المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سؤال بالنسبة للايداع في الحساب

faridns
05-11-2010, 08:24 PM
السلام عليكم

كنت اود الاستفسار عن كيفية الايداع في حسابي عن طريف الفيزا و ليس الحوالة البنكية اللي اصبحت مكلفة جدا جدا و بالذات لو المبلغ مش كبير

لاني سمعت ان الايداع بالفيزا يكون خلال يوم و لا يوجد علية اي مصاريف و السحب نفس الشيء

انا حسابي في بنك nsgb

يا ريت لو حد بيحول بالطريقة دية او من يعرف كيفية التحويل يساعدني و اكون شاكر لة جدا

مدير الموقع
05-11-2010, 08:47 PM
سيتم الاعلان رسميا عن تفعيل الفيزا خلال ايام قليلة كما جائتنى اخر مراسلة من الشركة و سيكون التحويل فوريا على حساب الشركة بدون حاجة الى وسطاء.
تحياتى يا غالى,

faridns
05-11-2010, 08:51 PM
سيتم الاعلان رسميا عن تفعيل الفيزا خلال ايام قليلة كما جائتنى اخر مراسلة من الشركة و سيكون التحويل فوريا على حساب الشركة بدون حاجة الى وسطاء.
تحياتى يا غالى,

تسلم استاذ اسامة علي رد حضرتك السريع

لكن انا سؤالي بصفة عامة و ليس ل fxdd علي الخصوص

كنت اريد معرفة الخطوات اللي اعملها لاحول الاموال للشركة زي فكسول كدة لاني معنديش خبرة في الحوار دة و موظف الدعم مفدنيش اوي

مدير الموقع
05-11-2010, 08:55 PM
عادة جدا.
حتروح الى ايداع الاموال و تختار الايداع بالفيزا حيدخلك على الميرشنت اكونت بتاع الشركة تكتب فيه بياناتك و رقم بطاقتك و تاريخ الانتهاء و تدوس كونفيرم و خلاص الفلوس اتبعتت..
تحياتى يا غالى و اى استفسار انا موجود.
الله كريم,

faridns
05-11-2010, 08:58 PM
تمام جدا استاذ اسامة

لكن هي شروط البطاقة الائتمانية بتكون صعبة لاني لسة طالب يعني معنديش جهة عمل و البطاقة اللي معايا فقط الفيزا الكترون و هي مرفوضة طبعا للتحويل

هي الكريدت كارد شروطها صعبة لاستخراجها؟؟

محمد نوارج
05-11-2010, 09:13 PM
تمام جدا استاذ اسامة

لكن هي شروط البطاقة الائتمانية بتكون صعبة لاني لسة طالب يعني معنديش جهة عمل و البطاقة اللي معايا فقط الفيزا الكترون و هي مرفوضة طبعا للتحويل

هي الكريدت كارد شروطها صعبة لاستخراجها؟؟

طالما طالب ..

روح البنك الأهلي المصري

وادخل خدمة العملاء وقدم على بطاقة البنك الأهلي للشباب

سواء ماستر كارد أو فيزا

واطلب عليها بطاقة الانترنت

والتكلفة 25 جنيه لكل بطاقة

يعني 50 جنيه فقط إن شاء الله ..،

faridns
05-11-2010, 09:15 PM
تسلم استاذ محمد علي ردك

طب بالنسبة لحساب الشباب اللي معايا و بطاقة الفيزا اللي علي الانترنت هل دية متنفعش؟؟؟

و ازاي اقدر استخرجها من البنك اللي اتعامل معاة من فترة و هو nsgb

كنت عايز اعرف الفرق بينها و بين الكريدت كارد فيزا او ماستر لاني بتلخبط جدا في المسألة دية

محمد نوارج
05-11-2010, 09:18 PM
تسلم استاذ محمد علي ردك

طب بالنسبة لحساب الشباب اللي معايا و بطاقة الفيزا اللي علي الانترنت هل دية متنفعش؟؟؟

و ازاي اقدر استخرجها من البنك اللي اتعامل معاة من فترة و هو nsgb

كنت عايز اعرف الفرق بينها و بين الكريدت كارد فيزا او ماستر لاني بتلخبط جدا في المسألة دية

روح على البنك بتاعك ..

إدخل خدمة العملاء وإطلب بطاقة انترنت على بطاقتك الحالية

لو تمام يبقى المشكلة اتحلت

لو منفعتش يبقى تعمل زي ما قلتلك ..،

faridns
05-11-2010, 09:21 PM
طب معلش سؤال تاني

هل يوجد فرق بين بطاقة الانترنت و الفيزا او الماستر كارد و لا هي هي ؟؟

لان من شروط الشروط ان يكون التحويل عن طريق الكريدت كارد فقط و ليس بطاقة الفيزا الكترون

و هل الفيزا الكترون اللي بندفع بيها علي الانترنت مختلفة عن بطاقة الانترنت اللي حضرتك بتتكلم عليها؟؟

اسف لكثرة الاسئلة لكن لاني اريد تطبيق ذلك الاسبوع القادم ان شاء الله

محمد شلبى
06-11-2010, 12:39 PM
بص يا غالى فيزا الانترنت غير فيزا السحب يعنى انت تروح البنك وتقول ليه انا عاوز احول من فيزا السحب الى فيزا الانترنت الاول المبلغ اللى انت عاوزه وبعد كدا لما المبلغ يكون فى فيزا الانترنت بتقدر تحول لاى شركه لكن لو مكنتش عملت حكاية انك تحول فلوس من فيزا السحب الى فيزا الانترنت يبقى اعرف ان فيزا الانترنت مفهاش فلوس :)

محمد شلبى
06-11-2010, 12:41 PM
بالنسبه للفرق فيزا الانترنت كل تعاملتها على النت يعنى تحويل فلوس شراء برامج اى حاجه وكدا يعنى لكن فيزا السحب دى اعتقد بتاعت الشراء والسحب من المكنا وكدا
على فكره انا كنت عامل حساب فى نفس البنك

faridns
06-11-2010, 01:31 PM
بص يا غالى فيزا الانترنت غير فيزا السحب يعنى انت تروح البنك وتقول ليه انا عاوز احول من فيزا السحب الى فيزا الانترنت الاول المبلغ اللى انت عاوزه وبعد كدا لما المبلغ يكون فى فيزا الانترنت بتقدر تحول لاى شركه لكن لو مكنتش عملت حكاية انك تحول فلوس من فيزا السحب الى فيزا الانترنت يبقى اعرف ان فيزا الانترنت مفهاش فلوس :)

تسلم يا محمد علي ردك

بس انت مش فاهم سؤالي كويس

انا بتكلم عن الفرق بين الكريدت كارد و الفيزا الكترون اللي انت بتتكلم عليها

لان الشركات لا تقبل من الا الكريدت كارد و ليس الفيزا الكترون

هو دة قصدي و نفسي حد يفهمني ازاي استخرج الكريدت كارد و انا لسة طالب و دية مشكلة و لا لاة؟؟؟

محمد نوارج
06-11-2010, 01:54 PM
تسلم يا محمد علي ردك

بس انت مش فاهم سؤالي كويس

انا بتكلم عن الفرق بين الكريدت كارد و الفيزا الكترون اللي انت بتتكلم عليها

لان الشركات لا تقبل من الا الكريدت كارد و ليس الفيزا الكترون

هو دة قصدي و نفسي حد يفهمني ازاي استخرج الكريدت كارد و انا لسة طالب و دية مشكلة و لا لاة؟؟؟

أنا رديت عليك يا أخي وقلتلك تاخد إجراء بإنك تروح لبنكك وتسأل

منفعش

يبقى عليك وعلى البنك الأهلي المصري وكارد الشباب وعليه كارد الانترنت

..،

faridns
06-11-2010, 02:01 PM
أنا رديت عليك يا أخي وقلتلك تاخد إجراء بإنك تروح لبنكك وتسأل

منفعش

يبقى عليك وعلى البنك الأهلي المصري وكارد الشباب وعليه كارد الانترنت

..،

تمام استاذ محمد و سأقوم بهذة الخطوة باذن الله

جزاك الله كل خير