اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   تلاعب بالاسعار فى شركة بوسطن (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=2849)

paris1 14-09-2010 03:32 PM

تلاعب بالاسعار فى شركة بوسطن

ترددت كتيرا فى كتابة هدا الموضوع الخاص بكشف بعض الاعيب شركة بوسطن وهيا التلاعب بالاسعار و كترة اعادة التسعير بشكل مبالغ فيه وخصوصا ادا ما كان السعر فى صالحك والتلاعب بالاسعار واضح جدا لى الى فاهم والى بيلاحظ جيدا فمتلا عندما اريد فتح اي صفقة بالشركة اتابع السعر لمدة معينة تقريبا لساعة او اكتر واقارنه مع شركة fxdd و الاحظ انداك ان الاسعار تقريبا متطابقة اغلب الاوقات فى العملة التى استعد لفتح العقد بها لكن بمجرد ان افتح العقد بيعا كان او شراء يرتد السعر نقطة او اتنين ضدى دا من غير نقاط السبريد طبعا ويبقى السعر هكدا طول مدة فتح الصفقة ويصبح دائما هناك اختلاف بالسعر ضدى مع ملاحظتى لى شارت نفس العملة بشركة fxdd ويبقى الحال على ماهو عليه ضدى نقطة الى نقطتين وبعض الاحيان تلاتة نقاط الى غاية اغلاق الصفقة وبمجرد اغلاق الصفقة سبحان الله يرتد السعر تانى ويرجع متل شركة fxdd متطابقا معه وهدا متال بسيط لى التلاعب بالاسعار من طرفهم غير انه بعض الاحيان عندا فتحى لصفقة ما وكانت خاسرة و بمجرد قربها لسعر افتتاحها وعندما اريد اغلاقها ارى ان السعر وصل الى نقطة دخولى فى اغلب شركات العالم لكن بشركة بوسطن لم يصل لنفس السعر بعد بى اربعة نقاط كما وقع لى البارحة ليلا والعجيب والغريب والامر المحير انه عند اغلاق الشمعة ترى بى شارت نفس الشركة الى هو بوسطن ان السعر وصل الى نقطة دخولى كباقى الشركات لكن فى الحقيقة عند متابعتى الصيقة لى السعر على الشاشة لم يصل السعر كا ارقام لى اتمكن من اغلاق الصفقة فى نقطة دخولى هدا فقط ملخص بسيط لما اعانى به مع الشركة وطبعا هدا يسبب لى الخسارة غير ان معنوياتى انداك تصبح بالحضيض واتمنى بعدها فقط ان اخسر كامل المبلغ الموجود بالشركة لى ارتاح من كترة الاعيبهم وما يصبرنى معهم لغاية الان هو محاولتى اليائسة لى استرجع خسارتى وبعدها احوله لى شركة fxdd المتحرمة او تصفير الحساب كامل لى ارتاح من الاعيبهم اما الاكسبيرت الدى كنت اعول عليه ان يشتغل بالحساب جيدا فا اتحدى ان يعمل جيدا مع وجود كل هده الاعيب من طرف الشركة

فارس (مصطفى حمد) 14-09-2010 03:51 PM

رد: تلاعب بالاسعار فى شركة بوسطن

شكرا على طرحك الموضوع لكى تنير لنا الحقائق بار ك الله فيك واتمنى من الجميع الحذر طالما الموضوع هكذا
والله الموفق

bestrader 14-09-2010 03:52 PM

الحل جد بسيط
اسحب اموالك من بوسطن و ادخلها في FXDD
و الصلاة و السلام على رسول الله

محمد نوارج 14-09-2010 04:01 PM

شاكرين لك أخي إدريس على طرح الموضوع هنا في ارابيا

ونعدك طالما لكَ الحق سوف تسترده إن شاء الله

ولن تقف إدارة المنتدى مكتوفة الأيدي إذا تاكدت من هذه الألاعيب

وسوف تلمس بنفسك هنا في ارابيا أن كل ما يهمنا هو العميل وليس الشركة

فقط يدخل الدكتور أسامة الموضوع ويرد عليك بالمفترض أن تفعله ونفعله ..،

Debo 14-09-2010 04:06 PM

أخى سطب برنامج التداول فى مكان اخر
وافتح التنين مع بعض وشوف يوجد فرق فى الأسعار عندما تدخل الصفقة وبين السعر العادى على الديمو
لأن مافهمته ان السعر يتغير بفارق ضدك عندما تفتح صفقة
وبعد ذلك خروجك يعود للطبيعى

mohd_atef86 14-09-2010 04:25 PM

على فكرة بتحصل معايا حاجات شبيهة في fxdd بس نادرة جدا

اول ما اقفل الصفقة ماركت على خسارة صغيرة او مكسب صغير الاقي السعر انطلق زي الصاروخ الى الهدف اللي كنت عامله

وساعات تانية الاقي السعر ثابت وبعدين الشمعة طلعلها ديل في نفس الاتجاه اللي انا مستنيه عشان اقفل الصفقة ماركت يعني السعر بيتحرك ويرجع بس انا قدامي ثابت وذيول قدامي بتظهر فجأة مع ان النت عندي سريع جدا

عشان كدة اتعلمت اضع هدف من البداية على الرغم من عيبه في عدم ملاحقة الربح والستوب بيبقى اكبر في السكالبنج

محمد نوارج 14-09-2010 04:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohd_atef86 (المشاركة 55580)
على فكرة بتحصل معايا حاجات شبيهة في fxdd بس نادرة جدا

اول ما اقفل الصفقة ماركت على خسارة صغيرة او مكسب صغير الاقي السعر انطلق زي الصاروخ الى الهدف اللي كنت عامله

وساعات تانية الاقي السعر ثابت وبعدين الشمعة طلعلها ديل في نفس الاتجاه اللي انا مستنيه عشان اقفل الصفقة ماركت يعني السعر بيتحرك ويرجع بس انا قدامي ثابت وذيول قدامي بتظهر فجأة مع ان النت عندي سريع جدا

عشان كدة اتعلمت اضع هدف من البداية على الرغم من عيبه في عدم ملاحقة الربح والستوب بيبقى اكبر في السكالبنج

مش فاهم .. أعتقد طبيعي ساعات السوق بيبقى هادي وبعدين ينطلق لاتجاه

..،

mohd_atef86 14-09-2010 04:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد نوارج (المشاركة 55582)

مش فاهم .. أعتقد طبيعي ساعات السوق بيبقى هادي وبعدين ينطلق لاتجاه

..،

منا عارف بص الحكاية دي بتحصل بسرعة جدا في اقل من ثانية بيطير للهدف الي كنت حاطه الاول
انت مش متخيل اد ايه السرعة اللي بتحصل بيها زي ما يكون ان ضغطة كلوز اللي انا بدوسها هي اللي بتحرك السوق
:1 (72):
وبقعد اندم ندم شديييييييييييييد اني مستنتش نص ثانية كمان
:1 (69):

محمد نوارج 14-09-2010 04:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohd_atef86 (المشاركة 55584)
منا عارف بص الحكاية دي بتحصل بسرعة جدا في اقل من ثانية بيطير للهدف الي كنت حاطه الاول
انت مش متخيل اد ايه السرعة اللي بتحصل بيها زي ما يكون ان ضغطة كلوز اللي انا بدوسها هي اللي بتحرك السوق
:1 (72):
وبقعد اندم ندم شديييييييييييييد اني مستنتش نص ثانية كمان
:1 (69):

هههههههه

..

طيب بعد إذنك تضغطلنا ضغط كده تخلي الكيبل ده يا خد اتجاه هابط كده وليك الحلاوة .:1 (72):.،

Samy 14-09-2010 04:45 PM

لا تتردد اخى الكريم فى اى طرح اى خاطر قد تشعر به
فقد يكون هناك خلل اى خطأ ينبغى تداركه
بإذن الله يقوم د / اسامه بمناقشة الامر معك و مع الشركه
للوصول على حقيقة الامر

الساعة الآن 09:31 AM