اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   استفسار شباب بخصوص افضل بنك يصدر ديبيت كارد يتعامل في الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=41183)

faridns 30-07-2014 04:53 PM

استفسار شباب بخصوص افضل بنك يصدر ديبيت كارد يتعامل في الفوركس

السلام عليكم

كنت اريد معرفة افضل بنك تتعاملوا معة و تحولوا لشركات الفوركس عن طريقة و يصدر بطاقات debit card اي المطبوع عليها اسم العميل و ليس الجفت كارد ,, انا كنت في بنك nsgb و تم غلق حسابي في البن من فترة و سألت في بنك كريدي اجريكول لم اجد الا جفت كارد متوفرة لديهم و ايضا كريدت كارد و انا لا اريد ان اتعامل ببطاقة ائتمانية الصراحة

اتمني ممن لة تجربة شخصية و يتعامل مع بنك يوفر لة ديبيت كارد و يتعامل بحرية مع شركات الفوركس ان يساعدنا و شكرا لكم مقدما

alaa67 30-07-2014 05:21 PM

رد: استفسار شباب بخصوص افضل بنك يصدر ديبيت كارد يتعامل في الفوركس

شوف ياسيدي انا بعد قرف بنك كريدي والعربي الافريقي اللي علي طول السيستم واقع
عملتها في بنك بيريوس وبتاخد البطاقه وعليها اسمك وتاني يوم حولت اللي انا عايزه وزي الفل مافيش اي مشاكل وبعدها بيومين سحبت باقي الفلوس من ماكينه البنك
والموضوع كله بالبنك حوالي نصف ساعه بياخد حوالي 30جنيه فتح حساب وتقريبا 30جنيه اواقل تمن البطاقه

faridns 30-07-2014 05:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaa67 (المشاركة 728600)
شوف ياسيدي انا بعد قرف بنك كريدي والعربي الافريقي اللي علي طول السيستم واقع
عملتها في بنك بيريوس وبتاخد البطاقه وعليها اسمك وتاني يوم حولت اللي انا عايزه وزي الفل مافيش اي مشاكل وبعدها بيومين سحبت باقي الفلوس من ماكينه البنك
والموضوع كله بالبنك حوالي نصف ساعه بياخد حوالي 30جنيه فتح حساب وتقريبا 30جنيه اواقل تمن البطاقه

شكرا يا علاء علي ردك السريع

انا بستلم البطاقة بعد اد اية من يوم فتحي للحساب ,, و بالنسبة لتحويل الفلوس من الحساب الجاري للبطاقة نفسها لازم اروح البنك و لا عندهم اونلاين ؟ و بالنسبة لتحويلات الفوركس البنكية عادي عندهم و لاممكن يرخموا ,, و شكرا مرة تانية علي مساعدتك يا باشا

alaa67 30-07-2014 05:50 PM

باقولك نصف ساعه معاك البطاقه ورقم حسابك وكل حاجه تمام وتاني تعمل التحويل تسحب فلوسك انت حر
تحول للفوركس تشتري اللي يعجبك من النت براحتك

faridns 30-07-2014 05:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaa67 (المشاركة 728618)
باقولك نصف ساعه معاك البطاقه ورقم حسابك وكل حاجه تمام وتاني تعمل التحويل تسحب فلوسك انت حر
تحول للفوركس تشتري اللي يعجبك من النت براحتك

انا كنت اعرف ان الديبت كارد و الكريدت كارد في اي بنك بتاخد فترة اسبوع لانة بيعمل بطاقة عشانك مخصوص و مطبوع عليها اسمك ,, انت ازاي بيدهالك مطبوع عليها اسمك ؟؟ و لا هي بتبقا موجودة عندهم في البنك بطاقات كتير و بيديك واحدة برقم لان لو كدة حتبقا زي الجفت كارد بالظبط نفس الفكرة

faridns 30-07-2014 05:57 PM

سؤال صغير يحسم النقطة دية ,, انت شرط تفتح حساب في البنك عشان تاخد البطاقة و لا بتشتريها لوحدها؟؟

faridns 30-07-2014 07:16 PM

في انتظار باقي ارائكم

magdyabdo 31-07-2014 01:56 AM

اضيف صوتى لصوتك انا فاتح حساب مع qnb وقالولى انهم مش بيقبلو التحويلات من شركات الفوركس
فمحتاج بنك يكون بيقبل التحويلات من غير ما افتح معاهم حساب جاري وحد ادنى 2000 جنيه والشغل ده

faridns 31-07-2014 02:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magdyabdo (المشاركة 728723)
اضيف صوتى لصوتك انا فاتح حساب مع qnb وقالولى انهم مش بيقبلو التحويلات من شركات الفوركس
فمحتاج بنك يكون بيقبل التحويلات من غير ما افتح معاهم حساب جاري وحد ادنى 2000 جنيه والشغل ده

لان انتا طلبك غيري ,, اللي انت عاوزة دة سهل ,, و عن تجربة روح بنك كريدي اجريكول حتطلع بطاقة ب 50 جنية تقريبا و بتستلمها في نفس اليوم و و بتعمل فيها ايداع تقريبا ليك يوميا تعاملات ب 8000 جنية و تقدر تستعملها في شركات فوركس كتير و ددية في ناس كتير في المنتدي بيستعملوها اسمها جفت كارد

بس انا طلبي عشان الشركة اللي بتعامل معاها بتقبل كريدت كارد او ديبيبت كارد فقط و بترفض الكروت دية فلازم يكون في حساب جاري مربوط بالكارت

اتمني ممن لدية مثل هذة البطاقة الشبيهة ببطاقة فيزا انترنت في qnb اللي بتبقا مربوطة بالحساب الجاري يقولنا عليها

magdyabdo 31-07-2014 11:37 AM

طب هل بيديني رقم حساب بنكي عشان احول الفلوس من شركات الفوركس او بنك سكريل عن طريق الحوالات البنكيه ولا بيديك ديبيت كارد بس ؟

الساعة الآن 05:29 PM