اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   سؤال هام يطرح نفسه (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=57279)

Mexican Forex 13-06-2017 08:43 PM

سؤال هام يطرح نفسه

السلام عليكم

هو ليه وقت المسابقات بس الاعضاء القديمة ( ذوي الخبرات ) بتظهر وترجع تفتح مواضيع تاني ؟ عشان الجايزة ؟ يعني انت موجود لمشاركة اخوانك العلم والخير ولا فقط عشان الجوايز؟؟

سؤال بجد مهم جدا

اتمني فعلا ان الجميع يفضل يفدنا من خبراته وعلمه سواء بمسابقات او غيره لاننا في السوق ده ممكن نحقق ارباح كتير لو ادينا واحده وبنساعد بعض

بالتوفيق لكل الافاضل

Ahmed Mohamed Said 13-06-2017 09:30 PM

رد: سؤال هام يطرح نفسه

غير كده اللى بستغربله انه واحد مثلا بقاله فى السوق بتاع 10 سنين و بيشارك فى مسابقه ب 50 ولا 100 ولار مش فاهم هو العيب فيه و هو مش بيعرف يكسب ولا السوق مفيهوش مكسب عشان كده بيدور على السابقات دى و انا طبعا مش واصى على حد اللى عايز يشارك براحته طبعا و والله مقصدش حد معين بس سؤال فعلا بيلح عليا

shobra 13-06-2017 10:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة PatoKor (المشاركة 916209)
السلام عليكم

هو ليه وقت المسابقات بس الاعضاء القديمة ( ذوي الخبرات ) بتظهر وترجع تفتح مواضيع تاني ؟ عشان الجايزة ؟ يعني انت موجود لمشاركة اخوانك العلم والخير ولا فقط عشان الجوايز؟؟

سؤال بجد مهم جدا

اتمني فعلا ان الجميع يفضل يفدنا من خبراته وعلمه سواء بمسابقات او غيره لاننا في السوق ده ممكن نحقق ارباح كتير لو ادينا واحده وبنساعد بعض

بالتوفيق لكل الافاضل

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اخى العزيز كثير من الاعضاء القدام فتحوا مواضيع كثيرة وبدون مساباقات بس انت دور كويس وادخل على صفحه اى عضو قديم اوحتى اكتب فى جوجل ما تبحث عنه وهتلاقى منتدى اف اكس ارابيا يظهر فى نتائج جوجل واكيد هتلاقى اكتر من ما تتوقع

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Mohamed Said (المشاركة 916220)
غير كده اللى بستغربله انه واحد مثلا بقاله فى السوق بتاع 10 سنين و بيشارك فى مسابقه ب 50 ولا 100 ولار مش فاهم هو العيب فيه و هو مش بيعرف يكسب ولا السوق مفيهوش مكسب عشان كده بيدور على السابقات دى و انا طبعا مش واصى على حد اللى عايز يشارك براحته طبعا و والله مقصدش حد معين بس سؤال فعلا بيلح عليا

كتيير من المهتمين بسوق الفوركس ايلى بقالهم سنين لا يملكون الا الخبرة فقط طيب ليه انت بتستغرب او مش عايزهم يستفيدوا من خبراتهم دى ويستثمروها بالاشتراك فى المساباقات ويستفيدوا منها بالاعتماد على انفسهم ودة بيكون بدل المخاطرة بأموال الاخرين وادارة حساباتهم

shobra 13-06-2017 10:59 PM

وعلى فكرة المنافسه المستمرة فى المساباقات هى التى تكسبك الخبرة لما تجرب وتدخل مسابقه عالميه للفوركس وتشوف ان واحد يحول رصيدة من 1000 الى 100.000 فى اسبوع هتعرف تستفيد من المنافسه والبحث وراء الطرق ايلى ممكن يكون بيستخدمها شخص زى دة وتبتكر وتبحث لكى تكون مثله

aljadani 13-06-2017 11:03 PM

معناته انه علمة وخبرته حبر على ورق
وباب النجار مخلع
خبره 10 سنوات واخرتها ينافس على 100 دولار

Ahmed Mohamed Said 13-06-2017 11:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shobra (المشاركة 916224)

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اخى العزيز كثير من الاعضاء القدام فتحوا مواضيع كثيرة وبدون مساباقات بس انت دور كويس وادخل على صفحه اى عضو قديم اوحتى اكتب فى جوجل ما تبحث عنه وهتلاقى منتدى اف اكس ارابيا يظهر فى نتائج جوجل واكيد هتلاقى اكتر من ما تتوقع

كتيير من المهتمين بسوق الفوركس ايلى بقالهم سنين لا يملكون الا الخبرة فقط طيب ليه انت بتستغرب او مش عايزهم يستفيدوا من خبراتهم دى ويستثمروها بالاشتراك فى المساباقات ويستفيدوا منها بالاعتماد على انفسهم ودة بيكون بدل المخاطرة بأموال الاخرين وادارة حساباتهم

انت مش فاهم قصدى يا استاذ shobra بردو انا قصدى حد قعد فى السوق كل السنين دى اكيد بقى عنده الخبره و رأس المال اللى يخليه يشوف المسابقات دى لعب عيال و انا مقصدش انه عدم مشاركته فيها هيوفر فرصه للمبتدئين مقصدش كده خالص انا اللى اقصده انا كواحد فى السوق بقالى 10 سنين مثلا 100 دولار دى ممكن اخطفها كده فى صفقه اسكالبينج فا كلام فاضى يعنى لكن ساعات بحس من المشاركات دى ان اللى بقاله سنتين زى اللى بقاله 10 سنين فا بيجيلى شك فى السوق نفسه او فى طريقة التعلم بس مش اكتر ياريت تكون وجهة نظرى وصلت صحيحه

عبدالرزاق 13-06-2017 11:23 PM

انا عندي اقتراح

المفروض الادارة تعمل مسابقتين

1- المسابقة الاولى: لجميع الاعضاء (قدماء / جدد ) .

2- المسابقة الثانية: للاعضاء الجدد والمبتدئين في الفوركس فقط .

خدمة العملاء 13-06-2017 11:33 PM

الأخوة الأفاضل
كل عام وأنتم بخير

المشاركة في المنتدي متاحة للجميع وفي أي وقت، نرحب بالأعضاء القدامي والجدد سواء ، فكرة صاحب الموضوع وصلتني وهو يسأل لو الأعضاء القدامي ذوي الخبرة مستمرين في مواضيعهم سيساعد الكثيرين علي تحقيق أرباح اكثر من اي مسابقة. اعتقد هذا ما قصده ويرجي التصحيح ان كنت تقصد شئ اخر.

خدمة العملاء 13-06-2017 11:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالرزاق (المشاركة 916233)
انا عندي اقتراح

المفروض الادارة تعمل مسابقتين

1- المسابقة الاولى: لجميع الاعضاء (قدماء / جدد ) .

2- المسابقة الثانية: للاعضاء الجدد والمبتدئين في الفوركس فقط .

اقتراح مميز فعلا

shobra 13-06-2017 11:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Mohamed Said (المشاركة 916232)
انت مش فاهم قصدى يا استاذ shobra بردو انا قصدى حد قعد فى السوق كل السنين دى اكيد بقى عنده الخبره و رأس المال اللى يخليه يشوف المسابقات دى لعب عيال و انا مقصدش انه عدم مشاركته فيها هيوفر فرصه للمبتدئين مقصدش كده خالص انا اللى اقصده انا كواحد فى السوق بقالى 10 سنين مثلا 100 دولار دى ممكن اخطفها كده فى صفقه اسكالبينج فا كلام فاضى يعنى لكن ساعات بحس من المشاركات دى ان اللى بقاله سنتين زى اللى بقاله 10 سنين فا بيجيلى شك فى السوق نفسه او فى طريقة التعلم بس مش اكتر ياريت تكون وجهة نظرى وصلت صحيحه

ولا يهمك اخى احمد كله تمام فكرتك وصلت

الساعة الآن 01:58 PM