FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex منتدى العملات العام Forex فى هذا القسم يتم مناقشه كل ما يتعلق بـسوق تداول العملات العالمية الفوركس و مناقشة طرق التحليل المختلفة و تحليل المعادن , الذهب ، الفضة ، البترول من خلال تحليل فني ، تحليل اساسي ،اخبار اقتصادية متجددة ، تحليل رقمى ، مسابقات متعددة ، توصيات ، تحليلات ، التداول ، استراتيجيات مختلفة ، توصيات فوركس ، بورصة العملات ، الفوركس ، تجارة الفوركس ، يورو دولار ، باوند دولار ، بونص فوركس ، تداول ، اسهم ، عملات ، افضل موقع فوركس

beat the news/اهزم الاخبار

منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex

قديم 02-07-2012, 12:37 PM   المشاركة رقم: 1
الكاتب
mohammed tamara
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
mohammed tamara غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي beat the news/اهزم الاخبار

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازايكم يا أحلى اعضاء واحلى منتدى واداره ؟ يارب تكونوا بصحه وعافيه ان شاء الله
سلام مخصوص للدوك اسامه
حبيت اعمل موضوع بسيط اتكلم فيه باختصار عن الاخبار وعيوبها لكثير من المتداولين والمتاجرين
أولا وقبل مادخل فى صلب الموضوع كلنا عارفين ان المتاجرين فى الفوركس ينقسموا لمدرستين: الاولى وهم محللين للاخبار وبيتاجروا بناءا علي تحليلهم ليها
والمدرسه التانيه محللين فنيين وهم اللى بيعتمدوا على التحليل الفنى فى متاجرتهم, ومانقدرش نقول ان النوع الاول بس او التانى بس غلط , فلكل شخص توجه وميول وفكر ومدرسه يتبعها فى التحليل
بس مشكله النوع الاول وهو التحليل الاخبارى فى الفوركس بالذات انه صعب ( على الاقل من رأى الشخصى) وصعوبته تكمن فى انك لازم تتابع الاخبار على مدار 24 ساعه ودى حاجه صعبه وكل خبر يطلع تحاول تفهمه ( تحلله يعنى) علشان تقرر ان كنت هتدخل الصفقه او لاء دا غير انك ممكن تنسى تشوف خبر ممكن يكون مهم او من كتر انشغال عقلك وتفكيرك ممكن تيجى على خبر وتفهمه غلط ( الاخطاء وارده ) لاننا بشر . فمع الوقت دماغك هتسيح ياعينى وهتلاقى السلوك لمست معاك وماشى تكلم نفسك فى الشارع .
أما بالنسبه للنوع التانى وهو التحليل الفنى ( فى رأى الشخصى برده) انه اسهل بكتير من الاخبارى ونتائجه افضل
ولكن ! زى مابيقول المثل ان عقلين افضل من واحد ومنه نقدر نستنبط ان نوعين مختلفين من التحليل مدمجين مع بعض افضل من واحد وهنا تيجى مشكله تانيه انك لازم تقسم وقتك وجهدك وشغلك بين الاتنين ودا ممكن يكون متعب لناس كتير ومنهم انا.

ندخل بقى فى صلب الموضوع
وهو ان هدفنا اننا نقلل الجهد والوقت المبذول فى الفوركس ونطلع بافضل النتائج ومن هنا انا احب اقدملكم برنامج لتحليل الاخبار اتوماتيكيا ويزودك بالتوصيات
ملحوظه : البرنامج انا لسه عارفه قريب ومالحقتش اجربه بشكل كويس فا كل واحد يختبر مدى مصداقيه البرنامج وقوته فى توقع الصفقات ....بس من الفيديو الخاص بالبرنامج شكله كده جامد ومالوش حل وخاصه انه بيقوم بتحليل الاخبار بناءا على اعتماده على الخوارزميات
منتظر منكم تجربوا البرنامج وتقولوا رأيكم علشان كلنا نستفيد من خبرات بعض

الموقع الخاص بالبرنامج >>>> http://www.beatthenews.com/#service
ملحوظه2 : يمكن الربط بين البرنامج والميتاتريدر وعمل الصفقات اتوماتيكيا ( بس انا ما افضلش دا) لان نظرة الانسان للامور فى اغلب الاحيان بتكون افضل من الآله....مع العلم ان البرنامج قوى جدا ان شاء الله

ولو فى اى ملاحظه او استفسار انا تحت أمركم

((لو عجبك الموضوع والبرنامج ياريت تعمل لايك ))

عرض البوم صور mohammed tamara  

قديم 02-07-2012, 12:37 PM
mohammed tamara mohammed tamara غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي beat the news/اهزم الاخبار

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازايكم يا أحلى اعضاء واحلى منتدى واداره ؟ يارب تكونوا بصحه وعافيه ان شاء الله
سلام مخصوص للدوك اسامه
حبيت اعمل موضوع بسيط اتكلم فيه باختصار عن الاخبار وعيوبها لكثير من المتداولين والمتاجرين
أولا وقبل مادخل فى صلب الموضوع كلنا عارفين ان المتاجرين فى الفوركس ينقسموا لمدرستين: الاولى وهم محللين للاخبار وبيتاجروا بناءا علي تحليلهم ليها
والمدرسه التانيه محللين فنيين وهم اللى بيعتمدوا على التحليل الفنى فى متاجرتهم, ومانقدرش نقول ان النوع الاول بس او التانى بس غلط , فلكل شخص توجه وميول وفكر ومدرسه يتبعها فى التحليل
بس مشكله النوع الاول وهو التحليل الاخبارى فى الفوركس بالذات انه صعب ( على الاقل من رأى الشخصى) وصعوبته تكمن فى انك لازم تتابع الاخبار على مدار 24 ساعه ودى حاجه صعبه وكل خبر يطلع تحاول تفهمه ( تحلله يعنى) علشان تقرر ان كنت هتدخل الصفقه او لاء دا غير انك ممكن تنسى تشوف خبر ممكن يكون مهم او من كتر انشغال عقلك وتفكيرك ممكن تيجى على خبر وتفهمه غلط ( الاخطاء وارده ) لاننا بشر . فمع الوقت دماغك هتسيح ياعينى وهتلاقى السلوك لمست معاك وماشى تكلم نفسك فى الشارع .
أما بالنسبه للنوع التانى وهو التحليل الفنى ( فى رأى الشخصى برده) انه اسهل بكتير من الاخبارى ونتائجه افضل
ولكن ! زى مابيقول المثل ان عقلين افضل من واحد ومنه نقدر نستنبط ان نوعين مختلفين من التحليل مدمجين مع بعض افضل من واحد وهنا تيجى مشكله تانيه انك لازم تقسم وقتك وجهدك وشغلك بين الاتنين ودا ممكن يكون متعب لناس كتير ومنهم انا.

ندخل بقى فى صلب الموضوع
وهو ان هدفنا اننا نقلل الجهد والوقت المبذول فى الفوركس ونطلع بافضل النتائج ومن هنا انا احب اقدملكم برنامج لتحليل الاخبار اتوماتيكيا ويزودك بالتوصيات
ملحوظه : البرنامج انا لسه عارفه قريب ومالحقتش اجربه بشكل كويس فا كل واحد يختبر مدى مصداقيه البرنامج وقوته فى توقع الصفقات ....بس من الفيديو الخاص بالبرنامج شكله كده جامد ومالوش حل وخاصه انه بيقوم بتحليل الاخبار بناءا على اعتماده على الخوارزميات
منتظر منكم تجربوا البرنامج وتقولوا رأيكم علشان كلنا نستفيد من خبرات بعض

الموقع الخاص بالبرنامج >>>> http://www.beatthenews.com/#service
ملحوظه2 : يمكن الربط بين البرنامج والميتاتريدر وعمل الصفقات اتوماتيكيا ( بس انا ما افضلش دا) لان نظرة الانسان للامور فى اغلب الاحيان بتكون افضل من الآله....مع العلم ان البرنامج قوى جدا ان شاء الله

ولو فى اى ملاحظه او استفسار انا تحت أمركم

((لو عجبك الموضوع والبرنامج ياريت تعمل لايك ))

قديم 02-07-2012, 12:48 PM   المشاركة رقم: 2
الكاتب
هيثم
عضو متميز
الصورة الرمزية هيثم

البيانات

الإتصالات
الحالة:
هيثم غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : mohammed tamara المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: beat the news/اهزم الاخبار

شكرا ع الموضوع وجارى التجربه

عرض البوم صور هيثم  
قديم 02-07-2012, 12:48 PM
هيثم هيثم غير متواجد حالياً
عضو متميز
افتراضي رد: beat the news/اهزم الاخبار

شكرا ع الموضوع وجارى التجربه