قديم 02-11-2013, 03:21 AM   المشاركة رقم: 15
الكاتب
bogy_king
عضو متميز
الصورة الرمزية bogy_king

البيانات

الإتصالات
الحالة:
bogy_king غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : bogy_king المنتدى : ارشيف الاستراتيجيات
افتراضي رد: إستراتيجية البوجي كينج - - هاتفجر المنتدي وهاتكتسح السوق

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oshee نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انا اري انه لابد ان يكون هناك سبب اقوي لفتح صفقات التعزيز

وليس فقط ان السعر ما زال طالع

مثلا في المثال اللي انت اعطيته حيث نلاحظ ان السعر ارتد ونزل وبعدين طلع

منين اعرف انه هيكمل طلوع تاني مش عارفه حد مشاركني هذا الرأي ام انا غلطانه

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

طيب اولا لما بيتم الكسر المقاومة ونعرف منطقة الكسر وبالتالي بندخل او صفقة بعد الكسر ونحدد الاستوب لوس بتعنا كدا خلاص انا مع السعر في الاتجاه الجديد

وعليه بيتم فتح باقي الصفقات واللي بيطمنا لفتح كل هذه الصفقات انه السعر لم يرتد مرة اخر لكسر المنطقة اللتي تم كسرها سابقا انا معاه علي طول لو شراء مكمل شراء من اقرب منطقة يرتد ليها السعر قرب منطقة الكسر اللي انا اشتريت منها

بمعني اني لما اشتري بعد تحقيق الشروط والسعر يكسر منطقة المقاومة بشمعة 21 نقطة او اكتر اشتري اوارجع اشتري تاني لو السعر رد لنفس المنطقة او قرب منها

لان لو رجع عليها تاني وكسرها بالشروط بتاعت البيع هانقلب الاتجاه معاه

وزي ما اتفقنا في الشراء الصفقات بتكون كالاتي اول صفقة هدفها 100 نقطة او اكثر والاستوب ليها بيكون سعر افتتاح الشمعة او اسفل منها ب 10 نقط فقط لا غير

وتاني صفقة بيكون الهدف ليها 50 نقطة والاستوب لوس منتصف افتتاح اول شمعة دخلنا منها او سعر افتتاح الشمعة ( يعني تاني صفقة مع تاني شمعة علي طول )

وثالث ورابع وخامس وعاشر صفقة بيكون الاهداف فيها 20 نقطة لكل صفقة مع الاستوب المتاع لكل الذي تراه سواء سعر افتتاح تاني شمعة او اول شمعة دخلنا منها او منتصف اول شمعة دخلنا فيها اول صفقة

التوقيع

█▓▒░اللهم إنك أعطيتنا الإسلام من غير أن نسألك فلا تحرمنا الجنة ونحن نسألك░▒▓█
لا تقرأ وترحل لا للردود العشوائية كن متفاعلا معنا للرقي بمستوى المواضيع المطروحة

أ ب - تحليل اساسي - اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

عرض البوم صور bogy_king  
قديم 02-11-2013, 03:21 AM
bogy_king bogy_king غير متواجد حالياً
عضو متميز
افتراضي رد: إستراتيجية البوجي كينج - - هاتفجر المنتدي وهاتكتسح السوق

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oshee نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انا اري انه لابد ان يكون هناك سبب اقوي لفتح صفقات التعزيز

وليس فقط ان السعر ما زال طالع

مثلا في المثال اللي انت اعطيته حيث نلاحظ ان السعر ارتد ونزل وبعدين طلع

منين اعرف انه هيكمل طلوع تاني مش عارفه حد مشاركني هذا الرأي ام انا غلطانه

طيب اولا لما بيتم الكسر المقاومة ونعرف منطقة الكسر وبالتالي بندخل او صفقة بعد الكسر ونحدد الاستوب لوس بتعنا كدا خلاص انا مع السعر في الاتجاه الجديد

وعليه بيتم فتح باقي الصفقات واللي بيطمنا لفتح كل هذه الصفقات انه السعر لم يرتد مرة اخر لكسر المنطقة اللتي تم كسرها سابقا انا معاه علي طول لو شراء مكمل شراء من اقرب منطقة يرتد ليها السعر قرب منطقة الكسر اللي انا اشتريت منها

بمعني اني لما اشتري بعد تحقيق الشروط والسعر يكسر منطقة المقاومة بشمعة 21 نقطة او اكتر اشتري اوارجع اشتري تاني لو السعر رد لنفس المنطقة او قرب منها

لان لو رجع عليها تاني وكسرها بالشروط بتاعت البيع هانقلب الاتجاه معاه

وزي ما اتفقنا في الشراء الصفقات بتكون كالاتي اول صفقة هدفها 100 نقطة او اكثر والاستوب ليها بيكون سعر افتتاح الشمعة او اسفل منها ب 10 نقط فقط لا غير

وتاني صفقة بيكون الهدف ليها 50 نقطة والاستوب لوس منتصف افتتاح اول شمعة دخلنا منها او سعر افتتاح الشمعة ( يعني تاني صفقة مع تاني شمعة علي طول )

وثالث ورابع وخامس وعاشر صفقة بيكون الاهداف فيها 20 نقطة لكل صفقة مع الاستوب المتاع لكل الذي تراه سواء سعر افتتاح تاني شمعة او اول شمعة دخلنا منها او منتصف اول شمعة دخلنا فيها اول صفقة