اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   استغاثة لاى حد يعرف برمجة الاكسبيرتات فهل من مجيب (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=35751)

amkamk 03-12-2013 07:43 PM

استغاثة لاى حد يعرف برمجة الاكسبيرتات فهل من مجيب

2 مرفق
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
بسم الله الرحمن الرحيم
فى بادئ الامر اود ان اعرفكم بنفسى انا احمد محمود شاب مصرى 18 سنة دخلت عالم الفوركس منذ عام ونصف عام ونصف من التعب والارهاق والمتابعة والبحث والترجمة اشتغلت فى الاول على التوصيات وخسرت وقت وجهد وبعدين عرفت ان فى حاجة اسمها مؤشرات جبت مؤشرات الشرق والغرب كنت فى الثانوية العامة وكنت ممنوع من الجلوس على جهاز الكومبيوتر المتهالك الذى احدتكم منة الان كنت اذهب الى محلات الانترنت للمتابعة والبحث لم يكن لدى حتى فلاشة حتى انسخ عليها منصة التداول لان فى مصر كلهم بيستخدموا ديب فريز مجرد ما الجهاز يرستر كل حاجة راحت كنت بضطر لان ارفع كل الفديوهات الكبيرة الحجم وكل البيانات على النت وعندما اعود انزلها مرة اخرى ومن غير صاحب المحل ما يعرف علشان مش بيسمح بالدون لود سجلت فى جميع المنتديات العربية والروسية والصينية والانجليزية بعدها عرفت الاستراتيجيات نزلتها كلها تقريبا وكل واحدة كنت بعملها باك تست لاقصى مدة حملها الشارت من بيانات لدرجة ان كل استراتيجية جديدة لما انزل مؤشراتها الاقى ان كل 10 مؤشرات فى منهم 9 عندى وصديقى كان معى فى هذا المشوار الشاق خسرنا فلوس كتير بسبب ان بعد اختبار الاستراتيجية باك تست نجى نشتغل ريل نلاقى حاجات مرعبة كنا بنتابع الشارت حتى وقت الفجر كنت بظبط المنبة يرن كل نص ساعة اقوم ابص وارجع انام تانى عرفنا ان فى حاجة اسمها مؤشرات بتغير نفسها الخساير قلت شوية قعدنا ندور وعرفنا الاكسبيرتات والتجارب عليها وعرفنا الفجوال تست اصبنا بالاحباط اكثر من مرة
خسرنا كثير من الاموال للمتابعة من الكافيهات او من المضاربة
نظرى قلت درجتين
تراجع مستواى الدراسى
ولكنى مازلت اؤمن بان الله لن يضيع تعبى الى ان تحدث صديقى بمحض الصدفة الى خبير فى المنتديات العربية مشهور جدا وساعدة كتير وعلمة كتير بس للاسف الطرق مكسبها قليل جدا واحنا راضيين بس للاسف عندنا مشكلة ان معندناش راس مال كبير نبدا بية ودة مش مشكلة برضو بس حرام نتعب الشهر كلة علشان 40 دولار مكسب بعد متابعة كل دقيقة لمدة شهر الى ان وصلنا اليوم الى ان قررنا ان نبحث عن اكسبيرت يريحنا من هذا العناء بحثت فى جميع المنتديات العربية والاجنبية والروسية على اكسبيرت كويس واظن انى نجحت ولقيت اكسبيرت رائع 1% درو داون بس ومكسب شهرى 1000% اختبرتة على اكتر من 3 سنوات باك تست ب3 انواع كنترول بويت وافرى تيك واوبن برايسز اونلى وفاجوال تست نتائج رائعة انشرح قلبى وبدات اعمل على الريل صدمت من الجلوس لمدة يومين ومفتحش صفقة واحدة توحد ربنا ارجو من المبرمجين يحلوا مشكلتى الله يعلم انى معتمد على نفسى فى كل حاجة بس للاسف متعلمتش لغة برمجة وبصراحة تعبت يا جماعة دة اخر نفس فيا بعد كدة حردم على تعبى دة كلة لانى مش حينفع ابهدل نفسى اكتر من كدة

amkamk 03-12-2013 09:30 PM

رد: استغاثة لاى حد يعرف برمجة الاكسبيرتات فهل من مجيب

محدش يمر مرور الكرام بليز اكتبوا ردود حتى علشان يلفت انتباة المبرمجين وجربوا بنفسكم والله الاكسبيرت اكتر من ممتاز

اسلام العوامى 03-12-2013 09:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amkamk (المشاركة 578454)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
بسم الله الرحمن الرحيم
فى بادئ الامر اود ان اعرفكم بنفسى انا احمد محمود شاب مصرى 18 سنة دخلت عالم الفوركس منذ عام ونصف عام ونصف من التعب والارهاق والمتابعة والبحث والترجمة اشتغلت فى الاول على التوصيات وخسرت وقت وجهد وبعدين عرفت ان فى حاجة اسمها مؤشرات جبت مؤشرات الشرق والغرب كنت فى الثانوية العامة وكنت ممنوع من الجلوس على جهاز الكومبيوتر المتهالك الذى احدتكم منة الان كنت اذهب الى محلات الانترنت للمتابعة والبحث لم يكن لدى حتى فلاشة حتى انسخ عليها منصة التداول لان فى مصر كلهم بيستخدموا ديب فريز مجرد ما الجهاز يرستر كل حاجة راحت كنت بضطر لان ارفع كل الفديوهات الكبيرة الحجم وكل البيانات على النت وعندما اعود انزلها مرة اخرى ومن غير صاحب المحل ما يعرف علشان مش بيسمح بالدون لود سجلت فى جميع المنتديات العربية والروسية والصينية والانجليزية بعدها عرفت الاستراتيجيات نزلتها كلها تقريبا وكل واحدة كنت بعملها باك تست لاقصى مدة حملها الشارت من بيانات لدرجة ان كل استراتيجية جديدة لما انزل مؤشراتها الاقى ان كل 10 مؤشرات فى منهم 9 عندى وصديقى كان معى فى هذا المشوار الشاق خسرنا فلوس كتير بسبب ان بعد اختبار الاستراتيجية باك تست نجى نشتغل ريل نلاقى حاجات مرعبة كنا بنتابع الشارت حتى وقت الفجر كنت بظبط المنبة يرن كل نص ساعة اقوم ابص وارجع انام تانى عرفنا ان فى حاجة اسمها مؤشرات بتغير نفسها الخساير قلت شوية قعدنا ندور وعرفنا الاكسبيرتات والتجارب عليها وعرفنا الفجوال تست اصبنا بالاحباط اكثر من مرة
خسرنا كثير من الاموال للمتابعة من الكافيهات او من المضاربة
نظرى قلت درجتين
تراجع مستواى الدراسى
ولكنى مازلت اؤمن بان الله لن يضيع تعبى الى ان تحدث صديقى بمحض الصدفة الى خبير فى المنتديات العربية مشهور جدا وساعدة كتير وعلمة كتير بس للاسف الطرق مكسبها قليل جدا واحنا راضيين بس للاسف عندنا مشكلة ان معندناش راس مال كبير نبدا بية ودة مش مشكلة برضو بس حرام نتعب الشهر كلة علشان 40 دولار مكسب بعد متابعة كل دقيقة لمدة شهر الى ان وصلنا اليوم الى ان قررنا ان نبحث عن اكسبيرت يريحنا من هذا العناء بحثت فى جميع المنتديات العربية والاجنبية والروسية على اكسبيرت كويس واظن انى نجحت ولقيت اكسبيرت رائع 1% درو داون بس ومكسب شهرى 1000% اختبرتة على اكتر من 3 سنوات باك تست ب3 انواع كنترول بويت وافرى تيك واوبن برايسز اونلى وفاجوال تست نتائج رائعة انشرح قلبى وبدات اعمل على الريل صدمت من الجلوس لمدة يومين ومفتحش صفقة واحدة توحد ربنا ارجو من المبرمجين يحلوا مشكلتى الله يعلم انى معتمد على نفسى فى كل حاجة بس للاسف متعلمتش لغة برمجة وبصراحة تعبت يا جماعة دة اخر نفس فيا بعد كدة حردم على تعبى دة كلة لانى مش حينفع ابهدل نفسى اكتر من كدة

،،،السلام عليكم،،،

،،،اخى الكريم ،،،

،،،يؤسفنى ان اخبرك ان هذا الاكسبيرت ماهو الا خدعة كبيرة حيث يقوم بقراءة ملف الهيستورى للعملة وتنفيذ صفقات وهمية فى الباك تيست والاكسبيرت ليس به اى دوال لفتح صفقات حقيقية واذا اردت ان تتاكد قم بحذف ملف الهيستورى الخاص بالتايم فريم للعملة التى تجرى عليها الباك تيست وستجد ان الاكسبيرت لن يفتح اى صفقة فى الباك تيست،،،

،،،بعد قراءة موضوعك اردت ان انصحك لتنقذ نفسك من تلك المتاهة التى تعيش بها ، اذا اردت النجاح فى الفوركس فيجب عليك اتباع الاتى حرفيا:-

1 - لا تجعل من الفوركس مصدر دخل اساسى لك

2 - ابتعد عن الفوركس نهائيا حتى تجد وظيفة تستطيع ان تعتمدعليها فى حياتك وبناء مستقبلك

3 - بعد ذلك اذا توفر لك الوقت وفاض مال عن حاجتك افتح حساب صغير وتعلم التحليل الفنى وتاجر فقط على الكسر او الارتداد من مستويات الدعم والمقاومة الاسبوعية

4 - لاتتعجل الارباح وابذل مافى استطاعتك ولكن لاتنتظر او تعقد آمال على نتيجة جيدة واعلم ان كل انسان مقدر له رزقه

،،،وفى النهاية اسأل الله ان يعوض عليك ويرزقك،،،

mohamedfx2005 03-12-2013 09:38 PM

السلام عليكم ورحمة الله

في انتظار رد احد الخبراء
اخي انا اعرف جيدا هذا الاكسبرت وهو مبرمج بطريقة ذكية ههههههههه
هو يقوم باخذ الصفقات من ملف هيستوري داتا بتاع اي زوج يعني من الاخر دعك من هذا الاكسبرت لانه سكام وقد صنع فقط للباك تست

amkamk 03-12-2013 09:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العوامى (المشاركة 578479)
،،،السلام عليكم،،،

،،،اخى الكريم ،،،

،،،يؤسفنى ان اخبرك ان هذا الاكسبيرت ماهو الا خدعة كبيرة حيث يقوم بقراءة ملف الهيستورى للعملة وتنفيذ صفقات وهمية فى الباك تيست والاكسبيرت ليس به اى دوال لفتح صفقات حقيقية واذا اردت ان تتاكد قم بحذف ملف الهيستورى الخاص بالتايم فريم للعملة التى تجرى عليها الباك تيست وستجد ان الاكسبيرت لن يفتح اى صفقة فى الباك تيست،،،

،،،بعد قراءة موضوعك اردت ان انصحك لتنقذ نفسك من تلك المتاهة التى تعيش بها ، اذا اردت النجاح فى الفوركس فيجب عليك اتباع الاتى حرفيا:-

2 - ابتعد عن الفوركس نهائيا حتى تجد وظيفة تستطيع ان تعتمدعليها فى حياتك وبناء مستقبلك

3 - بعد ذلك اذا توفر لك الوقت وفاض مال عن حاجتك افتح حساب صغير وتعلم التحليل الفنى وتاجر فقط على الكسر او الارتداد من مستويات الدعم والمقاومة الاسبوعية

4 - لاتتعجل الارباح وابذل مافى استطاعتك ولكن لاتنتظر او تعقد آمال على نتيجة جيدة واعلم ان كل انسان مقدر له رزقه

اشكرك شكرا جزيلا لاهتمامك وانا مكسبى النهاردة هو شخصية محترمة زيك:1 (109):

amkamk 03-12-2013 09:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العوامى (المشاركة 578479)
،،،السلام عليكم،،،

،،،اخى الكريم ،،،

هل من طريقة لمعرفة هذا الخداع من تلقاء نفسى؟؟؟؟؟؟؟

اسلام العوامى 03-12-2013 10:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amkamk (المشاركة 578484)

،،،يجب ان تكون ملم بلغة البرمجة،،،

،،،يمكنك متابعتنا فى الموضوع على الرابط التالى واضمن لك ان تتعلم البرمجة قبل ان تنتهى الدورة ، فقط شاهد الدروس من بدايتها وقم بالتطبيق بعد كل درس ،،،

دورة تعليم البرمجة الاحترافية بلغة mql4

،،،ويمكنك كتابة اى سؤال او استفسار يخص البرمجة فى الموضوع على الرابط التالى،،،

موضوع مخصص للاسئلة والاستفسارات الخاصة بدورة تعليم البرمجة الاحترافية بلغة mql4

،،،تحياتى،،،

TREND_SEEKER 04-12-2013 06:46 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amkamk (المشاركة 578484)

نعم أخي يوجد طريقه لمعرفة هذه ألنوعيه ألخادعه من الأكسبرتات ألتي تقرأ مسبقا الشموع من الهيستوري المخزن في ألباك تست وبالتالي تفتح صفقات مع معرفة الأتجاه ألمسبق وألمسجل في الهيستوري .
اي أكسبرت تقابله من هذه ألنوعيه ألقذره والي يحقق ربح خيالي أدخل على ألكود ألبرمجي ولازم رح تلاقي جملتين في ألكود :
File read integer
و
File read history

لو وجدت ألجملتين دول في ألكود أرمي الأكسبرت في ألزباله فورا لأنه من ألنوع ألي بيقرأ ألشموع ألمخزنه مسبقا في ألهيستوري بتاع ألباك تست
ولا أدري ما ألمغزى من عمل مثل هذه الأكسبرتات ألمتخلفه غير مرض عقول من برمجوها وتفاهتهم بنشرها في ألنت .

FXDD30 04-12-2013 11:54 AM

ونصيحه تانية ابعد عن كل الاكسبيرتات اللي بتعتمد علي Volatility كلها خادعه في الباك تست وفي الحقيقي خسايرها كثيرة
اتمنالك التوفيق اخي وتلاقي مطلبك وتأكد كلنا مازلنا نتعلم ونبحث

الساعة الآن 03:07 PM