قديم 23-02-2016, 08:58 PM   المشاركة رقم: 85
الكاتب
WETRADE
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
WETRADE غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : ABDO KAMEL المنتدى : منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات
افتراضي رد: استراتيجيه مطوره للهاى واللو لليوم السابق(استراتيجية بودى)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ABDO KAMEL نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
كلامك صح يا صاحبى

لكن لو راجعت مشاركاتى فى الصفحه الاولى هتلاقينى قلت ان فيه

اضافات ذهبيه للاستراتيجية لن اذكرها الا اذا احسست بتفاعل اعضاء المنتدى

وبصراحه انا موش شايف اى تفاعل غير من عضو او اتنين انته منهم
مش عايزك تزعل يا معلمي من أسئلتي الكتيرة،أنا عايز بس أفهم عشان أقدر أفيد وأستفيد.
أناقولتك إن أنا مهتم باستراتجية الهاي و اللو بوجه عام، لإني مقتنع إنها فكرة عبقرية على أد بساطتها!!!ونسبة نجاحها ممكن تبقى عالية لما يتحقق فيها الأتي؛١
-إختيار الكروسات المناسبة
٢-تطبق باستخدام EA
٣-إختيار الإعدادت المناسبة.
عشان كدة بحثت هنا و في منتديات أخرى،وبالفعل وجدت إكسبرتات للهاي واللو اليومي،ومش بس كدة،وجدت إكسبرتات للهاي و اللو للشمعة،يعني بيضع أوامر معلقة بناء علي هاي ولو الشمعة السابقة،ممكن تكون شمعة الدقيقة أو الخمس دقائق أو الربع ساعة..........،،،على حسب الفريم،وكمان بيعمل مضاعفات.بس لسة محتاج إن أعمل باك تست لإختيار الإكسبرت و الإعدادت المناسبة.
لكن ما خبيش عليك،أنا مش قادر أفهم حكاية شمعة التاسعة في الإستراجية بتاعتك؟خصوصا إن الأوامر هاتتعلق فوق الهاي وتحت اللو؟؟؟لو إخترق الهاي أو كسر اللو انا أوامري تتفعل،ماليش دعوة أنا بشمعة التاسعة!!!ولا إنت شايف إيه...
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور WETRADE  
قديم 23-02-2016, 08:58 PM
WETRADE WETRADE غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي رد: استراتيجيه مطوره للهاى واللو لليوم السابق(استراتيجية بودى)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ABDO KAMEL نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
كلامك صح يا صاحبى

لكن لو راجعت مشاركاتى فى الصفحه الاولى هتلاقينى قلت ان فيه

اضافات ذهبيه للاستراتيجية لن اذكرها الا اذا احسست بتفاعل اعضاء المنتدى

وبصراحه انا موش شايف اى تفاعل غير من عضو او اتنين انته منهم
مش عايزك تزعل يا معلمي من أسئلتي الكتيرة،أنا عايز بس أفهم عشان أقدر أفيد وأستفيد.
أناقولتك إن أنا مهتم باستراتجية الهاي و اللو بوجه عام، لإني مقتنع إنها فكرة عبقرية على أد بساطتها!!!ونسبة نجاحها ممكن تبقى عالية لما يتحقق فيها الأتي؛١
-إختيار الكروسات المناسبة
٢-تطبق باستخدام EA
٣-إختيار الإعدادت المناسبة.
عشان كدة بحثت هنا و في منتديات أخرى،وبالفعل وجدت إكسبرتات للهاي واللو اليومي،ومش بس كدة،وجدت إكسبرتات للهاي و اللو للشمعة،يعني بيضع أوامر معلقة بناء علي هاي ولو الشمعة السابقة،ممكن تكون شمعة الدقيقة أو الخمس دقائق أو الربع ساعة..........،،،على حسب الفريم،وكمان بيعمل مضاعفات.بس لسة محتاج إن أعمل باك تست لإختيار الإكسبرت و الإعدادت المناسبة.
لكن ما خبيش عليك،أنا مش قادر أفهم حكاية شمعة التاسعة في الإستراجية بتاعتك؟خصوصا إن الأوامر هاتتعلق فوق الهاي وتحت اللو؟؟؟لو إخترق الهاي أو كسر اللو انا أوامري تتفعل،ماليش دعوة أنا بشمعة التاسعة!!!ولا إنت شايف إيه...
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة