قديم 20-09-2016, 10:15 PM   المشاركة رقم: 4554
الكاتب
sala7
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
sala7 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : أ.نادر غيث المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم تحديد و إستخراج الدعم والمقاومة والمتاجره عليها Support & Resistance

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أ.نادر غيث نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

و عليكم السلام صلاح
اهلا و سهلا بك منور الورشة

انا مش فاهم بدقة قصدك بخصوص الدعوم و المقاومات الداخلية .
لكن اعتقد انك بتقصد المستويات المستهلكة ، يعني الي كسرها او اخترقها السعر سابقاً ..
لا طبعا لا نعتمدها بل يجب ان يكون المستوى بكر لم يتم كسره من قبل و الامثلة كتيرة بالورشة ..
لازم السعر يتكرر بنفس المنطقة ثلاث مرات ..

بخصوص ردك بموضوع الترند القديم ان شاء الله رد عليك ..
ان نسيته خالص اعتذر ..
بالتوفيق

ولا يهمك ياكبير ربنا يعينك على مشاغلك ويجازيك خير على مساعدة الناس
اى وقت تكون فاضى فيه انا منتظر ردك براحتك يعنى انا عارف ان سؤالى طويل بس انا بحاول الخصو فى مشاركة واحدة
بالضبط هو دة قصدى الدعوم والمفاومات المستهلكة خصوصا ان انا مش بتاجر عليها لوحدها لازم تبقا متوافقة مع معطيات تانية
وانا كمتاجرة بتاجر على فريم الاربع ساعات وبحددهم على فريم الاربع ساعات وفى نفس الوقت فريم اليوم بس اما بغير الفريم مثلا بلاقى دعوم ومقاومات اليوم
السعر مش محترمها على الاربع ساعات فهل تنصحنى ارسمهم على فريم المتاجرة بس ولا احددهم على الفريمين زى منا عادى ؟نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
وهل يمكن استخدام دعم احادى او مقاومة احادية لتحديد نقط الخروج من الصفقة

عرض البوم صور sala7  
قديم 20-09-2016, 10:15 PM
sala7 sala7 غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم تحديد و إستخراج الدعم والمقاومة والمتاجره عليها Support & Resistance

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أ.نادر غيث نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

و عليكم السلام صلاح
اهلا و سهلا بك منور الورشة

انا مش فاهم بدقة قصدك بخصوص الدعوم و المقاومات الداخلية .
لكن اعتقد انك بتقصد المستويات المستهلكة ، يعني الي كسرها او اخترقها السعر سابقاً ..
لا طبعا لا نعتمدها بل يجب ان يكون المستوى بكر لم يتم كسره من قبل و الامثلة كتيرة بالورشة ..
لازم السعر يتكرر بنفس المنطقة ثلاث مرات ..

بخصوص ردك بموضوع الترند القديم ان شاء الله رد عليك ..
ان نسيته خالص اعتذر ..
بالتوفيق

ولا يهمك ياكبير ربنا يعينك على مشاغلك ويجازيك خير على مساعدة الناس
اى وقت تكون فاضى فيه انا منتظر ردك براحتك يعنى انا عارف ان سؤالى طويل بس انا بحاول الخصو فى مشاركة واحدة
بالضبط هو دة قصدى الدعوم والمفاومات المستهلكة خصوصا ان انا مش بتاجر عليها لوحدها لازم تبقا متوافقة مع معطيات تانية
وانا كمتاجرة بتاجر على فريم الاربع ساعات وبحددهم على فريم الاربع ساعات وفى نفس الوقت فريم اليوم بس اما بغير الفريم مثلا بلاقى دعوم ومقاومات اليوم
السعر مش محترمها على الاربع ساعات فهل تنصحنى ارسمهم على فريم المتاجرة بس ولا احددهم على الفريمين زى منا عادى ؟نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
وهل يمكن استخدام دعم احادى او مقاومة احادية لتحديد نقط الخروج من الصفقة