قديم 19-01-2017, 04:15 PM   المشاركة رقم: 7
الكاتب
Ahmed.galal
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Ahmed.galal غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : Ahmed.galal المنتدى : استراحة اف اكس ارابيا
افتراضي رد: ماهى طريقة توثيق جواز السفر؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م.جمانة عدنان نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

اذا انا مش غلطانه توثيق الجواز تحديدا مافي عليه أبدا ختم طبق الأصل فهو مش شاهده جامعيه أو شهاده ميلاد أو عقد زواج .. الخ

وانه بيتوثق فقط في الجهه اللي انت رايحلها يعني لو مثلا مقدم على جامعه مثلا بياخدوا الأصل هم. يصوروها بنفسهم وهم بيحطوا ختمهم لهم هم انها طبق الأصل
علشان كده روحت الخارجية لكنهم رفضوا إنهم يمضوا أو يختموا أى صور
الموضوع للأسف معقد هنا فى مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shobra نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ممكن توثق عند محامى انا وثقت مرتين قبل كدة مرة عند محامى ومرة عند مكتب ترجمه معتمد ودة كان لان هناك بعض شركات الفوركس كان طالبه هذا التوثيق فشوف الجهه ايلى طالبه منك التوثيق لوشركه فوركس اعتقد هينفع التوثيق عند محامى
طيب أى محامي ممكن نروح له ولا تخصصات معينة؟
وهل المحامي بيمضي بس ولا فيه ختم؟ بمعنى إن إزاى بيعرفوا بعد كده إن ديه إمضاء المحامي فعلاً مش أى إمضاء

عرض البوم صور Ahmed.galal  
قديم 19-01-2017, 04:15 PM
Ahmed.galal Ahmed.galal غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي رد: ماهى طريقة توثيق جواز السفر؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م.جمانة عدنان نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

اذا انا مش غلطانه توثيق الجواز تحديدا مافي عليه أبدا ختم طبق الأصل فهو مش شاهده جامعيه أو شهاده ميلاد أو عقد زواج .. الخ

وانه بيتوثق فقط في الجهه اللي انت رايحلها يعني لو مثلا مقدم على جامعه مثلا بياخدوا الأصل هم. يصوروها بنفسهم وهم بيحطوا ختمهم لهم هم انها طبق الأصل
علشان كده روحت الخارجية لكنهم رفضوا إنهم يمضوا أو يختموا أى صور
الموضوع للأسف معقد هنا فى مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shobra نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ممكن توثق عند محامى انا وثقت مرتين قبل كدة مرة عند محامى ومرة عند مكتب ترجمه معتمد ودة كان لان هناك بعض شركات الفوركس كان طالبه هذا التوثيق فشوف الجهه ايلى طالبه منك التوثيق لوشركه فوركس اعتقد هينفع التوثيق عند محامى
طيب أى محامي ممكن نروح له ولا تخصصات معينة؟
وهل المحامي بيمضي بس ولا فيه ختم؟ بمعنى إن إزاى بيعرفوا بعد كده إن ديه إمضاء المحامي فعلاً مش أى إمضاء