المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : marketiva

prince100416
23-09-2010, 10:58 AM
السلام عليكم
انا سمعت عن شركة marketiva وفعلا اشتركت فيها بس كنت عايز اعرف حقيقتها وان الكلام اللى مكتوب فى اللينك دا صح ولا غلط

ممنوع وضع الروابط الخارجية

و شكرا

محمد نوارج
23-09-2010, 11:03 AM
إذا أحببت الاستفسار ..

فاكتب ما تستفسر عنه ولا تضع رابط خاجي ..

م.أحمد مقدادي
23-09-2010, 11:05 AM
كما اجابك الاخ محمد
نحن جاهزون للرد على اي استفسار قدر المستطاع
ولا حاجه للروابط الخارجية
تحياتي
,.,

prince100416
23-09-2010, 11:10 AM
ماشى اسف على الغلط دا
بس برده ايه حقيقة الشركة دية

م.أحمد مقدادي
23-09-2010, 11:15 AM
ماشى اسف على الغلط دا

ممكن تضع السؤال يا باشا
علشان نقدر نجاوب عليه
تحياتي

المسلم أمره لله
23-09-2010, 11:16 AM
ماشى اسف على الغلط دا
أهلا أخي الكريم منور
ياريت توضح ما تريد أن تعرفه عن الشركة و ان اشاء الله تجد مايسرك
بالتوفيق

prince100416
23-09-2010, 11:18 AM
انا كل اللى عايز اعرفه ان هل هى شركة جدية و شكرا لاهتمامكم

م.أحمد مقدادي
23-09-2010, 11:22 AM
انا كل اللى عايز اعرفه ان هل هى شركة جدية و شكرا لاهتمامكم

جدية في ماذا اخي الكريم!!!!
ياريت تضع الاستفسار كامل مرة وحدة

prince100416
23-09-2010, 11:31 AM
يعنى حساباتها هل هى اسلامية؟؟ و جدية فى 5 $ دول !! و تنفيذ المعاملات فيها سريع ولا لأ!!! ومن الاخر مش شركة نصب يعنى؟؟؟

فوريكس مان
23-09-2010, 11:34 AM
السلام عليكم
انا سمعت عن شركة marketiva وفعلا اشتركت فيها بس كنت عايز اعرف حقيقتها وان الكلام اللى مكتوب فى اللينك دا صح ولا غلط

ممنوع وضع الروابط الخارجية

و شكرا

ماركتيفا شكرة كويسة لو هتحط فيها مبلغ صغير
مزاياها
منصة سهلة
السحب والايداع الالى وبنوك الكترونية وبنوك عادية
تقدر تشتغل باقل سعر للنقطة
الحساب اسلامــى
وجود مؤشر تشانج مؤشرى الحبيب وهى اداة فى منصة ماركتيفا
شات حى لتبادل الافكار انت ومتاجرين مثلك ولا مانع لتبادل الشتائم مدة اللى بيحصل فعلا :1 (46):
اقل سعر لفتح الحساب 1 دولار
5 دولار بونص هدية فى الحساب الحقيقى
امكانية ادارة الحساب بالكامل من اول بياناتك لحد التحويل والسحب من دجاخل منصة التداول
لانها تعتبر تصفح على النت
العيوب
غير مسجلــلة يعنى فاى وقت تصحى الصبح ممكن متلاقيهاش
رفع الاسبريد اثناء الاخبار ورفعه اول ساعتين واخر اساعتين فى السوق
مما يضيع عليك فرصة اللعب على الجابات

عند تعليقك اوامر معلقة فالشركة تسحب من المارجن
تاخير تنفيذ الاوامر اذا كان بفتح او اغلاق
لا وجود للدعم العربى رغم ضخامة العملاء العرب لديــهم
المتاجرة مقصورة على ازواج معينة ولا تتيج المتاجرة فى عملات كثيرة كباقى المنصات

رافعة 1.100 انا اراها عيب وفى ناس تراها ميزة

م.أحمد مقدادي
23-09-2010, 11:36 AM
بارك الله فيك يا فوركس مان على الاجابة
والان ننقل الموضوع الى قسمه المخصص له
منتدى شركات الوساطة و برامج التداول (http://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)

prince100416
23-09-2010, 11:45 AM
شكرا جدا على كل المعلومات القيمة دى و ربنا يوفقكم كلكم............ انا شايفها مناسبة ليا فى الوقت الحالى هاحاول اجرب فيها و بالذات لانى هاجرب على ال 5 $ الأول:)

paris1
23-09-2010, 06:39 PM
الشركة من ناحية الايداع والسحب فلا غبار عليها ورائعة فى دلك لكن الاهم عندنا هنا هو التداول نفسو عن طريق برنامجها الدى لا يفرق عن برنامج بوسطن فى شيء سوى ان بوسطن بيطلع لك اعادة تسعير وشركة مركتيفا عندما تريد اغلاق العقد يغلق فى لحظته ولكن دائما ما يغلق بى اقل من ما كنت تريد وتتمنى يعنى من الاخير شركة نصابة بطريقة شيك اوى ومن غير ما تحس غير كدا كانت بتجينى رسائل من الشركة لما كنت بتعامل معاها وفحوى الرسائل ان الشركة تطلب منى عدم فتح عقود كتير فى نفس الوقت او فتح و اغلاق عدد عقود كتيرة باليوم الواحد عشان ايه دا لا يتماشى مع سياستهم وبيأير على السيرفر الخاص بهم مع انو لما كنت بفتح صفقات كتيرة لم تتعدى 10 صفقات باليوم بدمتكم دا كلام يخش العقل مع انو لسا لدى مبلغ بسيط لديهم وسايبو لما اتحاجو اسحبو بقا المهم من الاخير اشتغل بى 5 دولار الخاصة بهم لكن لما تحب تودع مالك الخاص شوف لك شركة اخرى افضل

prince100416
23-09-2010, 07:27 PM
الشركة من ناحية الايداع والسحب فلا غبار عليها ورائعة فى دلك لكن الاهم عندنا هنا هو التداول نفسو عن طريق برنامجها الدى لا يفرق عن برنامج بوسطن فى شيء سوى ان بوسطن بيطلع لك اعادة تسعير وشركة مركتيفا عندما تريد اغلاق العقد يغلق فى لحظته ولكن دائما ما يغلق بى اقل من ما كنت تريد وتتمنى يعنى من الاخير شركة نصابة بطريقة شيك اوى ومن غير ما تحس غير كدا كانت بتجينى رسائل من الشركة لما كنت بتعامل معاها وفحوى الرسائل ان الشركة تطلب منى عدم فتح عقود كتير فى نفس الوقت او فتح و اغلاق عدد عقود كتيرة باليوم الواحد عشان ايه دا لا يتماشى مع سياستهم وبيأير على السيرفر الخاص بهم مع انو لما كنت بفتح صفقات كتيرة لم تتعدى 10 صفقات باليوم بدمتكم دا كلام يخش العقل مع انو لسا لدى مبلغ بسيط لديهم وسايبو لما اتحاجو اسحبو بقا المهم من الاخير اشتغل بى 5 دولار الخاصة بهم لكن لما تحب تودع مالك الخاص شوف لك شركة اخرى افضل
شكرا ع المعلومة و دا اللى كنت بفكر فيه بردو انى اشتغل على 5$ دول مؤقتا

كمال
23-09-2010, 07:32 PM
marktivia تمنع scalping ، ولديها حد لالصفقات الممكن تنفيدها في اليوم والاسبوع