قديم 03-07-2013, 02:40 PM   المشاركة رقم: 1270
الكاتب
Hussam Elshayeb
عضو فعال

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Hussam Elshayeb غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : Hussam Elshayeb المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: تحليلات وتوصيات Hussam Elshayeb

في نقطة مهمه عايز اوضحهالكم يا شباب في تحليل الين

فاكرين من فتره كان الاستاذ محمد طارق على ما اظن سال عن علاقات البورصات المحلية بالعملات

وكنا شرحنا علاقة ال nekkei 255 و topix وقولنا ان الموضوع يعتمد على عمليات العرض والطلب في الاول وفي الاخر ولكن شهية المخاطره لو اتت في البورصات المحلية لليابان الين بينخفض ولكن لو الموضوع زال تأثيره واصبحت البورصات المحلية لليابانيين غير آمنه وبالتالي سوق السندات غير آمن ، ساعتها اليابانيين بيشتروا الين لانهم بيعتبروه الملاذ الآمن ليهم .

عشان كدا في فيديو علاقات ازواج العملات ، لو حد حضره معايا ، كنت ذكرت ان الين الياباني يسير في معظم الاوقات عكس البورصه اليابانية المحلية

طيب عارفين ليه انا دخلت شراء للين عكس التيار !!! اولاً لان البيانات الصادره من اليابان توحي بالفعل بتحسن اقتصادي وان السياسات التحفيزيه بالفعل تأتي بثمارها

بس النقطة الأهم ان ال nekkei 225 قفل على خساره

معناه ان الطلب على الأسهم في البورصه قل

معناه ان شهية المخاطره قلت

معناه ان هيبقى في توجه للين على المدى القصير

عرض البوم صور Hussam Elshayeb  
قديم 03-07-2013, 02:40 PM
Hussam Elshayeb Hussam Elshayeb غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي رد: تحليلات وتوصيات Hussam Elshayeb

في نقطة مهمه عايز اوضحهالكم يا شباب في تحليل الين

فاكرين من فتره كان الاستاذ محمد طارق على ما اظن سال عن علاقات البورصات المحلية بالعملات

وكنا شرحنا علاقة ال nekkei 255 و topix وقولنا ان الموضوع يعتمد على عمليات العرض والطلب في الاول وفي الاخر ولكن شهية المخاطره لو اتت في البورصات المحلية لليابان الين بينخفض ولكن لو الموضوع زال تأثيره واصبحت البورصات المحلية لليابانيين غير آمنه وبالتالي سوق السندات غير آمن ، ساعتها اليابانيين بيشتروا الين لانهم بيعتبروه الملاذ الآمن ليهم .

عشان كدا في فيديو علاقات ازواج العملات ، لو حد حضره معايا ، كنت ذكرت ان الين الياباني يسير في معظم الاوقات عكس البورصه اليابانية المحلية

طيب عارفين ليه انا دخلت شراء للين عكس التيار !!! اولاً لان البيانات الصادره من اليابان توحي بالفعل بتحسن اقتصادي وان السياسات التحفيزيه بالفعل تأتي بثمارها

بس النقطة الأهم ان ال nekkei 225 قفل على خساره

معناه ان الطلب على الأسهم في البورصه قل

معناه ان شهية المخاطره قلت

معناه ان هيبقى في توجه للين على المدى القصير