اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   هل البنوك فى مصر بتقبل التحويلات من شركات الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=55284)

خالد بنوكيو 27-11-2016 11:21 PM

هل البنوك فى مصر بتقبل التحويلات من شركات الفوركس

دلوقتى عايز أفتح حساب فى بنك فى مصر وعندى إستفسارات
1- هل البنوك بتقبل التحويلات من شركات الفوركس عادى ولا بترفض تستقبل التحويلات منها (لأنى سمعت إن فيه بنوك بترفض تستقبل أى تحويلات من شركات الفوركس)
2 - إزاى لما أسحب الربح بتاعى أستقبله بالدولار (يعنى لو فتحت حساب بالدولار وعملت فيزا فالفيزا بتكون بالجنيه المصرى مش بالدولار حسب معلوماتى فإزاى أقدر أستقبل الربح بالدولار مش بالجنيه)
3 - ماذا اقول لموظف البنك هل اقول له انى بشتري اونلاين ولا اقول له ايه

alaa kamal 27-11-2016 11:24 PM

رد: هل البنوك فى مصر بتقبل التحويلات من شركات الفوركس

مشكور اخى للمجهود

خدمة العملاء 28-11-2016 12:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالد بنوكيو (المشاركة 894065)
دلوقتى عايز أفتح حساب فى بنك فى مصر وعندى إستفسارات
1- هل البنوك بتقبل التحويلات من شركات الفوركس عادى ولا بترفض تستقبل التحويلات منها (لأنى سمعت إن فيه بنوك بترفض تستقبل أى تحويلات من شركات الفوركس)
2 - إزاى لما أسحب الربح بتاعى أستقبله بالدولار (يعنى لو فتحت حساب بالدولار وعملت فيزا فالفيزا بتكون بالجنيه المصرى مش بالدولار حسب معلوماتى فإزاى أقدر أستقبل الربح بالدولار مش بالجنيه)
3 - ماذا اقول لموظف البنك هل اقول له انى بشتري اونلاين ولا اقول له ايه

اهلا بنك

بنك مصر لايوجد به مشكلة في استقبال الحوالات الدولارية من شركات الفوركس ولكن لا تذكر لخدمة العملاء نهائي

ان الحساب او الفيزا بغرض الفوركس ممكن تقله دفع فواتير اونلاين الخ

- بخصوص السحب القاعدة العامة هي وسيلة الايداع تكون هي وسيلة السحب بمعني اخر ان الشركة ستقوم بالتحويل

لك عبر نفس الكريدت الذي ستقوم بالتحويل منه وفي حالة عدم امكانية استقبال اموال عبر الكارت ستقوم بالتحويل

لك عبر حسابك البنكي بالدولار فيجب ان يكون لديك حساب بالدولار ايضا في البنك وليس حساب مصري فقط

بالتوفيق

خالد بنوكيو 28-11-2016 12:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خدمة العملاء (المشاركة 894076)

اهلا بنك

بنك مصر لايوجد به مشكلة في استقبال الحوالات الدولارية من شركات الفوركس ولكن لا تذكر لخدمة العملاء نهائي

ان الحساب او الفيزا بغرض الفوركس ممكن تقله دفع فواتير اونلاين الخ

- بخصوص السحب القاعدة العامة هي وسيلة الايداع تكون هي وسيلة السحب بمعني اخر ان الشركة ستقوم بالتحويل

لك عبر نفس الكريدت الذي ستقوم بالتحويل منه وفي حالة عدم امكانية استقبال اموال عبر الكارت ستقوم بالتحويل

لك عبر حسابك البنكي بالدولار فيجب ان يكون لديك حساب بالدولار ايضا في البنك وليس حساب مصري فقط

بالتوفيق

اهلا وسهلا بيك اخي الكريم
بشكرك من كل قلبي علي اهتمامك وردك
بس معلش ممكن سؤال هل يمكن سحب من مبالغ كبيره مثلا مليون دولار او اكثر من احدي شركات الفوركس او بنك فوركس الي حساب بنكي بالدولار في مصر بدون مشاكل ولا ايه ؟ لو الموظف قالي من اين اتي الفلوس ؟ اقول له ايه ؟ بعتذر عن الاطاله

samr 28-11-2016 12:57 AM

اهلا اخى الكريم ممكن تسحبه على اكثر من مرة لعدم حدوث مشاكل معك

mohamed fathy10 28-11-2016 02:35 AM

بتسحب عادي بس في بنوك ممكن تغلس عليك في انك تسحب مبلغ كبير ب الدولار
فا الاحسن تتعامل مع بنك غير حكومي ويكون ليك حساب ب الدولار طبعا عشان تسحب ب الدولار

omarbarakat 28-11-2016 05:03 PM

انا عامل حساب فى بنك مصر بالدولار بقالى سنتين و شغال عادى هما كانو بيرخمو لما كنت ببعت لكن فى السحب محدش بيقولى حاجه

الساعة الآن 06:05 PM