قديم 07-11-2013, 05:39 PM   المشاركة رقم: 511
الكاتب
اسلام ابن النيل
عضو نشيط
الصورة الرمزية اسلام ابن النيل

البيانات

الإتصالات
الحالة:
اسلام ابن النيل غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : اسلام ابن النيل المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jemy89 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم
التست كان يدوي من 1-16 من شهر 10 و كانت كالاتي
0
-180
-60
-60
-120
-40
و كان الصافي 1560 تقريبا يعني 15% من الحساب و ده جدا ممتاز والمخاطرة جدا بسيطة ان شاء الله اشوف الاكسبيرت و اظبط الصفقات و نتابع سوا و جزاك الله حير اخي اسلام
اهلا بك اخى . ملاحظ انك جربت على 12 فتره زمنيه .. ودا شى كويس كل ما تزود الامان بيكون اكبر .. ايضا لا مشكله اذا كان الوقت لدى البعض لا يسمح يمكنه ان يجرب على 10 فترات او 7 او حتى 5 فترات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اها فهمت كلامك انا حاليا مشغل اكونت ديمو عليها وبعمل باك تست هخلصه ان شاء الله واكتب النتايج
بس من البداية كده الطريقة ماشاء الله مذهلة لدرجة انى مصدقتش فى الاول الباك تست ف قعدت اغير فى المواعيد وكده برده ماشاء الله رهيبة
ياشادى ياغالى .. سيبك من التجربه بالاكسبرتات .. النتيجه اللى راح تتوصللها بالاكسبريت غير دقيقه واهم عيب فيها انك مش بتفكر غير فى النتيجه فقط .. حاول تختبرها يدويا لان اليدوى بيديك افكار جديده تطور وكمان بتستفاد منه خبرات وبتلاحظ بعض الامور عمرك مهتكتشفها بالاكسبرتات وحتى انا نفسى مش عرفتا شرحها او اوصلها . الحكمه بتقول "" تشتغل يدوى عقلك يشتغل اما تشتغل اتوماتك عينك هيا اللى هتشتغل"
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexone نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم
استاذ اسلام وعلى جميع الاخوة
في الحقيقة انا اشتغلت على الطريقة الاولة والثانية
وانشاء الله سوف اجرب هذة الطريقة
هوسي الطرق الرقمبة
ان شاء الله الطريقه الثالثه تعجبك . اتمنى توافينا بالنتائج
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة newmonmon نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا لسه جديده فى الفوركس وبشتغل على حساب تجريبى
وبحب الطرق الرياضيه جدا والنظريات بتاعتها وشوفت الموضوع ده امبارح وبدأت اجربه النهارده
انا عندى استفسار
يعنى مثلا لو الترند صاعد وانا كسبت منه النهارده الساعه 2 وهو صاعد وبكره فى نفس الوقت لقيته لسه صاعد فينفع ادخل شراء تانى واخلى البيع لثالث يوم لما اشوف تذبذب او هبوط

قصدى ليه ادخل صفقه وهى خسرانه ومحولش خسارتى لمكسب و فبكده اخلى النظريه ناجحه اكتر
اهلا بكى اختى .. صراحته ما فهمت سؤالك يخص اى طريقه هل الطريقه الاولى ام الثانيه ام الثالثه .. الاخوه هنا بيتكلمو عن الطريقه الثالثه .. راح اجاوبك اجابه عامه فى حد زاته اذا انتى حددتى ترند وفهمتى انه صاعد هنا ما فى اى داعى انك تشتغلى على اى طريقه اخرى . احنا مشكلتنا اننا مش بنقدر نحدد الترند صاعد ولا هابط وامتى هيعكس وهيعكس كام نقطه وهل هيرتد ولالا .. يعنى النظريه اللى انا نطرحتها هنا هى للتعامل مع السوق فى اى حال واى وقت لان ما فى رؤيه واضحه للحركه الخاصه بالسوق .. يعنى بعطيك مثال بسيط انتى ذكرتى انك ليه تدخلى صفقه عكس الترند اللى انتى شايفه لان ببساطه انتى مش ضامنه الترند دا صح ولا غلط .. ايضا فى الطريقه الثانيه والاولى دخولك عكس الترند يعنى ببساطه ارباح اكثر ..
بتمنالك التوفيق واى استفسار ان شاء الله اقدر اجاوبك قدر استطاعتى
اهم شى ما تستعجلى فى التداول على الحقيقى الى ان تتمكنى مدامك لسه جديده
معلش عندي سؤال كمان الصفقه اللى الساعه 10 النهارده buy معملتش ربح او خساره
فماذا افعل فى اليوم التالى الساعه 10؟
اليوم اختى لسه مخلصش اعتقد انه غدا قبل الساعه عشره هيكون السوق تحرك . لان مش معقوله اطلاقا يظل 24 ساعه وما يتحرك 20 نقطه . وانتى لسه مكملتيش 12 ساعه .. فى اسوء الاحوال اذا ظل السوق وما تحرك 20 نقطه لا تدخلى وادخلى فى اليوم التالى بعد ما الصفقه المفتوحه تغلق
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة t19226 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
صعبه يوم كامل اربع وعشرين ساعه يتذبذب بين عشرين نقطه شبه مستحيله
صح كلامك اخى
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التوقيع

استغفر الله العظيم واتوب اليه

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

لكل عمل منظم عائد مضاعف
اخى وحبيبى فى الله . عندما تمضى ساعه . فاعلم انه قد انقضى جزىء من عمرك . لن تستطيع ان تعيده
نظم وقتك .. وخطط له
لوسمحت ممكن تجاوب نفسك على السؤال دا . انتى عايش ليه ؟ وعايز ايه من الدنيا؟ متى تكون سعيد ؟ متى تقول انك خلاص مش عايز حاجه تانى من الدنيا ؟ كيف تحقق ذلك ؟
هل تنوى ان تدعم دينك ووطنك ؟ ان كانت لديك اجابات . فتاكد انك لن تسطيع تحقيق شى بدون ان تنظم وقتك وتخطط لتحقق ما تريد وتضع جدول زمنى لذلك .

عرض البوم صور اسلام ابن النيل  
قديم 07-11-2013, 05:39 PM
اسلام ابن النيل اسلام ابن النيل غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jemy89 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم
التست كان يدوي من 1-16 من شهر 10 و كانت كالاتي
0
-180
-60
-60
-120
-40
و كان الصافي 1560 تقريبا يعني 15% من الحساب و ده جدا ممتاز والمخاطرة جدا بسيطة ان شاء الله اشوف الاكسبيرت و اظبط الصفقات و نتابع سوا و جزاك الله حير اخي اسلام
اهلا بك اخى . ملاحظ انك جربت على 12 فتره زمنيه .. ودا شى كويس كل ما تزود الامان بيكون اكبر .. ايضا لا مشكله اذا كان الوقت لدى البعض لا يسمح يمكنه ان يجرب على 10 فترات او 7 او حتى 5 فترات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اها فهمت كلامك انا حاليا مشغل اكونت ديمو عليها وبعمل باك تست هخلصه ان شاء الله واكتب النتايج
بس من البداية كده الطريقة ماشاء الله مذهلة لدرجة انى مصدقتش فى الاول الباك تست ف قعدت اغير فى المواعيد وكده برده ماشاء الله رهيبة
ياشادى ياغالى .. سيبك من التجربه بالاكسبرتات .. النتيجه اللى راح تتوصللها بالاكسبريت غير دقيقه واهم عيب فيها انك مش بتفكر غير فى النتيجه فقط .. حاول تختبرها يدويا لان اليدوى بيديك افكار جديده تطور وكمان بتستفاد منه خبرات وبتلاحظ بعض الامور عمرك مهتكتشفها بالاكسبرتات وحتى انا نفسى مش عرفتا شرحها او اوصلها . الحكمه بتقول "" تشتغل يدوى عقلك يشتغل اما تشتغل اتوماتك عينك هيا اللى هتشتغل"
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexone نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم
استاذ اسلام وعلى جميع الاخوة
في الحقيقة انا اشتغلت على الطريقة الاولة والثانية
وانشاء الله سوف اجرب هذة الطريقة
هوسي الطرق الرقمبة
ان شاء الله الطريقه الثالثه تعجبك . اتمنى توافينا بالنتائج
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا لسه جديده فى الفوركس وبشتغل على حساب تجريبى
وبحب الطرق الرياضيه جدا والنظريات بتاعتها وشوفت الموضوع ده امبارح وبدأت اجربه النهارده
انا عندى استفسار
يعنى مثلا لو الترند صاعد وانا كسبت منه النهارده الساعه 2 وهو صاعد وبكره فى نفس الوقت لقيته لسه صاعد فينفع ادخل شراء تانى واخلى البيع لثالث يوم لما اشوف تذبذب او هبوط

قصدى ليه ادخل صفقه وهى خسرانه ومحولش خسارتى لمكسب و فبكده اخلى النظريه ناجحه اكتر
اهلا بكى اختى .. صراحته ما فهمت سؤالك يخص اى طريقه هل الطريقه الاولى ام الثانيه ام الثالثه .. الاخوه هنا بيتكلمو عن الطريقه الثالثه .. راح اجاوبك اجابه عامه فى حد زاته اذا انتى حددتى ترند وفهمتى انه صاعد هنا ما فى اى داعى انك تشتغلى على اى طريقه اخرى . احنا مشكلتنا اننا مش بنقدر نحدد الترند صاعد ولا هابط وامتى هيعكس وهيعكس كام نقطه وهل هيرتد ولالا .. يعنى النظريه اللى انا نطرحتها هنا هى للتعامل مع السوق فى اى حال واى وقت لان ما فى رؤيه واضحه للحركه الخاصه بالسوق .. يعنى بعطيك مثال بسيط انتى ذكرتى انك ليه تدخلى صفقه عكس الترند اللى انتى شايفه لان ببساطه انتى مش ضامنه الترند دا صح ولا غلط .. ايضا فى الطريقه الثانيه والاولى دخولك عكس الترند يعنى ببساطه ارباح اكثر ..
بتمنالك التوفيق واى استفسار ان شاء الله اقدر اجاوبك قدر استطاعتى
اهم شى ما تستعجلى فى التداول على الحقيقى الى ان تتمكنى مدامك لسه جديده
معلش عندي سؤال كمان الصفقه اللى الساعه 10 النهارده buy معملتش ربح او خساره
فماذا افعل فى اليوم التالى الساعه 10؟
اليوم اختى لسه مخلصش اعتقد انه غدا قبل الساعه عشره هيكون السوق تحرك . لان مش معقوله اطلاقا يظل 24 ساعه وما يتحرك 20 نقطه . وانتى لسه مكملتيش 12 ساعه .. فى اسوء الاحوال اذا ظل السوق وما تحرك 20 نقطه لا تدخلى وادخلى فى اليوم التالى بعد ما الصفقه المفتوحه تغلق
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة t19226 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
صعبه يوم كامل اربع وعشرين ساعه يتذبذب بين عشرين نقطه شبه مستحيله
صح كلامك اخى
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة