قديم 07-06-2010, 05:41 PM   المشاركة رقم: 42
الكاتب
FullyActive
عضو جديد
الصورة الرمزية FullyActive

البيانات

الإتصالات
الحالة:
FullyActive غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : مدير الموقع المنتدى : قسم تعليم الفوركس بالفيديو
افتراضي رد: فيديو:الفوركس من البداية الى الاحتراف..جزء 2..مفاهيم اساسية

[QUOTE=محمد نوارج;9820]

طبعا يابشا اسمحلك قوى انا اساسا بحب الاراء الكتير

الحاجات دي بتحرك السعر سنتات لكن سنتات + سنتات بيعطي فرق .. واللي بيتحكم في سعر العملة هوه العرض والطلب طالما العملة بيتم المتاجرة بيها في بورصة العملات العالمية .. واقتصاديات الدول والأخبار الأساسية والسياسية ..

لو تلاحظ ان العرض والطلب موجود من سنين وبردو العملات ثابتة بترتفع 100 200 300 او اكتر وبردو تتنزل تانى
لسعرها الطبيعى يعنى الدولار طول عمرو بساوى 5.50 مصرى يطلع شوية وينزل تانى طبعا عارف ان الجنية المصرى مش معروض للعرض والطلب بس الدولار معروض ومع زللك هو هو
على شان كدة بقوللك انها بتزود سنتات وبترجع انا عايز اعرف بقى العملة نفسها اية اللى بيحدد سعرها
انا مش مقتنع ان العرض والطلب هو العامل الاساسى الوحيد فى سعر العملة

وكذلك دولة زي الكويت عملتها مش معروضة لقوة العرض والطلب ..

ماشى انا فهمت موضوع الصين واقتنعت بى طيب بالنسبة للكويت
يعنى مش معروضة لقوة العرض والطلب طيب المفروض عملتها تنزل جامد مش ترتفع
لانها مش بتصدر غير البترول وبالتالى محدش بيشترى عملتها طيب لية مرتفعة
هل عدد السكان القليل هو سبب ارتفاع العملة ام الدول العظمى هى اللى بتحدد اسعار عملات الدول التانية حسب البترول مش بتعمل اعتبار لاى حاجة تانية ولا اي؟
.انا اثلى حاسس لو فهمت النقطة دى صح بكل زواياها حنعرف نحلل العملة افضل وتوقع لوقت اطول...................................

أرجو أكون عملتلك تصبيرة على ما يوصل الدكتور ..،
بالفعل يا غالى ومنتظر الرد تانى ورد الدكتور كمان

عرض البوم صور FullyActive  
قديم 07-06-2010, 05:41 PM
FullyActive FullyActive غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي رد: فيديو:الفوركس من البداية الى الاحتراف..جزء 2..مفاهيم اساسية

[QUOTE=محمد نوارج;9820]

طبعا يابشا اسمحلك قوى انا اساسا بحب الاراء الكتير

الحاجات دي بتحرك السعر سنتات لكن سنتات + سنتات بيعطي فرق .. واللي بيتحكم في سعر العملة هوه العرض والطلب طالما العملة بيتم المتاجرة بيها في بورصة العملات العالمية .. واقتصاديات الدول والأخبار الأساسية والسياسية ..

لو تلاحظ ان العرض والطلب موجود من سنين وبردو العملات ثابتة بترتفع 100 200 300 او اكتر وبردو تتنزل تانى
لسعرها الطبيعى يعنى الدولار طول عمرو بساوى 5.50 مصرى يطلع شوية وينزل تانى طبعا عارف ان الجنية المصرى مش معروض للعرض والطلب بس الدولار معروض ومع زللك هو هو
على شان كدة بقوللك انها بتزود سنتات وبترجع انا عايز اعرف بقى العملة نفسها اية اللى بيحدد سعرها
انا مش مقتنع ان العرض والطلب هو العامل الاساسى الوحيد فى سعر العملة

وكذلك دولة زي الكويت عملتها مش معروضة لقوة العرض والطلب ..

ماشى انا فهمت موضوع الصين واقتنعت بى طيب بالنسبة للكويت
يعنى مش معروضة لقوة العرض والطلب طيب المفروض عملتها تنزل جامد مش ترتفع
لانها مش بتصدر غير البترول وبالتالى محدش بيشترى عملتها طيب لية مرتفعة
هل عدد السكان القليل هو سبب ارتفاع العملة ام الدول العظمى هى اللى بتحدد اسعار عملات الدول التانية حسب البترول مش بتعمل اعتبار لاى حاجة تانية ولا اي؟
.انا اثلى حاسس لو فهمت النقطة دى صح بكل زواياها حنعرف نحلل العملة افضل وتوقع لوقت اطول...................................

أرجو أكون عملتلك تصبيرة على ما يوصل الدكتور ..،
بالفعل يا غالى ومنتظر الرد تانى ورد الدكتور كمان