المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تلاعب بالاسعار فى شركة بوسطن

paris1
14-09-2010, 03:32 PM
ترددت كتيرا فى كتابة هدا الموضوع الخاص بكشف بعض الاعيب شركة بوسطن وهيا التلاعب بالاسعار و كترة اعادة التسعير بشكل مبالغ فيه وخصوصا ادا ما كان السعر فى صالحك والتلاعب بالاسعار واضح جدا لى الى فاهم والى بيلاحظ جيدا فمتلا عندما اريد فتح اي صفقة بالشركة اتابع السعر لمدة معينة تقريبا لساعة او اكتر واقارنه مع شركة fxdd و الاحظ انداك ان الاسعار تقريبا متطابقة اغلب الاوقات فى العملة التى استعد لفتح العقد بها لكن بمجرد ان افتح العقد بيعا كان او شراء يرتد السعر نقطة او اتنين ضدى دا من غير نقاط السبريد طبعا ويبقى السعر هكدا طول مدة فتح الصفقة ويصبح دائما هناك اختلاف بالسعر ضدى مع ملاحظتى لى شارت نفس العملة بشركة fxdd ويبقى الحال على ماهو عليه ضدى نقطة الى نقطتين وبعض الاحيان تلاتة نقاط الى غاية اغلاق الصفقة وبمجرد اغلاق الصفقة سبحان الله يرتد السعر تانى ويرجع متل شركة fxdd متطابقا معه وهدا متال بسيط لى التلاعب بالاسعار من طرفهم غير انه بعض الاحيان عندا فتحى لصفقة ما وكانت خاسرة و بمجرد قربها لسعر افتتاحها وعندما اريد اغلاقها ارى ان السعر وصل الى نقطة دخولى فى اغلب شركات العالم لكن بشركة بوسطن لم يصل لنفس السعر بعد بى اربعة نقاط كما وقع لى البارحة ليلا والعجيب والغريب والامر المحير انه عند اغلاق الشمعة ترى بى شارت نفس الشركة الى هو بوسطن ان السعر وصل الى نقطة دخولى كباقى الشركات لكن فى الحقيقة عند متابعتى الصيقة لى السعر على الشاشة لم يصل السعر كا ارقام لى اتمكن من اغلاق الصفقة فى نقطة دخولى هدا فقط ملخص بسيط لما اعانى به مع الشركة وطبعا هدا يسبب لى الخسارة غير ان معنوياتى انداك تصبح بالحضيض واتمنى بعدها فقط ان اخسر كامل المبلغ الموجود بالشركة لى ارتاح من كترة الاعيبهم وما يصبرنى معهم لغاية الان هو محاولتى اليائسة لى استرجع خسارتى وبعدها احوله لى شركة fxdd المتحرمة او تصفير الحساب كامل لى ارتاح من الاعيبهم اما الاكسبيرت الدى كنت اعول عليه ان يشتغل بالحساب جيدا فا اتحدى ان يعمل جيدا مع وجود كل هده الاعيب من طرف الشركة

فارس (مصطفى حمد)
14-09-2010, 03:51 PM
شكرا على طرحك الموضوع لكى تنير لنا الحقائق بار ك الله فيك واتمنى من الجميع الحذر طالما الموضوع هكذا
والله الموفق

bestrader
14-09-2010, 03:52 PM
الحل جد بسيط
اسحب اموالك من بوسطن و ادخلها في FXDD
و الصلاة و السلام على رسول الله

محمد نوارج
14-09-2010, 04:01 PM
شاكرين لك أخي إدريس على طرح الموضوع هنا في ارابيا

ونعدك طالما لكَ الحق سوف تسترده إن شاء الله

ولن تقف إدارة المنتدى مكتوفة الأيدي إذا تاكدت من هذه الألاعيب

وسوف تلمس بنفسك هنا في ارابيا أن كل ما يهمنا هو العميل وليس الشركة

فقط يدخل الدكتور أسامة الموضوع ويرد عليك بالمفترض أن تفعله ونفعله ..،

Debo
14-09-2010, 04:06 PM
أخى سطب برنامج التداول فى مكان اخر
وافتح التنين مع بعض وشوف يوجد فرق فى الأسعار عندما تدخل الصفقة وبين السعر العادى على الديمو
لأن مافهمته ان السعر يتغير بفارق ضدك عندما تفتح صفقة
وبعد ذلك خروجك يعود للطبيعى

mohd_atef86
14-09-2010, 04:25 PM
على فكرة بتحصل معايا حاجات شبيهة في fxdd بس نادرة جدا

اول ما اقفل الصفقة ماركت على خسارة صغيرة او مكسب صغير الاقي السعر انطلق زي الصاروخ الى الهدف اللي كنت عامله

وساعات تانية الاقي السعر ثابت وبعدين الشمعة طلعلها ديل في نفس الاتجاه اللي انا مستنيه عشان اقفل الصفقة ماركت يعني السعر بيتحرك ويرجع بس انا قدامي ثابت وذيول قدامي بتظهر فجأة مع ان النت عندي سريع جدا

عشان كدة اتعلمت اضع هدف من البداية على الرغم من عيبه في عدم ملاحقة الربح والستوب بيبقى اكبر في السكالبنج

محمد نوارج
14-09-2010, 04:29 PM

اول ما اقفل الصفقة ماركت على خسارة صغيرة او مكسب صغير الاقي السعر انطلق زي الصاروخ الى الهدف اللي كنت عامله

وساعات تانية الاقي السعر ثابت وبعدين الشمعة طلعلها ديل في نفس الاتجاه اللي انا مستنيه عشان اقفل الصفقة ماركت يعني السعر بيتحرك ويرجع بس انا قدامي ثابت وذيول قدامي بتظهر فجأة مع ان النت عندي سريع جدا

عشان كدة اتعلمت اضع هدف من البداية على الرغم من عيبه في عدم ملاحقة الربح والستوب بيبقى اكبر في السكالبنج

مش فاهم .. أعتقد طبيعي ساعات السوق بيبقى هادي وبعدين ينطلق لاتجاه

..،

mohd_atef86
14-09-2010, 04:37 PM
مش فاهم .. أعتقد طبيعي ساعات السوق بيبقى هادي وبعدين ينطلق لاتجاه

..،

منا عارف بص الحكاية دي بتحصل بسرعة جدا في اقل من ثانية بيطير للهدف الي كنت حاطه الاول
انت مش متخيل اد ايه السرعة اللي بتحصل بيها زي ما يكون ان ضغطة كلوز اللي انا بدوسها هي اللي بتحرك السوق
:1 (72):
وبقعد اندم ندم شديييييييييييييد اني مستنتش نص ثانية كمان
:1 (69):

محمد نوارج
14-09-2010, 04:40 PM
منا عارف بص الحكاية دي بتحصل بسرعة جدا في اقل من ثانية بيطير للهدف الي كنت حاطه الاول
انت مش متخيل اد ايه السرعة اللي بتحصل بيها زي ما يكون ان ضغطة كلوز اللي انا بدوسها هي اللي بتحرك السوق
:1 (72):
وبقعد اندم ندم شديييييييييييييد اني مستنتش نص ثانية كمان
:1 (69):

هههههههه

..

طيب بعد إذنك تضغطلنا ضغط كده تخلي الكيبل ده يا خد اتجاه هابط كده وليك الحلاوة .:1 (72):.،

Samy
14-09-2010, 04:45 PM
لا تتردد اخى الكريم فى اى طرح اى خاطر قد تشعر به
فقد يكون هناك خلل اى خطأ ينبغى تداركه
بإذن الله يقوم د / اسامه بمناقشة الامر معك و مع الشركه
للوصول على حقيقة الامر

mohd_atef86
14-09-2010, 04:48 PM
ما هو اصلا مش راضي يطلع من الصبح

بقاله النهاردة وامبارح ماشي ع البايفوت مش بيحيد عنه

وبعدين انا ع الحقيقي شغال ع اليورو دولار بس وسكالبنج

واديني مستني القرعة عشان اجرب باقي الازواج بس مينفعش سكالب عليهم

paris1
14-09-2010, 04:54 PM
شكرا على طرحك الموضوع لكى تنير لنا الحقائق بار ك الله فيك واتمنى من الجميع الحذر طالما الموضوع هكذا
والله الموفق
العفو اخى والله يبارك فيك واتمنى من الشركة ان تراجع سياستها فى هدا الامر

الحل جد بسيط
اسحب اموالك من بوسطن و ادخلها في FXDD
و الصلاة و السلام على رسول الله

كنت اتمنى دلك لكن بما انى من المغرب فالتالى يصعب عليا الايداع لشركة Fxdd مباشرة والحل فى بوسطن لى الايداع عن طريقها لكن بالاخير اجد ان الحل كما قلت هو محاول ايداع ما تبقى من الحساب الى Fxdd عن طريقها

شاكرين لك أخي إدريس على طرح الموضوع هنا في ارابيا

ونعدك طالما لكَ الحق سوف تسترده إن شاء الله

ولن تقف إدارة المنتدى مكتوفة الأيدي إذا تاكدت من هذه الألاعيب

وسوف تلمس بنفسك هنا في ارابيا أن كل ما يهمنا هو العميل وليس الشركة

فقط يدخل الدكتور أسامة الموضوع ويرد عليك بالمفترض أن تفعله ونفعله ..،

العفو اخى محمد وفعلا اتمنى ان يتم ايجاد حل مناسب لهدا الامر لى انو صراحتا تعبت جدا من هدا المشكل ولم اكتب ضد الشركة الا لما ضقت ذرعا من تصرفاتها

أخى سطب برنامج التداول فى مكان اخر
وافتح التنين مع بعض وشوف يوجد فرق فى الأسعار عندما تدخل الصفقة وبين السعر العادى على الديمو
لأن مافهمته ان السعر يتغير بفارق ضدك عندما تفتح صفقة
وبعد ذلك خروجك يعود للطبيعى

السعر اخى فى اكتر الحالات ضدى تصور لدرجة انى فى بعض الاحيان افتح الصفقة ومتائكد مية بالمية انه سوف يعكس ضدى نقطة او اتنين مع انو السعر مزال واقفا فى نفس المكان فى fxdd و ifc markets وبعض الشركات الاخرى وادا ما بداء السعر يتجه فى صالحى فيصعد بى احتشام وهدا دائما يسبب لى خسارة حتى لو اغلاق الضفقة بمكسب لى انه متلا عند فتحى لى صفقة بى 3 دولار لى النقطة فسوف تضيع عليا من 6 الى 9 دولار بدون وجه حق وانت تعرف مادى يعنى هدا فى حالة كنت اشتغل سكالبينج واغلاف الصفقة على اقل من 10 نقاط دا كارتة

على فكرة اخى لدي حساب فى شركة fxdd و عادى انها تحصل بعض الاحيان فى الشركات ودائما ما يكون هناك فرق كنقطة ولكن الى مش عادى انها بتحصل معايا طول الوقت وبكترة غير انه دائما ما يطلع لى اعادة تسعير ويقول لك ان السعر تغير اما شركة fxdd فا اجمل شيء فيها عند اغلاقك السعر يغلق على نفس السعر الدى حددته او اغلاقت عليه انت بيدك اما بوسطن كل شوية يطلع لك اعادى تسعير لغاية ما تغلق السعر بى اقل من ما كنت تريد

mohd_atef86
14-09-2010, 04:58 PM
على فكرة اخى لدي حساب فى شركة fxdd و عادى انها تحصل بعض الاحيان فى الشركات ودائما ما يكون هناك فرق كنقطة ولكن الى مش عادى انها بتحصل معايا طول الوقت وبكترة غير انه دائما ما يطلع لى اعادة تسعير ويقول لك ان السعر تغير اما شركة fxdd فا اجمل شيء فيها عند اغلاقك السعر يغلق على نفس السعر الدى حددته او اغلاقت عليه انت بيدك اما بوسطن كل شوية يطلع لك اعادى تسعير لغاية ما تغلق السعر بى اقل من ما كنت تريد

فعلا بالنسبة لاعادة التسعير نادر في دي دي
ولا يحدث معي الا في النت البطئ يعني المشكلة تكون من عندي

paris1
14-09-2010, 05:00 PM
لا تتردد اخى الكريم فى اى طرح اى خاطر قد تشعر به
فقد يكون هناك خلل اى خطأ ينبغى تداركه
بإذن الله يقوم د / اسامه بمناقشة الامر معك و مع الشركه
للوصول على حقيقة الامر

شكرا لك استاد سامى والله تعبت جدا من هدا المسائلة تصور لدرجة انه اصبح من احلامى البسيطة انى افتح صفقة بدون ما يطلع لى اعادة تسعير او تنزل ضدى وفى حالة اغلاقها لا يطلع لى اعادة تسعير تانى و اغلاقها بنفس السعر الدى حددته

فوريكس مان
14-09-2010, 05:11 PM
طب انا هقولكم سر وخطأ فى شركة بوسطن
وانا عارف انو هيحاولو يصلحوا بعد مقولو

جربو كدة ساعة خبر فايدة او خبر قوى جدا على اى عملة
افتحو منصة ماركتيفا
وافتحو منصة بوسطن
بص ساعة نزول الخبر على سعر المجنون مثلا فى ماركتيفا ولنقل مثلا هتلاقيه 130.00 والاتجاه صاعد

فى بوسطن هتلاقيه 129.75 او اقل كمان وهيوصل للسعر اللى فماركتيفا بعد 15 الى 25 ثانية ويفضل على كدة السعر فبوسطن يلاحق اللى فماركتيفا لمدة 5 دقايق الى ان يزول قوة نزول الخبر

الثغرة دى
حضرتك ممكن ببساطة ساعة الخبر القوى
تشوف السعر فماركتيفا كام وتشوف اللى فبوسطن متأخر كام وتدخل وانته ضامن الصفقة 100% رايحة لهدفها وباى لوت يا معلم
وكان الله بالسر عليم
عن نفى كنت ماسك اليورو ين فى الثغرة دى مظبط بيه بس فين وفين اما كنت استنى خبر قوى
وحاليــا الواحد مع fxcm و fxdd زى الفل مش بحب المراجيح على راى الدكتور اسامة :1 (82):

paris1
14-09-2010, 05:12 PM
فعلا بالنسبة لاعادة التسعير نادر في دي دي
ولا يحدث معي الا في النت البطئ يعني المشكلة تكون من عندي

صراحتا بالاول لما كنت بشتغل بالشركة بى النقطة 0.10 عشرة سنت كان كل شيءا تمام والشركة تحترم الاسعار بشكل رائع وحتى اتناء خسارتى كنت احترم الشركة جدا لكن لما بدائت افتح الصفقة النقطة بى دولار و اتنين وتلاتة انداك اصبحت مشاكلى تظهر مع اعادة التسعير و السعر الدى يعكس ضدى فى اغلب الاوقات

مدير الموقع
14-09-2010, 05:19 PM
شكرا اخى دريس على التنويه,
هل لديك اى صور خاصة باعادة التسعير لان الامر جلل جدا و نحن لا نرضى ابدا ان يكون فى مشكلة لاى عميل,
ساراسل الشركة حالا للاستفسار و اتمنى ان نجد ردا شافيا,
خلينى انا كمان اراقب المنصة و اطابقها مع منصة شركات اخرى,
تحياتى لك يا طيب,
الله كريم,

paris1
14-09-2010, 05:33 PM
طب انا هقولكم سر وخطأ فى شركة بوسطن
وانا عارف انو هيحاولو يصلحوا بعد مقولو

جربو كدة ساعة خبر فايدة او خبر قوى جدا على اى عملة
افتحو منصة ماركتيفا
وافتحو منصة بوسطن
بص ساعة نزول الخبر على سعر المجنون مثلا فى ماركتيفا ولنقل مثلا هتلاقيه 130.00 والاتجاه صاعد

فى بوسطن هتلاقيه 129.75 او اقل كمان وهيوصل للسعر اللى فماركتيفا بعد 15 الى 25 ثانية ويفضل على كدة السعر فبوسطن يلاحق اللى فماركتيفا لمدة 5 دقايق الى ان يزول قوة نزول الخبر

الثغرة دى
حضرتك ممكن ببساطة ساعة الخبر القوى
تشوف السعر فماركتيفا كام وتشوف اللى فبوسطن متأخر كام وتدخل وانته ضامن الصفقة 100% رايحة لهدفها وباى لوت يا معلم
وكان الله بالسر عليم
عن نفى كنت ماسك اليورو ين فى الثغرة دى مظبط بيه بس فين وفين اما كنت استنى خبر قوى
وحاليــا الواحد مع fxcm و fxdd زى الفل مش بحب المراجيح على راى الدكتور اسامة :1 (82):

ممكن تكون هده التغرة سابقا ام الان مفيش حاجة زي كدا راح تحصل وعن تجربة ودا حصل معايا قبل كتابتى لى الموضوع صعد السعر بمركتيفا 4 نقاط وفى بوسطن فضل السعر كما هو قلت فى نفسى استغل الفرصة وادخل بعقد كبير لكن هيهات ان يتم دلك قسما بالله انى حاولت 5 مرات انى افتح الصفقة وكل مرة يطلع لى تسعير جديد

شكرا اخى دريس على التنويه,
هل لديك اى صور خاصة باعادة التسعير لان الامر جلل جدا و نحن لا نرضى ابدا ان يكون فى مشكلة لاى عميل,
ساراسل الشركة حالا للاستفسار و اتمنى ان نجد ردا شافيا,
خلينى انا كمان اراقب المنصة و اطابقها مع منصة شركات اخرى,
تحياتى لك يا طيب,
الله كريم,

العفو يا دكتور اسامة وصراحتا لم اصور دلك لكن سوف اصور دلك عند فتح صفقة وظهور تسعير جديد والافضل سوف ابحت عن برنامج الان على النت لى تصوير دلك فيديو لكى ترى كترة دلك والفرق بالاسعار الدى يكون ضدى فى غالب الاحيان

كمال
14-09-2010, 05:42 PM
والافضل سوف ابحت عن برنامج الان على النت لى تصوير دلك فيديو لكى ترى كترة دلك والفرق بالاسعار الدى يكون ضدى فى غالب الاحيان

Télécharger Camtasia - gratuit - (http://www.clubic.com/telecharger-fiche10052-camtasia.html)

مدير الموقع
14-09-2010, 05:45 PM
اتفهم موقفك و انا ساقف بجوارك بكل ما اوتيت من قوة اتمنى ان ترفق الصور اول ما تحدث و ان تتعلم ذلك جيدا فى ارفاق صور لاى مشكلة,
الله كريم

paris1
14-09-2010, 06:26 PM
Télécharger Camtasia - gratuit - (http://www.clubic.com/telecharger-fiche10052-camtasia.html)

شكرا لك اخى على رابط البرنامج و كنت قد حملت سابقا برنامج CpWzPr لى تصوير صطح المكتب وهو جيد ايضا تحياتى

اتفهم موقفك و انا ساقف بجوارك بكل ما اوتيت من قوة اتمنى ان ترفق الصور اول ما تحدث و ان تتعلم ذلك جيدا فى ارفاق صور لاى مشكلة,
الله كريم

جزاك الله خيرا يادكتور وان شاء الله بعد اليوم سوف اقوم بتصور دلك بالصور او الفيديو لترى مدى معانتى اتناء فتح واغلاق الصفقات و انا لا اريد من الشركة سوى احترام السعر و عدم المبالغة فى اعادة التسعير

مدير الموقع
14-09-2010, 10:05 PM
ارسلت رسالة للشركة ظهر اليوم لتحرى الامر و لازلت فى انتظار الرد و ارد عليك,
الله كريم,

مصطفي عماشة
14-09-2010, 10:28 PM
والله أخي كلامك انا ما استبعدوش
لان دا غالبا نفس الموضوع اللي تكلم عليه عارف البخات عن شركة fxsol واللي مش عارف الناس تعرفه او لا
ان بوسطن ميرشنت و اف اكس سول من نفس المجموعة المالكة :)
وأظن د/ أسامة يعرف كد ا... ودا كلام أ/سيد ليا . وتقدر تسأله

abdalla_star
14-09-2010, 10:37 PM
والله يا جماعة مش عارف هتصدقونى ولا لأ

كان ليا اول حساب مع بوسطن

كان بيعملوا معايا الاعيب الشركة خدمتها مش سيئة لكن اثناء التداول زبالة

مثلا انا حاطط ستوب عند النقطة 20 تمام السعر جاء عند 18 وقفز فى خطوة واحد 4 نقط

الى النقطة 22 تخيلوا يحسبوا الخسارة من عند النقطة 22 وليس 20 كما حددت انا

وعلى العكس فى حالة تحديد هدف للربح مثلا انا هدفى عند النقطة 20 وجاء السعر من النقطة 18 وقفز 4 نقاط للامام الى النقطة 22

يحسبوا الربح لى من النقطة 20 فقط ولي 22 كما فعلوا فى الخسارة الى اخره من التلاعب فى الاسعار ولكن بفارق بسيط

paris1
15-09-2010, 04:17 AM
ان شاء الله خير يادكتور وفى انتظار ايجاد حل لهدا المشكل اتفضل صورة لى اعادة تسعير الان لما اردت اغلاق صفقة

محمد نوارج
15-09-2010, 12:42 PM
الآن الدليل بالصورة يا دكتور

وكمان ليس في وقت تحرك قوي بالسوق أو أخبار قوية

..

لا تقلق اخي إدريس .. سوف يقوم الدكتور بإرجاع حقك إن شاء الله

وسوف نرى ماذا سيكون ردهم لنتعامل على أساسه ..،

engcu90
15-09-2010, 01:03 PM
ان شاء الله خير يادكتور وفى انتظار ايجاد حل لهدا المشكل اتفضل صورة لى اعادة تسعير الان لما اردت اغلاق صفقة

علم على اختيار Enable max deviation from quoted price
واختار 2 او 3 بيب
وكده ان شاء الله مش هتظهرلك الرساله دى تانى، بس لو قفلت السعر توقع انه يتقفل على السعر اللى انت قفتله بس اقل او اكتر اتنين او تلاته بيب واعتقد دول حاجه بسيطه

H_7
15-09-2010, 01:27 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أعانك الله أخي على هذا التلاعب الواضح من الشركة ، والذي لا استبعده من اي شركة ماركت ميكر ،

فقد مر على هذا الموقف في أفكسول ، والحمد لله لقد حولت إلى شركة وانا مرتاح جدا معهم

وبالتوفيق للجميع

مدير الموقع
15-09-2010, 04:40 PM
حتى الان لم يأتينى رد من الشركة اطلاقا و لم يبدوا اى اهتمام يذكر!
استاذ باريس هل كانت اعادة التسعير فى وقت اخبار مثلا؟
الله كريم,

paris1
15-09-2010, 05:23 PM
والله أخي كلامك انا ما استبعدوش
لان دا غالبا نفس الموضوع اللي تكلم عليه عارف البخات عن شركة fxsol واللي مش عارف الناس تعرفه او لا
ان بوسطن ميرشنت و اف اكس سول من نفس المجموعة المالكة :)
وأظن د/ أسامة يعرف كد ا... ودا كلام أ/سيد ليا . وتقدر تسأله

مش عارف ليه الشركات بمجرد انها تشوفك بدائت تربح القليل او بدائت تسترجع جزء من خسارتك تبداء معك فى متل هده الاعيب
والله يا جماعة مش عارف هتصدقونى ولا لأ

كان ليا اول حساب مع بوسطن

كان بيعملوا معايا الاعيب الشركة خدمتها مش سيئة لكن اثناء التداول زبالة

مثلا انا حاطط ستوب عند النقطة 20 تمام السعر جاء عند 18 وقفز فى خطوة واحد 4 نقط

الى النقطة 22 تخيلوا يحسبوا الخسارة من عند النقطة 22 وليس 20 كما حددت انا

وعلى العكس فى حالة تحديد هدف للربح مثلا انا هدفى عند النقطة 20 وجاء السعر من النقطة 18 وقفز 4 نقاط للامام الى النقطة 22

يحسبوا الربح لى من النقطة 20 فقط ولي 22 كما فعلوا فى الخسارة الى اخره من التلاعب فى الاسعار ولكن بفارق بسيط

ما دكرته اخى وقع لى البارحة ليلا السعر صعد بسرعة 4 نقاط وضرب ليا الستوب وبعدها نزل شوية وكمل تانى ونا لا اقول ان الشركة تسبب لى بخسارة لى ان الستوب كان سوف يضرب حتى ولو لم يضرب بالمرة الاولى لكن ما اعيبه عليها هو صعوده 4 نقاط بسرعة لضرب الستوب فقط وبعدها النزول من تانى كان اولى ان الشركة تحترم السعر كالباقى وبعدها الستوب سوف يضرب لمصلحتها بالاخير لكن طبعا هيا
الآن الدليل بالصورة يا دكتور

وكمان ليس في وقت تحرك قوي بالسوق أو أخبار قوية

..

لا تقلق اخي إدريس .. سوف يقوم الدكتور بإرجاع حقك إن شاء الله

وسوف نرى ماذا سيكون ردهم لنتعامل على أساسه ..،

شكرا لك اخى محمد وما اريد من الشركة واتمناه وهو مطلب بسيط فقط احترام السعر و عدم المبالغة فى كترة التسعير وكلو راح يبقى تمام ان شاء الله

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أعانك الله أخي على هذا التلاعب الواضح من الشركة ، والذي لا استبعده من اي شركة ماركت ميكر ،

فقد مر على هذا الموقف في أفكسول ، والحمد لله لقد حولت إلى شركة وانا مرتاح جدا معهم

وبالتوفيق للجميع

وعليكم السلام اخى والله اخى صراحتا انو الشركة كانت بالاول تمام التمام واكتر من رائعة لكن زي ما قلت سابقا بداء هدا المشكل فقط عندما بدائت اشتغل سكالبينج و اكبر العقد ونتمى خيرا ان شاء الله

علم على اختيار Enable max deviation from quoted price
واختار 2 او 3 بيب
وكده ان شاء الله مش هتظهرلك الرساله دى تانى، بس لو قفلت السعر توقع انه يتقفل على السعر اللى انت قفتله بس اقل او اكتر اتنين او تلاته بيب واعتقد دول حاجه بسيطه

لى الاسف اخى من نقطة الى 3 نقاط دى تبقى حاجة كبيرة مش بسيطة وبى الاخص لما بشتغل سكالبينج وبعقد كبير

حتى الان لم يأتينى رد من الشركة اطلاقا و لم يبدوا اى اهتمام يذكر!
استاذ باريس هل كانت اعادة التسعير فى وقت اخبار مثلا؟
الله كريم,

المشكلة يادكتور اسامة ان اعادة تسعير تكون فى اوقات هادئة ولا توجد اي اخبار تدكر وبشكل مبالغ فيه ولو كانت هناك اخبار اتناء دلك لا التمست عدرا لى الشركة لى انه من المعروف انه اتناء الاخبار القوية تتغير الاسعار بسرعة لكن اغلب العملية التى فيها اعادة تسعير تكون فى اوقات لا توجد فيها اي اخبار والغريب ان السعر بشركة fxdd لم يتغير وبقى مكانه دقيقة ونصف تقريبا لكن مع بوسطن بمجرد ما اردت اغلاق طلع لى اعادة تسعير جديد وصراحتا هدا اصبح مألوفا بالنسبة لى

مدير الموقع
15-09-2010, 06:55 PM
المفروض الشركة ستتصل بك تليفونيا,
برجاء مراجعتنا بنتائج الاتصال,
الله كريم,

paris1
15-09-2010, 09:29 PM
المفروض الشركة ستتصل بك تليفونيا,
برجاء مراجعتنا بنتائج الاتصال,
الله كريم,

فعلا يادكتور لقد اتصل بيا الان شخص من الدعم لدى الشركة و قدم نفسه باسم فيليب وصراحتا باين عليه شخص محترم واستمتعت بالحديت معه وبالحوار الدى دار بيننا على موضوع الشكوى من اعادة التسعير والاسعار المتغيرة بالشركة و لا اخفى عليه وعلى الجميع انى ارتحت قليلا بعد الحديت معه وبعد شرحه لى الموضوع جيدا صراحتا اقتنعت بما قال خصوصا انه دكر لى انه فعلا كان لدى الشركة بعض المشاكل البسيطة بالسيرفر الايام السابقة وتم معالجة الامر وفى اطار معالجة الباقى ومن ظمن الحلول ايضا التى اقترح عليا هيا العمل على برنامج اخر لشركة بنظام الكوميشن و مدح فيه على انه جيد وياريت تشرح لنا يادكتور مميزات هدا البرنامج وعيوبه لو توجد والفرق فى نقاط السبريد والكوميشن له عشان لو كان افضل احوله له واشتغل عليه وياريت بالمرة رابط البرنامج التجريبى عشان احملو لى انى لما دخلت على موقع الشركة وجدت 5 برامج ولم اعرف اي برنامج فيهم المقصود لى انى ضعيف شوية بى الانجليزى ولم اتدكر الاسم ولا انسى ان ادكر انه قد عرض عليا التعويض بعد البحت فى الصفقات ادا ما تبين انه فعلا كانت الشركة على خطاء و اشكره على دلك مع انى لا اريد اي تعويض لى انه اي خسارة لى انا السبب فيها لكن تعويضى الحقيقى وما اتمناه هو عدم مواجهتى لهدا المشكل مستقبلا ولا انسى ان اشكر الدكتور اسامة على مجهوداته معايا وعلى كل القائمين على المنتدى ومنهم محمد باشا طبعا وكل الاعضاء الكرام

مدير الموقع
15-09-2010, 09:40 PM
اهلا اخى دريس,
البرنامج الاخر هو برنامج اسمه البرو و هو يعتمد على الكوميشن و القليل جدا من السبريد,
اضف ان به العملات و السلع و المعادن على خير منصة الميتاتريدر
لتحميل المنصة يمكنك الذهاب الى هذا الرابط
ظپظˆط±ظƒط³,ط°ظ‡ط¨,ط§ظ„ط¹ظ‚ظˆط¯ ظ…ظ‚ط§ط¨ظ„ ط§ظ„ظپط±ظˆظ‚ط§طھ,ط§ظ„ط¹ظ‚ظˆط¯ ط§ظ„ط£ط¬ظ„ط©,ط§ظ„ظ†ظپط· ط§ظ„ط®ط§ظ…,ط¨ط±ظ†ط§ظ…ط¬ ط§ظ„ظ…طھط§ط¬ط±ط©,ط£ظ†ظˆط§ط¹ ط§ظ„ط*****ط³ط§ط¨ط§طھ,ط§ظپطھط***** ط*****ط³ط§ط¨ طھط¬ط±ظٹط¨ظ‰,ظپطھط***** ط*****ط³ط§ط¨ ظپط¹ظ„ظ‰ (http://www.bmfn-arab.com/bmf_pro_demo_registration.php)

paris1
15-09-2010, 11:34 PM
اهلا اخى دريس,
البرنامج الاخر هو برنامج اسمه البرو و هو يعتمد على الكوميشن و القليل جدا من السبريد,
اضف ان به العملات و السلع و المعادن على خير منصة الميتاتريدر
لتحميل المنصة يمكنك الذهاب الى هذا الرابط
ظپظˆط±ظƒط³,ط°ظ‡ط¨,ط§ظ„ط¹ظ‚ظˆط¯ ظ…ظ‚ط§ط¨ظ„ ط§ظ„ظپط±ظˆظ‚ط§طھ,ط§ظ„ط¹ظ‚ظˆط¯ ط§ظ„ط£ط¬ظ„ط©,ط§ظ„ظ†ظپط· ط§ظ„ط®ط§ظ…,ط¨ط±ظ†ط§ظ…ط¬ ط§ظ„ظ…طھط§ط¬ط±ط©,ط£ظ†ظˆط§ط¹ ط§ظ„ط*****ط³ط§ط¨ط§طھ,ط§ظپطھط***** ط*****ط³ط§ط¨ طھط¬ط±ظٹط¨ظ‰,ظپطھط***** ط*****ط³ط§ط¨ ظپط¹ظ„ظ‰ (http://www.bmfn-arab.com/bmf_pro_demo_registration.php)

شكرا لك يادكتور على ما تتقدم به مساعدة ومساندة جزاك الله خيرا واتمنى ان يختفى هدا المشكل لى الابد ولك اجمل تحية وسوف اقوم بتحميل البرنامج وتجريبه اولا

paris1
16-09-2010, 01:56 AM
سجلت على البرنامج يادكتور وحملتو واشتغلت عليه الان ديمو وهو جيد نوعا ما فى فتح واغلاق الصفقات على الديمو لكن فيه حاجة مهمة ناقصة عاوز اسئلك فيها وهيا هل توجد امكانية ان اجعل متلا البرنامج عند فتح اي صفقة ان يتدكر حجم العقد بمعنى لو اردت ان افتح الصفقة النقطة بى دولار او اكتر او اقل ان يتدكر العدد الدى سوف اكتب فى Amount عشان محتجش اكتب كل مرة العدد بنفسى لى ان دلك متعب نوعا ما وسوف ياخرنى قليلا فى حالة ما اردت فتح صفقة على سعر معين بسرعة وما يرتدش تانى وشكرا لك

مدير الموقع
16-09-2010, 01:59 AM
لا اعتقد انه يمكنك ذلك فقد جربت المنصة و لم اصل لذلك,
الله كريم,

paris1
16-09-2010, 03:26 AM
لا اعتقد انه يمكنك ذلك فقد جربت المنصة و لم اصل لذلك,
الله كريم,

مع الاسف الحلو ميكملش لكن مع دلك البرنامج افضل بكتير لو ما طلعش فيه كترة اعادة تسعير زي الميتاتريدير الخاص بهم راح اشتغل عليهم الاسبوع دا ديمو والاسبوع القادم احول عليه ان شاء الله فى حالة كان ايجابى ولك اجمل تحية يادكتور

محمد نوارج
16-09-2010, 12:30 PM
إن شاء الله يكون خير عليك يا غالي ..

وبالتوفيق في المنصة الجديدة إن شاء الله ..،

paris1
16-09-2010, 05:07 PM
إن شاء الله يكون خير عليك يا غالي ..

وبالتوفيق في المنصة الجديدة إن شاء الله ..،

الله يبارك فيك احى محمد مع انو برنامج الميتاتريدر راح يجيب لى الضغط لسا عاوز افتح صفقة الان شراء اليورو دولار من سعر 1.3056 طلع لى invalide price يعنى بدل اعادة تسيعر بدائت رسائل اخرى تظهر وبكد راحت عليا حوالى 80 دولار ارباح لى انه الصفقة كانت النقطة بى 2 دولار و لم تتفعل وبعدها بى 4 دقائق صعد السعر 40 نقطة بدمتكم مش دا يجيب الضغط

محمد نوارج
16-09-2010, 05:30 PM
الله يبارك فيك احى محمد مع انو برنامج الميتاتريدر راح يجيب لى الضغط لسا عاوز افتح صفقة الان شراء اليورو دولار من سعر 1.3056 طلع لى invalide price يعنى بدل اعادة تسيعر بدائت رسائل اخرى تظهر وبكد راحت عليا حوالى 80 دولار ارباح لى انه الصفقة كانت النقطة بى 2 دولار و لم تتفعل وبعدها بى 4 دقائق صعد السعر 40 نقطة بدمتكم مش دا يجيب الضغط

فعلا ..

وطالما سبب لك خسارة .. يحقلك التعويض من الشركة ..!

paris1
16-09-2010, 05:45 PM
فعلا ..

وطالما سبب لك خسارة .. يحقلك التعويض من الشركة ..!

المشكلة اخى محمد انى متابع السعر متابعة لصيقة لى اكتر من ساعة ونصف ومش عاوز اتسرع فى فتح الصفقات الا وانا متائكد منها بنسبة عالية عشان اعوض خسارتى بسرعة لدلك انتظرت لغاية وصول السعر الى الموفينج 5 الى هو بالخط الرمادى كما بالصورة اسفل ودخلت عليه شراء واصادف انو الصفقة لم تتفعل وطلع لى لى الاسف invalide price هدا هو الى معصبنى صراحتا ودا بالاخير الدى سبب لى الخسارة من الارباح التى كنت سوف احقق فى حالة احترمت الشركة العقد الدى ظغطت عليه شراء ولم يتفعل

paris1
16-09-2010, 07:19 PM
اتفضلو شوفو اعادة تسعير جديد لما حبيت افتح صفقة اخرى بعد ما تعبت من متابعت الشارت وطبعا ضاعت عليا الفرصة تانى يارب ياخد فيهم الحق شيء يعصب مع انو مفيش اي اخبار والسوق عادى :mad:

targetegy
16-09-2010, 07:24 PM
اخى
المنصه بتاعتك
bmf mt fx
ولا
bmf mt cfd
لان تفرق كتير

ابراهيم امين
16-09-2010, 07:29 PM
انا كان ليا حساب فى الشركة دى و من حسن حظى ان الحساب اتمرجن فعلان موضوع اعادة التسعير كان بيحصلى كتير جدا يالا بالسلامة كويس انو اتمرجن ريحنى و الله

paris1
16-09-2010, 07:30 PM
اخى
المنصه بتاعتك
bmf mt fx
ولا
bmf mt cfd
لان تفرق كتير

مش عارف الصراحة لى انو مكتوب bmf - metrader فقط لكن اعتقد انها bmf mt fx

paris1
16-09-2010, 07:36 PM
انا كان ليا حساب فى الشركة دى و من حسن حظى ان الحساب اتمرجن فعلان موضوع اعادة التسعير كان بيحصلى كتير جدا يالا بالسلامة كويس انو اتمرجن ريحنى و الله

لو عملت الحسبة راح تكتشف انك انت الرابح بالاخير لى انك لو كملت مع البرنامج كان راح يطلع لك الضغط والاعصاب واكتر من دلك والحمد لى الله على كل شيء والحساب يتعوض ان شاء الله فى شركة اخرى

targetegy
16-09-2010, 07:43 PM
مش عارف الصراحة لى انو مكتوب bmf - metrader فقط لكن اعتقد انها bmf mt fx

خى
المنصه بتاعتك
bmf mt fx
ولا
bmf mt cfd
لان تفرق كتير
بص اخى انا لااعلم انت انهى منصه
بس لو منصه
bmf mt cfd
يبقى دة طبيعى جدا انه يحصل ريكود كبير جدا
لان معظم العملات بتكون اسعار فولتينج
اى الاسبريدات غير ثابته يعنى ممكن تلاقى اليورو دولار مره 1ومره 2 ومر3
وهكذا
لو دة بيحصل معاك
يبقى انت على المنصه دى اعتقد هيبقى صعب انك تتعامل معاها
لاكن لو انت
bmf mt fx
المفروض انه ميحصلش اعادى تسعير كتير ودة بيحصل معايا مفيش ريكود إلا قليل او وقت الاخبار
والاسبريد ثابت
لو انت كنت عملت الحساب على المنصه الاولى اعتقد انك سهل تعمل على المنصه الثانيه حساب وتطلب تحويل الحساب من الميتا تريد دة ال ى الميتا تريد الثانى
لاكن لو انت فى الميتا الثابت مش عارف بقى لاذم نشو حل
وان شاء الله الدكتور اسامه هيتابع معاك ومش هيسيبك
لو ليك حق هتاخده

paris1
16-09-2010, 07:52 PM
خى
المنصه بتاعتك
bmf mt fx
ولا
bmf mt cfd
لان تفرق كتير
بص اخى انا لااعلم انت انهى منصه
بس لو منصه
bmf mt cfd
يبقى دة طبيعى جدا انه يحصل ريكود كبير جدا
لان معظم العملات بتكون اسعار فولتينج
اى الاسبريدات غير ثابته يعنى ممكن تلاقى اليورو دولار مره 1ومره 2 ومر3
وهكذا
لو دة بيحصل معاك
يبقى انت على المنصه دى اعتقد هيبقى صعب انك تتعامل معاها
لاكن لو انت
bmf mt fx
المفروض انه ميحصلش اعادى تسعير كتير ودة بيحصل معايا مفيش ريكود إلا قليل او وقت الاخبار
والاسبريد ثابت
لو انت كنت عملت الحساب على المنصه الاولى اعتقد انك سهل تعمل على المنصه الثانيه حساب وتطلب تحويل الحساب من الميتا تريد دة ال ى الميتا تريد الثانى
لاكن لو انت فى الميتا الثابت مش عارف بقى لاذم نشو حل
وان شاء الله الدكتور اسامه هيتابع معاك ومش هيسيبك
لو ليك حق هتاخده

لا هو السبريد تابت ولا يتغير يعنى يورو دولار نقطتين دائما والمنصة غالبا راح تكون الاولى زي ما قلت لك لى انو المنصة انا حملتها من موقع الدكتور اسامة لما اتسجلت بالاول لدلك اكيد راح تكون bmf mt fx
المشكلة انو ولا مرة فى اعادة تسعير كان السعر فى صالحى دائما ما يكون ضدى وانا ارفقت الصور بالبرهان عشان الكل يتائكد بنفسو يعنى دلوقتى من الصعب عليا جدا انى اشتغل سكالبينج كدا بل مستحيل فى ظل هده الظروف :1 (26):

basim299
24-09-2010, 04:12 AM
لا هو السبريد تابت ولا يتغير يعنى يورو دولار نقطتين دائما والمنصة غالبا راح تكون الاولى زي ما قلت لك لى انو المنصة انا حملتها من موقع الدكتور اسامة لما اتسجلت بالاول لدلك اكيد راح تكون bmf mt fx
المشكلة انو ولا مرة فى اعادة تسعير كان السعر فى صالحى دائما ما يكون ضدى وانا ارفقت الصور بالبرهان عشان الكل يتائكد بنفسو يعنى دلوقتى من الصعب عليا جدا انى اشتغل سكالبينج كدا بل مستحيل فى ظل هده الظروف :1 (26):

اخى الغالى

تعقيبا على رد ما سبق

انت لما بتجى تشترك فى الشركه فى الاول اول شى بتحدد المنصه اللى انت عايزها

فى شركه بوسطن 3 منصات للتداول

وعند التسجيل بيقولك تختار اى منصه ويبكون الخيار الموجود bmf mt cfdواللى انت لازم تغيره لو عايزه bmf mt fx علشان يبقى شغلك صحيح

ولازم تشتغل على نفس البرنامج اللي اخترته لو عايز تغير البرنامج مثلا عايز الميتا تريدر اختار من خانه Please select your platform:
برنامج BMF MT FX

شوف كدا وقولنا

بالتوفيق..