المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : هو انا ممكن ادبل الحساب فى اقل من يوم

hamsat36
20-11-2014, 02:25 PM
مش بقول كدة عشان النصايح والطع وادراة راس المال مجرد سؤال انا فاهم انى ممكن اخسرة بس هو ينفع ادخل صفقة ممكن منها ادبل الحساب فعلا ينى مثلا لو 100 دولار ممكن يضيعوا فى لحظة وومكن يدبلوا فى لحظة على الحقيقى العملية بتحصل عادى ولا فى شروط

معاذ عودات
20-11-2014, 02:29 PM
اهلا فيك يا غالي

مثل ما في احتماليه انك تخسر حسابك مره واحده في احتماليه انك تدبل مره واحده
وياما اعملنا حركات مثل هيك
ودبلنا الحسابات بصفقه واحده او بيوم واحد

ومش عايز انصحك طبعا ، بس اكيد كانت النهايه شنيعه للحساب

hamsat36
20-11-2014, 02:52 PM
شكرا يا كبير ليا سؤال تانى اى حاجة اى حاجة ممكن تتعمل على التجريبى متاحة على الحقيقى حتى لوكان هبل

السؤال الاهم انا مش داخل هنا عشان اجرب هكسب ولا اخسر انا بجد عايز اتعلم وانا وحظى لو كانت كدة مكنتش هكمل اصلا لانى معرفش حظى انا اللى اعرفة انى لما اتعلم واحب حاجة واتقنها هتدينى كتير ايه اللى ممكن اتعلمة بالترتيب مش معقول اى حد من الناس القديمة بيستخدم كل علوم الفوركس والنظريات اكيد بيرجع وبيشوف ايه اللى هو ارتاح له يعنى انا مثلا ارتحت للدعوم والمقومات والترندات والموفينج الفريج والاستوكاستك والاهم هى البرايس اكشن والشموع اليابنية هما دول اللى بتقن تعليمهم مع انى قرات حاجات كتير شيقة بس مش بتشدنى بس يمكن موجات اليوت هروح ليه بس بع\ ما اتقن اللى فات والحمد لله بكسب لحد دلوقتى بنسبة كويسة وتحليلى معقول شكرا ليك وتحياتى

hamsat36
20-11-2014, 03:04 PM
معلش اضافة انا مش شايف انه ممكن حد يخسر بس بشرط وصححلى لو انا اشتغلت برصيد كبير يغطى لو السوق اتشال واتهبد ونزل انا مثلا اسيبة لحد مثلا ما يعكس تانى بيعكس معايا على التجريبى وببقى عارف انه هيعكس بس لازم اصبر عليه وما اغلقش الصفقة وبطلع كسبان اوقات بيعكس عليا 500 نقطة وبيرجع تانى زى شمعة خبر وكدة بداية فتح سوق وبيرجع معنى كدة انى لو معايا 600 دولار هيبقى عادى استنى لما يرد لو انا شايف انه هيرد تانى

hamada1228
20-11-2014, 03:30 PM
والله يا اخي لو رح تفتح حقيقي ما بتوقع رح تبقى على نفس وجهة نظرك ههههههه لانو التجريبي قد افتح صفقة واعيفا لحد ما قبل يوم الاخير من حياتي وارجع اشوفا عادي اما لو انتا بتشوف مصراتك وصلت خسارة من مجرد صفقة لحد نص او ربع الحساب تلقائياً رح تسكر الصفقة وحتى رح تنسى وجهة نظرك لانو لما رح يعكس عليك السعر رح تقول اكيد في نقص باستراتيجيتي ورح تسكر الصفقة فوراً

oshee
20-11-2014, 04:52 PM
شكرا يا كبير ليا سؤال تانى اى حاجة اى حاجة ممكن تتعمل على التجريبى متاحة على الحقيقى حتى لوكان هبل

السؤال الاهم انا مش داخل هنا عشان اجرب هكسب ولا اخسر انا بجد عايز اتعلم وانا وحظى لو كانت كدة مكنتش هكمل اصلا لانى معرفش حظى انا اللى اعرفة انى لما اتعلم واحب حاجة واتقنها هتدينى كتير ايه اللى ممكن اتعلمة بالترتيب مش معقول اى حد من الناس القديمة بيستخدم كل علوم الفوركس والنظريات اكيد بيرجع وبيشوف ايه اللى هو ارتاح له يعنى انا مثلا ارتحت للدعوم والمقومات والترندات والموفينج الفريج والاستوكاستك والاهم هى البرايس اكشن والشموع اليابنية هما دول اللى بتقن تعليمهم مع انى قرات حاجات كتير شيقة بس مش بتشدنى بس يمكن موجات اليوت هروح ليه بس بع\ ما اتقن اللى فات والحمد لله بكسب لحد دلوقتى بنسبة كويسة وتحليلى معقول شكرا ليك وتحياتى

اهم حاجه انك تركز في شيء انت تعلمته

افضل بكتير من التشتت في اكثر من اتجاه
ولو فهمت شيء واتقنته ده هيدفعك للارباح بغض النظر عن طرق اخري ناجحه مع اخرين ممكن انت متعرفش تتعامل بيها

oshee
20-11-2014, 04:59 PM
معلش اضافة انا مش شايف انه ممكن حد يخسر بس بشرط وصححلى لو انا اشتغلت برصيد كبير يغطى لو السوق اتشال واتهبد ونزل انا مثلا اسيبة لحد مثلا ما يعكس تانى بيعكس معايا على التجريبى وببقى عارف انه هيعكس بس لازم اصبر عليه وما اغلقش الصفقة وبطلع كسبان اوقات بيعكس عليا 500 نقطة وبيرجع تانى زى شمعة خبر وكدة بداية فتح سوق وبيرجع معنى كدة انى لو معايا 600 دولار هيبقى عادى استنى لما يرد لو انا شايف انه هيرد تانى

اولا 600$ مش مبلغ كتير في الفوركس المهم ممكن بس بشرط ان تكون لك استراتيجيه للمدي الطويل اي ليس متاجر يومي وان تراعي طبعا في هذه الحاله اللوت صغير يستحمله الحساب لو عكس كتير

بس علي ايه الذل ده ممكن تستخدم استراتيجيه للعمل اليومي وتكسب بدل متستني اسبوعين وتلاته

oshee
20-11-2014, 05:02 PM
والله يا اخي لو رح تفتح حقيقي ما بتوقع رح تبقى على نفس وجهة نظرك ههههههه لانو التجريبي قد افتح صفقة واعيفا لحد ما قبل يوم الاخير من حياتي وارجع اشوفا عادي اما لو انتا بتشوف مصراتك وصلت خسارة من مجرد صفقة لحد نص او ربع الحساب تلقائياً رح تسكر الصفقة وحتى رح تنسى وجهة نظرك لانو لما رح يعكس عليك السعر رح تقول اكيد في نقص باستراتيجيتي ورح تسكر الصفقة فوراً

كلامك سليم فالحقيقي تفرق معاه النواحي النفسيه لأنك شغال بفلوسك وعامل الخوف بيرتفع طبعا بس اداره رأس المال واستراتيجيه ناجحه تعطي الثقه

hamsat36
20-11-2014, 08:41 PM
اكيد لما بسال يمكن سؤالى لتطين نفسى ويمكن يكون داخل حد تانى يجى يتعلم
ولكن لو بعمل صفقة انا هشتغل على الخسارة قبل المكسب بس لما هخسر ينفع اصبر لحد مالسعر يرد وبشرط ان يكون لديا احتمالات كبيرة ومؤشرات لكدة يعنى مش هخاف مادام الرصيد مسنود هو انا عامل الموضوع عشان كدة
بالمصرى انا عندى 1000 دولار وهو 715 حلو نزل لحد بقى بقى 500 لو غيرتهم يبقى انا خسرت صح ومحدش يقول انة هيبقى ببلاش لا انا بقول انا عارف انه مش هينزل اكتر من 500 المفروض اصبر لحد مايبقى ب715 تانى اويزيد هو دة قصد كلامى يبقى لومعايا رصيد كويس والسوق طلع نزل انا هفضل مع الصفقة الخسرانة مش عند ولا حاجة بس انا شايف لما بخسر لحد دلوقتى بيبقى بسبب اعادة اختبار مثلا ويرجع السعر يمشى فى اتجاه الطبيعى وبعدين على خبرتى فى التجارة فى شغلى لكل راس مال تنظيم يعنى لوداخل ب1000 دولار طريقة الاداء فى اختيار اللوتات هتفرق عن اللى داخل 5000 دولار لكل مبلغ طريقة فى تنفيذ الصفقات صح الكلام