قديم 07-06-2013, 05:16 AM   المشاركة رقم: 47
الكاتب
TREND_SEEKER
عضو ذهبى
الصورة الرمزية TREND_SEEKER

البيانات

الإتصالات
الحالة:
TREND_SEEKER غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : fuad المنتدى : ارشيف الاستراتيجيات
افتراضي رد: Re: استراتيجيه رقميه سهله وربحها مضمون 100%+رينكو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fuad نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اخي بالنسبه للاجتماع فلا مانع لدي يوم الجمعه فلنجتمع ونتحاور حول النتائج وهل ندخل في الحقيقي او لا واذا كانت الاغلبيه يرجحون رأيك فلامانع لدي ،، اما بالنسبه لرأيي فهو لن يعجبك للاسف لاني لا اوافق الدخول الان ع الحقيقي الا بعد تجربه الاستراتيجيه وقتا كافيه اقل فتره شهر يعني 3 اسابيع ايضا اضافيه من اليوم ( نتعلمها ، نتقن دخولها ، نتفادى اخطائها ان وجدت ....الخ ) صدقني يا اخي الارباح لن تطير منا ، اذا كانت الاستراتيجيه فعلا اثبتت نجاحها فعلا فستضل معك طوال العمر وستجني الارباح بقيه حياتك ولاكن لو خسرت المبلغ ال1000 دولار لا قدر الله فالمبلغ ليس بالمبلغ البسيط ، فلما الاستعجال بالدخول بالحقيقي !!! في العجله الندامه وفي التأني السلامه اخي العزيز ، اتمنى انك تتقبل كلامي ،،تحياتي وشكري لك على توصياتك ونشاطك اليوم ، كبرت بعيني بجد.
كلامك عين العقل
اخواني الاعضاء : سؤال للجميع نرجو التفاعل : هل تعرفون كيفيه عمل باك تيست للرينكو ؟؟ نريد ان نجرب الاكسبيرت ، يرجى لمن لديه معلومه فلا يبخل علينا في تطوير الورشه ،، خالص تحياتي لكم
ممكن اشرحلك الطريقه وأرفقلك الأدوات
ولكن باك تست الرينكو فاشل
أفضل شئ التجربه لايف
ولكن لو حابب قولي
هرفقلك الشرح والأدوات
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محترف نت نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بجد ربنا يجعله في ميزان حسناتك وميحرمناش منك ابدا
اتفضل ده شكل الشاشه عندي
أخي الغالي
الرينكو عشان يشتغل معاك لازم تعرف هو ايه الرينكو بأختصار شديد :
الرينكو عباره عن نماذج من الشموع ممكن نفتحلها شارت اوف لاين
صفاته انه شموع ممكن نتحكم في طولها أو حجمها وممكن نظهر ذيولها او نخفيها
شموع الرينكو لها اكثر من اسم منهم بوكس او شمعه او بلوك او طوبه
والأسم الدارج والأكثر استخدام هو بوكس
بنقول مثلا بوكس 10 او بوكس 5 معناه بنقول شمعه رينكو طولها 10 او 5 نقط
ولازم عشان تشغل مثل هذه النوعيه من الشموع الي هو الرينكو لازم نستعمل أكسبرت كل وظيفته انه ضروري يوضع على فريم الدقيقه العادي وبعد كده هو بيغذي البيانات الي بتروح منه الى شارت الرينكو اوف لاين
وفريمات شارت الرينكو لازم تكون فريمات شاذه او مختلفه عن فريمات المنصه
مثل فريم 2M او 3M او 4M او 6M ...... وهكذا

يبقى لما بنقول رينكو يبقى لازم يكون الأكسبرت الي بيشغل شارت الرينكو معانا ومحطوت على فريم الدقيقه للزوج الي عايزين نفتحله رينكو
وهو مش أكسبرت بيفتح صفقات خالص هو كل وظيفته زي ما قلنا انه بيغذي شموع الرينكو اوفلاين شارت
تمام لغاية كده ؟
يبقى هنفتح مثلا فريم الدقيقه لليوروين
وننزل أكسبرت الرينكو وقبل ما نحطه على الشارت بيظهرلك خانة Inputs دي هي خانة الأعدادات لأي أكسبرت
ومن جوه أعدادات الأكسبرت هنحدد مثلا حجم البوكس ونكتب 5 يبقى البوكس او الشمعه الي هنفتحلها رينكو هيكون طولها 5 نقط ونحدد نوع الفريم وليكن 2M ونعمل شو وايكس ترو يعني أظهار ذيول الشموع او البوكسات , كده الأعدادات جاهزه أعملها ملف أعدادات وأحفظها عليه , عشان مش كل مره تعمل الأعدادات من جوه لأ , بمجرد ما تحمل الأعدادات من ملف الأعدادات الي حفظت عليه الأعدادات الي عملناها اول مره هيحملهالك في ثانيه على الأكسبرت
وبعد كده هتدوس أوك , كده اكسبرت الرينكو نزل على فريم الدقيقه خلاص , سيبه عليه وأوعى تمسحه من على فريم الدقيقه واوعى تمسح او تقفل فريم الدقيقه , لأن أكسبرت الرينكو لازم يفضل شغال طول الوقت لأنك لو قفلت فريم الدقيقه او مسحت من عليه الأكسبرت هتلاقي شارت الرينكو توقف عن الحركه ومواكبة السعر الحالي
وبعد كده لما تضع أكسبرت الرينكو على فريم الدقيقه هيظهرلك رساله على الشارت فوق على الشمال بتفيد ان شارت الرينكو جاهز لفتحه على المنصه
هتروح فورا الى أوفلاين شارت من المنصه
وهتدور على فريم EURJPY2M
ولما تلاقيه هتعمل عليه دبل كليك
هيفتحلك شارت الرينكو على المنصه قدامك
وهنا بقى هتضع أكسبرت كيرا بتاع الصفقات
ودي نوعية أكسبرتات الي بتحط صفقات وانت لا تتدخل فيها
يعني هي بتتاجر لوحدها اوتوماتك بالنيابه عنك
ودلوقتي الأخوه لسه بيجربوا الأكسبرت عشان لازم اي اكسبرت يتجرب مده كافيه على الديمو
عشان نتأكد أنه أكسبرت شاطر وبيتاجر لوحده بدون ما يعمل خساير كتير

لو في اي سؤال أنا متابع معاكم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shamel-fx نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
انا شغلت الاكسبرت زى ما فى الصوره و مش عارفه المفروض اعمل ايه تانى
والى الان لم تفتح اى صفقه
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انا ملاحظه ان العلامه اللى بجانب الاكسبيرت فى navigator مش مضاءه مثل الباقين
فهل ده معناه ان الاكسبيرت مش شغال عندى
وجزاكم الله خيرا
الأكسبرت بيكون المفروض عباره عن ملفين
ملف ينتهي ب ex4. لو هذا الملف وضعته لوحده بدون الملف التاني هيشتغل الأكسبرت ولكن الأكسبرت هيظهرلك باللون الرمادي وده أسمه أكسبرت مقفول الكود اي لا يمكن الدخول على برمجته والأطلاع عليها

وملف ينتهي ب mq4. وهو ده الملف التاني وهو يمكن أن يدخلك على كود البرمجه وهيعتبر الأكسبرت مفتوح الكود , و لو هذا الملف موجود مع الملف الأول في المنصه هيظهرلك الأكسبرت باللون الأصفر وهيشتغل برده عادي

الملف التاني هو الأساسي ألي أخره mq4. لو وضعته لوحده في المنصه وقفلتها وشغلتها تاني
بيطلعلك الملف الأول الي اخره ex4.

ألمفروض أن الملفين يتم وضعهم مع بعض في ملف الأكسبرتات
في هذه الحاله سوف يظهر الأكسبرت باللون الأصفر
أما لو تم وضع الملف الأول فقط الذي ينتهي ب ex4. فسوف يظهر باللون الرمادي وبرده الأكسبرت هيشتغل عادي جدا

التوقيع

</div>

عرض البوم صور TREND_SEEKER  
قديم 07-06-2013, 05:16 AM
TREND_SEEKER TREND_SEEKER غير متواجد حالياً
عضو ذهبى
افتراضي رد: Re: استراتيجيه رقميه سهله وربحها مضمون 100%+رينكو

اخي بالنسبه للاجتماع فلا مانع لدي يوم الجمعه فلنجتمع ونتحاور حول النتائج وهل ندخل في الحقيقي او لا واذا كانت الاغلبيه يرجحون رأيك فلامانع لدي ،، اما بالنسبه لرأيي فهو لن يعجبك للاسف لاني لا اوافق الدخول الان ع الحقيقي الا بعد تجربه الاستراتيجيه وقتا كافيه اقل فتره شهر يعني 3 اسابيع ايضا اضافيه من اليوم ( نتعلمها ، نتقن دخولها ، نتفادى اخطائها ان وجدت ....الخ ) صدقني يا اخي الارباح لن تطير منا ، اذا كانت الاستراتيجيه فعلا اثبتت نجاحها فعلا فستضل معك طوال العمر وستجني الارباح بقيه حياتك ولاكن لو خسرت المبلغ ال1000 دولار لا قدر الله فالمبلغ ليس بالمبلغ البسيط ، فلما الاستعجال بالدخول بالحقيقي !!! في العجله الندامه وفي التأني السلامه اخي العزيز ، اتمنى انك تتقبل كلامي ،،تحياتي وشكري لك على توصياتك ونشاطك اليوم ، كبرت بعيني بجد.
كلامك عين العقل
اخواني الاعضاء : سؤال للجميع نرجو التفاعل : هل تعرفون كيفيه عمل باك تيست للرينكو ؟؟ نريد ان نجرب الاكسبيرت ، يرجى لمن لديه معلومه فلا يبخل علينا في تطوير الورشه ،، خالص تحياتي لكم
ممكن اشرحلك الطريقه وأرفقلك الأدوات
ولكن باك تست الرينكو فاشل
أفضل شئ التجربه لايف
ولكن لو حابب قولي
هرفقلك الشرح والأدوات
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محترف نت نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بجد ربنا يجعله في ميزان حسناتك وميحرمناش منك ابدا
اتفضل ده شكل الشاشه عندي
أخي الغالي
الرينكو عشان يشتغل معاك لازم تعرف هو ايه الرينكو بأختصار شديد :
الرينكو عباره عن نماذج من الشموع ممكن نفتحلها شارت اوف لاين
صفاته انه شموع ممكن نتحكم في طولها أو حجمها وممكن نظهر ذيولها او نخفيها
شموع الرينكو لها اكثر من اسم منهم بوكس او شمعه او بلوك او طوبه
والأسم الدارج والأكثر استخدام هو بوكس
بنقول مثلا بوكس 10 او بوكس 5 معناه بنقول شمعه رينكو طولها 10 او 5 نقط
ولازم عشان تشغل مثل هذه النوعيه من الشموع الي هو الرينكو لازم نستعمل أكسبرت كل وظيفته انه ضروري يوضع على فريم الدقيقه العادي وبعد كده هو بيغذي البيانات الي بتروح منه الى شارت الرينكو اوف لاين
وفريمات شارت الرينكو لازم تكون فريمات شاذه او مختلفه عن فريمات المنصه
مثل فريم 2M او 3M او 4M او 6M ...... وهكذا

يبقى لما بنقول رينكو يبقى لازم يكون الأكسبرت الي بيشغل شارت الرينكو معانا ومحطوت على فريم الدقيقه للزوج الي عايزين نفتحله رينكو
وهو مش أكسبرت بيفتح صفقات خالص هو كل وظيفته زي ما قلنا انه بيغذي شموع الرينكو اوفلاين شارت
تمام لغاية كده ؟
يبقى هنفتح مثلا فريم الدقيقه لليوروين
وننزل أكسبرت الرينكو وقبل ما نحطه على الشارت بيظهرلك خانة Inputs دي هي خانة الأعدادات لأي أكسبرت
ومن جوه أعدادات الأكسبرت هنحدد مثلا حجم البوكس ونكتب 5 يبقى البوكس او الشمعه الي هنفتحلها رينكو هيكون طولها 5 نقط ونحدد نوع الفريم وليكن 2M ونعمل شو وايكس ترو يعني أظهار ذيول الشموع او البوكسات , كده الأعدادات جاهزه أعملها ملف أعدادات وأحفظها عليه , عشان مش كل مره تعمل الأعدادات من جوه لأ , بمجرد ما تحمل الأعدادات من ملف الأعدادات الي حفظت عليه الأعدادات الي عملناها اول مره هيحملهالك في ثانيه على الأكسبرت
وبعد كده هتدوس أوك , كده اكسبرت الرينكو نزل على فريم الدقيقه خلاص , سيبه عليه وأوعى تمسحه من على فريم الدقيقه واوعى تمسح او تقفل فريم الدقيقه , لأن أكسبرت الرينكو لازم يفضل شغال طول الوقت لأنك لو قفلت فريم الدقيقه او مسحت من عليه الأكسبرت هتلاقي شارت الرينكو توقف عن الحركه ومواكبة السعر الحالي
وبعد كده لما تضع أكسبرت الرينكو على فريم الدقيقه هيظهرلك رساله على الشارت فوق على الشمال بتفيد ان شارت الرينكو جاهز لفتحه على المنصه
هتروح فورا الى أوفلاين شارت من المنصه
وهتدور على فريم EURJPY2M
ولما تلاقيه هتعمل عليه دبل كليك
هيفتحلك شارت الرينكو على المنصه قدامك
وهنا بقى هتضع أكسبرت كيرا بتاع الصفقات
ودي نوعية أكسبرتات الي بتحط صفقات وانت لا تتدخل فيها
يعني هي بتتاجر لوحدها اوتوماتك بالنيابه عنك
ودلوقتي الأخوه لسه بيجربوا الأكسبرت عشان لازم اي اكسبرت يتجرب مده كافيه على الديمو
عشان نتأكد أنه أكسبرت شاطر وبيتاجر لوحده بدون ما يعمل خساير كتير

لو في اي سؤال أنا متابع معاكم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shamel-fx نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
انا شغلت الاكسبرت زى ما فى الصوره و مش عارفه المفروض اعمل ايه تانى
والى الان لم تفتح اى صفقه
انا ملاحظه ان العلامه اللى بجانب الاكسبيرت فى navigator مش مضاءه مثل الباقين
فهل ده معناه ان الاكسبيرت مش شغال عندى
وجزاكم الله خيرا
الأكسبرت بيكون المفروض عباره عن ملفين
ملف ينتهي ب ex4. لو هذا الملف وضعته لوحده بدون الملف التاني هيشتغل الأكسبرت ولكن الأكسبرت هيظهرلك باللون الرمادي وده أسمه أكسبرت مقفول الكود اي لا يمكن الدخول على برمجته والأطلاع عليها

وملف ينتهي ب mq4. وهو ده الملف التاني وهو يمكن أن يدخلك على كود البرمجه وهيعتبر الأكسبرت مفتوح الكود , و لو هذا الملف موجود مع الملف الأول في المنصه هيظهرلك الأكسبرت باللون الأصفر وهيشتغل برده عادي

الملف التاني هو الأساسي ألي أخره mq4. لو وضعته لوحده في المنصه وقفلتها وشغلتها تاني
بيطلعلك الملف الأول الي اخره ex4.

ألمفروض أن الملفين يتم وضعهم مع بعض في ملف الأكسبرتات
في هذه الحاله سوف يظهر الأكسبرت باللون الأصفر
أما لو تم وضع الملف الأول فقط الذي ينتهي ب ex4. فسوف يظهر باللون الرمادي وبرده الأكسبرت هيشتغل عادي جدا