اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   استاذ اسلام من فضلك اريد تعديل بسيط علي اكسبيرت alwamy break even EA (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=56167)

ahmedabdelhames 25-02-2017 09:49 PM

استاذ اسلام من فضلك اريد تعديل بسيط علي اكسبيرت alwamy break even EA

1 مرفق
السلام ورحمة الله وبركاته استاذي الغالي من فضلك اريد تعديل بسيط علي الاكسبيرت لو تكرمت

اول شىء عايز يكون في اربع مدخلات بمعني ليكن انا دخلت صفقة وهدفي 500 نقطة اريد عندما يوصل لي 125 نقطة ربح ينقل الستوب علي الدخول وعندما يصل لي 250 نقطة ربح ينقل الستوب علي الهدف الأول وهو 125 نقطة وعندما يصل الربح الي 375 نقطة ينقل الستوب علي الهدف الثاني وعندما يصل الي الهدف الرابع 500 نقطة كاملين يغلق الصفقة مباشرة هذا بنسبة للربح وححز الارباح بنسبة للستوب لوس اريد يكون في مدخل مثلا ان احدد عندما الصفقة تكون خاسرة عدد نقاط محدد يتم اغلاقها اتمني يكون شرحي واضح اشتاذي في انتظارك

اسلام العوامى 26-02-2017 01:17 PM

رد: استاذ اسلام من فضلك اريد تعديل بسيط علي اكسبيرت alwamy break even EA

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedabdelhames (المشاركة 903846)
السلام ورحمة الله وبركاته استاذي الغالي من فضلك اريد تعديل بسيط علي الاكسبيرت لو تكرمت

اول شىء عايز يكون في اربع مدخلات بمعني ليكن انا دخلت صفقة وهدفي 500 نقطة اريد عندما يوصل لي 125 نقطة ربح ينقل الستوب علي الدخول وعندما يصل لي 250 نقطة ربح ينقل الستوب علي الهدف الأول وهو 125 نقطة وعندما يصل الربح الي 375 نقطة ينقل الستوب علي الهدف الثاني وعندما يصل الي الهدف الرابع 500 نقطة كاملين يغلق الصفقة مباشرة هذا بنسبة للربح وححز الارباح بنسبة للستوب لوس اريد يكون في مدخل مثلا ان احدد عندما الصفقة تكون خاسرة عدد نقاط محدد يتم اغلاقها اتمني يكون شرحي واضح اشتاذي في انتظارك

،،،وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته،،،

،،،اهلا بك اخي الفاضل ، مرفق التعديل المطلوب،،،

،،،تحياتي،،،

ahmedabdelhames 26-02-2017 02:03 PM

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام العوامى (المشاركة 903871)

،،،وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته،،،

،،،اهلا بك اخي الفاضل ، مرفق التعديل المطلوب،،،

،،،تحياتي،،،

تسلم يا غالي بعد ازنك تعديل بسيط انك تضيف الستوب لوس في الاكسبيرت بحيث ااحدد عدد نقاط محددة لو وصل ليها يقفل الصفقة

ارفقت ليك في المرفقات تحت مؤشر حضرتك برمجته لو ممكن تعديل بسيط عليه

1- عايزه يكون علي اغلاق الشمعة مش افتتاح الشمعة

2- عايز انه مش كل شمعة جديده يتغير الاغلاق يكون الاغلاق ثابت بحيث ان يكون في مدخل في المؤشر احدد انا الساعة مثلا ساعة الافتتاح 0:00 ساعة 10:00 الساعة 8:00 وهكذا بحيث احدد الساعة هو يظهر الاغلاق بتاعها

3- عايز يكون في مدخل لما اكتب مثلآ 200 نقطة يظهرلي خط فوق الاغلاق ب 200 نقطة وتحت الاغلاق ب 200 نقطة

متشكر جدآ تعاونك يا غالي في انتظار التعديلات

اسلام العوامى 26-02-2017 03:31 PM

2 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedabdelhames (المشاركة 903877)
تسلم يا غالي بعد ازنك تعديل بسيط انك تضيف الستوب لوس في الاكسبيرت بحيث ااحدد عدد نقاط محددة لو وصل ليها يقفل الصفقة

ارفقت ليك في المرفقات تحت مؤشر حضرتك برمجته لو ممكن تعديل بسيط عليه

1- عايزه يكون علي اغلاق الشمعة مش افتتاح الشمعة

2- عايز انه مش كل شمعة جديده يتغير الاغلاق يكون الاغلاق ثابت بحيث ان يكون في مدخل في المؤشر احدد انا الساعة مثلا ساعة الافتتاح 0:00 ساعة 10:00 الساعة 8:00 وهكذا بحيث احدد الساعة هو يظهر الاغلاق بتاعها

3- عايز يكون في مدخل لما اكتب مثلآ 200 نقطة يظهرلي خط فوق الاغلاق ب 200 نقطة وتحت الاغلاق ب 200 نقطة

متشكر جدآ تعاونك يا غالي في انتظار التعديلات

،،،مرفق المطلوب،،،

،،،تحياتي،،،

الساعة الآن 05:48 AM