قديم 21-06-2011, 04:49 PM   المشاركة رقم: 2
الكاتب
محمد نوارج
عضو ذهبى
الصورة الرمزية محمد نوارج

البيانات

الإتصالات
الحالة:
محمد نوارج غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : هيثم المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: استفسار وجزاكم الله خيرا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم ورحمه الله
كنت عايز اسئل عن موضوع بخصوص الترند دلوقتى المفروض انى ماادخلش عكس الترند فى اى صفقه تمام طيب انا ساعات بلاقى على فريم الساعه ترند هابط وعلى فريم ال 15 او ال 5 تلاقى ترند صاعد طب انا ادخل الصفقه ازاى فى الحاله دى
السؤال التانى
انا داخل بحساب عباره عن بونص 100 دولار مع شركه وبتاجر فيه لكن لاحظت انهم عاملين النقطه بسنت مع ان المفروض اقل عقد يكون 10 سنت
وكمان اول مابفتح اى صفقه الاقى الرصيد فى الصفقه مبدئيا سالب 33 نقطه مع العلم ان الشركه 5 ارقام يعنى وليكن 1,59870 ده كمثال المفروض العموله تكون كام نقطه ؟
ولا حظت كمان الفريم الدقيقه والخمسه مضطرب جدا يعنى بينزل بقوة او يصعد بقوة اتبع انهى فريم لما الاقى نقطه دخول ؟
شكرا واسف ع الاطالهنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
أولاً حضرتك المفروض متدخلش عكس الترند العام وليس الترند

والترند العام هو اتجاه الزوج لفترة طويلة .. وليس مجرد ترند صاعد أو هابط على فريم الساعة أو الربع ساعة ..

ثانياً لما يكون المنصة عليها 5 أرقام عشرية بيكون 33 نقطة = 3.3 نقطة في الحقيقة

فريم الدقيقة والخمس دقايق غير مضطرب ولا حاجة .. حضرتك بتشوفه كده لأنك ضيقت النظرة للشارت لما صغرت الفريم .. فأكيد مش هيكون ماشي بانتظام ..

الفريم المختار حسب الاستراتيجية اللي بتتبعها ..،

التوقيع

عرض البوم صور محمد نوارج  
قديم 21-06-2011, 04:49 PM
محمد نوارج محمد نوارج غير متواجد حالياً
عضو ذهبى
افتراضي رد: استفسار وجزاكم الله خيرا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم ورحمه الله
كنت عايز اسئل عن موضوع بخصوص الترند دلوقتى المفروض انى ماادخلش عكس الترند فى اى صفقه تمام طيب انا ساعات بلاقى على فريم الساعه ترند هابط وعلى فريم ال 15 او ال 5 تلاقى ترند صاعد طب انا ادخل الصفقه ازاى فى الحاله دى
السؤال التانى
انا داخل بحساب عباره عن بونص 100 دولار مع شركه وبتاجر فيه لكن لاحظت انهم عاملين النقطه بسنت مع ان المفروض اقل عقد يكون 10 سنت
وكمان اول مابفتح اى صفقه الاقى الرصيد فى الصفقه مبدئيا سالب 33 نقطه مع العلم ان الشركه 5 ارقام يعنى وليكن 1,59870 ده كمثال المفروض العموله تكون كام نقطه ؟
ولا حظت كمان الفريم الدقيقه والخمسه مضطرب جدا يعنى بينزل بقوة او يصعد بقوة اتبع انهى فريم لما الاقى نقطه دخول ؟
شكرا واسف ع الاطالهنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
أولاً حضرتك المفروض متدخلش عكس الترند العام وليس الترند

والترند العام هو اتجاه الزوج لفترة طويلة .. وليس مجرد ترند صاعد أو هابط على فريم الساعة أو الربع ساعة ..

ثانياً لما يكون المنصة عليها 5 أرقام عشرية بيكون 33 نقطة = 3.3 نقطة في الحقيقة

فريم الدقيقة والخمس دقايق غير مضطرب ولا حاجة .. حضرتك بتشوفه كده لأنك ضيقت النظرة للشارت لما صغرت الفريم .. فأكيد مش هيكون ماشي بانتظام ..

الفريم المختار حسب الاستراتيجية اللي بتتبعها ..،