اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   T H V -- استراتيجيه سكالبينج (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=21213)

khaledabdelnaby 22-05-2012 12:34 AM

رد: T H V -- الاستراتيجيه التى قمت بشرحها فى لقاء القاهره

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rezo91 (المشاركة 338547)
شكرا اخى على اهتمامك انا حملت الملف اللى استاذ احمد منزله فى المرفقات واخدت اول تيمبليت اللى هو زى ما استاذ احمد قال عليه هو اللى فيه مؤشرات الاستراتيجيه كلها وحطيته فيى التيمبليتس بتاعت اف اكس دى دى وقفلت البرنامج وفتحت تاني لقيت التيمبليت موجود فعلا فى التيمبليتس بتاعت البرنامج وفعلا لما بتجيلى الرساله دى بدوس كنترول اى بس مش بيجيلى الا الايشموكو بس مافيش اى مؤشرات تانيه زي اختنا رباب كده وحملت الملف تانى من اول وجديد لكن برضو للاسف نفس الموضوع

اخى الكريم هو ده سبب المشكلة ان احنا بنتعامل مع التيمبلت بالطريقة العادية نعمله كوبى ونروح فولدر تيمبلت فى ال c ونعمله باست وده خطأ لانه مختلفة المرة دى زى ماح ضرتك شوفت فى ملف تطبيق مرفق معاهم باسم الاستراتيجية thv بمجرد ما بتمشى مع الخطوات بتاعته وتعمل next هو بينزل التيمبلت اوتوماتيك وساعتها هتلاقى تيمبلت كتيرة هتختار منها اول واحد وبعد كده تعمل ال ctrl+ i

وانا معاكوا لحد ما تشغلوها

تحياتى

rezo91 22-05-2012 12:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledabdelnaby (المشاركة 338561)
اخى الكريم هو ده سبب المشكلة ان احنا بنتعامل مع التيمبلت بالطريقة العادية نعمله كوبى ونروح فولدر تيمبلت فى ال c ونعمله باست وده خطأ لانه مختلفة المرة دى زى ماح ضرتك شوفت فى ملف تطبيق مرفق معاهم باسم الاستراتيجية thv بمجرد ما بتمشى مع الخطوات بتاعته وتعمل next هو بينزل التيمبلت اوتوماتيك وساعتها هتلاقى تيمبلت كتيرة هتختار منها اول واحد وبعد كده تعمل ال ctrl+ i

وانا معاكوا لحد ما تشغلوها

تحياتى

اخى خالد شكرا جزيلا على اهتمامك بالفعل تنبهت لهذا الملف وفتحته وضغطت نيكس اشترطت على اولا اغلاق البرنامج وبالفعل اغلقته ومشيت معاه خطوه خطوه نيكست نيكست حتى انتهى التحميل ثم وضعت التيمبليت الاول ف التيمبلتس وفتحت البرنامج واخترت التيمبليت ظهرت لى نفس الرساله ضغطت كنترول اى ظهرت لى كل المؤشرات وبالفعل كان اخر مؤشر هة تى اتش في تريكس ضغط عليه ثم ايدت وبحثت عن الانترو غيرتها لفولس وضغطت اوك فتح الشارت بكل مؤشراته (( وضحت التفاصيل عشان تقريبا نفس المشكله اللى كانت عندى عند الاخت رباب والحمد لله اتحلت بنفس الخطوات طى كما شرحها اخونا خالط عبد النبى )) شكرا جويلا اخى خالد ولك منى احلى لايك يا غالى ان شاء الله حسابك كله اخضر

khaledabdelnaby 22-05-2012 01:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rezo91 (المشاركة 338571)
اخى خالد شكرا جزيلا على اهتمامك بالفعل تنبهت لهذا الملف وفتحته وضغطت نيكس اشترطت على اولا اغلاق البرنامج وبالفعل اغلقته ومشيت معاه خطوه خطوه نيكست نيكست حتى انتهى التحميل ثم وضعت التيمبليت الاول ف التيمبلتس وفتحت البرنامج واخترت التيمبليت ظهرت لى نفس الرساله ضغطت كنترول اى ظهرت لى كل المؤشرات وبالفعل كان اخر مؤشر هة تى اتش في تريكس ضغط عليه ثم ايدت وبحثت عن الانترو غيرتها لفولس وضغطت اوك فتح الشارت بكل مؤشراته (( وضحت التفاصيل عشان تقريبا نفس المشكله اللى كانت عندى عند الاخت رباب والحمد لله اتحلت بنفس الخطوات طى كما شرحها اخونا خالد عبد النبى )) شكرا جزيلا اخى خالد ولك منى احلى لايك يا غالى ان شاء الله حسابك كله اخضر

تمااااااااااااااام كده الله ينور عليك ولو انك برضه خدت التيمبلت كوبى هى كده كده بتنزل لوحدها عموما المهم انها اشتغلت

تحت امركم فى اى وقت

وابقى ظبطنا شوية صور كده يا أستاذ ريزو فى اللقاء القادم هههههههههه

تحياتى

rezo91 22-05-2012 01:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledabdelnaby (المشاركة 338577)
تمااااااااااااااام كده الله ينور عليك ولو انك برضه خدت التيمبلت كوبى هى كده كده بتنزل لوحدها عموما المهم انها اشتغلت

تحت امركم فى اى وقت

وابقى ظبطنا شوية صور كده يا أستاذ ريزو فى اللقاء القادم هههههههههه

تحياتى

ليك عليا يا عم خالد اعملك البوم لواحدك والله انا كان نفسي اتقابل مع كل الناس واتعرف على كل الناس واكيد كان هاييكون ليا شرف معرفتك واخد صوره معاك ان شاء الله اللقاء القادم ان كان لينا عمر شكرا ليك يا كبير مره تانيه

ASAAD 22-05-2012 02:11 AM

استراتيجية شكلها ان شاء الله رائعة شكرا يا استاذ احمد ويبدو اني فاتني كتير لعدم حضور اللقاء بس ان شاء الله تتعوض والي الامام دائما

M.Hussien 22-05-2012 02:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledabdelnaby (المشاركة 338463)

اخوانى واحبائى حبيت زى ما شاركت معاكم تجربتى الفاشلة ان اشارككم ايضا اولى تجاربى الناجحة

مع خالص الشكر لمعلمنا العظيم استاذ احمد صلاح والقاكم بنتائج اخرى قريبا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledabdelnaby (المشاركة 338478)
تفاعلا مع الورشة دى صفقة من حوالى 8 دقائق مسافة مرفعت الصورة رجعت جابت البروفت فى 5 دقائق بالظبط
ارزاااااااااااااااااااااااااااااااق ههههههههههههه

السلام عليكم

حبيبي خالد انا مستعد نتعاون مع بعض ونتابع الفرص سويا ونرفق الشارتات والفرص يوميا لمتابعة هذه الاستراتيجية ومتابعة النتائج

ومن الممكن توزيع المهام يعنى انت تجرب علي فريم الخمسة للناس اللي حابة اسكالبينج وانت منهم وانا اجربها علي الفريمات الاخرى لمحبي الصفقات الطبيعية

وانا منهم وبرضه اهلا باى عضو يحب يشارك معانا

يعنى المنتدى وادارته بيتعبوا وبيعملوا كل حاجة من اجل مساعدتنا يبقي مش قليل عليهم اننا ننشر علمهم ونتاج عملهم الشاق تقبلوا تحياتى

واسف عالاطالة

khaledabdelnaby 22-05-2012 02:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M.Hussien (المشاركة 338613)
السلام عليكم

حبيبي خالد انا مستعد نتعاون مع بعض ونتابع الفرص سويا ونرفق الشارتات والفرص يوميا لمتابعة هذه الاستراتيجية ومتابعة النتائج

ومن الممكن توزيع المهام يعنى انت تجرب علي فريم الخمسة للناس اللي حابة اسكالبينج وانت منهم وانا اجربها علي الفريمات الاخرى لمحبي الصفقات الطبيعية

وانا منهم وبرضه اهلا باى عضو يحب يشارك معانا

يعنى المنتدى وادارته بيتعبوا وبيعملوا كل حاجة من اجل مساعدتنا يبقي مش قليل عليهم اننا ننشر علمهم ونتاج عملهم الشاق تقبلوا تحياتى

واسف عالاطالة

حبيب قلبى يا ابو حسين ياكبيييييييييييييييير

اكيد طبعا هاكون سعيد لما نتعاون وانا معنديش مشكلة اتابع على فريم الخمسة والدقيقة

وبالمناسبة دى معلومة كده على السريع الوقت اللى نفذت فيه الصفقة اللى قفلت بسرعة كانت الاستراتيجية متحققة على فريم الساعة وعملت بروفت حوالى 55 نقطة مينى تقريبا

تحياتى للجميع

M.Hussien 22-05-2012 02:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledabdelnaby (المشاركة 338619)
حبيب قلبى يا ابو حسين ياكبيييييييييييييييير

اكيد طبعا هاكون سعيد لما نتعاون وانا معنديش مشكلة اتابع على فريم الخمسة والدقيقة

وبالمناسبة دى معلومة كده على السريع الوقت اللى نفذت فيه الصفقة اللى قفلت بسرعة كانت الاستراتيجية متحققة على فريم الساعة وعملت بروفت حوالى 55 نقطة مينى تقريبا

تحياتى للجميع

السلام عليكم

يا خالد انت اللي كبير خبرة ومقاما

بالنسبة للاستراتيجية انا قولت نقسم تجربتها عشان كده لانى شايف انها هتكون ممتازة علي الفريمات الاخرى خصوصا الربع والنص والساعة وادينا هنتابع مع بعض

من بكرة باذن الله لان من شروطها الدخول في الفترة الاوروبية عاوزين نطبق شروطها بالمللى عشان نجاحها يكون كبير

معاك من بكرة يا كبير

أبو ضحى 22-05-2012 07:16 AM

إخواني الأعزاء
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
وصباح الخير علينا كلنا جميعاً وعلى أستاذنا الكبير أحمد صلاح
هذه فرصة بيع على الاسترالي دولار على فريم ال 5 دقائق

• فهد • 22-05-2012 08:14 AM

هى الاستراتيجية لا تعيد رسم نفسها - صح ولا اية ؟

الساعة الآن 06:12 AM