اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   شركه XM نصبت علي اكبر عصابه نصب (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=43146)

maystro 01-01-2015 02:52 AM

شركه XM نصبت علي اكبر عصابه نصب

النصابة XM نصبو علي لم يتمو طلب السحب بل وزادو الطين بله لما صدعتهم بالشات كل يوم لاتمام عمليه السحب
اغلو حسابي اغلاق تام وغرفه المتاجر لا استطيع الدخول للحساب يعني بالعربي ^^دالك الباسوورد ادهب وبخر به^^
عصابه خبيته لا استطيع وصف الاحتيآآآآآآآال الدي تعرضت له
اردت بجهد الدخول للحساب من اجل اضافه صور من الحساب لكن اغلقوه هؤلاء السفهاء
قررت فضحهم في كللللللللللللللل المنتديات حتى تهدأ ناري ويعلم الجميع حقيقه هته العصابه الاحترافيه
في احد الاخوه زكاها لي رغم دلك لكن لو تعاملت مع مليون شخض بنزاهه (متلا ) لن يفيدني دلك في شيء فهي اكبر نصب لانها نصبت علي اول مره اتعرض للنصب في الفوركس
ارجو اضافة XM XM.COM للائحة مزبله الشركات النصابه مع امتالها ufxbank .ufxmarkets

معاذ عودات 01-01-2015 11:06 AM

رد: شركه XM نصبت علي اكبر عصابه نصب

اهلا فيك اخي الكريم
يا ريت تشرح لنا بالتفصيل مع الاثباتات ماذا حصل معك
حتى تكون دليل ضدهم
اما هيك موضوع بدون اي اثباتات مش هيفيد بشي

Ahmet 01-01-2015 03:15 PM

ممتاز أخي الكريم خطوة موفقة جدا و أرجو أن لا تتهاون أبدا في سحق سمعتهم طالما أنهم نصبوا عليك

أتمنى فقط لو تحاول وضع أي صورة من حسابك لكي يكتمل الموضوع و تكتمل الصورة لدى الجميع

متابع معك

Ahmet 01-01-2015 03:30 PM

و مثل ما وصيتك أخي افضحهم بكل قسوة و عنف في جميع المنتديات العربية منها و الأجنبية

ادخل على جوجل و اعمل لك قائمة بجميع المنتديات و انشر موضوعك بعنف شديد جدا و راسل شركة xm بكل روابط مواضيعك بكل المنتديات و أرهم مدى غضبك و عنفك و أنه لن يهدأ لك بال حتى تمسح اسمهم من خريطة شركات الفوركس

و أنا و الله ثم و الله لو حصل منهم اتجاهي مثل هذه الحركة لا قدر الله ، سأجعلهم يندمون على اللحظة التي فكروا أن يؤسسوا فيها هذه الشركة

K. Samuel 01-01-2015 05:18 PM

الله يعوض عليك اخى الكريم
ممكن تحاول تراسل الشركة وهددهم باللجوء الى الهيئة الرقابية المسجلة بها الشركة
بالاضافة الى النشر بكافة المنتديات و ترى مدى استجابتهم

maystro 01-01-2015 06:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معاذ عودات (المشاركة 758205)
اهلا فيك اخي الكريم
يا ريت تشرح لنا بالتفصيل مع الاثباتات ماذا حصل معك
حتى تكون دليل ضدهم
اما هيك موضوع بدون اي اثباتات مش هيفيد بشي

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmet (المشاركة 758223)
ممتاز أخي الكريم خطوة موفقة جدا و أرجو أن لا تتهاون أبدا في سحق سمعتهم طالما أنهم نصبوا عليك

أتمنى فقط لو تحاول وضع أي صورة من حسابك لكي يكتمل الموضوع و تكتمل الصورة لدى الجميع

متابع معك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmet (المشاركة 758226)
و مثل ما وصيتك أخي افضحهم بكل قسوة و عنف في جميع المنتديات العربية منها و الأجنبية

ادخل على جوجل و اعمل لك قائمة بجميع المنتديات و انشر موضوعك بعنف شديد جدا و راسل شركة xm بكل روابط مواضيعك بكل المنتديات و أرهم مدى غضبك و عنفك و أنه لن يهدأ لك بال حتى تمسح اسمهم من خريطة شركات الفوركس

و أنا و الله ثم و الله لو حصل منهم اتجاهي مثل هذه الحركة لا قدر الله ، سأجعلهم يندمون على اللحظة التي فكروا أن يؤسسوا فيها هذه الشركة

السلام اخواني اشكركم لردودكم
بالنسبه للاتباتات هدا ما اقدر على فعله لاني لا استطيع الدخل للحساب
هدا دليل على انو لدي حساب معهم قمت برفع الوتائق ممنه
الحساب بونص وعملت منه ربح جيد الحمد لله
وشاركت في البونص رغم انهم واضعين في الشروط اغلاق الحساب لو ارادو دلك لكن ضننت ان الامر يتعلق بمن يحاول المراوغه في البونص كباقي الشركات المحترمه لكن هته العصابه تستعمل هدا الشرط للتملص من المسؤوليه

maystro 01-01-2015 06:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة K. Samuel (المشاركة 758247)
الله يعوض عليك اخى الكريم
ممكن تحاول تراسل الشركة وهددهم باللجوء الى الهيئة الرقابية المسجلة بها الشركة
بالاضافة الى النشر بكافة المنتديات و ترى مدى استجابتهم

اخي ليس لي فكره عن كيف ترجع الهيئة الرقابيه حقوق العميل
ياريت تتفضل بمزيد من التوضيح عن الهيئة لاني بحتت بالنت لم اجد شيء اكون شكر لك علما ان هدا الحساب بونص ويحق لهم اغلاقه بدون سابق اندار في الشروط للي وافقت عليها عند فتحه (لاني معتاد عمل ok دون قراءه الشروط حتى فبعضها يتعدى ال 100 سطر .((يعني مجلد تقرأه في 5 ايام من اجل فتح حساب هوتميل فقط:1 (40):))..)
انا سبق وهددتهم في اكتر من شات لكن فقط يقولون لي ان انتضر قليلا فيبقى الشات مفتوح بدون رد

عمـــر 01-01-2015 08:18 PM

1 مرفق
ربنا يعوض عليك
انا عندي حساب في الشركه ... و تعاملهم في خدمة العملاء ممتاز ... لكن لسه مجربتش السحب
طيب ممكن ترفع هنا صوره من اخر ايميل بعتته الشركه ليك في تداوالاتك .. دا هيثبت ارباحك فعلا
زي دا مثلا

ملف مرفق 14532

عمـــر 01-01-2015 08:47 PM

1 مرفق
دي صوره من ترخيص الشركه في FCA

ملف مرفق 14533

maystro 01-01-2015 08:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمـــر (المشاركة 758268)
ربنا يعوض عليك
انا عندي حساب في الشركه ... و تعاملهم في خدمة العملاء ممتاز ... لكن لسه مجربتش السحب
طيب ممكن ترفع هنا صوره من اخر ايميل بعتته الشركه ليك في تداوالاتك .. دا هيثبت ارباحك فعلا
زي دا مثلا

ملف مرفق 14532

السلام فكره دكيه نعم اخي
عندي كشف وهو يوم ايداع البونص
ياريت لو توصلت بكشف الشهري لاني للآن لم يأتيني
اعتقد والله اعلم مسأله الترخيص لن تجدي مع حسابات البونص فلهم حق النصب عالعميل بدون سابق اندار او تفسير للاسباب
عمليه نصب احترافيه بدون قطره دم

maystro 01-01-2015 09:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمـــر (المشاركة 758270)

ملف مرفق 14533

اتعبت نفسك وجبت ترخيص ....اخي شركات لديها اقوى التراخيص مع دلك النصب نصب اعينهم
احيانا الترخيص لاقناع الضحايا فقط اشهرها fxcm للي تنصب في وضح النهار اضف avafx..
عن نفسي انصحك بمجاراتهم لسحب مالك والتغيير لشركه محترمه
لو انتضرت ليجاروك هم صدقني ستجد امامك عصابه قويه وعارفه شغلها جيدا

Ahmet 01-01-2015 09:34 PM

أخي مايسترو

يوجد عندنا في هذا المنتدى و منتديات الجيران عضو كريم و فاضل اسمه صحفي اقتصادي

و هو على أتم الاستعداد لفضح أي شركة فوركس مهما كانت ، من خلال قلمه القوي في الصحيفة الكويتية التي يعمل بها

أرجو أن تتواصل معه برابط هذا الموضوع مع جميع الأدلة التي تملكها و هو سيقوم بالواجب و زيادة بإذن الله

عمـــر 01-01-2015 10:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maystro (المشاركة 758282)
اتعبت نفسك وجبت ترخيص ....اخي شركات لديها اقوى التراخيص مع دلك النصب نصب اعينهم
احيانا الترخيص لاقناع الضحايا فقط اشهرها fxcm للي تنصب في وضح النهار اضف avafx..
عن نفسي انصحك بمجاراتهم لسحب مالك والتغيير لشركه محترمه
لو انتضرت ليجاروك هم صدقني ستجد امامك عصابه قويه وعارفه شغلها جيدا

اذا مكنتش اتعب عشان اتأكد من ترخيص شركه حاطط فيها فلوسي ... هتعب عشان ايه :D
الشركه مترخصه من اكتر من هيئه رقابيه ... لو الشركه نصابه مكنتش هتنصب عليك انت بس ... كانت هتنصب ع الجميع و بالتالي الهيئات اللي مرخصاها هتلغي الترخيص لو جتلها شكاوي

حضرتك بتقول اتنصب عليك ... و لغاية دلوقت مفيش اي دليل انك عملت ارباح من الشركه

XM بتبعتلك يوميا تقرير ( ع الميل ) بصفقاتك و انت ربحت كام و خسرت كام و صفقاتك المفتوحه و رصيدك فيه كام

انت هات اي تقرير بتاع اي يوم ارباحك فيه كانت اكتر من 60 دولار ... عشان يبقى دا دليل ان ليك حق في سحب الارباح ...

و عامة اخر الشهر دا هجرب اسحب من حسابي و هبقى اقولك حصل معايا ايه

maystro 02-01-2015 12:47 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمـــر (المشاركة 758291)
اذا مكنتش اتعب عشان اتأكد من ترخيص شركه حاطط فيها فلوسي ... هتعب عشان ايه :D
الشركه مترخصه من اكتر من هيئه رقابيه ... لو الشركه نصابه مكنتش هتنصب عليك انت بس ... كانت هتنصب ع الجميع و بالتالي الهيئات اللي مرخصاها هتلغي الترخيص لو جتلها شكاوي

حضرتك بتقول اتنصب عليك ... و لغاية دلوقت مفيش اي دليل انك عملت ارباح من الشركه

XM بتبعتلك يوميا تقرير ( ع الميل ) بصفقاتك و انت ربحت كام و خسرت كام و صفقاتك المفتوحه و رصيدك فيه كام

انت هات اي تقرير بتاع اي يوم ارباحك فيه كانت اكتر من 60 دولار ... عشان يبقى دا دليل ان ليك حق في سحب الارباح ...

و عامة اخر الشهر دا هجرب اسحب من حسابي و هبقى اقولك حصل معايا ايه

تمام ياغالي واشكرك لانك نبهتني لاهم دليل الحساب

hamsat36 02-01-2015 09:07 AM

على فكرة انا مش بعرف حاجة عن الشركة دى بس انا شغال فيها بس هقوللك اشتغلت فيها ليه انا كنت مقرر انا هشتغل فى البارى ود كمان انشاء الله بس انا مكنش معايا 200 دولار الحد الادنى بس ميزة xm ودة فى حد ذاته براعة من اصحابها ان الحد الادنى 5 دولار عارف انا لغايه دلوقتى عامل ايداع اكتر من 500 دولار من 5 فى 5 فى 10 فى 50 كدة بخسر بس بتعلم يعنى لما اخسر 5 سهل اعمل ايداع تانى انما لما اخسر 200 اعمل ايداع 200 صعبة عليا وحالتى النفسي هتنهار لكن الشركة انا سحبت منها وبيقولوا بيتفذ من 2 الى 5 ايام انا سحب مرتين اتنفذ السحب وكان فى الحساب من تانى يوم وخدمة عملاء فيه حد اسمة عمر محترم جدا وبيفهمك تانى حاجة مش مخليانى حاجة اللى وعملينها بصراحة من وجة نظرى راجع انتا حصل ايه بالظبط وحاول تستفسر الشغلة مش معركة احنا داخلين نتاجر وهما بيكسبوا مش لازم ينصبوا عشان يكسبوا دة راى

maystro 02-01-2015 10:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمـــر (المشاركة 758270)

ملف مرفق 14533

اخي نوع الترخيص EEA Authorised ولا شيء ترخيص FSA UK registered brokers (EEA Authorised): وليس FSA UK regulated brokers (Authorised): يعني من الآخر رخصة ممارسه السمسره فقط التي ليست اكتر اهميه من رخصه محل مقهى او محلبه
شوفو هته الصوره
ترخيص من نوع EEA لايلزم الشركه باي شيء ممكن تنصب عليك عادي جدا واعلم ان تبفيد السحب في هته الحاله للعميل كهبه لانه هي ارادت دلك وان لم ترد كانه ^ ركلك جمل^ :1 (83)::1 (83):
ترخيص نوع FSA Authorised وهو الملزم الدي ينبغي الاخد به
لا حضو انها في اللائحه مع لدلك قلت في اول الموضوع لمزبله شركات النصب مع UFXbank.ufxmarkets
انا والله سبق تابعت احد الاخوه قدم شكايه ل FSA عن شركه من هؤلاء بتاع EEA كان ردهم انهم لا يمكون السلطه عليها !!!

maystro 02-01-2015 11:18 PM

في نفس اللائحة ترخيصEEA الدي يوهمون به الناس
توجد Windsor وهدا تحدير FSA منها http://www.fca.org.uk/static/pages/d...or-brokers.pdf
ايضا هناك تحديرات من شركات اخرى اهمها UFXmarkets على حد تقديري اكيد لما تعطي XM رائحه النصب ويكتر ضحاياها
ستنضم لهته المزبله

hamsat36 03-01-2015 10:10 AM

يا عم والنبى بلاش توجع بطننا انا لحد دلوقتى الشركة 100 % حد يرد ويقول راية فى التراخيص وياريت يكون حد من الشركة يبقى موجود فى المنتدى عشان يرد الشكاوى الخاص بشركتة وعشان منسمحش لاى حد انه ممكن يعمل القلة لاى شخص

mohammadane 03-01-2015 04:49 PM

انا تعاملت مع الشركة
السحب عادي
الايداع عادي يضاف اليه البونص الذي لا يسحب
ربما عدم درايتك ببعض القوانين جعلك تشك

maystro 03-01-2015 06:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamsat36 (المشاركة 758476)
يا عم والنبى بلاش توجع بطننا انا لحد دلوقتى الشركة 100 % حد يرد ويقول راية فى التراخيص وياريت يكون حد من الشركة يبقى موجود فى المنتدى عشان يرد الشكاوى الخاص بشركتة وعشان منسمحش لاى حد انه ممكن يعمل القلة لاى شخص

اخي انا لا اعمل لكم وجع او ....
انا فقط اتكلم عن النصب الخبيت الدي تعرضت له من هته العصابه
تكلمت عن القلق من الموضوع لكن هل جربت مراره التعرض للنصب والشماته من هته العصابه
لكن بيني وبينك اقول لك ابتعد عن دوي التراخيص FCA(fsa)EEA اليك المفجءة في هدا النوع من الترخيص لا يتم فصل حسابات العملاء عن حساب الشركه ولك الحكم
عن نفسي سانتضر اليوم الدي تزيد منها الشكاوي حتى تلتحق بمزبله الشركات النصابه اكرمكم الله
في بحتي بالنت وجدت احد تعرض لنفس تقريبا ما تعرضت لh من 10 اشهر الفرق انهم سرقو ايداعو ايضا في الشركه

انت لست مضطر لتوجع نفسك معهم ابحت عن ارقى شركات الفوركس fxpro fxdd alpari hotforex واتركهم..واصلا الاسبريد المتغير عندهم مبالغ فيه في الحسابات العاديه
و اعتدر منك ياغالي ان افسدت لك يومك لكن هدا واقع يجب ان تواجهه ونعلمه جيدا لكي لا نسمح لاي حقير بان ينصب علينا

mohammadane 03-01-2015 06:39 PM

اعطيني اخر تقرير يومي .و انا ساحدث صديقي بالشركة

maystro 03-01-2015 07:05 PM

احد الاخوه في شهر 5 ايضا سحبو مالو وسرقوه والميتاتريدر اعطاه رساله ان حسابه مغلق حينما اراد دخوله
خلاصه الامر طالما الشركه تستطيع اغلاق الحساب و سحب الاموال دون سابق اندار فهو تدخل في شئون العميل
و هناك في الاخير من يعبت حسابه في غيابه ادن اموال الناس ليست في امان وطالما الامر بدون اندار سابق او ادن .... فكل حساب مهدد بهدا الامر
فالخوف على اغلاق الحساب اصبح كالخوف من اغلاق حساب google adsence

maystro 03-01-2015 07:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammadane (المشاركة 758512)

لا تتعب نفسك اخي انا راسلتهم بشتى الوسائل وتأكدت 1000 مره ان حقي لن يعود من هته العصابه
يعني تقريبا كل موضفي الشركه استهزءو بي ما حصدته اني اتعب في الشرح من الاول كلما وجدت موضف لم اتكلم معه ولربما يضحك مع زميله خلف شاشه الكمبيوتر بينما اصرد الحكايه من الاول

الموضوع ليعلم الناس خبتهم وآخر كشف في الموضوع في الصفحه 2 بالاضافه لدلائل اخرى
واشكرك لموقفك النبيل معي الدي لا يعكس الا اخلاقك الطيبه

hamsat36 03-01-2015 07:24 PM

ربنا يستر بس انا اهو بنتعلم بايداع بسيط التعامل حتى مع البنوك الارضية والالكترونية اتعلمته كويس وانا بشتغل معهم ولسة بتعلم حتة النصب والكلام دة بالنسبة لحسابى زى ما بقوللك مش خايف لانة صغير اوى بس بصراحة اتمنى انها تكون شركة كويسة لان كل حاجة لحد دلوقتى كويسة ومميزات كتير انا شايفة حلوة حتى الموقع بتاعهم كدة شكلة يفتح النفس يلا نشوف الايام هتعمل ايه

بالنسبة للاستاذ اللى له صديق فى الشركة ما يحاول يشوف الحساب دة اتعمل كدة فيه ليه عشان نفهم بردة

maystro 03-01-2015 07:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammadane (المشاركة 758512)

تم المراسله عالخاص مع انو هته العصابه لن تفيدني الآن في شيء

maystro 05-01-2015 04:45 PM

اليوم يكلمت ايضا مع دعم هته العصابه
نفس الابء في ردهم تم يتوقفون عن الاجابه
بالله عليكم اخواني اسحبو فلوسكم من هؤلاء الكلآآآآآآب -اعزكم الله - قد بل متأكد انكم ستندمون يوما عندما يسرقون مالكم
وتدكرو هته العصابه غير ملتزمه بايه رقابه بل لاتخضع لايه رقابه

goggo 05-01-2015 09:19 PM

لكن يا اخي لماذا كل هذا التهويل انت واخذ بونص منهم و لم تعمل ايداع
لو كنت عامل ايداع ساعتها يحق لك ان تشتكي

hussam 05-01-2015 09:30 PM

مشكور اخي وبارك الله بك

maystro 05-01-2015 10:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 758803)
لكن يا اخي لماذا كل هذا التهويل انت واخذ بونص منهم و لم تعمل ايداع
لو كنت عامل ايداع ساعتها يحق لك ان تشتكي

نعم بونص لكن الامر ليس لاجل ال30 هي غير قبله للسحب ايضا لم تهمني
المصيبه في الربح ال 470 دولار أليس هدا مال كسبته انا من الفوركس تعني تعب واستتمار الوقت والمجهود والخبره......هدا سرقه لارزاق الناس
انا كنت اريد سحبها للتحويل لشركه سبيردها معقول لو انتضرت مين عارف الاحباط للي كان سيصيبني لو نصبو علي مبلغ اكتر من ال 470 متلا
ال30 دولار كانت فقط مارجن اما ال 470 كسبتها من السوق (او السوق الداخلي) المهم ليس مالهم
بل احتفضو بها كامله بدون اي حق

amine31 05-01-2015 10:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maystro (المشاركة 758822)
نعم بونص لكن الامر ليس لاجل ال30 هي غير قبله للسحب ايضا لم تهمني
المصيبه في الربح ال 470 دولار أليس هدا مال كسبته انا من الفوركس تعني تعب واستتمار الوقت والمجهود والخبره......هدا سرقه لارزاق الناس
انا كنت اريد سحبها للتحويل لشركه سبيردها معقول لو انتضرت مين عارف الاحباط للي كان سيصيبني لو نصبو علي مبلغ اكتر من ال 470 متلا
ال30 دولار كانت فقط مارجن اما ال 470 كسبتها من السوق (او السوق الداخلي) المهم ليس مالهم
بل احتفضو بها كامله بدون اي حق

انت اذن متداول محترف ما دام حولت 30 دولار الى 470 دولار نسبة جيدة جدا من الربح طيب لماذا تبحث عن بونصات
اعمل ايداع بمبلغ محترم في شركة محترمة و تاجر و اعمل ارباح و لا داعي للشعور بالاحباط

maystro 05-01-2015 11:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amine31 (المشاركة 758824)
انت اذن متداول محترف ما دام حولت 30 دولار الى 470 دولار نسبة جيدة جدا من الربح طيب لماذا تبحث عن بونصات
اعمل ايداع بمبلغ محترم في شركة محترمة و تاجر و اعمل ارباح و لا داعي للشعور بالاحباط

عملت ايداع في شركات سمعتها بالدهب حاش امتلها بهته العصابه
ومررت بكل تجارب الفوركس حتى انو سوق لايستاهل ايداع المال....قلت اجرب البونص..... كان اول البونصات instaforex.admiral.norfx
وكانت جيده جدا
الى ان تورطت في هته العصابه
وبيني وبيبك هدا السوق لا يستاهل الايداع مشكلته في الضغط النفسي واستطيع بعون الله مضاعفه البونص لكن ايداعي اخسره ولو ....سبحان الله
لما يكون ايداع وحقيقي كلما دخلت عقد يعكس والبونص والديمو تجد السوق سلس والربح سهل

walidashour 06-01-2015 02:28 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اولا وقبل اى شئ ربنا يعوض عليك اخى ويرزقك من حيث لم تحتسب ( اللهم امين ).

ثانيا : (( انا لم ادافع عن الشركة ولكنى سوف اقول كلمة حق فارجو من الجميع ان يسمح لى بذالك ))

سوف اسرد حديثى لك ولجميع الاعضاء الكرام عبر هذه النقاط :

1 _ انا اعمل مع شركة xm منذ اكثر من سنة وعملت بالبونص فى البداية لتجربة الشركة فقط وبعد ذلك

قمت بعمل ايداع فى اكثر من حساب وكل طلبات السحب توصلنى فى ميعادها

وبدون اى تاخير وذلك وانا اتعامل معها منذ اكتر من عام

2 _ لا يحق لك اخى ان تكتب عنوان مثل هذا العنوان وتتهم الشركة بالنصب الا فى حالة ان

كنت تمتلك بالفعل ومعك جميع الادله التى تدل على نصب الشركة عليك فعليا

وجميع الادلة التى قمت بوضعها فى الموضوع ليست واضحه نهائيا اخى

ولا يجوز لك ايضا ان ترسل تقرير عبر الخاص الى عضو هنا فى المنتدى لكى يساعدك

وحتى يكون الجميع على وعى كامل لما يحدث

وكان من الاولى ان تقوم بوضعه هنا فى الموضوع لكى يراه الجميع ويقدموا لك المساعدة

3 _ الشركة مسجلة فى اعلى الهيئات الرقابية اخى ولا تنصب على اى احد طالما هو ملتزم بالقوانين

وان قمت بالبحث على الانترنت لن تجد الا موضوعين او ثلاثة يتكلم عن نصب الشركة لبعض العملاء

الذين هم فى الاساس شغالين بحسابات بونص مثلك وليس حسابات بها ايداع واموال خاصة

4 _ انت ذكرت فى بداية الموضوع انك تعمل على حساب بونص وانك تعلم علم اليقين ان من قوانين

الشركة انه يحق لها اغلاق اى حساب بونص بدون سابق انذار ومع ذلك تتهلل بحقك ومتمسك ان

الشركة نصبت عليك .. طيب متحسبها بشكل اخر وقول لنفسك لماذا انت اشتركت فى حسابات البونص

طالما انت عارف ومتاكد انهم من حقهم اغلاق الحساب فى اى وقت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

5 _ من الممكن ان سبب اغلاق الحساب الخاص بك هو بسبب حديثك الغير لائق مع الدعم الفنى

فى الشات من الممكن انك قمت بالتعصب عليهم وتهديدهم لذالك قاموا باغلاق الحساب

6 _ انا اطالبك بمراجعة نفسك جيدا وابحث واسئل نفسك هل انا فعلت شيئ خطا علشان الشركة تقفل حسابى ؟

انا اعتقد اخى انك قمت بفتح صفقة اثناء طلب السحب التى تقدمت به للشركة واعتقد ان

هذا هو سبب اغلاق الحساب ورفض طلب السحب

هتقولى عادى وايه يعنى افتح صفقة .. حرد عليك واقولك ان معظم الشركات اللى بتعمل عروض

بونص ممنوع منعا باتا ان العميل يفتح اى صفقة الا بعد التصديق على طلب السحب

ووصوله الى البنك الخاص بك كمان ... ووقتها ممكن تفتح صفقاتك عادى بدون اى مشاكل

وده مش بيحصل مع حسابات البونص فقط بل بيحصل كمان فى حسابات الايداعات فى شركات كثيرة

.................................................. ................

وفى النهاية اود ان اقول لك نصيحة ذهبية لن تجدها عند غيرى

( وهى ) :

انا اعمل فى مجال الفوركس اكثر من 8 سنوات ويمكن مافيش حد يعرفنى هنا كتير لانى مش بسجل

ولا بدخل المنتديات الا قليل جدا جدا جدا

المهم :

النصيحة هى : انصحك بانك تبتعد عن الاشتراك باى عروض بونص حتى وان كانت من شركات كبرى جدا

لان مافيش ولا شركة بتكون كبيرة ولها سمعتها فى السوق تعمل عروض بونص 30 و 40 و 200 دولار بونص

لان الشركات الكبرى بتهتم باشياء اكبر من ذلك بكثير ( وسوف تجدها قليلة الاعلانات والعروض فى المنتديات والمواقع )

لانها بالاساس لا تعتمد على جذب العملاء عن طريق ( العروض والاعلانات ) ولكنها تعتمد بطرق اخرى كثيرة مثل المصداقية والخدمات

والتسجيل فى الهيئات الرقابية الكبرى والخدمات التى لا حصر لها وفصل اموال العملاء عن اموال الشركة وغيرها من الطرق

((( هذه نصيحة ذهبيه اقدمها لك ولجميع الاخوة الاعزاء والكرام )))

وعلى فكره متحاولش انك ترد على مشاركتى لانى بدخل المنتديات كل فين وفين

اسئلك فقط الدعاء اخى

وربنا يحفظ اموالك واموالنا جميعا من النصب والاحتيال ( اللهم امين )

..............................................

المرسل :: خبير فوركس ولكنه لا يدخل المنتديات الا قليل

maystro 07-01-2015 03:21 AM

للكن لو ترجع لمشاركتي ال 16 وتعرف حقيقه الترخيص للي تقنع به ضحاياها
http://fx-arabia.com/vb/showpost.php...2&postcount=16
ولو تعاملت معك جيدا لن يفيدني دلك في شيء فستبقى عصابه نصب لانها احتالت علي تحياتي واقدر لك ردك الجميل اخي الغالي

ياسر عمر 10-01-2015 05:22 PM

السلام عليكم .. أنا لا أستطيع القول أنها شركة نصابة ..
لكني أقول أن خدماتهم في خمة العملاء والمستفسرين سيئة جدا .. وأقصى ما يمكنهم فعله هو
الرد برسائل آلية بعيدة كل البعد عن موضوعك حتى أني أشك أن الدعم العربي تبعهم يجيد العربية
شركة سيئة في خدماتها للعملاء إلى أبعد حد .. فما بالك لو كان الخلاف على مبالغ وتحويل مالي
أعتقد أنهم سوف يجرجروك لما تخرج عينك .. شركة سيئة والي يدافع عنها هو مسوق لها ومتخفي ..

hamsat36 10-01-2015 06:33 PM

بصوا يا جماعة انا قلت انى شغال معاهم واشتغلت اليومين دول مع شركة تانية اجدها الافضل وهى شركة انستا عارفين اشتركت فيها ليه عشان اعرف بتنصب ازاى واتعلم بس بصراحة شركة قمة فى التعامل احنا يا جماعة هنا عشان نعرف مميزات كل شركة وعيوبها مادام الشركة معها ترخيص محترم انا بصراحة مش هقلق بس ممكن يكون المشكلة انا احنا مش فاهمين قوانين الشركات كويس وعذر للاخ اللى بيقول ان اللى بيدافع عن شركة بيكون له مصلحة احنا هنا عشان نفيد بعض ويمكن انتا عندك معلومة مش عندى او فيه لبس فى فهم امر بس مشكلتنا انا احنا دايما بنخون للاسف وما ترسخ لدينا من فكر النصب يارب الشركات تطلع كلها محترمة ويخدو حقهم واحنا كمان ناخد حقنا

maystro 10-01-2015 08:38 PM

يا اخواني انا احاول ان انسى حرقة ما تعرضت له لكن اجن من جديد كلما وجدت بوست يمدح مته العصابه انا سهرت الليالي لتداول عالحساب عندهم في الآخر دهب كل شيء ادراج الرياح
صدقوني انا متأكد مما ساقوله نصبها عليكم مسأله وقت فقىط هم يستطيعون العبت بحساب العميل ويسلبون المال منه متى شاءوا كما فعلو معي وهدا خطير
بالنسبه للترخيص سبق وشرحت انه ترخيص من نوع EEA FCA الدي لا يبت لقواتني FCA باي صله ولا يوجد اي فصل لاموال العملاء لان صاحب الترخيص ببساطه لديه حريه تامه في التعامل
وهدا النوع من الترخيص تستعمله شركات النصب لاقناع ضحاياها انها تابعه ل FCA دون ان تضيف كلمه EEA في موقعها وهدا غش الشركات للي نهجت هته الطريقه تبين مه الوقت انها نصابه اهمها WINSDOR التي نشرت FCA نفسها تحدير بشأنها اكتب في google
تحدير fca من

تحدير fsa من ................... (اسم fca السابق)
وستجد عدد كتير من اصحاب ترخيص ال fca EEA

Ahmad Hmeida 12-01-2015 02:01 AM

السلام عليكم.. أخي الكريم صاحب المنشور .. هل انت هشام ؟؟؟ لأني وجدت نفس الشكوى وطبق الأصل ونفس العنوان في منتدى آخر وبنفس صور الحساب ولكن في ذلك المنتدى قال صاحب الشكوى انهم اعتذروا منه وكان خطأ منهم قفل الحساب وأثبت ذلك بالصور كما انهم أعادوا فتح حسابه .. وذلك بتاريخ قديم كل الشكوى والصور كانت بتاريخ 5 السنة الماضية 2014 وأنت تعيد نفس القصة الآن .. هل يمكن التوضيح لو سمحت

Ahmad Hmeida 12-01-2015 02:15 AM

وجدت الرد في مشاركتك 22 .. انك تتكلم عن احد الأخوة ... اتضحت الأمور عندي .. وللعلم قاموا بالرد عليه وقام بالسحب ... وللعلم أيضا أنا لا املك حساب مع الشركة بل اقوم بالتحريات حولها لفتح حساب معهم

ابو عبدالملك 12-01-2015 10:57 AM

اخي الكريم الكلام ببلاش ....ارفق دليلك....your account history

maystro 13-01-2015 02:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو عبدالملك (المشاركة 759812)
اخي الكريم الكلام ببلاش ....ارفق دليلك....your account history

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmad Hmeida (المشاركة 759783)
وجدت الرد في مشاركتك 22 .. انك تتكلم عن احد الأخوة ... اتضحت الأمور عندي .. وللعلم قاموا بالرد عليه وقام بالسحب ... وللعلم أيضا أنا لا املك حساب مع الشركة بل اقوم بالتحريات حولها لفتح حساب معهم

السلام الهستوري لا استطيع اصلا الحصول عليه الحساب لا ستطيع دخوله هؤلاء العصابه يقومون بالنصب بدون قطره دم ولا دليل يترك لضحيتهم
واضافه هدان الردان لعضوين جديدين سجلو فقط للرد علي يعني رد واحد بالمنتدى!!!!كله في تعريف العضو
وهدا ليس بالدكاء!!!!! الله ياخدكم انتم والXM العصابه الخبيته التي تصرف عليكم لقاء هدا الدكاء
ــــاعتدر من الاخه الافاضل عن اللفض ــــــ
وكاضافه الصور!!! هي صوره واحده رفعتها لاحد ضحايا XM
وليس صور كما ادعى احد جوز الادكياء للي ردو يضلل المتابعين كأن كل الصور اللي رفعتها منقوله و....

التمس اعتدار من الاداره والمتابعين ان يعدروني لفضاضه في هدا الرد وشكرا

الساعة الآن 06:31 PM