اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   سهل ام صعب ترجيت 100$ يومياً (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=25412)

Digital 01-10-2012 09:43 PM

رد: سهل ام صعب ترجيت 100$ يومياً

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AID-FX (المشاركة 403891)
أنا حكيتلك لا تقارن الناس فيك وبترجع تقول أنا متأكد ( دليلك إن كنت صادقا ) ، هاد أولا .

تانيا انت ما بتعلمني الصدقة ولا بتعلمني الدين ، لما تعرف الناس كويس ومن خلال التعامل مهم سعتها تفلسف

تالتا تغير التفكير بعتمد على معرفتك بربك خالق كل شيء عز وجل ، وكل ما كانت معرفتك قوية بربك عز وجل قولا وعملا كل ما كان اسلوبك وتعاملك على ما كان عليه الشفيع الأعظم بعد الله سبحانه وبحمده وهو رسولي عليه الصلاة والسلام وأصحابه رضي الله عنهم ، والعكس بالعكس

والحمد لله إن الله ربي سبحانه وبحمده يعلم ما هي نيتي ويعلم إن أصبحت الأموال في يدي ماذا سأفعل ، وأخيرا أقول اللهم إني أعوذ بك أن اشرك بك وأنا أعلم وأستغفرك لما لا أعلم ، اللهم يا مقلب القلوب ثبت قلبي على دينك يا مصرف القلوب اصرف قلبي على طاعتك وأجعل كل أعمالي وأقوالي خالصة لوجهك الكريم ولا تجعل لأحد منها شيئا اللهم أمين أمين أمين

كلمات قصيرة ولن أرددها لأنها لاتنفع من لايريد معرفة الحقيقة أو التعلم...

الفوركس عبارة عن ناس تبيع وناس تشتري ولابد يكون هناك خاسر علشان يكون هناك رابح.... الآن الحاصل أن نسبة الخاسرين أكثر من الرابحين ولو قدر الله يوماً وأصبحت نسبة الرابحين في حدود 30% أو حتى 40% فإن كثير من الشركات الفوركسية سوف تغلق والشركات الموجودة سوف ترفع السبريد أضعاف للحفاظ على بقائها....

إذا لم تفهم هذا الكلام, هذا يعني أني أضيع وقتي معك....

ودي وتقديري

fady 02-10-2012 04:34 AM

انتوا هتيدخنقوا قدامي ولا ايه :)

Basem Seo 07-10-2012 11:48 PM

مشكووووووووور جدا

tarik113 10-10-2012 06:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Digital (المشاركة 403907)

كلمات قصيرة ولن أرددها لأنها لاتنفع من لايريد معرفة الحقيقة أو التعلم...

الفوركس عبارة عن ناس تبيع وناس تشتري ولابد يكون هناك خاسر علشان يكون هناك رابح.... الآن الحاصل أن نسبة الخاسرين أكثر من الرابحين ولو قدر الله يوماً وأصبحت نسبة الرابحين في حدود 30% أو حتى 40% فإن كثير من الشركات الفوركسية سوف تغلق والشركات الموجودة سوف ترفع السبريد أضعاف للحفاظ على بقائها....

إذا لم تفهم هذا الكلام, هذا يعني أني أضيع وقتي معك....

ودي وتقديري

كلامك هذا يعني ان الشركات كلها تربح من خسارة العملاء و اعتقد ان هذا خطا نعم هناك شركات تربح من خسارة العملاء و لكن هذه تعتبر نصابة

zouhirtaha 11-10-2012 05:11 PM

كل شئ ممكن اخي
يمكن تحقيق 1000 دولار من راس المال 3000 في اليوم
ويمكنك تدبيلته ايضا لكن هدا يعتمد على مدى خبرتك وتجربتك
وكيفية تعاملك مع السوق

عبدالرحمن حافظ 11-10-2012 06:19 PM

بص يا فادي
شئنا أم أبينا السوق لا يحكمه حركة ثابته و مهما كانت التوقعات قد تنقلب النتيجة رأساً علي عقب
بالسكالبينج تقدر تكسب اكتر من كده كمان
لكن الربح المعقول بانتظام أحسن 1000 مرة من المخاطرة المستمرة في سبيل ربح كبير قد يأتي مرات صحيحاً و ينقلب عليك مرة واحدة فتخسر
يجب أن تقتل رغبتك في الربح السريع و خد السكة بالهداوة :)

fady 11-10-2012 06:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالرحمن حافظ (المشاركة 409728)
بص يا فادي
شئنا أم أبينا السوق لا يحكمه حركة ثابته و مهما كانت التوقعات قد تنقلب النتيجة رأساً علي عقب
بالسكالبينج تقدر تكسب اكتر من كده كمان
لكن الربح المعقول بانتظام أحسن 1000 مرة من المخاطرة المستمرة في سبيل ربح كبير قد يأتي مرات صحيحاً و ينقلب عليك مرة واحدة فتخسر
يجب أن تقتل رغبتك في الربح السريع و خد السكة بالهداوة :)

اريد ان اتعلم

عبدالرحمن حافظ 11-10-2012 06:47 PM

عايز تتعلم في قناة اف اكس ارابيا علي اليوتيوب
هي اللي اتعلمت منها كل حاجة لحد دلوقتي
www.fx-arabia.com ط§ظƒط¨ط± ظ‚ظ†ط§ط© طھط¹ظ„ظٹظ… ظپظˆط±ظƒط³ - YouTube

pure_laser 20-11-2012 04:13 AM

السلام عليكم اخي
اولا موضوعك و طرحك جميل
و الاخوة الاعضاء اشبعوه طرحا و تحليلا
رايي الخاص من الممكن جدا ان تربح هذا المبلغ و لكن المشكله في تحديد رقم معين
الافضل تتوكل على الله و تسيب الامور ماشية و ارضى بالمكسب الي تقدر تحققو كل يوم ولو كان بسيط عارف ليه
لانك ببساطه حتزداد خبرة و الخبرة بعدين هي الي حتشجعك تعمل صفقات تكون واثق فيها اكتر
ببساطه اصبر و عود نفسك على الصبر و اغصب نفسك كمان على الصبر و حتلاقي نفسك بعدين وصلت للطريقة الي تغنيك ان شاء الله
ملاحظة/ مفيش مانع احيانا من المخاطره البسيطه ولو مرة كل اسبوعين حتى و ان كانت حتخسرك
شكرا

الساعة الآن 01:57 PM