اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   {{ حصريا:اكسبيرت عيون النسر لكل عملاء اف اكس ارابيا مجانا }} (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=109)

محمد نوارج 05-05-2010 02:44 AM

رد: {{ حصريا:اكسبيرت عيون النسر لكل عملاء اف اكس ارابيا مجانا }}

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د/محمود (المشاركة 1734)
ما شاء الله من تقدم لتقدم وانا فرحان جدا انى فى المنتدى الرائع ده واتمنى انى افيد واستفيد

مرحباً بيك يا دكتور محمود بين أهلك وبين ناسك

منور ومشرف منتدانا ومنتداك

..،

مدير الموقع 05-05-2010 02:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د/محمود (المشاركة 1734)
ما شاء الله من تقدم لتقدم وانا فرحان جدا انى فى المنتدى الرائع ده واتمنى انى افيد واستفيد

احنا سعداء اكثر منك لوجودك معانا..
و ان شاء الله تفيد و تستفيد..
نحن هدفنا الاول بالفعل من هذا المنتدى هو نشر علم الفوركس بشكل سليم و منظم بالاضافة الى مساعدة اخواننا فى هذا السوق من اجل الربح,اعتقد انه افضل و اقصر الطرق لتربح مالا كثيرا فقط ان تتعلم كثيرا و هذا ما نحاول ان نقوم به فى هذا المنتدى..
تحياتى لك و ان شاء الله موفقين جميعا.
الله كريم.,

مصطفي عماشة 10-05-2010 06:58 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اساتذتي الكرام .. اسامة .. ابو محمود .. الاستاذ نادر
أولا احب ابارك ليكم في اول مشاركة لي بالمنتدي علي المنتدي اللي بأذن الله بيكون منتدي جامد جداااا باذن الله ويكون بيهتم بالعضو اولا قبل الشركة

طبعا الاسكبيرت افاض النا:1 (72):س فيه بما فيه الكفاية
لكن ليا سؤال رفيع .. بما اننا ما نعرفش كيفية عمل الاكسبيرت .. عايز اعرف ليه اليورو دولار بس ؟؟؟ هل لاسبريده شبه الثابت علي كل البلات فورمات .. ولا تداوله المعتدل ؟؟؟
وليه ما يكونش الكيبل .. خصوصا ان الشغل بيكون علي نقاط بسيطة ... وحركة الكيبل اسرع نسبيا وغالبا الاسبريد بيكون فرق نقطة او اتنين بكتيره ... عارف ان الاستوب برده اقرب .. بس كله بيرجع لطريقة الاكسبيرت ...
دخول الاكسبيرت بيبقي ليه عدد معين في اليوم ؟؟ ولا مفتوح طوال ما هوا موجود فرصة ؟؟؟
هل لو ضرب استوب في يوم بيفتح صفقة تانية تعويضية في نفس اليوم ( بينتقم يعني ) ولا بيستني انسب فرصة للتعويض .
أسف للأطالة .. بس انا عايز اغلس علي أبو هنا شوية

محمد نوارج 10-05-2010 07:24 PM

أستاذ مصطفى

منور والله بمشاركتك اللي زي العسل دي

وأكيد أول ما يدخل الدكتور أسامة أو الباشمهندس نادر ويشوفوا المشاركة

هيسارعوا بالإجابة عن كل التساؤلات في المشاركة

متقلقش

زمانهم على وصول

..،

مدير الموقع 11-05-2010 01:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي عماشة (المشاركة 2956)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اساتذتي الكرام .. اسامة .. ابو محمود .. الاستاذ نادر
أولا احب ابارك ليكم في اول مشاركة لي بالمنتدي علي المنتدي اللي بأذن الله بيكون منتدي جامد جداااا باذن الله ويكون بيهتم بالعضو اولا قبل الشركة

طبعا الاسكبيرت افاض النا:1 (72):س فيه بما فيه الكفاية
لكن ليا سؤال رفيع .. بما اننا ما نعرفش كيفية عمل الاكسبيرت .. عايز اعرف ليه اليورو دولار بس ؟؟؟ هل لاسبريده شبه الثابت علي كل البلات فورمات .. ولا تداوله المعتدل ؟؟؟
وليه ما يكونش الكيبل .. خصوصا ان الشغل بيكون علي نقاط بسيطة ... وحركة الكيبل اسرع نسبيا وغالبا الاسبريد بيكون فرق نقطة او اتنين بكتيره ... عارف ان الاستوب برده اقرب .. بس كله بيرجع لطريقة الاكسبيرت ...
دخول الاكسبيرت بيبقي ليه عدد معين في اليوم ؟؟ ولا مفتوح طوال ما هوا موجود فرصة ؟؟؟
هل لو ضرب استوب في يوم بيفتح صفقة تانية تعويضية في نفس اليوم ( بينتقم يعني ) ولا بيستني انسب فرصة للتعويض .
أسف للأطالة .. بس انا عايز اغلس علي أبو هنا شوية

اهلا درش حبيبى :)
اولا نورتنا فى المنتدى يا باشا و فعلا انت انسان من الناس الذى بالفعل ربحتهم من الفوركس :)

بالنسبة لاستفسارك الاول و هو عن سبب اليورو دولار هو لعدة اسباب..
اولها هو السبريد القليل الثابت فى لليورو دولار بالاضافة الى حركته القوية للغاية.
النقطة ان الاكسبيرت حساباته معقدة للغاية و لكل عملة رينج خاص بها و اشكال حركة و حدة حركة خاصة لكل زوج فنحن حاليا نعكف على دراسة كل الازواج و هو موضوع صعب للغاية فنحن توصلنا الى هذا الاكسبيرت بعد تجارب لاكثر من ستة اشهر و هذا يعنى صعوبة التوصل لنفس الشروط على ازواج مختلفة و لكن نحن حاليا عاكفين عليها و سيكون هناك اصدارات اخرى من عيون النسر تتوافق مع كل العملات و لكننا نريد ان نترك شيئا كمفاجات قادمة :1 (72):

دخول الاكسبيرت ملهوش اى عدد معين فى اليوم و لكن بمجرد توافر الشروط يدخل و بما ان شروطه معقدة للغاية و من الصعب وجودها بكثرة لذا فهو لا يدخل كثيرا و يدخل حوالى 25-35 صفقة فى الشهر كما انه لا ينتقم حيث ان ادارة راس المال فيه صارمة جدا لابعد الحدود حيث انه لا يستمر بالتضاعف و يضاعف مرة واحدة فقط ليرد خسارته و ان خسر مرة اخرى فانه يرضى بما قسمه الله له و يستمر فى اتجاه عادى و هو ما يقلل من فرص تضاعف ربحه بسرعة.
اما الانتقام فهو لا يعرفه لانه ليس بشرا ولا قلب له :)
تحياتى يا باشا و اى سؤال انا تحت امرك :)
الله كريم.,

magedsenger 12-05-2010 04:14 PM

هايل بجد مكنتش اعتقد ان الاكسبرت هيطلع بالذكاء ده

و إن شاء الله فى تطور مستمر

مدير الموقع 12-05-2010 10:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magedsenger (المشاركة 3374)
هايل بجد مكنتش اعتقد ان الاكسبرت هيطلع بالذكاء ده

و إن شاء الله فى تطور مستمر

تحياتى يا ماجد..
ان شاء الله دى النسخة الاولى لاول اكسبيرتاتنا و لدينا المزيد و المزيد و لكننا نستبشر خيرا بعيون النسر كى يكون افضل واجهة لاف اكس ارابيا
لماذا لم تتوقع ان يكون بهذا الذكاء؟
لقد تعبنا جدا فيه انا و البشمهندس نادر كى نصل الى هذه النتائج.
سنحاول جاهدين ان يستفيد كل الاخوة من الاكسبيرت :)
اسال الله ان يجعله فاتحة خير على الاخوة اجمعين
الله كريم.,

TALAL 13-05-2010 02:18 AM

في أنتظار أبداعات أف أكس أرابيا

ولكن لي طلب ياريت لو يتم تحديث نتائج الأكسبرت كل نهايه أسبوع

لكل مجتهد نصيب

الله يوفقكم

magedsenger 13-05-2010 07:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 3493)

تحياتى يا ماجد..
ان شاء الله دى النسخة الاولى لاول اكسبيرتاتنا و لدينا المزيد و المزيد و لكننا نستبشر خيرا بعيون النسر كى يكون افضل واجهة لاف اكس ارابيا

يا سلام يا دكتور نسخة ممتازة وفكر ممتاز

لماذا لم تتوقع ان يكون بهذا الذكاء؟
لقد تعبنا جدا فيه انا و البشمهندس نادر كى نصل الى هذه النتائج.
سنحاول جاهدين ان يستفيد كل الاخوة من الاكسبيرت :)

انا لم اقصد بالضبط انى لم اتوقع انا اقصد انى اتفاجأت بمستوى و فكر الاكسبرت و ذلك فى عدة نقاط
1- انه لا يعتمد على مؤشرات او ترندات او رقمى و ده شئ جميل علشان نبعد عن الاشارات الكاذبة للمؤشرات
2- انه لا يعتمد على المضاعفات بصورة فيها خطورة على الحساب و لقد لاحظت ان المضاعفة تأتى فى الصفقة التى تُفتح بعد صفقة خاسرة و بصورة معقولة و ده شئ جميل
3- و كمان ان اعلى ستوب لوز له هو 50 بيب ده جميل و زى ما حضرتك قلت إن اعلى ستوب انضرب هو 50 بيب فى ستة اشهر و ده يعتبر شئ جميل جدا
4- و فكرة انه يدخل فى الشهر على 25 الى 35 صفقة ده جميل
## و لكن لى استفسار هل الهدف قليل
5- و فى نقطة انه يعمل على اليورو دولار فقط لماذا لم يتم تجريبه مثلا على عملة الدولار فرنك فهى عملة حركتها معاكسة لحركة اليورو دولار فالغالب اذا الصفقة هنا شراء هتبقى على الزوج التانى بيع و هكذا
6- و كمان نقطة ان الدروداون نسبته قليلة ده شئ مطمئن جدا

اسال الله ان يجعله فاتحة خير على الاخوة اجمعين
الله كريم.,

امين

الرد فى الاقتباس

MAMDOH111 16-05-2010 12:37 AM

جزاكما الله خيرا

دكتور اسامه * نادر باشا

على هذا الاكسيبرت الأكثر من رائع

الساعة الآن 09:50 AM