قديم 19-02-2012, 12:35 AM   المشاركة رقم: 142
الكاتب
• فهد •
عضو فضى
الصورة الرمزية • فهد •

البيانات

الإتصالات
الحالة:
• فهد • غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : • فهد • المنتدى : قسم تعليم الفوركس بالفيديو
افتراضي رد: طريقة الاسكالبينج للدكتور أسامة بشكل عملى - الصفقات والنتائج

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طرزان البرنس نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
الى الاخ فهد شكور جدا على الموضوع الجميل ده
شكرا على الكلام الجميل ده

ومتابع معاك ان شاء الله من الاسبوع القادم بس في حاجة انا شوفت فيديو الويبنار اللي بعد رمضان بتاع الاسكالبنج وشوفته كتييييييير وقريت تحليل لصفقاتك وطلعت بالاتي
لو في نقطة متمركز عليها ترند وموفنج والسعر صعد ليها بيلمس في نقطة التمركز دي وبعدين بيهبط انا اول ميلمس في نقطة التمركز ويتم غلق الشمعة بدخل على طول بيع على اساس توقع الارتداد صح ولا غلط ؟

بص دلوقتى احنا بنرسم الترند ولما السعر يطلع او ينزل ويلمس الترند نشوف باقى المعطيات لو بتدعم الدخول ندخل علطول لو لأ خلاص مندخلش

طيب لو لمس نقطة التمركز دي وكسر نعمل ايه

فى الحالة دية هندخل بهيدج مضاعف .. راجع الصفقات هتلاقى فى الاسبوع اللى فات فى صفقتين دخلنا بالهيدج والحمد لله طلعنا كسبانين

ثالثا لو تم كسر خط البولنجر العلوي وكان بعده ترند ولمسه واغلق يبقى يعمل اعادة اختبار وادخل في الفرصة دي ولا مدام كسر البولنجر يبقى مدخلش ؟

احنا نفضل ارتداد السعر من البولنجر .. بس ممكن نعتمد ان السعر لو طلع برة البولنجر وقفل برة .. يبقى الاغلب انه يدخل تانى ويغلق جوة .. وهى دية الشمعة المنحرفة

الخلاصة انا بعد الشمعة ما تغلق على لمس بدخل على طول توقعا للارتداد

اه بس بتشوف باقى المعطيات بتدعم الدخول ولا لأ .. احنا مش بنعتمد على حاجة واحدة فى الدخول نهائى

لو تسمح قولي انا كدا فاهم ولا ملخبط
ولو فاهم اديني لايك كفياك لايكات ههههههههههههه
حبيبي تحياتي

يا ريت اكون جاوبت على الاسئلة بكل وضوح
حبيبى والله نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التعديل الأخير تم بواسطة أ.نادر غيث ; 19-02-2012 الساعة 01:01 AM
عرض البوم صور • فهد •  
قديم 19-02-2012, 12:35 AM
• فهد • • فهد • غير متواجد حالياً
عضو فضى
افتراضي رد: طريقة الاسكالبينج للدكتور أسامة بشكل عملى - الصفقات والنتائج

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طرزان البرنس نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
الى الاخ فهد شكور جدا على الموضوع الجميل ده
شكرا على الكلام الجميل ده

ومتابع معاك ان شاء الله من الاسبوع القادم بس في حاجة انا شوفت فيديو الويبنار اللي بعد رمضان بتاع الاسكالبنج وشوفته كتييييييير وقريت تحليل لصفقاتك وطلعت بالاتي
لو في نقطة متمركز عليها ترند وموفنج والسعر صعد ليها بيلمس في نقطة التمركز دي وبعدين بيهبط انا اول ميلمس في نقطة التمركز ويتم غلق الشمعة بدخل على طول بيع على اساس توقع الارتداد صح ولا غلط ؟

بص دلوقتى احنا بنرسم الترند ولما السعر يطلع او ينزل ويلمس الترند نشوف باقى المعطيات لو بتدعم الدخول ندخل علطول لو لأ خلاص مندخلش

طيب لو لمس نقطة التمركز دي وكسر نعمل ايه

فى الحالة دية هندخل بهيدج مضاعف .. راجع الصفقات هتلاقى فى الاسبوع اللى فات فى صفقتين دخلنا بالهيدج والحمد لله طلعنا كسبانين

ثالثا لو تم كسر خط البولنجر العلوي وكان بعده ترند ولمسه واغلق يبقى يعمل اعادة اختبار وادخل في الفرصة دي ولا مدام كسر البولنجر يبقى مدخلش ؟

احنا نفضل ارتداد السعر من البولنجر .. بس ممكن نعتمد ان السعر لو طلع برة البولنجر وقفل برة .. يبقى الاغلب انه يدخل تانى ويغلق جوة .. وهى دية الشمعة المنحرفة

الخلاصة انا بعد الشمعة ما تغلق على لمس بدخل على طول توقعا للارتداد

اه بس بتشوف باقى المعطيات بتدعم الدخول ولا لأ .. احنا مش بنعتمد على حاجة واحدة فى الدخول نهائى

لو تسمح قولي انا كدا فاهم ولا ملخبط
ولو فاهم اديني لايك كفياك لايكات ههههههههههههه
حبيبي تحياتي

يا ريت اكون جاوبت على الاسئلة بكل وضوح
حبيبى والله نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التعديل الأخير تم بواسطة أ.نادر غيث ; 19-02-2012 الساعة 01:01 AM.