn from people who create that system

Not from trying to using the system..demo or live trading to waste your money

Search about Economist, mathematicien, computer-scientist, psychology-scientist .. But the most important are economists

And to learn from them, you should go to university OR get their memoire and books

ONLY that can lead you to make huge profit and be VERY RICH with FX and be Successful trader.

GOOD LUCK

a-a-m
13-09-2010, 09:14 PM
العوض على ربنا اخى منشاوى
اسمحولى كل واحد بيقول تعليق

انا بقالى 3 ايام مدخلتش السوق لوضوح التحذير من اول يوم
والنهارده اول يوم اعمل صفقة واحده وبأقل لوط ((ميكرو)) ولو نجحت ان شاء الله مش هدخل اى صفقة الا لو ظهرت بوادر طريق
قصدى من الكلام دا ان مش كل يوم لازم تتاجر والسوق مليان ربح حقيقى وليس خيال ولا انتو نسيتو مشوار السلاحف
لو مش عارفين بدأو ازاى اسألو
ولا اقولكو اسألو نفسكو وانتو بتكسبو
يا جماعة اتبعو الخطواط الصحيحة وانتو تفهمو معنى الادارة
والرد الافضل فى توقيعى
تحياتى وسامحونى على هذه الهجة بس انتو محتاجين حد يفوقكو من الغفلة اللى انتو فيها
همسة ::: حارب نفسك قبل ان تحارب من نفسك
وربنا مش هيديك حاجة من غير متتعب ولا كان زمان كل الناس احمد زويل

=======================
=====================

اخي بعض كلامك جيد --ولكن انت ضربت مثلا بالسلاحف -- وانا لاريد ان احكم على السلاحف -- ولكن هل انت كنت معهم وحققت المليون اجبني بصراحة

ام سمعت من الاخرين ولك الشكر

darkoon2001
13-09-2010, 09:17 PM
واذا قلت هذه الحقائق ليستفيد المبتدئ -- اقصد الضحية الجديد -- سينبري لك الفاشلون القدامى والمغرر بهم الجدد ويسردون لك اساليبهم العجيبة في الربح وطبعا نفس الكلام المعاد -- عليك ان تخسر وتخسر وتصبر على الخسارة -- وان تجد وتجتهد وتسهر الليالي والليالي لتتعلم وسوف ترى النتيجة --- وماذا تتعلم ومن اي جامعة تأخذ علومك -- لاشئ سوى كلام معاد ومكركر ومقولات زائفة من اشخاص اغلبهم جهلاء تعلموها بالواسطة من شركات الفوركس التي لايهمها طبعا الا ارباحها -- وطبعا ستجد اغلبهم لم يكمل تعليمه الجامعي او بالكاد وهو لايستحي ان يضع لنفسه القابا علمية كاذبة ليوهم الناس بذلك او ليسد عقدة النقص في نفسه --- فضلا عن المواضيع الرنانة التي لاتحلم الا بالمليون فما فوق -- وهذا محطم الفوركس وذاك بطل ابظال الفوركس واخر لاادري ماذا من هذه الاباطيل -- واذا بينت لاخوانك الجدد الحقيقة -- سياتي لك غبي جديد, او ماكر قديم بمعرف اخر ويقول لك وانت ماذا قدمت --؟؟؟؟ وكانه افحمك ---
سيبك بقا من كل الكلام اللى انت بتقولو
اكبر غلط انك تفتح حساب حقيقى من غير متتعلم لغاية متعمل 90 % من صفقاتك رابحة فى 30 يوم
وكمان اسمحلى حضرتك اقولك حاجة صغيرة
انت متعرفش ولا شفت اى حد من الناس كسبانة بس عاوز اقولك حاجة فى المنتدى دا اصحاب الورش كلهم كسبو فوق ما تتخيل بدون ذكر اسمهم
والله والله والله الكلام دا حقيقى بس المشكلة اللى فى المبتدئين ان اغلبهم اول ميقعو فى اول مطب بيقولو الكلام اللى انت بتقولو
لكن الدنيا مش سهلة زى مانت فاكر
اضربلك مثل بسيط
لو عاوز تدخل جامعة ينفع متعديش على ابتدائى او ثانوى
حاجة اخيرة
لية اصحاب الورش مردوش عليك ؟
لو جاوبت لى السؤال دا يبقى فهمتنى
تحياتى يا غالى:)

darkoon2001
13-09-2010, 09:18 PM
=======================
=====================

اخي بعض كلامك جيد --ولكن انت ضربت مثلا بالسلاحف -- وانا لاريد ان احكم على السلاحف -- ولكن هل انت كنت معهم وحققت المليون اجبني بصراحة

ام سمعت من الاخرين ولك الشكر
انا تبعتهم يوم بيوم
مسمعتش عنهم من حد ابدا وشفت هما بدأو ازاى
بس للاسف مدخلتش معاهم علشان اولا مكانش معايا فلوس ثانيا مكنش عندى الخبر انى ابتدى معاهم

a-a-m
13-09-2010, 09:27 PM
انت محق اخي، شكرا لك.
ONLY 5%

Want to make money on financial market without learning it seriously

In Life what thing i had learnt you can't pass over steps

Evrything goes steps by steps

To make money on forex you must learn from people who create that system

Not from trying to using the system..demo or live trading to waste your money

Search about Economist, mathematicien, computer-scientist, psychology-scientist .. But the most important are economists

And to learn from them, you should go to university OR get their memoire and books

ONLY that can lead you to make huge profit and be VERY RICH with FX and be Successful trader.

GOOD LUCK

===========================
==================

اسمح لي اجيبك -- واكتب لك بالعربية لانك تقرأ العربي حتي يفهم الاخوة الذين لايتقنون الانجليزية -- فكرتك جيدة ولكن اعطني جامعة واحدة في العالم تدرس الفوركس --- الجواب لايوجد لانه اصلا ليس بعلم -- واذا تقصد علم الاقتصاد او الادارة او البزنس مما يدرس بالجامعات -- فاسمح لي ان اقول لك بان ذلك لاينفع كثيرا -- وان كان يعطي معلومات علمية جيدة -- ولكن متى كان الربح في الاسواق مرتبطا بحملة شهادات التخصصات الاقتصادية بمختلف فروعها --- نعم هي مهمة جدا لمن يريد ان يدرسها للاخرين او يؤلف بها لكي يكون كلامه سليما وعلى اسس علمية لا كما يحدث في منتدياتنا الفوركسية لكل من هب ودب ولك الشكر

darkoon2001
13-09-2010, 09:32 PM
هقولك اية بس :):):)
انت حر وكل واحد لية رأية
تحياتى :)

a-a-m
13-09-2010, 09:55 PM
هقولك اية بس :):):)
انت حر وكل واحد لية رأية
تحياتى :)
=============
==================

اخي الكريم تسمح لي بنصيحة خاصة -- ارجو ان تنسى معظم ماتعلمته من المنتديات لتبدأ مشوار الربح -- لعلمك انا لست مبتدئا وانا لاافتخر بذلك ولكن للتوضيح فقط فلا يغرك معرفي فانا دائما اغير معرفي وتواجدي الاساسي في المنتديات الانجليزية-- نعم في بداياتي خسرت الكثير اكثر مماتتصور واليوم احمد الله تعالى على ماانا فيه -- وانا حينما تكلمت لالشئ الا لبيان الحقائق الغائبة عن عيون البعض -- وانت بيدو انك لك قناعاتك وطرقك الجيدة فهذا امر والله يسرني -- وانا المني كلام الاخ صاحب الموضوع وتالمت له فقلت ما قلت -- فاذا تضايق احد من كلامي فانا اسف واعتذر وتقبل احترامي

مصطفي عماشة
13-09-2010, 10:57 PM
=============
==================

اخي الكريم تسمح لي بنصيحة خاصة -- ارجو ان تنسى معظم ماتعلمته من المنتديات لتبدأ مشوار الربح -- لعلمك انا لست مبتدئا وانا لاافتخر بذلك ولكن للتوضيح فقط فلا يغرك معرفي فانا دائما اغير معرفي وتواجدي الاساسي في المنتديات الانجليزية-- نعم في بداياتي خسرت الكثير اكثر مماتتصور واليوم احمد الله تعالى على ماانا فيه -- وانا حينما تكلمت لالشئ الا لبيان الحقائق الغائبة عن عيون البعض -- وانت بيدو انك لك قناعاتك وطرقك الجيدة فهذا امر والله يسرني -- وانا المني كلام الاخ صاحب الموضوع وتالمت له فقلت ما قلت -- فاذا تضايق احد من كلامي فانا اسف واعتذر وتقبل احترامي
يا أخي انا نفسي أرد عليك :)
بس للأسف لو رديت عليك بطبعتي هتزعل مني

هأقلك حاجة واحدة قلتها لنفسي من زمان .. ما تدخلش السوق حقيقي بفلوسك .. خشه ببونص ... ولو عرفت تجيب البونص وتحافظ عليه .. يبقي انت الكسبان

a-a-m
14-09-2010, 07:29 AM
يا أخي انا نفسي أرد عليك :)
بس للأسف لو رديت عليك بطبعتي هتزعل مني

هأقلك حاجة واحدة قلتها لنفسي من زمان .. ما تدخلش السوق حقيقي بفلوسك .. خشه ببونص ... ولو عرفت تجيب البونص وتحافظ عليه .. يبقي انت الكسبان
===================
=====================
اخي مصطفى ثق كلامك جميل وانت رجل ممن اتابع كتاباتهم الجميلة -- بس الظاهر انت ماقرأت الموضوع -- انا لست صاحب الموضوع ولست انا الخاسر فاعتقد كلامك يوجه للاخ صاحب الموضوع الذي اشتكى من الخسائر ونحن تعاطفنا معه
وشكرا لك

د/محمد حسام
14-09-2010, 09:00 AM
=============
==================

اخي الكريم ممكن نصيحه لي ولجميع الاخوه اللي حابين انهم يا خدوا العلم من منابعه الصحيحه وليس من المنتديات تقولي وتقولهم ممكن نقرا من ايه حتي نستفيد جميعا وجزاك الله خيرا

أبو محمد نضال
14-09-2010, 11:19 AM
وأنا هنا أعلن التحدى ...

الذي يقول أن السوق وهم أو أن الكل خاسر...

أتحداه أن يضع لنا كشف حسابه المصفر...

وعين الحسود تحور عن الحسابات المصفرة

وبما أن 95 % خاسرون ، فليس من الصعب الإتيان بكشف حساب مصفر

فلو وجدنا أن سبب خسارته هو السوق - وليس هو -

فأنا مستعد لترك هذا السوق من الآن

ملاحظة :

لقد أصموا أذاننا وأعموا عيوننا بمقولة الـ 90% الخاسرين...
فهلا تجرأ أحد وقال لنا سبب خسارة هؤلاء؟؟؟؟