FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

الارشيف يتم تخزين المواضيع القديمة و المؤرشفة

موضوع مغلق

قديم 01-05-2014, 03:08 AM   المشاركة رقم: 21
الكاتب
p2000
عضو فعال
الصورة الرمزية p2000

البيانات

الإتصالات
الحالة:
p2000 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : Genie المنتدى : الارشيف
افتراضي رد: 223 صفقة رابحة خلال شهر أبريل - مافيش صفقة واحدة خسرانة - هو ده التحدى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Genie نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بفتح صفقات بعد ما أشوف كل التحليلات الموجودة ومنها التحليلات والتوصيات الموجودة بالمنتدى .. انا بدخل على حوالى 5 مصادر للتحليلات والتوصيات كل مصدر منهم ممكن تلاقى جواه اكتر من موضوع يعنى مثلاً فى المنتدى هنا بتابع أكتر من موضوع ومشترك فيهم .. وفى الأخر بكون فى فكرة عامة عن الزوج اللى هاتعامل بيه .. للعمل بس أنا مش بتداول على أكتر من زوج فى نفس الوقت وده لو حصل بيبقى نادر جدا وبيكون على زوجين فقط

لما بختار زوج معين بيكون بعد متابعته قبلها باسبوع ع الاقل ومتابعة اخباره ولما بقرر ادخله ممكن اقعد يوم بحاله اشوف كل التحليلات والتوصيات الموجودة وبعدها بتوكل على الله

وبعدين مين قال بدخل على السيت بتاع الشركة وبعمل صفقات بالحظ..؟؟ وللعلم انا قليل لما بفتح صفقات وانا فى الشغل اساسا عشان بكون مش مركز واحيانا بكون مشدود من مشاكل الشغل .. بس احيانا بفتح صفقات برضه بس مش كتير بتكون متابعة للاسعار فقط او لاغلاق الصفقات المفتوحة

المثال بتاع المهندس مش دقيق لانه لا ينطبق على التجارة .. أى تجارة .. دى شغلتى واقدر أفتيلك فيها نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

مش شرط التاجر يكون خبير فى الحاجة اللى بيتاجر فيها .. بس يعرف معلومات كويسة عنها

مثلاً فى مجال الإستيراد .. هل شرط اللى بيستورد ادوات منزلية وفى نفس الوقت بيستورد سيور للمواتير وقطع غيار انه يبقى خبير فى كل اللى بيستورده .. لكن الخبير لازم يكون فى اللى بيصنع أو اللى بيعمل creation للمنتج من اساسه زى المهندس فى المثال اللى ذكرته .. اللى بيشتغل sales فى شركة عقارات مش لازم يكون بيعرف يبنى العمارة .. ولا اللى بيشتغل سمسار شرط يكون مهندس عشان يعرف يشتغل ويكسب

هى دى النظرية نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

طريقة المتاجرة زى ما قلت هاكتب عنها موضوع لانه هايكون اكبر من فكرة المتاجرة وهو عن الفوركس بشكل عام والاخطاء اللى بنقع فيها كلنا سواء فى الفهم او التنفيذ

والله كلامك مقنع يااستاذ Genie
بس برده علشان نستوعب الموضوع .. ياريت تفتح موضوع وتوضح اكتر زى ما حضرتك قولت
واشكرك على توضيح وجهة النظر وتقبل كلامى على صدر رحب ..
اتمنى لك التوفيق استاذ Genie

عرض البوم صور p2000  
قديم 01-05-2014, 03:08 AM
p2000 p2000 غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي رد: 223 صفقة رابحة خلال شهر أبريل - مافيش صفقة واحدة خسرانة - هو ده التحدى

بفتح صفقات بعد ما أشوف كل التحليلات الموجودة ومنها التحليلات والتوصيات الموجودة بالمنتدى .. انا بدخل على حوالى 5 مصادر للتحليلات والتوصيات كل مصدر منهم ممكن تلاقى جواه اكتر من موضوع يعنى مثلاً فى المنتدى هنا بتابع أكتر من موضوع ومشترك فيهم .. وفى الأخر بكون فى فكرة عامة عن الزوج اللى هاتعامل بيه .. للعمل بس أنا مش بتداول على أكتر من زوج فى نفس الوقت وده لو حصل بيبقى نادر جدا وبيكون على زوجين فقط

لما بختار زوج معين بيكون بعد متابعته قبلها باسبوع ع الاقل ومتابعة اخباره ولما بقرر ادخله ممكن اقعد يوم بحاله اشوف كل التحليلات والتوصيات الموجودة وبعدها بتوكل على الله

وبعدين مين قال بدخل على السيت بتاع الشركة وبعمل صفقات بالحظ..؟؟ وللعلم انا قليل لما بفتح صفقات وانا فى الشغل اساسا عشان بكون مش مركز واحيانا بكون مشدود من مشاكل الشغل .. بس احيانا بفتح صفقات برضه بس مش كتير بتكون متابعة للاسعار فقط او لاغلاق الصفقات المفتوحة

المثال بتاع المهندس مش دقيق لانه لا ينطبق على التجارة .. أى تجارة .. دى شغلتى واقدر أفتيلك فيها نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

مش شرط التاجر يكون خبير فى الحاجة اللى بيتاجر فيها .. بس يعرف معلومات كويسة عنها

مثلاً فى مجال الإستيراد .. هل شرط اللى بيستورد ادوات منزلية وفى نفس الوقت بيستورد سيور للمواتير وقطع غيار انه يبقى خبير فى كل اللى بيستورده .. لكن الخبير لازم يكون فى اللى بيصنع أو اللى بيعمل creation للمنتج من اساسه زى المهندس فى المثال اللى ذكرته .. اللى بيشتغل sales فى شركة عقارات مش لازم يكون بيعرف يبنى العمارة .. ولا اللى بيشتغل سمسار شرط يكون مهندس عشان يعرف يشتغل ويكسب

هى دى النظرية نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

طريقة المتاجرة زى ما قلت هاكتب عنها موضوع لانه هايكون اكبر من فكرة المتاجرة وهو عن الفوركس بشكل عام والاخطاء اللى بنقع فيها كلنا سواء فى الفهم او التنفيذ

والله كلامك مقنع يااستاذ Genie
بس برده علشان نستوعب الموضوع .. ياريت تفتح موضوع وتوضح اكتر زى ما حضرتك قولت
واشكرك على توضيح وجهة النظر وتقبل كلامى على صدر رحب ..
اتمنى لك التوفيق استاذ Genie

قديم 01-05-2014, 03:23 AM   المشاركة رقم: 22
الكاتب
WaylDz
عضو متميز

البيانات

الإتصالات
الحالة:
WaylDz غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

جميل

جميل

عرض البوم صور WaylDz  
قديم 01-05-2014, 03:23 AM
WaylDz WaylDz غير متواجد حالياً
عضو متميز

جميل

جميل

قديم 01-05-2014, 03:32 AM   المشاركة رقم: 23
الكاتب
hassan ebaid
عضو فعال

البيانات

الإتصالات
الحالة:
hassan ebaid غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

بصراحه شديده
انا مصدقك
ربنا يوسع رزقك كمان و كمان
و يرزقك من حيث لا تحتسب
ولا تنسى اخى الكريم حق الله فى مالك
اخرج زكاه مالك
بارك الله لك

عرض البوم صور hassan ebaid  
قديم 01-05-2014, 03:32 AM
hassan ebaid hassan ebaid غير متواجد حالياً
عضو فعال

بصراحه شديده
انا مصدقك
ربنا يوسع رزقك كمان و كمان
و يرزقك من حيث لا تحتسب
ولا تنسى اخى الكريم حق الله فى مالك
اخرج زكاه مالك
بارك الله لك

قديم 01-05-2014, 03:38 AM   المشاركة رقم: 24
الكاتب
على يوسف
عضو متميز
الصورة الرمزية على يوسف

البيانات

الإتصالات
الحالة:
على يوسف غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

صديقنا الغالى ...من غير ماأشوف أى صفقات العبد لله مصدقك ...

والف مليار مبروك صديقنا اللورد ...

طبعا ماحققته يعد إنجازا جميلا للغاية ..كما يرفع الروح المعنوية لأعضاء المنتدى

يعنى بسببك هتلاقى أغلب الناس مش عارفة تنام ....ههههههههههههه

والجميع يقول فى سره ...هو ممكن ....ويقعد يحسبها ويجيبها يمين وشمال علشان تبقى ممكن ..

طبعا العبد لله إتصدم لما قلت انك لا تعرف شيئا عن التحليل الفنى وأمسكت بالكتب

وهممت أن أمزقها ..

لكن الحمد لله وجدتك تقول انك بتشوف التحليلات وبتذاكرها جيدا

...وبتدرس الصفقة جيدا ...

* موضوع عدم ذكر أسم البروكر لا اؤيدك فيه ...

لأن الناس ياصديقى تريد ان تطمئن ان هناك بروكر يسمح بذلك ..

ربنا يوفقك يارب وتصل للمليون دولار قريبا ..تقبل تحياتى العطرة لك

التوقيع

توصيات رقمية و10 الاف نقطة شهريا ان شاء الله - الصفحة 6

نظرية التحليل الرقمى للفوركس وتطبيقاتها - الصفحة 41

عرض البوم صور على يوسف  
قديم 01-05-2014, 03:38 AM
على يوسف على يوسف غير متواجد حالياً
عضو متميز

صديقنا الغالى ...من غير ماأشوف أى صفقات العبد لله مصدقك ...

والف مليار مبروك صديقنا اللورد ...

طبعا ماحققته يعد إنجازا جميلا للغاية ..كما يرفع الروح المعنوية لأعضاء المنتدى

يعنى بسببك هتلاقى أغلب الناس مش عارفة تنام ....ههههههههههههه

والجميع يقول فى سره ...هو ممكن ....ويقعد يحسبها ويجيبها يمين وشمال علشان تبقى ممكن ..

طبعا العبد لله إتصدم لما قلت انك لا تعرف شيئا عن التحليل الفنى وأمسكت بالكتب

وهممت أن أمزقها ..

لكن الحمد لله وجدتك تقول انك بتشوف التحليلات وبتذاكرها جيدا

...وبتدرس الصفقة جيدا ...

* موضوع عدم ذكر أسم البروكر لا اؤيدك فيه ...

لأن الناس ياصديقى تريد ان تطمئن ان هناك بروكر يسمح بذلك ..

ربنا يوفقك يارب وتصل للمليون دولار قريبا ..تقبل تحياتى العطرة لك

قديم 01-05-2014, 04:25 AM   المشاركة رقم: 25
الكاتب
مسلم
موقوف

البيانات

الإتصالات
الحالة:
مسلم غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

والله أنت سبقتنى .. أنا فعلاً كنت هاحط الموضوع ده عشان أكمل كلامى عليه .. هى دى فعلاً الإستراتيجية اللى ماشى عليها بس مع تعديلات فيها

بالنسبة لاسم الشركة أعذرنى مش هاقوله حتى لو وافقت الإدارة على ذلك

بالنسبة للصفقات .. أقسم بالله العظيم أنا دخلت تانى عديتهم دلوقت 223 صفقة بالظبط ولا صفقة فيها خسارة وحوالى 5-8 صفقات على سعر الدخول

بالنسبة للصور انا صغرت الصفحة عشان تاخد اكبر عدد واقل صفحات .. بالمقياس العادى هاتيجى فى حوالى 12 صفحة .. بس هاحاول اكبر الصفحة واخد صورة او اتنين بالكتير
شكرا لسعه صدرك اخي الحبيب
في انتظار شرحك للطريقه ياريت بيكون بموضوع منفصل او تكمله للموضوع السابق حتى نقوم بتجربه فكرتك
مبروك عليك الارباح
اذا سمحت ترسل لي اسم الشركة بالخاص لاتقول حتى بالخاص مابتقدر ترسل اسم الشركة ههههههههههههههه
بالنسبه للصور ضعهم بحجمهم الطبيعي وتستطيع وضعهم بملف مضغوط

عرض البوم صور مسلم  
قديم 01-05-2014, 04:25 AM
مسلم مسلم غير متواجد حالياً
موقوف

والله أنت سبقتنى .. أنا فعلاً كنت هاحط الموضوع ده عشان أكمل كلامى عليه .. هى دى فعلاً الإستراتيجية اللى ماشى عليها بس مع تعديلات فيها

بالنسبة لاسم الشركة أعذرنى مش هاقوله حتى لو وافقت الإدارة على ذلك

بالنسبة للصفقات .. أقسم بالله العظيم أنا دخلت تانى عديتهم دلوقت 223 صفقة بالظبط ولا صفقة فيها خسارة وحوالى 5-8 صفقات على سعر الدخول

بالنسبة للصور انا صغرت الصفحة عشان تاخد اكبر عدد واقل صفحات .. بالمقياس العادى هاتيجى فى حوالى 12 صفحة .. بس هاحاول اكبر الصفحة واخد صورة او اتنين بالكتير
شكرا لسعه صدرك اخي الحبيب
في انتظار شرحك للطريقه ياريت بيكون بموضوع منفصل او تكمله للموضوع السابق حتى نقوم بتجربه فكرتك
مبروك عليك الارباح
اذا سمحت ترسل لي اسم الشركة بالخاص لاتقول حتى بالخاص مابتقدر ترسل اسم الشركة ههههههههههههههه
بالنسبه للصور ضعهم بحجمهم الطبيعي وتستطيع وضعهم بملف مضغوط

قديم 01-05-2014, 05:38 AM   المشاركة رقم: 26
الكاتب
unknown
عضو متميز
الصورة الرمزية unknown

البيانات

الإتصالات
الحالة:
unknown غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

أخى انا مصدقك ... والف مبروك الارباح
الغريب عدم ذكر اسم الشركة (حتى لو وفقت الادارة)
انت مش شايف ان ده غريب ؟

التوقيع

[CENTER]1نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة- الـــشـــراء مـــن الـــقــيــعــان والـــبــيــع مــن الــقــمــم نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
2نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة-ادارة رأس المال هى اكسير الحياه..,
هى نبض قلب حسابك فاذا توقفت مات حسابك
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
3نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة- لا تذهب للسعر دع السعر ياتى اليك
فان اتاك السعر اذن فانت فى الطريق الصحيح
و اذا لم يأتيك اذا فالسعر ابتعد و زال عنك الخسارة
او رزق لم يقدره الله لكنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
[I][URL="http:

عرض البوم صور unknown  
قديم 01-05-2014, 05:38 AM
unknown unknown غير متواجد حالياً
عضو متميز

أخى انا مصدقك ... والف مبروك الارباح
الغريب عدم ذكر اسم الشركة (حتى لو وفقت الادارة)
انت مش شايف ان ده غريب ؟

قديم 01-05-2014, 06:58 AM   المشاركة رقم: 27
الكاتب
Sniper Elite
موقوف

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Sniper Elite غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

بالتوفيق اخي الكريم انت عملت ريكورد عالمي, وانتبه من موضوع الحسد لانه حق, تعرف انا لو حدّثتني عن قناعتي بنزلاء المنتديات, سوف اوجهك الى هذه الصورة المعبّرة لمسابقه يخوضونها حاليّاً, امضوا فيها حوالي الشّهر ونيّف, او مشهد لمفصوم مدوّناتي فلكي آخر صار يتحدّث عن معامل تذبذب!! بعد يومين من مشاركتي السابقه( تلاقيه من الجماعة اللي بيدخلوا خمس منتديات في نفس الوقت!! وهاتك يا تلبيس طواقي وسرقه )

عرض البوم صور Sniper Elite  
قديم 01-05-2014, 06:58 AM
Sniper Elite Sniper Elite غير متواجد حالياً
موقوف

بالتوفيق اخي الكريم انت عملت ريكورد عالمي, وانتبه من موضوع الحسد لانه حق, تعرف انا لو حدّثتني عن قناعتي بنزلاء المنتديات, سوف اوجهك الى هذه الصورة المعبّرة لمسابقه يخوضونها حاليّاً, امضوا فيها حوالي الشّهر ونيّف, او مشهد لمفصوم مدوّناتي فلكي آخر صار يتحدّث عن معامل تذبذب!! بعد يومين من مشاركتي السابقه( تلاقيه من الجماعة اللي بيدخلوا خمس منتديات في نفس الوقت!! وهاتك يا تلبيس طواقي وسرقه )

قديم 01-05-2014, 07:11 AM   المشاركة رقم: 28
الكاتب
kareem19
عضو نشيط
الصورة الرمزية kareem19

البيانات

الإتصالات
الحالة:
kareem19 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

مبروك يا genie وعقبال المليون ان شاء اللهنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة....وانا عندي سؤال بس هسأله علي الخاص ولو انت عايز تنقله للناس علي العام يبقي تمام
و متنساش صدقة الفقراء و المساكين....بالتوفيق

عرض البوم صور kareem19  
قديم 01-05-2014, 07:11 AM
kareem19 kareem19 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

مبروك يا genie وعقبال المليون ان شاء اللهنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة....وانا عندي سؤال بس هسأله علي الخاص ولو انت عايز تنقله للناس علي العام يبقي تمام

قديم 01-05-2014, 07:26 AM   المشاركة رقم: 29
الكاتب
kareem19
عضو نشيط
الصورة الرمزية kareem19

البيانات

الإتصالات
الحالة:
kareem19 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kareem19 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
فعلا يا جماعة اغلب الناس اللي شغالة توصيات هي اللي بتكسب لكن لازم يكون عنده صفقات خسرانة ومش اي توصيات برده بس الراجل قال ان هو متابع من فترة فتمام

معلش يا genie هو في كام سؤال كده ع الطاير عشان افهم:

1-الموقع اللي انت شغال عليه ده حاجة كده زي المنصات الشبكية اللي تابعه للبروكر او البنك ولا هو موقع ربحي للتداول اللحظي؟
2-عايز اعرف انت شغال بلوت كام والرافعة كام وياريت لو بالدليل تبقي برنس؟
3-انت ليه مش عايز تقول اسم الموقع وايه دخل الادارة في السماح من عدمه ده موقع تداول عادي زي اي بروكر يعني انا لازم اخد اذن من الادارة عشان اقول اني شغال مع ويندسور؟
انت ممكن ترفع الصور من مركز رفع الملفات في المنتدي عشان تكون اوضح وكلنا نشوفها

كل اللي طلبته منك فضلا وليس امرا لكن للاستبيان فقط يا عزيزي و يعلم الله ان انا مش مكدبك
تحياتي

عرض البوم صور kareem19  
قديم 01-05-2014, 07:26 AM
kareem19 kareem19 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kareem19 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
فعلا يا جماعة اغلب الناس اللي شغالة توصيات هي اللي بتكسب لكن لازم يكون عنده صفقات خسرانة ومش اي توصيات برده بس الراجل قال ان هو متابع من فترة فتمام

معلش يا genie هو في كام سؤال كده ع الطاير عشان افهم:

1-الموقع اللي انت شغال عليه ده حاجة كده زي المنصات الشبكية اللي تابعه للبروكر او البنك ولا هو موقع ربحي للتداول اللحظي؟
2-عايز اعرف انت شغال بلوت كام والرافعة كام وياريت لو بالدليل تبقي برنس؟
3-انت ليه مش عايز تقول اسم الموقع وايه دخل الادارة في السماح من عدمه ده موقع تداول عادي زي اي بروكر يعني انا لازم اخد اذن من الادارة عشان اقول اني شغال مع ويندسور؟
انت ممكن ترفع الصور من مركز رفع الملفات في المنتدي عشان تكون اوضح وكلنا نشوفها

كل اللي طلبته منك فضلا وليس امرا لكن للاستبيان فقط يا عزيزي و يعلم الله ان انا مش مكدبك
تحياتي

قديم 01-05-2014, 07:50 AM   المشاركة رقم: 30
الكاتب
ghost59
عضو نشيط

البيانات

الإتصالات
الحالة:
ghost59 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

ماشاءالله تبارك الله

بارك الله لك فيما رزقك يارب

ومصدق اخوي الدنيا أرزاق بيد رب العباد

تحياتي ليك وواصل على كدا موفق يارب

عرض البوم صور ghost59  
قديم 01-05-2014, 07:50 AM
ghost59 ghost59 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

ماشاءالله تبارك الله

بارك الله لك فيما رزقك يارب

ومصدق اخوي الدنيا أرزاق بيد رب العباد

تحياتي ليك وواصل على كدا موفق يارب

موضوع مغلق