الموضوع: استفسار
قديم 28-12-2017, 09:14 AM   المشاركة رقم: 5
الكاتب
mansourmohmed25
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
mansourmohmed25 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : mansourmohmed25 المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: استفسار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م.محمد عبد القوى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

أهلا وسهلا أخي الفاضل

كلنا اتعلمنا على ايد الدكتور أسامة جزاه الله خيراً وانا شخصياً من الناس اللى استفدت منها جداً قبل انشاء المنتدى أساساً

أما بخصوص الحاجات اللي انت اتعلمتها ده انت كده فل أوي مش هقدر ازودلك حاجة على اللي عندك ، أنت ماشاء الله اتعلمت حاجات كتير

بس لو شوية تحليل أساسي معاك هيبقى جميل جداً لان الاخبار هي وقود الشارت

القصة وما فيها ان انت في دماغك حاجات كتير وكله داخل في بعضة

فحاول تبني نظام تداول خاص بك من الحاجات اللي انت اتعلمتها دي مع متابعة الاخبار لان انت تحليك ممكن يكون تمام ويجي خبر يعكس كل توقعاتك

وأخيراً طبعا مش محتاج أقولك على اهم حاجتين

1-ان وضع وقف الخسارة اهم من الهدف لان السوق ملوش امان وممكن في لحظات يتحرك مئات النقاط

2- ادارة رأس المال فحتى لو حللت مرة واتنين والدنيا مظبطتش معاك ادارة رأس المال هي المنجي في السوق ده

اتمنى لك كل التوفيق وان شاء الله تقدر تحقق كل اللى انت عاوزه

تحياتي ،،
انا فعلن بتابع الاخبار بس لما بنسي اتابع بحس بالخبر علي السوق علي طول بس وانا عامل ملف اكسل بشوف الخبر و التاثير بتعه باستمرار و بكتبه يعني عندي ارشيف بالاخبار شكرا ليك جدا

عرض البوم صور mansourmohmed25  
قديم 28-12-2017, 09:14 AM
mansourmohmed25 mansourmohmed25 غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي رد: استفسار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م.محمد عبد القوى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

أهلا وسهلا أخي الفاضل

كلنا اتعلمنا على ايد الدكتور أسامة جزاه الله خيراً وانا شخصياً من الناس اللى استفدت منها جداً قبل انشاء المنتدى أساساً

أما بخصوص الحاجات اللي انت اتعلمتها ده انت كده فل أوي مش هقدر ازودلك حاجة على اللي عندك ، أنت ماشاء الله اتعلمت حاجات كتير

بس لو شوية تحليل أساسي معاك هيبقى جميل جداً لان الاخبار هي وقود الشارت

القصة وما فيها ان انت في دماغك حاجات كتير وكله داخل في بعضة

فحاول تبني نظام تداول خاص بك من الحاجات اللي انت اتعلمتها دي مع متابعة الاخبار لان انت تحليك ممكن يكون تمام ويجي خبر يعكس كل توقعاتك

وأخيراً طبعا مش محتاج أقولك على اهم حاجتين

1-ان وضع وقف الخسارة اهم من الهدف لان السوق ملوش امان وممكن في لحظات يتحرك مئات النقاط

2- ادارة رأس المال فحتى لو حللت مرة واتنين والدنيا مظبطتش معاك ادارة رأس المال هي المنجي في السوق ده

اتمنى لك كل التوفيق وان شاء الله تقدر تحقق كل اللى انت عاوزه

تحياتي ،،
انا فعلن بتابع الاخبار بس لما بنسي اتابع بحس بالخبر علي السوق علي طول بس وانا عامل ملف اكسل بشوف الخبر و التاثير بتعه باستمرار و بكتبه يعني عندي ارشيف بالاخبار شكرا ليك جدا